شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

۷ بازديد

دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری روندی دارد که تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان باید از آن اگاه باشند تا در زمان فارغ التحصیلی یا در زمان نیاز بتوانند آن را طی کرده و مدارک مورد نیاز خود را دریافت نمایند. دریافت ریزنمرات دانشگاه ای سراسری از طریق سامانه سجاد انجام می شود. فارغ التحصیلان باید در زمان دریافت ریز نمرات و دانشنامه بدهی های خود با صندوق رفاه دانشجویی را تسویه نمایند. با توجه به ضرورت دریافت ریز نمرات در ادامه این مطلب به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

 

دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری پس از اتمام تحصیل باید برای تکمیل روند فارغ التحصیلی خود و برای مواردی همچون نام نویسی در مقطع جدید و غیره اقدام به دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری نمایند. فارغ التحصیلان باید بدهی خود با صندوق رفاه دانشجویی را به طور کامل تسویه کرده و سپس با مراجعه به سامانه سجاد و تکمیل مدارک مورد نیاز، ریز نمرات و دانشنامه خود را دریافت نمایند. 

از سوی دیگر فارغ التحصیلان باید توجه داشته باشند که در روند فارغ التحصیلی باید حتما به آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و کارت دانشجویی‌تان را تحویل دهید. پس از تحویل کارت دانشجویی وضعیت تحصیلی شما به فارغ التحصیلی تغییر می یابد. با ما همراه باشید که در ادامه به بررسی جزییات دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری خواهیم پرداخت.  

 

اهمیت دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

شاید این سوال برای فارغ التحصیلان به وجود بیاید که دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری و دریافت دانشنامه چه اهمیتی دارد. در پاسخ باید گفت که پس از فارغ التحصیلی دانشگاه یه مدرک موقت به افراد تحویل می دهد که می توانند برای ثبت نام در مقطع جدید از آن استفاده نمایند تا زمانی که دانشنامه اصلی صادر شود. 

اما مدرک موقت به هیچ عنوان کافی نیست و مدتی پس از ثبت نام در دانشگاه باید دانشنامه اصلی خود را تحویل دهید. همچنین ارائه ریز نمرات نیز جز شروط اصلی ثبت نام مقطع جدید در تمامی دانشگاه ها می باشد و بدون آن امکان نام نویسی وجود نخواهد داشت. مراکز و ارگان های مختلف نیز به دانشنامه و ریز نمرات افراد نیاز دارند تا روزمه و وضعیت تحصیلی آن ها را مورد بررسی قرار دهند. 

اهمیت دیگر دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری در فرایند مهاجرت می باشد. برای اپلای دانشگاه و دریافت ویزا باید دانشنامه و ریزنمرات خود را دریافت کرده و آن ها را به صورت ترجمه شده به عنوان مدارک ارائه دهید. در صورتی که قصد مهاجرت دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

افرادی که قصد دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری را دارند، باید مدارک خود را آماده کرده و آن ها را به طور کامل ارائه دهند. در غیر این صورت امکان دریافت ریز نمرات وجود نخواهد داشت. تحویل مدارک و درخواست دریافت ریزنمرات به صورت اینترنتی می باشد و فارغ التحصیلان باید مدارک خود را در سامانه مربوطه بارگزاری نمایند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری به شرح موارد زیر می باشد. 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.