شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

زمان انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۲۳ بازديد

زمان انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هر ساله توسط وزارت علوم مشخص می شود. وزارت علوم در هرسال تحصیلی فرصتی را در اختیار داوطلبانی که مایل به تغییر دانشگاه خود هستند قرار می‌دهد. داوطلبانی که مایل به گرفتن انتقالی و یا مهمانی به دانشگاه دیگری هستند، می‌توانند از طریق سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و یا همان سامانه سجاد نسبت به انجام آن اقدام کنند. در ادامه این مطلب به شرح موضوع زمان و شرایط نقل و انتقالی دانشگاه سراسری 1402 – 1403 خواهیم پرداخت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: زمان انتقالی دانشگاه سراسری

زمان انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

 

در سال جاری داوطلبان برای نقل و انتقالات دانشگاه سراسری می‌توانستند از اول تا پایان اردیبهشت ماه، درخواست خود را مبنی بر انتقالی در سامانه مربوطه ثبت کنند. با توجه به اینکه فرآیند ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه های سراسری هرسال در اردیبهشت ماه انجام می‌شود، پیش بینی می‌شود در سال آینده نیز در همین بازه زمانی این فرصت در اختیار داوطلبان قرار داده شود.

با فعال شدن لینک مربوط به نقل و انتقالات دانشگاه سراسری، داوطلبان در صورتی که شرایط نقل و انتقالات را داشته باشند، می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و یا همان سامانه سجاد به نشانی اینترنتی “portal.saorg.ir” مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. این فرصت تنها یک بار در سال در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود و پس از اتمام فرصت تعیین شده، راهی برای نقل و انتقالات وجود نخواهد داشت.

 

لازم به ذکر است، درخواست دانشجویان در صورتی که به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر مراجعه ‌کنند، پیگیری نمی‌شود و تنها محل برای ثبت درخواست، سایت سامانه سجاد می‌باشد.

ثبت درخواست و ارسال مدارک در سامانه سجاد باید به دقت انجام شود، چراکه امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد. بنابراین در صورتی که برای ثبت درخواست در زمان انتقالی دانشگاه سراسری با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس حاصل فرمایید.

شرایط انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

 

دانشجویان در صورتی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقالی در سامانه سجاد اقدام کنند که دارای شرایط تعریف شده نیز باشند.

✅دانشجو در صورتی می‌تواند، درخواست انتقالی دانشگاه سراسری بدهد که دانشجوی ترم اول و یا ترم آخر نباشد.

✅امکان ثبت درخواست انتقالی دانشگاه سراسری، تنها یکبار در هر مقطع تحصیلی و در بازه زمان انتقالی دانشگاه سراسری برای دانشجو امکان پذیر است.

✅در صورتی با انتقالی دانشجو موافقت می‌شود که رشته او در دانشگاه جدید ارائه شده باشد.

✅فقط دانشجویانی مجاز به ثبت درخواست انتقالی در دانشگاه سراسری هستند که به صورت با آزمون وارد دانشگاه شده باشند.

✅درخواست اتباع غیرایرانی مبنی بر انتقالی دانشگاه سراسری، در اداره امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقالات بررسی می‌شود.

✅دانشجویانِ دانشگاه‌های خارج از کشور نمی‌توانند به دانشگاه‌های کشور انتقالی بگیرند.

✅امکان انتقالی دانشجو به دانشگاهی که عضو هیئت علمی یا کارکنان آن است امکان پذیر نمی‌باشد.

✅دانشجوی متقاضی انتقالی باید میانگین نمرات کسب شده وی باید بالاتر از میانگین نمرات دانشجویان دانشگاه مقصد در همان رشته تحصیلی باشد.

✅مدرک فارغ التحصیلی اخذ شده دانشجو توسط دانشگاه مقصد صادر می گردد.

✅دانشجویان دانشگاه‌های روزانه می‌توانند درخواست انتقالی به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی بدهند اما انتقالی از دوره نوبت دوم به روزانه، دانشگاه پیام نور به دوره روزانه یا نوبت دوم، دانشگاه غیرانتفاعی به دوره روزانه یا نوبت دوم، دانشگاه غیردولتی به مراکز فنی و حرفه ای و علمی کاربردی امکان پذیر نیست.

✅امکان انتقالی بین دو دانشگاه در یک شهر وجود ندارد.

✅در صورت موافقت دانشگاه مقصد، دانشجو باید شهریه ای برابر با شهریه نوبت دوم در آن دانشگاه پرداخت کند. چنانچه رتبه و تراز قبولی دانشجو در کنکور سراسری برابر با نمره قبولی دانشگاه مقصد باشد، نیازی به پرداخت شهریه نخواهد بود.

نقل و انتقال دانشجویان شاهد

لازم به ذکر است علاوه بر شرایط فوق، نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان رشته های پزشکی، دارای شرایط بیشتری نیز می‌باشد که می توانید برای اگاهی بیشتر مقاله شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مطالعه نمایید.

مشاوره زمان انتقالی دانشگاه سراسری

دانشجویان برای ثبت درخواست انتقالی باید در زمان تعیین شده به سامانه سجاد مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. دانشجویان باید توجه داشته باشند که امکان انتقالی تنها یکبار در سال فراهم می‌شود و در صورت از دست بازه زمانی تعیین شده دیگر مجاز به ثبت درخواست در آن سال نیستند. 

چنانچه ابهام و یا سوالی در مورد زمان انتقالی دانشگاه سراسری برای تان وجود دارد و با در ثبت درخواست خود با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتقالی دانشگاه سراسری 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره  02191005066  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان انتقالی دانشگاه سراسری چه تاریخی است؟

    به طور معمول انتقالی دانشگاه سراسری در اردیبهشت ماه انجام می‌شود. 

  2. شرایط انتقالی دانشگاه سراسری چیست؟

    شرایط انتقالی دانشگاه های سراسری به طور کامل در متن مقاله آورده شده است.

  3. آیا در صورت از دست دادن زمان انتقالی، مهلت مجددی به دانشجویان داده می‌شود؟

    خیر امکان ثبت درخواست انتقالی تنها یکبار در سال به دانشجویان داده می‌شود و این بازه زمانی تمدید نخواهد شد. 

    منبع: زمان انتقالی دانشگاه سراسری

۰ ۰

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۲۲ بازديد

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ یکی از پرتکرار ترین سوالات داوطلبان ثبت نام در این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه‌های غیر انتفاعی به صورت شهریه پرداز اداره می‌شوند و دانشجویان بایستی جهت تحصیل در هر کدام از مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متناسب با مقطع تحصیلی و تعداد واحد انتخابی، شهریه بپردازند. بنابراین داوطلبان برای اینکه پس از قبولی در این دانشگاه ها از نظر مالی به مشکلی برنخورند، بهتر است که پیش از انتخاب رشته و یا ثبت نام نهایی حتما از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی مطلع شوند. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم مقاله کاملی از جدول و میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403 ارائه کنیم.

 منبع: شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

 

دانشگاه های غیر انتفاعی از دانشگاه های غیر دولتی زیرمجموعه دانشگاه های سراسری هستند. غیر دولتی بدین معناست که این دانشگاه ها به صورت شهریه پرداز و توسط هیئت امنا اداره می شود. میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی نیز با توجه به تصمیم هیات امنا برای مقاطع تحصیلی مختلف تعیین می گردد.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع شامل کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری در اکثر رشته ها دانشجو می پذیرند و به فارغ التحصیلان خود نیز مدرک معتبری از وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می نمایند.

به همین دلیل دانشگاه های غیر انتفاعی دارای متقاضیان زیادی هستند و نسبت به دیگر دانشگاه ها از شهریه نسبتا مناسبی نیز برخوردار است. تمامی داوطلبان بایستی در ابتدا از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و هزینه تحصیلشان اطلاع پیدا کنند و سپس نسبت به انتخاب رشته و در صورت قبولی نسبت به ثبت نام نهایی اقدام نمایند تا بعد از تحصیل با مشکل مالی مواجه نشوند، چراکه حضور دانشجویان در کلاس ها مشروط به پرداخت شهریه خواهد بود.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403 از دو شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت در کل دوران تحصیل دانشجو ثابت است، اما میزان شهریه متغیر سالیانه افزایش 10 تا 15 درصدی خواهد داشت.

لازم است اشاره کنیم که فرقی نمی کند دانشجویان به صورت با آزمون و شرکت در کنکور سراسری و یا به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده اند، به هرحال شهریه یکسانی باید پرداخت کنند.

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اشاره کوتاهی کردیم که میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می گردد. یکی از معیارهای تعیین کننده مقطع تحصیلی داوطلب است که در ادامه میزان شهریه در هرکدام از این مقاطع را به تفکیک ارائه کرده ایم. توجه داشته باشید رشته های گروه علوم پزشکی در دانشگاه های غیرانتفاعی ارائه نمی شود، به همین دلیل در جدول زیر شهریه مربوط به این گروه آموزشی را نیاورده ایم. 

میزان شهریه کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی برای تمامی مقاطع بر اساس یک فرمول مشخصی محاسبه می شود. اگر یک دانشجو در طول تحصیل خود در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، x واحد نظری تخصصی، y واحد نظری عمومی و z واحد نظری عملی انتخاب کند، میزان کل شهریه او طبق فرمول زیر محاسبه خواهد شد.

کل شهریه = شهریه ثابت  +  ( x * شهریه متغیر نظری تخصصی )  +  ( y * شهریه متغیر واحد نظری عمومی )  +  ( z * شهریه نظری عملی )

با توجه به فرمول فوق شما می توانید در هر ترم تحصیلی مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته که در حال تحصیل هستید، متناسب با مبالغ شهریه که دانشگاه اعلام می کند، شهریه کل خود را محاسبه کنید. اما در جدول زیر سعی کرده ایم حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کاردانی و در گروه های آزمایشی مختلف را برایتان ارائه کنیم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

 2,400,000 تومان الی 3,000,000 تومان

فنی و مهندسی

1,400,000 تومان الی 1,950,000 تومان

علوم پایه

1,500,000 تومان الی 2,000,000 تومان

هنر

1,300,000 تومان الی 1,800,000 تومان

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | کارشناسی ناپیوسته

پذیرش در رشته های مختلف دانشگاه غیرانتفاعی از داوطلبان زیرگروه های آزمایشی انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان می باشد که اگر یک دانشجو در طول تحصیل خود در مقطع کارشناسی ناپیوسته و پیوسته، x واحد نظری تخصصی، y واحد نظری عمومی و z واحد نظری عملی انتخاب کند، میزان کل شهریه او طبق فرمول زیر محاسبه خواهد شد.

کل شهریه = شهریه ثابت  +  ( x * شهریه متغیر نظری تخصصی )  +  ( y * شهریه متغیر واحد نظری عمومی )  +  ( z * شهریه نظری عملی )

با توجه این فرمول دانشجویان در هر ترم تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در حال تحصیل می باشند می توانند، شهریه کل خود را محاسبه کنید. به منظور راهنمایی شما عزیزان در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی ناپیوسته را در گروه های آزمایشی مختلف ارائه کرده ایم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

2,450,000 تومان الی 3,250,000 تومان

فنی و مهندسی

2,600,000 تومان الی 4,100,000 تومان

علوم پایه

3,000,000 تومان الی 3,600,000 تومان

هنر

2,550,000 تومان الی 3,300,000 تومان

 

میزان شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه محاسبه شهریه کل مقطع کارشناسی پیوسته مشابه کارشناسی ناپیوسته است. در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی پیوسته را در گروه های آزمایشی مختلف مشاهده می کنید.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

2,500,000 تومان الی 2,300,000 تومان

فنی و مهندسی

2,750,000 تومان الی 4,100,000 تومان

علوم پایه

3,000,000 تومان الی 3,600,000 تومان

هنر

2,650,000 تومان الی 3,300,000 تومان 

 

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی با توجه به اینکه دانشگاه هستند و یا موسسه در مقطع کارشناسی ارشد در میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تفاوت کمی با یکدیگر دارند و میزان شهریه تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در موسسات کم تر می باشد. برای محاسبه شهریه کل در یک ترم تحصیلی چنانچه دانشجو 8 واحد نظری اخذ کرده باشد طبق فرمول زیر محاسبه می شود.

شهریه کل یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + ( شهریه متغیر نظری * 8 )

در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد برای مقاطع تحصیلی و گروه های آزمایشی مختلف را شرح داده ایم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

4,500,000 تومان الی 5,700,000 تومان

فنی و مهندسی

5,600,000 تومان الی 7,200,000 تومان

علوم پایه

4,700,000 تومان الی 5,750,000 تومان

هنر

4,650,000 تومان الی 5,700,000 تومان

 

میزان شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه محاسبه شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی همانند مقطع کارشناسی ارشد می باشد. در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه مقطع دکتری برای یک ترم تحصیلی در این دانشگاه را رویت می نمایید.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

10,000,000 تومان الی 14,500,000 تومان

فنی و مهندسی

15,200,000 تومان الی 18,700,000 تومان

علوم پایه

13,600,000 تومان الی 15,400,000 تومان

هنر

13,200,000 تومان الی 15,100,000 تومان

 

چگونه شهریه دانشگاه غیرانتفاعی را بپردازیم؟

همانگونه که اطلاع دارید، دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی در صورتی مجاز به شرکت در کلاس های درس خواهند بود که شهریه خود را پرداخته باشند. پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه و پرتال دانشجو انجام می شود.

دانشجویان قبل از شروع هر ترم بایستی میزانی از مبلغ کل شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲که دانشگاه تعیین می کند که معمولا همان شهریه ثابت است را پرداخت کنند تا بتوانند در انتخاب واحد دانشگاه شرکت کنند. مابقی شهریه نیز پس از اتمام انتخاب رشته و مشخص شدن شهریه متغیر دانشجو بایستی پرداخت گردد.

 

توجه

  • امکان پرداخت اقساطی شهریه هر ترم متناسب با مقررات دانشگاه وجود دارد.
  • دانشجویان می توانند برای پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی خود از تسهیلات و وام دانشجویی نیز استفاده کنند.
  • چنانچه دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی در یک ترم مرخصی بگیرد، بایستی که شهریه ثابت آن ترم را پرداخت نماید.
  • در ترم های تابستانی شهریه ثابت نصف ترم های تحصیلی محاسبه می شود.
  • چنانچه دانشجو ترم تابستانی را در دانشگاه دیگری بگذراند، بایستی شهریه را مطابق با دانشگاه مقصد بپردازد.
  • اگر داوطلب درسی را به صورت معرفی به استاد اخذ کرده است، باید نصف شهریه ثابت را پرداخت نماید.

 

تفاوت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد

ممکن است برخی از داوطلبان در هنگام انتخاب رشته و تصمیم گیری برای ادامه تحصیل بین دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی دچار تردید شوند. یکی از مهم ترین نکته ها در مورد مقایسه این دو دانشگاه میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد می‌باشد. به طور کلی دانشگاه آزاد شهریه بیشتری نسبت به دانشگاه غیرانتفاعی دریافت می‌کند. پس اگر محدودیت مالی دارید، دانشگاه غیرانتفاعی گزینه بهتری برای‌تان محسوب می‌شود. 

اما در مجموع فاکتورهای دیگری نیز در انتخاب این دو دانشگاه تاثیر گذار هستند که از آن ها می‌توان به سطح علمی و اعتبار مدرک اشاره کرد. برای کسب اطلاع بیشتر در این موارد انتخاب بهترین گزینه با توجه به شرایط خودتان می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی  که در جداول بالا در مقاطع تحصیلی و زیرگروه های مختلف برای شما ارائه کرده ایم، در واقع یک مبالغ کلی است که بر اساس میزان شهریه در دانشگاه های غیرانتفاعی مختلف بدست آمده است و البته لازم است اشاره کنیم که میزان شهریه در دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با توجه به جایگاه، کیفیت و رتبه علمی که دانشگاه دارد، کمی متفاوت است.

بنابراین میزان شهریه کل یک دانشجو در دانشگاه غیر انتفاعی وابسته به تعداد واحد انتخابی او، نوع واحد انتخابی شامل تخصصی، اصلی، عمومی، مقررات دانشگاه مورد نظر و … می تواند متغیر باشد. اما ارقام بالا برای بدست آوردن یک دید کلی از میزان شهریه در دانشگاه غیرانتفاعی بسیار کارآمد هستند.

چنانچه پیرامون ورود به دانشگاه های غیرانتفاعی و نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در هر دانشگاه سوالی دارید، می‌توانید از طریق شماره های مندرج در این مقاله با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی برای مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چقدر است؟

    شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به عموال مختلفی وابسته است که در متن مقاله به حداقل و حداکثر آن در زیر گروه های محتلف اشاره کرده ایم.

  2. آیا میزان شهریه در دانشگاه های غیر انتفاعی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با یکدیگر متفاوت است؟

    بله، میزان شهریه در موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی کمتر از دانشگاه های غیر انتفاعی می باشد.

  3. میران شهریه دانشگاه غیرانتفاعی آیا در طول تحصیل افزایش می یابد؟

    میزان شهریه ثابت در طول تحصیل دانشجو ثابت است، اما میزان شهریه متغیر هر سال ده تا پانزده درصد افزایش می‌یابد.

    منبع: شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

۰ ۰

انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر | شرایط و مدارک

۱۹ بازديد

شرایط انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر از سوی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگران اعلام می شود. دانشجویانی که دارای سهیمه شاهد و ایثارگر می باشند، چنانچه به دلایل مختلفی از دانشگاه محل قبولی خود رضایت نداشته باشند و قصد گرفتن انتقالی و مهمانی داشته باشند، می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی ” shahed.saorg.ir” مراحل نقل و انتقالات خود را انجام دهند تا در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد مراحل ثبت نام خود را طی کنند. در ادامه این مطلب به شرایط و مدارک نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کرده ایم.

انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر

وزارت علوم در هرسال زمانی را برای دانشجویانی که قصد انتقالی دارند، در نظر می گیرد. در این بازه زمانی دانشجویان می توانند به صورت اینترنتی درخواست نقل و انتقال و میهمانی خود را ثبت نمایند.

اما انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر نسبت به دیگران دانشجویان فرایند جداگانه ای دارد. ثبت درخواست نقل و انتقالات در سایت اداره کل امور شاهد و ایثارگران انجام می‌شود.

 

دانشجویان مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری

همانطور که می‌دانید تمامی دانشجویان به عنوان دانشجوی شاهد و ایثارگر شناخته نمی‌شوند و از امکان استفاده از امتیازات شاهد و ایثارگری را ندارند. افراد مجاز به استفاده از سهمیه انتقالی دانشجویان شاهد با اولویت رسیدگی به درخواست نقل و انتقالات و میهمانی به شرح زیر هستند. 

✔ فرزندان دختر و پسر شهدا

✔ همسر شهدا

✔ جانبازان بیشتر از ۵۰ درصد و آزادگان

✔ همسر جانبازان بیشتر از ۵۰ درصد و آزادگان

✔ دختران جانبازان بیشتر از ۵۰ درصد و آزادگان

✔ پسران جانبازان بیشتر از ۵۰ درصد و آزادگان

✔ جانبازان ۲۵ درصد تا ۴۹ درصد

✔ رزمنده با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه تاقبل از تاریخ 24/7/67 ( همسر و فرزندان آنان)

✔ برادر و خواهر شهید

✔ جانباز  5% تا 24% (همسر و فرزندان آنان)

توجه داشته باشید که هر ساله ۵ درصد از ظرفیت پذیرش در مقاطع مختلف برای مهمانی و انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر تعلق می‌گیرد.

 

زمان انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر ۱۴۰۲

دانشجویان دانشگاه شاهد که قصد انتقالی و میهمانی دارند، باید در بازه زمانی تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند. معمولا تاریخ نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگران از اواخر خرداد شروع شده و تا اواخر تیر ادامه می یابد.

در سال 1402طبق اطلاعیه ها دانشجویان می توانند از 18 خرداد تا 20 تیر برای ثبت درخواست اقدام نمایند. توجه داشته باشید که جانبازان کمتر از 25 درصد و خانواده آن ها برای ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی باید مانند سایر دانشجویان از طریق سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام نمایند

 

شرایط انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر 1402

همانطور که اشاره کردیم نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر طبق شرایط خاصی انجام می شود. مهم ترین این شرایط انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر به شرح موارد زیر می باشد:

✅ اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سالانه حداقل نمره کل تراز در هر رشته، مقطع و گروه آزمایشی را اعلام کند و دانشجو جهت نقل و انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر بایستی که موفق به کسب حداقل نمره لازم در هر رشته و مقطع شود.

✅ در صورتی که ظرفیت دانشگاه با دانشجویان جدیدالورود تکمیل نشود، امکان ثبت درخواست انتقالی برای دانشجویان ورودی سال های گذشته وجود دارد.

✅ در صورتی که ظرفیت سهمیه انتقال با داوطلبان دارای اولویت بیشتر تکمیل نشود، امکان درخواست نقل و انتقال و میهمانی برای همسر و فرزندان جانبازان 25 الی 49 درصد وجود دارد.

✅ امکان ثبت انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در موارد خاص و یا تایید ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وجود دارد.

✅ دانشجویانی که پس از گرفتن مهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر، یک یا دو نیمسال تحصیلی مشروط نشوند، می توانند برای انتقالی دائم اقدام نمایند.

✅ این دسته از دانشجویان در صورت گرفتن انتقالی و مهمانی ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند.

✅ امکان تغییر دوره در نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر وجود ندارد.

✅ در هر ترم تنها 5 درصد از ظرفیت پذیرش مقاطع مختلف ظرفیت است که به نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر اختصاص داده می شود.

 

مدارک لازم برای انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر 1402

دانشجویانی که دارای سهمیه شاهد و ایثارگر هستند و قصد ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارند، بایستی که برای مراحل انجام ثبت نام خود برخی مدارک را نیز در سامانه بارگذاری کنند. هر دانشجو بایستی مطابق با سهمیه ای که دارند، مدارک لازم را آماده کنند. مهم ترین این مدارک به شرح موارد زیر می باشد:

ایثارگر و دانشجو مدارک لازم برای انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر
فرزند، همسر، پدر و مادر شهید
  • ارائه پشت و رو کارت شاهد
  • یا معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو
آزاده،جانباز 25 درصد و بالاتر و فرزند و همسر آنان
  • ارائه پشت و رو کارت جانبازی و آزادگی
  • یا معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و ایثارگر
جانباز 5 درصد تا 24 درصد، فرزند و همسر آنان
  • ارائه معرفی نامه یا کارت جانبازی بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • به همراه صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و ایثارگر
رزمنده بالای 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، فرزند و همسر آنان
  • کارت ایثار یا معرفی نامه از یگان مربوطه برای رزمندگان بالای 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
  • صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و رزمنده
برادر و خواهر شهید
  • معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر
  • صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو
 
در تمامی موارد بالا، چنانچه شناسنامه فرد دارای توضیحات باشد، بارگذاری صفحه آخر نیز از الزامات می باشد.

 

نحوه ثبت درخواست انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجویان برای درخواست انتقالی باید به صورت اینترنتی و در سایت امور شاهد و ایثارگران ثبت درخواست خود را انجام دهند. نحوه انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر به شرح زیر می باشد.

1️⃣آدرس shahed.saorg.ir را در مرور گر خود جستجو کرده و وارد سایت اداره کل امور شاهد و ایثارگران شوید.

2️⃣بر روی گزینه ورود به سامانه میهمانی و انتقال کلیک کنید.

3️⃣گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

4️⃣در صفحه باز شده قوانین انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مطالعه کرده و تیک گزینه مطالعه قوانین را فعال کنید و سپس گزینه  تایید را انتخاب نمایید.

5️⃣اطلاعات خواسته شده را با دقت در کادر های مربوطه درج کرده و رمزی عبور با 8 رقم وارد نمایید.

6️⃣گزینه پیامک یا تلفنی را انتخاب کنید تا کد فعالسازی برایتان ارسال شود و سپس آن را در کادر وارد کنید.

6️⃣در پایان این مرحله نام کاربری و رمز عبوری به شما داده می شود. به صفحه اول برگردید و پس از انتخاب گزینه ورود و درج نام کاربری و رمز عبور، فرم انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر را تکمیل کنید.

 

مشاوره شرایط نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجویانی که قصد ثبت‌نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که برای انتقالی در برخی از دانشگاه ها داشتن شرایط دیگری نیز الزامی است که قبل از درخواست باید از آن ها مطلع شوند. 

اشاره ای کردیم که ثبت نام مهمانی و نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر در صورتی انجام می شود که دانشگاه مبدا و مقصد داوطلب موافقت کند. لازم است اشاره کنیم که تمامی دانشگاه ها موظف هستند که با درخواست نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر موافقت کنند.

در صورتی که هرگونه سوال یا ابهام در زمینه انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

  1. شرایط نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل چه مواردی است؟

    در متن مقاله فوق به شرایط نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کرده ایم.

  2. برای انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر چه زمانی باید اقدام کرد؟

    دانشجویان برای ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی می‌توانند از خرداد تا تیر ماه اقدام نمایند. 

  3. برای نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر چه باید کرد؟

    ثبت درخواست از طریق سامانه shahed.saorg.ir انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست. 

    منبع: انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر | شرایط و مدارک

۰ ۰

معافیت سربازی | انواع، شرایط و مدارک معافیت از خدمت

۲۱ بازديد

معافیت سربازی یکی از بزرگ‌ترین سوالات مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی است. سربازی یکی از دغدغه‌های اصلی آقایان در بازه‌ای مهم از زندگی آنان است. به طور کلی خدمت‌سربازی دوره‌ای دو ساله است که تمام آقایان موظف به گذراندن این دوره هستند، مگر اینکه دلیلی قانع کننده برای معافیت داشته باشند. آقایانی که به سن 18 سالگی می‌رسند، می‌بایست وضعیت خود را از نظر نظام وظیفه مشخص کنند. این افراد هنگام رسیدن به 18 سالگی یا باید دوره خدمت سربازی خود را آغاز کنند و یا برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه شوند. برخی از افراد نیز مشمول معافیت از خدمت می‌شوند که در این مقاله به بررسی کامل آن می‌پردازیم. 

 منبع: معافیت سربازی | انواع، شرایط و مدارک معافیت از خدمت

دریافت معافیت سربازی

معافیت سربازی به این معنی است که فرد از خدمت سربازی معاف شده و اجباری برای گذراندن دوره نظام وظیفه نداشته باشد. دریافت معافیت سربازی می‌تواند در دو حالت انجام بگیرد که به شرح زیر می‌باشد. 

معافیت سربازی دائمی

در معافیت سربازی دائمی فرد با شرایط به خصوصی که دارد به طور کلی و برای همیشه از خدمت سربازی معاف می‌شود. این دسته از افراد بدون گذراندن دوره نظام وظیفه می‌توانند کارت پایان خدمت أخذ کنند. معافیت پزشکی و معافیت کفالت از جمله معافیت‌های دائمی از خدمت سربازی هستند.

 

معافیت سربازی موقت

معافیت سربازی موقت همانطور که از نام آن پیداست، معافیتی موقت و محدود است. در این نوع از معافیت فرد با دلایلی قانع کننده می‌تواند به طور محدود و تا یک زمان مشخص از خدمت سربازی معاف شود. این دسته از افراد به هر حال بایستی خدمت سربازی خود را به اتمام برسانند و مشمول غیبت از خدمت سربازی نشوند. معافیت تحصیلی نمونه‌ای بارز از نوع معافیت سربازی موقت است.

 

تعاریف و اصطلاحات نظام وظیفه

به طور کلی سربازی و نظام وظیفه به دو دوره مجزا تقسیم می‌شود:

دوره آموزشی: در طول دوره آموزشی سربازی، آموزش‌های مقدماتی مانند اسلحه شناسی و کار با اسلحه آموزش داده می‌شود. دوره آموزشی دوره‌ای دو تا سه ماهه است.

دوره خدمت: پس از دوره آموزشی، دوره خدمت سربازی به طور رسمی شروع می‌شود و سربازان می‌بایست تا پایان دوره خدمت سربازی به انجام وظیفه بپردازند. در این دوره سربازان با توجه به میزان تحصیلاتی که دارند، درجه نظامی کسب می‌کنند. علاوه بر این، سربازان نظام وظیفه بر طبق شرایطی خاص، از جمله تجرد یا تأهل، تقسیم شده و محل خدمت آنان مشخص می‌شود.

❌ یکی دیگر از تعاریف و اصطلاحات نظام وظیفه که از رواج بالایی برخوردار است، دوره اضافه خدمت است. دوره اضافه خدمت دوره‌ای است که یک سرباز پس از اتمام زمان قانونی به خدمت مشغول می‌شود. یک سرباز در دو حالت می‌تواند مشمول اضافه خدمت شود:

✔ زمانی که فرد بدون هیچ دلیل موجهی از معرفی خود به سازمان نظام وظیفه خودداری کند و یا این کار را با تأخیر انجام دهد.

✔ زمانی که فرد در طول خدمت خود قانون شکنی کند یا به هر دلیل دیگری تنبیه شود.

 

نحوه دریافت معافیت تحصیلی

آقایانی که در سن 18 سالگی پس از اتمام دوران مدرسه بلافاصله وارد دانشگاه می‌شوند، مشمول دریافت معافیت سربازی تحصیلی موقت خواهند بود. این دسته از افراد می‌توانند تا پایان دوران تحصیلات بدون نگرانی از وضعیت نظام وظیفه خود به تحصیل بپردازند.

اما با پایان دوران تحصیل، معرفی خود به سازمان نظام وظیفه برای این افراد ضروری خواهد بود. افرادی که با وجود اتمام تحصیلات از معرفی خود به سازمان نظام وظیفه سرباز زنند، به دلیل غیبتی که دارند مشمول اضافه خدمت می‌شوند.

 

نحوه دریافت معافیت پزشکی

افرادی که از نظر جسمی و یا روانی شرایط گذراندن دوره خدمت سربازی را نداشته باشند، می‌توانند از معافیت سربازی پزشکی استفاده کنند. معافیت پزشکی می‌تواند از نوع دائم یا موقت باشد که نوع آن را پزشک معالج تشخیص می‌دهد. نحوه دریافت معافیت پزشکی به ترتیب زیر است:

1️⃣ دریافت دفترچه راهنمای معافیت پزشکی سربازی: قبل از هر چیزی بهتر است فرد دفترچه معافیت پزشکی سربازی را دریافت کرده و آن را مطالعه کند. با مطالعه این دفترچه فرد متوجه خواهد شد که آیا مشمول معافیت پزشکی سربازی می‌شود یا خیر.

2️⃣ دریافت دفترچه راهنمای خدمت: تمام آقایانی که به سن قانونی نظام وظیفه می‌رسند می‌بایست دفترچه راهنمای خدمت سربازی را دریافت کرده و آن را تکمیل کنند.

3️⃣ معاینه توسط پزشک: افرادی که مشمول معافیت سربازی پزشکی سربازی باشند، بایستی به پزشک متخصص مورد تأیید نظام وظیفه مراجعه کنند. پزشک متخصص با معاینه مراجعه کننده در صورت ضرورت معافیت پزشکی وی را تأیید می‌کند.

4️⃣ مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک نظامی: در این مرحله فرد با به همراه داشتن مدارک جهت انجام ادامه فرایند دریافت معافیت پزشکی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک نظامی مراجعه می‌کند.

 

انواع معافیت سربازی

معافیت از خدمت سربازی انواع مختلفی دارد. مشمولانی که از خدمت معافی می‌شوند در یکی از دسته های زیر قرار خواهند گرفت. انواع معافیت از خدمت نظام وظیفه به شرح زیر می‌باشد. 

 

معافیت ایثارگران نظام وظیفه

این نوع معافیت برای افرادی است که خانواده شان جز خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزاده ها هستند. افرادی که واجد شرایط معافیت ایثارگران نظام وظیفه باشند، می‌توانند معافیت دائم سربازی را دریافت نمایند. از شرایط معافیت سربازی ایثارگران نظام وظیفه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅شهادت یکی از اعضا خانواده و یا اسارت که مورد تایید مراجعه مربوطه باشد.

✅در صورتی که شهید و یا آزاده 24 ماه سابقه خدمت داشته باشد، یا جانبازی 25 درصد داشته باشد و یا مفقودالاثر شده و دارای فرزند پسر نباشد، یکی از برادرهای او معافیت ایثارگری دریافت خواهد کرد.

✅یکی از فرزندان آزاده با 24 ماه اسارت، جانباز حداقل 25 درصد و ایثارگر با بیش از  30 ماه سابقه خدمت در جبهه مشمول دریافت معافیت ایثارگران نظام وظیفه خواهد شد.

 

معافیت سربازی پزشکی نظام وظیفه

تمامی افراد قبل از اعزام به خدمت باید معاینه پزشکی شوند. در صورتی که پزشک تشخیص دهند که فرد مشمول معافیت سربازی پزشکی نظام وظیفه می‌باشد، از خدمت معاف خواهد شد. به طور کلی افراد در حین معاینه قبل خدمت وظیفه بر اساس وضعیت جسمانی در چهار دسته قرار خواهند گرفت که به شرح زیر می‌باشد.

✅مشمولانی که از نظر جسمی و روانی در سلامت کامل هستن  و امکان انجام خدمت وظیفه را دارند.

✅مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماری خاص هستند و امکان انجام امور رزمی را ندارند. این افراد باید به خدمت اعزام شوند اما در حین خدمت از انجام امور رزمی معاف می‌باشند.

✅مشمولانی که دچار مشکلات رشدی یا بیماری های خاص هستند و امکان خدمت سربازی به صورت موقت را ندارند. در این حال فرد می‌تواند به صورت موقت و بدون غیبت از خدمت سربازی معاف شود.

✅مشمولانی که دچار نقص عضو، بیماری های جسمانی و یا روانی حاد هستند و امکان انجام خدمت سربازی را ندارند. در این صورت فرد به صورت دائم از خدمت وظیفه معاف خواهد شد.

 

معافیت سربازی مددجویان نظام وظیفه

افرادی که خود و یا خانواده شان زیر نظر کمیته امداد باشند، مشمول این نوع از معافیت سربازی نظام وظیفه خواهند شد. البته این افراد باید شرایط دیگری را نیز داشته باشند. به طور کلی مشمولان دریافت معافیت مددجویان نظام وظیفه در دسته های زیر قرار خواهند گرفت.

✅اگر مادری که زیر نظر کمیته بهزیستی است و از شوهر خود طلاق گرفته، شوهر او فوت کرده باشد و ازدواج نکرده باشند، یکی از پسرهای او از خدمت معاف خواهد شد.

✅چنانجه فرزند پسری معلول بوده و زیر نظر کمیته بهزیستی باشد، معافیت سربازی دریافت خواهد کرد.

✅در صورتی که فردی دارای سه خواهر باشد و هیچ برادر دیگری نداشته باشند، از خدمت معاف خواهد شد.

✅در صورتی که فرد با یک خانوم دچار معلولیت جسمی-حرکتی ازدواج کرده باشد معافیت موقت برای ۵ سال دریافت خواهد کرد. اگر بعد این مدت همچنان با این خانوم متاهل بوده باشد مشمول معافیت دائم خواهد شد.

 

معافیت سنی و عفو رهبری نظام وظیفه

چنانچه فردی با مدرک تحصیلی و سن بالا داشته باشد، مشمول معافیت سربازی سنی و یا معافیت عفو رهبری خواهد شد. این معافیت تنها به افرادی اختصاص دارد که متولد قبل از سال 1344 هستند. معمولا این معافیت به افرادی داده می‌شود که علاوه بر سن بالا دارای مدرک حداقل دکتری نیز باشند.

 

معافیت سربازی متعهدین خدمت نظام وظیفه

افرادی که در حال خدمت در نیروهای مسلح هستند، مشمول دریافت معافیت سربازی متعهدین خدمت نظام وظیفه خواهند شد. البته دریافت این معافیت کار ساده ای نیست و فرد باید شرایط خاصی را دارا باشد. افرادی که در حال خدمت در شغل خلبانی، نیروهای مسلح، معلمی و… باشند، با توجه به زمان استخدام و ارگان خدمت خود معافیت دریافت خواهند کرد.

همچنین معلمانی که از مراکز تربیت معلم فارغ التحصیل شده باشند، پس از گذراندن آموزش سربازی می‌توانند برای  بقیه خدمت در آموزش و پرورش مشغول شوند. 

 

معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

طبق قانون جدید نیز افراد متاهل با بیشتر از 30 سال و همچنین داشتن 2 فرزند معاف از خدمت می‌شوند.

 

معافیت نخبگان

در صورتی که بر اساس قوانین و شرایط سازمان نظام وظیفه مشمولی به عنوان نخبه تشخیص داده شود، معافیت از خدمت سربازی دریافت خواهد کرد. البته ممکن است در این شرایط فرد از خدمت معاف نشود و تنها کسری خدمت دریافت کند.

 

خرید خدمت سربازی

در سال های گذشته مشمولانی که از خدمت غیبت داشتند، می‌توانستند خدمت سربازی خود را بخرند. در این شرایط سازمان نظام وظیفه با توجه به آخرین مدرک تحصیلی فرد، مبلغی را به عنوان خرید خدمت تعیین می‌کرد و داوطلب با پرداخت آن کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کرد. اما این قانون هم‌اکنون حذف شده است و مشمولان امکان خرید سربازی را نخواهند داشت. هرچند که این امکان وجود دارد که در آینده مجددا این قانون اجرا شود.

 

معافیت از خدمت کفالت نزدیکان

نحوه دریافت معافیت سربازی کفالت به این شکل است که فرد شرایط لازم و تعریف شده را داشته باشد. سه شرط عمومی برای دریافت معافیت کفالت سربازی عبارتند از:

  • نداشتن غیبت در خدمت سربازی
  • دارا بودن سن 18 سال تمام
  • تنها سرپرست خانواده بودن

با توجه به شرایط عمومی ذکر شده، فرد در 5 حالت می‌تواند معافیت کفالت دریافت کند که هر کدام از این حالات در ادامه شرح داده شده است.

 

معافیت سربازی کفالت پدر

افرادی که دارای شرایط زیر باشند، می‌توانند مشمول معافیت کفالت سربازی پدر شوند:

  • پدر وی جانباز باشد. (ناگفته نماند که جانبازان بالای 25 درصد می‌توانند علاوه بر فرزند اول برای فرزند دیگر خود نیز معافیت کفالت بگیرند.)
  • پدر وی دارای 70 سال سن باشد.
  • پدر وی دارای کمتر از 70 سال سن باشد ولی براساس تأیید نظر شورای پزشکی نیاز به مراقبت داشته باشد.

 

معافیت کفالت مادر

فرد با دارا بودن دو شرط زیر قادر خواهد بود تا معافیت سربازی کفالت مادر دریافت کند:

  • پدر وی فوت شده باشد.
  • مادر وی طلاق گرفته باشد و ازدواج مجددی نداشته باشد.

 

معافیت کفالت مادربزرگ

علاوه بر معافیت کفالت پدر و مادر، معافیت کفالت مادربزرگ نیز وجود دارد که واجدین شرایط می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. این شرایط عبارتند از:

  • همسر و فرزندان مادر بزرگ پدری یا مادری وی فوت شده باشند.
  • مادربزرگ پدری یا مادری وی طلاق گرفته باشد.

 

معافیت کفالت برادر

فردی که کفالت برادر خود را برعهده داشته باشد، می‌تواند مشمول معافیت سربازی کفالت برادر شود. شرایطی که برای این نوع کفالت نیاز است عبارتند از:

  • سن برادر وی به 18 سال نرسیده باشد.
  • پدر در قید حیات نباشد
  • وی تنها برادر بالای 18 سال برادر باشد.
  • برادر وی حتی در صورت کبیر بودن بر اساس تأیید نظام شورای پزشکی نیاز به مراقبت داشته باشد.

 

معافیت کفالت خواهر

افرادی که کفالت خواهر خود را به تنهایی برعهده داشته باشند، فرصت دریافت معافیت سربازی را خواهند داشت. برای دریافت معافیت کفالت خواهر علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی زیر نیز موردنیاز است:

  • خواهر وی فاقد همسر باشد.
  • خواهر وی فرزند پسر (سالم از نظر جسمی و روحی) نداشته باشد.
  • پدر در قید حیات نباشد.
  • خواهر وی سرپرست بالای 18 سال جز برادر تنی خود که مشمول خدمت سربازی است نداشته باشد.

 

مدارک لازم برای دریافت معافیت سربازی از خدمت

✅برگه وضعیت مشمولان به صورت تکمیل شده

✅عکس 2*3 به صورت رنگی با زمینه سفید و تمام رخ

✅کپی از کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه عکس دار

✅کپی از آخرین مدرک تحصیلی صادر شده توسط مراجع مربوطه (افراد دارای تحصیلات غیر دانشگاهی بایستی برگه شماره 3 دفترچه را تکمیل کنند.)

✅برگه واکسیناسیون (برگه شماره 4 دفترچه)

✅گواهی اشتغال به خدمت از یگان مربوطه برای افرادی که در حال خدمت هستند.

✅کپی از صفحات شناسنامه تمام اعضا خانواده

✅برگه استعلام از آخرین وضعیت مشمول خدمت سربازی به صورت تکمیل شده (برگه شماره 5 دفترچه)

✅برگه معاینه اولیه به صورت تکمیل شده ( برگه شماره 1 دفترچه)

 

مشاوره معافیت از سربازی

افراد متقاضی درصورتی که یکی از شرایط ذکر شده دربالا را داشته باشند می‌توانند نسبت به دریافت معافیت اقدام نمایند. برای دریافت معافیت سربازی، مشملان باید مدارکی را ارائه دهند تا پس از بررسی توسط سازمان نظام وظیفه، معافیت برای شان صادر شود.

چنانچه پس از مطاله این مطلب سوال یا ابهامی در زمینه معافیت سربازی برای تان وجود داشت و یا در روند آن دچار مشکل شدید، می‌توانید با افراد متخصصان مشاور صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در زمینه پاسخ به سوالات و اخذ معافیت یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه معافیت سربازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. معافیت از سربازی چه شرایطی دارد؟

    مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند در صورت داشتن برخی شرایط از خدمت معاف شوند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است. 

  2. آیا در صورت داشتن چند خواهر می‌توان معافیت از خدمت دریافت کرد؟

    بله بر اساس معافیت مددجویان نظام وظیفه، چنانچه فردی سه خواهر داشته باشد و برادر دیگری نداشته باشد، از خدمت معاف خواهد شد.

  3. آیا می‌توان خدمت سربازی را خرید؟

    خیر در حال حاضر این قانون برداشته شده است و مشمولان امکان خرید خدمت سربازی را نخواهند داشت. 

    منبع: معافیت سربازی | انواع، شرایط و مدارک معافیت از خدمت

۰ ۰

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

۲۶ بازديد

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ کدامند؟ چندین سال است که دانشگاه آزاد اسلامی از میان علاقه مندان به رشته های مختلف در پنج زیرگروه اصلی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته اقدام به جذب دانشجو می نماید. سوالی که برای اغلب متقاضیان وجود دارد این است که در این دوره از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چه رشته هایی ارائه می شود. به همین دلیل در ادامه این مطلب لیست رشته‌های بدون کنکور ریاضی آزاد 1402 را ارائه کرده ایم.

 منبع: لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در حال حاضر اغلب رشته ها به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد و در چهار مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود. ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در این دوره از پذیرش دانشگاه آزاد سوابق تحصیلی و معدل مقطع قبلی داوطلب با توجه به مقطع انتخابیش می باشد.

بنابراین متقاضیان می توانند طبق دفترچه‌های منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور الویت‌های خود  از رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را در فرم انتخاب رشته درج کنند و سپس چنانچه مطابق با معدل مقطع قبلی خود شرایط پذیرش را داشته باشند، جزو اسامی پذیرفته شدگان اعلام خواهند شد.

متقاضیان می توانند برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته ریاضی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام کنند.

 

لیست رشته های دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402

شما متقاضیان گرامی رشته‌های بدون کنکور ر‌یاضی دانشگاه آزاد، با توجه به اینکه دفترچه های 1402 منتشر نگردیده است، می توانید از دفترچه های سال های گذشته استفاده کنید، چراکه معمولا رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ارائه شده در طول سال ها یکسان می باشد.

در ادامه سعی کرده ایم لیست رشته های ریاضی دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402 را در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناشی ناپیوسته ارائه کنیم.

 

لیست رشته های ریاضی دانشگاه آزاد بدون کنکور | کاردانی پیوسته

در جدول زیر تعدادی از مهم ترین رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد که در مقطع کاردانی پیوسته ارائه می شود را مشاهده می کنید.

الکترونیک – الکترونیک عمومی نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی
الکتروتکنیک – برق صنعتی مکانیک خودرو
نقشه برداری صنایع شیمیایی
نقشه کشی معماری هنرهای تجسمی-نقاشی
صنایع نساجی گرافیک
علمی کاربردی حسابداری کامپیوتر – نرم افزار
مکانیسم ماشین‌های کشاورزی تربیت بدنی

رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد | کاردانی پیوسته

با توجه به اینکه تعداد رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ارائه شده در مقطع کاردانی پیوسته زیاد است، در این قسمت از مقاله لینک دانلود دفترچه های این مقطع در سال گدشته را برایتان قرار داده ایم، تا ضمن اطلاع از رشته های ارائه شده از دانشگاه های ارائه دهنده و تعداد ظرفیت ها نیز مطلع گردید.

لیست رشته های ریاضی دانشگاه آزاد بدون کنکور | کاردانی ناپیوسته

در جدول زیر تعدادی از مهم ترین رشته های بدون آزمون ریاضی در دانشگاه آزاد که در مقطع کاردانی ناپیوسته ارائه می شود را مشاهده می کنید.

کاردان فنی برق- الکترونیک کاردان فنی برق- مخابرات
حسابداری کاردان فنی مکانیک- صنایع اتومبیل
تربیت معلم آموزش و پرورش ابتدایی کاردان فنی نساجی
تربیت معلم آموزش دینی و عربی هنرهای تجسمی- گرافیک
تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی تربیت معلم آموزش علوم تجربی

دانلود دفترچه | کاردانی ناپیوسته

دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته‌ نیز رشته های بسیاری را ارائه می دهد که در جدول فوق به مهم ترین آن ها اشاره کردیم. برای اطلاع از تمامی رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در این مقطع و همینطور دانشگاه‌های ارائه دهنده، دفترچه های زیر را دانلود و مطالعه نمایید. لینک دفترچه های زیر مربوط به سال گذشته است و به محض انتشار دفترچه ها در سال جاری مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته نیمسال اول دانشگاه آزاد 1402 (مهر)

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته نیمسال دوم دانشگاه آزاد 1402 (بهمن)

لیست رشته های ریاضی دانشگاه آزاد بدون کنکور | کارشناسی پیوسته

در جدول زیر تعدادی از مهم ترین رشته های بدون آزمون ریاضی در دانشگاه آزاد که در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود را مشاهده می کنید.

مهندسی برق مهندسی عمران
مهندسی صنایع مهندسی معماری
مهندسی مکانیک مهندسی کامیپوتر
آمار و کاربردها مهندسی شهرسازی
ریاضیات و کاربردها مهندسی نساجی
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر-معماری سیستم های کامپیوتری
فیزیک-حالت جامد علوم مهندسی-فیزیک مهندسی
حسابداری علوم مهندسی-علوم مهندسی محاسباتی
مهندسی خط و سازه‌های ریلی علوم مهندسی-علوم مهندسی زیست محیطی
شیمی کاربردی علوم مهندسی-ریاضی مهندسی

دانلود دفترچه | کارشناسی پیوسته

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی پیوسته متنوع و گسترده است به همین دلیل برای اطلاع از تمامی این کد رشته محل ها می توانید دفترچه های زیر را که مربوط به ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته سال گذشته است را دانلود کنید و سپس رشته و دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

تاکنون دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی 1402 منتشر نشده است. به محض انتشار لینک دانلود را به موارد زیر اضافه خواهیم کرد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته نیمسال اول دانشگاه آزاد 1402 (مهر)

 

 

رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد | کارشناسی ناپیوسته

در جدول زیر تعدادی از مهم ترینرشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد که در مقطع کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود را مشاهده می کنید.

مهندسی اجرایی عمران علمی کاربردی معماری
مهندسی تکنولوژی الکترونیک مهندسی تکنولوژی برق – قدرت
مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی
علمی کاربردی حسابداری مهندسی تکنولوژی طراحی و نقشه کشی صنعتی
مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

دانلود دفترچه | کارشناسی ناپیوسته

دفترچه های زیر نیز مربوط به دوره کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد است که می توانید برای اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده این مقطع دفترچه های زیر که مربوط به سال گذشته است، استفاده کنید،

لینک دانلود دفترچه رشته های ریاضی دانشگاه آزاد بدون کنکور جدید برای مقاطع کارشناسی ناپیوسته سال 1402 را نیز در صورت منتشر شدن به این دفترچه ها اضافه خواهیم کرد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول دانشگاه آزاد 1402 (مهر)

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته نیمسال دوم دانشگاه آزاد 1402 (بهمن)

 

نکات مهم ثبت نام بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد

⚪قبل از انتخاب رشته حتما دفترچه راهنمای ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را دانلود و مطالعه کنید تا در صورت بروز تغییرات از آن ها آگاه شوید.

⚪انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org انجام می‌شود.

⚪ثبت نام رشته های ریاضی دانشگاه آزاد بدون کنکور هزینه دارد و باید قبل از ثبت نام هزینه آن را پرداخت کنید. به نوع کارت اعتباری خریداری شده دقت کنید چراکه در صورت اشتباه مبلغ کارت بازپس داده نمی‌شود.

⚪ در وارد کردن اطلاعات خود دقت کامل داشته باشید چراکه در صورت هرگونه مغایرت قبولی شما مردود خواهد شد.

⚪برای انتخاب رشته از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید تا با ارائه نکات مهم شانس قبولی تان را افزایش دهند.

 

مشاوره رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد 1402

ثبت نام بدون کنکور ر‌یاضی در واحد های مختلف دانشگاه از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org” انجام می شود و لازم است داوطلبان پیش از هر اقدامی ابتدا دفترچه مربوطه را از این سایت دانلود کنند و سپس اگر کد رشته محلشان ارائه شده بود، با پرداخت هزینه کارت اعتباری دریافت کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

چنانچه پیرامون ثبت نام رشته های ریاضی دانشگاه آزاد بدون کنکور با مشکلی مواجه شدید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و حتی می توانید ثبت نام خود را به مشاوران ما بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد در چه مقاطعی ارائه می شود؟

    رشته های ارائه شده بدون کنکور ریا‌ضی در دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته‌ و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود.

  2. دفترچه رشته های ریاضی دانشگاه آزاد بدون کنکور از چه طریقی منتشر می شود؟

    دفترچه های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد منتشر می گردد که لینک دانلود این دفترچه ها مربوط به سال گذشته را در متن مقاله قرار داده ایم.

  3. آیا ثبت نام بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود؟

    بله، دانشگاه آزاد در رشته های بدون کنکور ریا‌ضی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه دانشجو می پذیرد.

    منبع: لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد

۰ ۰

لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

۲۱ بازديد

لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چیست؟ دانشگاه آزاد اسلامی اکثر رشته‌های تحصیلی در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و رشته‌های تجر‌بی از جمله زیست شناسی و شیمی از جمله رشته‌های پرمتقاضی این دانشگاه هستند. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های تجربی دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402 هستند در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه می توانند وارد این رشته ها شوند. در ادامه به شرح لیست رشته های موجود در دفترچه می پردازیم.

 منبع: لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد

 

لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور تجر‌بی مقاطع کاردانی و کارشناسی را ارائه می کند و داوطلبان با توجه به مدرک فارغ التحصیلی که ارائه می دهند مجاز به ثبت نام در یکی از رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد و این مقاطع هستند. بنابراین تفاوت پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی، در مدارک و سوابق تحصیلی مورد نیاز می باشد.

لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای هر یک از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته، در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام قید می شود.

 توجه داشته باشید هیچکدام از رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی و تمامی رشته های پیراپزشکی (پرستاری، فیزیوتراپی، مامایی، رادیولوژی و …) در هیچ دانشگاهی اعم از آزاد و سراسری و پردیس خودگردان به صورت بدون کنکور دانشچو پذیرش نمی کند.  

رشته‌های کارشناسی پیوسته 

لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی پیوسته به شرح زیر می باشد.

زمین شناسی مهندسی طبیعت علوم و مهندسی خاک مهندسی فضای سبز
شیمی محض شیمی کاربردی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
علوم و مهندسی باغبانی علوم دامی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی بهداشت مواد غذایی
گیاه پزشکی علوم و مهندسی جنگل علوم و مهندسی شیلات اقتصاد کشاورزی زیست شناسی گیاهی
 میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی زیست شناسی جانوری

 

رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد | کارشناسی ناپیوسته

لیست رشته های تجربی دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402 در مقطع کارشناسی ناپیوسته به شرح زیر می باشد.

بهداشت مواد غذایی مهندسی تولیدات دامی مهندسی کشاورزی – علوم و ضنایع غذایی مهندسی فناوری صنایع شیمیایی
علوم ازمایشگاهی دامپزشکی مهندسی تولیدات گیاهی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر مهندسی فناوری دامپروری – تولید و فراوری محصولات زنبور عسل

 

رشته های کاردانی پیوسته

لیست رشته های تجربی دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲ در مقطع کاردانی پیوسته به شرح زیر می باشد.

فناوری پرورش دام صنایع غذایی فناوری تولیدات زراعی صنایع شیمیایی

 

رشته های تجربی دانشگاه آزاد بدون کنکور | کاردانی ناپیوسته  

لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد 1402 در مقطع کاردانی ناپیوسته به شرح زیر می باشد.

کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی کاردانی تکنولوژی جنگل داری کاردانی تولید و فرآوری خرما
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی امور زراعی و باغی

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ثبت نام رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد دوبار در سال برای داوطلبان فرصت در نظر گرفته می شود. یکبار در نیمسال اول تحصیلی یعنی مهرماه و یکبار دیگر در نیمسال دوم تحصیلی یعنی در بهمن ماه. رشته های ارائه شده در این دو نیمسال تقریبا ثابت است و داوطلبانی که از ثبت نام ورودی مهرماه جامانده اند، می توانند برای ثبت نام ترم بهمن اقدام نمایند.

 ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی مهرماه در اوایل مردادماه آغاز می شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد. برای بهمن ماه از  اواخر آذر ماه تا اوایل دی ماه می باشد.

 

دفترچه رشته های تجربی دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد همزمان با اولین روز ثبت نام منتشر می شود و شامل شرایط و ضوابط ثبت نام به همراه لیست رشته های تحصیلی است. داوطلبان باید با دانلود و بررسی دفترچه ثبت نام، رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد تحصیلی مد نظر خود را استخراج کنند و وارد فرم انتخاب ر‌شته در سایت azmoon.org نمایند 

 

تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه آزاد

در پذیرش رشته های بدون کنکور، ملاک بررسی معدل دیپلم است. داوطلبان از میزان تاثیر سوابق تحصیلی می‌توانند با آگاهی بیش تری تصمیم گیری کنند. جدول تاثیر سوابق تحصیلی در سال جدید هنوز اعلام نشده است. برای آگاهی بیش تر در زمینه رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد می‌توانید از اطلاعات مربوط به سال گذشته استفاده نمایید.

گروه آزمایشی تجربی تجربی ریاضی انسانی معارف سایر مدارک دیپلم
تاثیر معدل ۱۰۰ ۵۷.۱ ۵۷.۱ ۵۷.۱ ۵۱.۴

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که ملاک قبولی شما در رشته مورد علاقه معدل دیپلم شما می باشد. در مقاله زیر به بررسی دیگر شرایط لازم برای ثبت نام رشته ای بدون کنکور تجربی آزاد ۱۴۰۲ پرداخته‌ایم. لذا توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته شما می توانید برای آگاهی از رشته های ارائه شده در هر واحد دانشگاهی با کارشناسان دانتل کو تماس بگیرید. 

 

 

مشاوره رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در این مطلب لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد را در 4 مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته مشاهده کردید. پذیرش در این رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد و داوطلبانی که معدل و نمرات بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود دارند.

شما داوطلبان گرامی در صورتی که برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه ازاد نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تلفنی دانتل در تماس باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام رشته های تجربی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در چه تاریخی انجام می گیرد؟

    زمان ثبت نام دانشگاه آزاد برای نیمسال اول تحصیلی معمولا از اوایل مرداد ماه و برای نیمسال دوم از اوایل دی ماه می باشد.

  2. لیست رشته های تجربی دانشگاه آزاد بدون کنکور را از کجا بیابیم؟

    اسامی رشته‌های تجربی بدون آزمون دانشگاه آزاد در این مطلب قید شده است.

  3. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به چه صورت انجام می گیرد؟

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال اول به صورت اینترنتی و از سایت azmoon.org انجام می گیرد.

    منبع: لیست رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد

۰ ۰

لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

۲۵ بازديد

رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد 1402 هر ساله به صورت بدون کنکو‌ر و براساس سوابق تحصیلی ارائه می شوند. رشته‌های حسابداری، روانشناسی، حقوق و …. از رشته‌های پرطرفدار این گروه آزمایشی هستند. این رشته ها تماما بدون کنکور هستند و فرصتی برای علاقه مندان فراهم شده است که بدون نیاز به شرکت در هیچ آزمونی و تنها بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد رشته مورد علاقه شان شده و به تحصیل بپردازند. تنوع رشته های انسانی دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402 زیاد است و داوطلب در زمان ثبت نام با تعداد زیادی رشته روبروست که در ادامه لیست رشته های ارائه شده را معرفی خواهیم کرد.

منبع: لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد 

لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد 1402

دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ازاد اسلامی شامل مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می باشد که داوطلبان با توجه به آخرین مدرک فارغ التحصیلی که دارند می توانند وارد یکی از این مقاطع شوند. متنوع ترین رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد مربوط به گروه انسا‌نی است و بیشترین رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد 1402 نیز در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود.

مقطع

لیست رشته های انسانی دانشگاه آزاد بدون کنکور

کارشناسی پیوسته

حقوق زبان و ادبیات فارسی روانشناسی روزنامه نگاری
اقتصاد جامعه شناسی زبان و ادبیات عربی حسابداری
هتلداری مردم شناسی فلسفه و حکمت اسلامی علم اطلاعات و دانش شناسی
گردشگری جغرافیا تاریخ تمدن ملل اسلامی ادیان و عرفان
مدیریت صنعتی مدیریت مالی مدیریت امور بانکی علوم تربیتی
مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی روابط عمومی مدیریت بیمه

کارشناسی ناپیوسته

حسابداری حقوق آموزش و پرورش ابتدایی آموزش دینی و عربی
مدیریت صنعتی مدیریت بازرگانی تربیت بدنی و علوم ورزشی مدیریت دولتی

کاردانی پیوسته

تربیت کودک حسابداری مدیریت خانواده تربیت بدنی

کاردانی ناپیوسته

مدیریت بازرگانی زبان و ادبیات فارسی امور بانکی علوم ورزشی
حسابداری آموزش و پرورش ابتدایی آموزش دینی و عربی امور مالی و مالیاتی
بیمه امور گمرکی تربیت معلم قران کریم

 

 

 

دفترچه رشته های انسانی دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402

به داوطلبان توصیه می شود که پیش از اقدام به ثبت نام در دانشگا‌ه آز‌اد، ابتدا دفترچه راهنمای مربوط به مقطع تحصیلی مد نظر را از سایت azmoon.org دانلود نمایند و پس از بررسی رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد و همچنین اطلاع از شرایط کامل ثبت نام، انتخاب رشته و ثبت نام خود را انجام دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای مقاطع مختلف به صورت مجزا منتشر می شود و زمان انتشار نیز در اولین روز ثبت نام است. در حال حاضر دفترچه ثبت نام 1402 منتشر نشده است اما به محض انتشار، از طریق لینک های زیر می توانید آن را دانلود کنید.

 

تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه آزاد

ملاک و مبنای پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد معدل دیپلم و سوابق تحصیلی می‌باشد. دانشجویان می‌توانند با اگاهی از میزان تاثیر هر دیپلم در پذیرش رشته های انسانی دانشگاه آزاد با آگاهی بیش تری تصمیم گیری نمایند. جدول مربوط به تاثیر سوابق تحصیلی در ساال ۱۴۰۲ هنزو اعلام نشده است. برای آگاهی بیش تر شما عزیزان اطلاعات مربوط به سال گذشته آورده شده است.

گروه آزمایشی انسانی تجربی ریاضی معرف سایر مارک دیپلم
تاثیر معدل ۱۰۰ ۵۷.۱ ۵۷.۱ ۱۰۰ ۵۱.۴

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که ملاک قبولی شما در رشته مورد علاقه معدل دیپلم شما می باشد. در مقاله زیر به بررسی دیگر شرایط لازم برای ثبت نام رشته ای بدون کنکور انسانی آزاد ۱۴۰۲ پرداخته‌ایم. لذا توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته شما می توانید برای آگاهی از رشته های ارائه شده در هر واحد دانشگاهی با کارشناسان دانتل کو تماس بگیرید. 

مشاوره رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد 1402

با مطالعه این مطلب از لیست رشته‌های انسانی بدون کنکور دانشگاه آزاد اطلاع یافتید. همچنین دانستید که برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در 4 مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باید از چه شرایط و مدارکی برخوردار باشید.

در صورتی که سوالات بیشتری دارید یا نیازمند راهنمایی در خصوص نحوه ثبت نام اینترنتی و انتخاب رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد هستید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل به صورت تلفنی تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام، انتخاب رشته خود را انجام دهید.

  2. رشته های بدون کنکور انسانی آزاد 1402 شامل چه رشته‌هایی می شود؟

    لیست کامل رشته‌های ارائه شده در دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف را گرد آوری و در متن مقاله قرار داده ایم.

  3. ثبت نام دانشگاه آزاد مهرماه 1402 از چه کی شروع می شود؟

    پیش بینی می شود ثبت زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال اول از اوایل مرداد ماه آغاز شود.

    منبع: لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد

۰ ۰

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

۲۰ بازديد

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ کدام اند؟ دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های فعال در کشور است که مدرک آن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌شود. این دانشگاه دو بار در سال (مهر و بهمن ماه) در مقطع کاردانی ناپیوسته بر اساس معدل مقطع دیپلم و در مقطع کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل دوره کاردانی دانشجو می پذیرد. علاقه مندان برای ثبت‌نام در این دانشگاه بایستی که از شرایط ثبت نام بذون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402 مطلع باشند.

 منبع: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

تمامی متقاضیان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ می توانند در زمان هایی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، نسبت به نام نویسی دانشگاه مدنظر خود اقدام نمایند. اما همانطور که دقت کردید، متقاضیان باید واجد شرایط شرکت در انتخاب‌رشته علمی‌کاربردی باشند. در ادامه به شرایط بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرده‌ایم.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402

مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی عمومی به شرح موارد زیر است:

✅ متقاضیان بایستی به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی معتقد باشند.

✅ به جمهوری اسلامی ایران معتقد و پایبند بوده و هیچ گونه دشمنی و کینه توزی یا این نظام نداشته باشند.

✅ به احکام عملی دین اسلام عمل نمایند.

✅ رشته انتخابی داوطلب متناسب با وضعیت جسمانی او باشد.

✅سابقه و اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند.

✅کارهای غیر اخلاقی در طول دوران شغل و تحصیل خود نداشته باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

مهم ترین شرایط دانشگاه علمی کاربردی اختصاصی 1402 به شرح موارد زیر است:

❌ ملاک و معیار سنجش داوطلبان در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی، معدل داوطلب در مقطع قبلی است.

❌ متقاضیانی که قصد شرکت در دوره کاردانی ناپیوسته را دارند، بایستی دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا دیپلم متوسطه 3 ساله نظری و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش باشند.

❌ متقاضیانی که قصد شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند، بایستی دارای مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

❌ دسته ای از متقاضیان که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند نیز مجاز به شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند.

❌ چنانچه داوطلبی رشته ای را به صورت غیر مرتبط با رشته فارغ التحصیلی خود انتخاب کند، ملزم به گذراندن دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده می باشد.

❌ در پذیرش داوطلبان به صورت بدون آزمون در دانشگاه های علمی کاربردی سهمیه های شاغلین، متقاضیان بومی و ایثارگر اعمال می گردد.

❌ شرایط دانشگاه علمی کاربردی طلاب به این صورت می باشد. طلاب حوزه علمیه فارغ التحصیل سطح یک در مقطع کاردانی و طلاب فارغ التحصیل سطح دو می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام کنند 

شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا

داوطلبان آقا علاوه داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ که قبل تر به آن اشاره کردیم باید از نظر نظام وظیفه منعی جهت ادامه تحصیل نداشته باشند. داوطلبان آقا در صورتی مجاز به ادامه تحصیل در این دانشگاه می باشند که دارای معافیت موقت و یا دائم باشند. در ادامه به بررسی موارد خواهیم پرداخت.

۰ ۰

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

۲۰ بازديد

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ چیست؟ دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل اینکه تمامی رشته های خود را به صورت بدون آزمون در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ارائه می دهد، در میان متقاضیان مخصوصا شاغلین طرفداران خاص خود را دارد. متقاضیان در زمان ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه ها، مراحل ثبت نام خود را طی کنند. داوطلبان بایستی از این مدارک مطلع و از پیش آماده کنند تا در طول ثبت نام خود با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی  1402 را شرح دادیم.

 منبع: مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان به منظور ثبت نام و درج کدرشته محل‌های انتخابی خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مقاطع کاردانی و کارشناسی، فرم مربوطه را تکمیل کنند. این امر نیازمند ارسال اطلاعات می‌باشد.

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق دفترچه راهنما ثبت‌نام در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد که به منظور سهولت دسترسی به این اطلاعات لازم ما در این مقاله به این اطلاعات اشاره کرده ایم.

اطلاعات فردی 

برای نام نویسی به اطلاعات فردی متقاضیان نیاز می باشد. مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 به شرح موارد زیر است:

✅ کد ملی و کد اتباع غیر ایرانی برای داوطلب غیر ایرانی

✅ملیت

✅دین و مذهب

✅وضعیت جسمانی

✅شماره تلفن ثابت و همراه داوطلب

✅عکس 3 * 4 داوطلب که بایستی با مشخصات خاصی در سامانه بارگذاری شود.

✅کد پستی و آدرس محل سکونت داوطلب

✅مدرکی که وضعیت نظام وظیفه برای داوطبان آقا را مشخص می کند.

✅کد ۱۳ رقمی اتباع خارجی داوطلب

اطلاعات شناسنامه ای 

به برخی اطلاعات شناسنامه ای که جز مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می‌باشد که داوطلب جهت احراز هویت در نام نویسی نیاز دارد. این اطلاعات شناسنامه ای به شرح موارد زیر می باشد:

۰ ۰

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

۲۰ بازديد

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ در پنج زیرگروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی منتشر و در ادامه لینک دانلود آن قرار داده شده و می توانید دانلود نمایید. متقاضیان با توجه به نتایج اولیه دریافتی خود وارد مرحله انتخاب رشته شوند. سازمان سنجش به منظور راهنمایی داوطلبان شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته، لیست کد رشته محل های ارائه شده و … را در قالب یک دفترچه منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در ادامه این مطلب به زمان انتشار و لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته 1402 خواهیم پرداخت.

دفترچه راهنما انتخاب رشته کنکور سال 1402 منتشر شد. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ماه که در مرداد ماه منتشر می شود، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیز از در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با دانلود دفترچه کنکور سراسری از تمامی قوانین و ضوابط انتخاب‌رشته آگاهی یافته و کدرشته محل های انتخابی را استخارج نمایند. 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

تمامی امکان داوطلبان می توانند پس از بررسی بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ در زیرگروه مورد علاقه خود، ابتدا مطابق با دوره هایی که مجاز به انتخاب آن هستند، کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج کنند و سپس آن ها را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

تاکنون لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 در سایت سنجش فعال نشده است و در بازه زمانی نزدیک به انتخاب رشته امکان دانلود دفترچه کنکور سراسری سال جاری از طریق سایت سنجش وجود دارد. در ادامه لینک دانلود دفترچه‌های هر گروه آزمایشی را قرار خواهیم داد.

 

داوطلبان حداکثر 150 انتخاب که از دفترچه استخراج کرده است را با درنظر گرفتن فاکتوهای موثر و رتبه و تراز علمی اکتسابی، به درستی در فرم انتخاب رشته درج نماید به طوری که اولویت های بالا نسبت به اولویت های پایین ارزش بیشتری داشته باشند و ارجح تر باشند.

در این دفترچه غیر از لیست رشته های با آزمون رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی نیز قرار داده شده و داوطلبان ثبت نام بدون کنکور نیز باید این دفترچه راهنما مطالع نمایند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 

معمولا رویه کنکور سراسری در هر سال به یک صورت است؛ ابتدا نتایج اولیه پس از حدود یک ماه از تاریخ برگزاری آزمون از سوی سایت سنجش اعلام می گردد. سازمان سنجش چند روز پیش از آغاز انتخاب‌رشته، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت مجزا برای هر کدام از زیرگروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی منتشر می کند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ در مرداد ماه می باشد.

طی این مرحله داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیرروزانه دانشگاه های سراسری شده باشند، می توانند جهت ادامه مراحل و همینطور انتخاب رشته در زیرگروه آزمایشی مورد علاقه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 از سوی سایت سنجش منتشر نشده است، اما احتمالا مشابه سال های گذشته، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در اواسط مرداد ماه منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار بگیرد.

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 به معنای شروع شدن مهلت یک هفته ای تا ده روزه انتخاب رشته برای شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۲ است. این مرحله ضمن اهمیت بالا، دارای حساسیت بسیاری است و هر داوطلب مجاز است مطابق با مندرجات کارنامه اولیه خود، تعدادی از کد رشته محل های مورد علاقه اش را حداکثر در 150 انتخاب از دفترچه کنکور استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته درج نماید. 

بنابراین اگر در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان مجاز به انتخاب رشته شده اید، لازم است دفترچه‌ی مرتبط با زیرگروه آزمایشی خود را دریافت کنید و مندرجات آن را بررسی کنید. در ادامه پیرامون قسمت های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 اطلاعات کاملی برای شما عزیزان ارائه کنیم.

بخش اول مشترک برای تمامی زیرگروه ها

بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای هر پنج زیرگروه آزمایشی شامل ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی یکسان است و اطلاعات کلی پیرامون نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری، ضوابط و مقررات انتخاب رشته در آن ارائه شده است.

 

1. چگونگی دریافت کارنامه اولیه

دریافت کارنامه اولیه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است. متقاضیان باید با استفاده از کد ملی و رمز عبور از طریق لینک فعال دریافت نتایج اولیه در سایت sanjesh.org اقدام به دریافت آن کنند.

 

2. بازیابی اطلاعات ثبت نامی در صورت فراموشی

برخی از داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت نتایج اولیه خود دچار مشکل هستند، چراکه اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده و شماره داوطلبی شان را فراموش کرده اند. در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 به نحوه بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اشاره شده است.

 

3. تحلیل کارنامه اولیه

همه متقاضیان آزمون سراسری می دانند که برای داشتن یک انتخاب رشته درست و اصولی باید کارنامه اولیه خود را بررسی کنند و مطابق با مندرجات آن الویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. اما اغلب آن ها نمی دانند کدام مورد اهمیت بیشتری دارد و چگونه باید کارنامه ای که در اختیار دارند را بررسی کنند. در کارنامه اولیه کنکور سراسری اطلاعاتی شامل رتبه و تراز اکتسابی، درصد دروس امتحانی و … درج شده است.

 

4. نحوه انتخاب رشته

متقاضیان در تمامی زیرگروه های آزمایشی مجاز به درج حداکثر 150 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته هستند. متقاضیانی که در دو زیر گروه آزمایشی اصلی و شناور نیز شرکت کرده اند، حداکثر برای دو رشته 150 انتخاب دارند و باید کد رشته محل های مرتبط با آن ها را در یک فرم درج نمایند.

در این قسمت به نحوه انتخاب‌رشته، استخراج کد رشته محل های مورد علاقه از دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته پرداخته شده است. برای مشاهده و اطلاع از نحوه انتخاب رشته کلیک کنید.

 

5. ثبت الویت ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی سازمان سنجش

متقاضیان پس از اینکه کد رشته محل های مورد علاقه خود را از دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ استخراج کردند، باید آن ها را الویت بندی کرده و در فرم انتخاب رشته اینترنتی در سایت سنجش بارگذاری کنند. متقاضیان به منظور دسترسی به فرم انتخاب رشته به اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و شماره رهگیری ثبت نام نیاز دارند.

لازم به ذکر است دارندگان مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) و دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید مجاز به شرکت در انتخاب‌رشته این مرحله از آزمون سراسری 1402 هستند.

 

6. شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور

داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال گذشته هستند، در این مرحله فقط مجاز به انتخاب رشته های ارائه شده در دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم، نیمه حضوری، پیام نور، غیرانتفاعی، نیمه حضوری، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان و مجازی هستند و فقط در این دوره ها گزینش می شوند.

7. وضعیت نظام وظیفه

شرکت کنندگان آقا در کنکور سراسری که مطابق مندرجات دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ دارای شرایط لازم برای شرکت در انتخاب رشته از نظر وضعیت نظام وظیفه عمومی باشند.

8. شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی

اتباع غیر ایرانی ضمن داشتن شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ باید بخش شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی را نیز بررسی کنند که در این قسمت از دفترچه کنکور درج شده است. 

9. سهمیه های کنکور سراسری

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله به منظور رعایت عدالت میان شرکت کنندگان، سهمیه های مختلفی شامل سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانوداه شهدا، سهمیه بهیار، سهمیه کارمندان، سهمیه مناطق سیل زده و … را در نظر می گیرد که هر کدام دارای تاثیر متفاوتی در نتیجه کنکور سراسری است. 

در ادامه دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ توضیحات بیشتری از تعهدات تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی، نحوه پذیرش دانشجو شامل بومی گزینی، توزیع ظرفیت رشته ها در دوره های مختلف و … نیز ارائه شده است.

بخش دوم جدول رشته محل ها

در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 لیست کلیه رشته محل های ارائه شده در هر زیرگروه آزمایشی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی درج شده است.

✅ بخش اول: لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های دولتی به ترتیب حروف الفبا 

✅ بخش دوم: لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های غیرانتفاعی

✅ بخش سوم: لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های پیام نور

در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های سراسری در 8 دوره شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، دوره ظرفیت مازاد، دوره پردیس خودگردان، مجازی دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و دوره مجازی دانشگاه های غیرانتفاعی درج گردیده است.

بخش سوم پیوست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

در این قسمت از دفترچه کنکور سراسری نیز پیوست ها و توضیحاتی که برای دانشگاه های مختلف نیاز است، درج گردیده است:

❌ توضیحاتی پیرامون توانایی های لازم برای هر رشته

❌ شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

❌ توضیحاتی پیرامون امکانات رفاهی دانشگاه ها

❌ تعهد دانشگاه ها در قبال خوابگاه

❌ آدرس دقیق دانشگاه

❌ فرم انتخاب رشته کنکور سراسری

در مقاله زیر رتبه قبولی تمامی رشته های آزمون سراسری را جمع آوری کرده ایم. برای تخمین رتبه قبولی خود حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

پس برگزاری کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها، کارنامه اولیه متقاضیان منتشر می شود. هر داوطلب مطابق با مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز به شرکت و یا عدم شرکت در انتخاب رشته می باشد. 

داوطلبانی که حداقل در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و … مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند برای انتخاب رشته در زیرگروه آزمایشی مورد علاقه خود اقدامات لازم را انجام دهند. اولین مرحله برای شرکت در مرحله انتخاب رشته دانلود و دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ مرتبط با زیرگروه آزمایشی داوطلب است.

در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری نامبرده ضمن اینکه شرایط و مقررات شرکت در مرحله انتخاب رشته درج گردیده است، لیست کد رشته محل های اراده شده در تمامی دوره های دانشگاه های سراسری به همراه ظرفیت و جنسیت پذیرش نیز موجود است. همینطور شرایط مرتبط با پذیرش نیمه متمرکز در دانشگاه ها نیز در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 قید شده است. تتوصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مشاوره انتخاب رشته ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم پس از گذشت تقریبا یک ماه از برگزاری آزمون سراسری 1402 سازمان سنجش برای تمامی شرکت کنندگان کارنامه اولیه منتشر می کند که حاوی رتبه و تراز علمی هر داوطلب می باشد. متقاضیان با در دست داشتن کارنامه اولیه خود وارد مرحله انتخاب رشته شوند. 

سعی کنید در استخراج الویت های خود از فرم انتخاب رشته حتما به فاکتورهای مهم شامل علاقه، رشته، دانشگاه، مسافت رفت و آمد، شهریه و … توجه داشته باشید. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند آینده شما را رقم بزند. توصیه می شود اگر اطلاعات کافی ندارید، بی گدار به آب نزیند و حتما از مشاوره افراد آگاه در این زمینه استفاده کنید. استخراج رشته‌ها از دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ و چینش الویت ها در فرم انتخاب‌رشته اصولی دارد که اطلاع از آن ها می تواند نتیجه نهایی را متناسب با رتبه و ترازی که به دست می آورید، به بهترین شکل رقم بزند.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور می توانید از مشاوره تحصیلی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید. برای ارتباط با کارشناسان تحصلیی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل بهره ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید 

سوالات متداول

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق چه سایتی منتشر می شود؟

در متن مقاله می توانید دفترچه کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان را دانلود نمایید.

متقاضیان چه زمانی می توانند برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کنند؟

این دفترچه در مرداد ماه منشتر می شود. در متن مقاله به زمان دقیق آن اشاره شده است.

آیا دفترچه انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد به صورت مجزا منتشر می شود؟

بله، دفترچه دانشگاه آزاد به صورت مجزا از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود.

منبع: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

۰ ۰