شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

۱۷ بازديد

سایت ثبت نام آزمون دکتری سازمان سنجش sanjesh.org می باشد که تمامی مراحل ثبت نام در آزمون دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق آن انجام می شود. سازمان سنجش مجری آزمون دکتری می باشد و تمامی جزئیات مربوط به مراحل مختلف این آزمون از طریق سایت ثبت‌نام برای متقاضیان ورود به این مقطع تحصیلی منتشر می گردد. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org در آن ارائه کنیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: سایت ثبت نام آزمون دکتری

سایت ثبت نام آزمون دکتری 

با افزایش ظرفیت رشته‌های مختلف در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد، این مقطع علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است. ثبت‌نام آزمون دکترا معمولا هر ساله در نیمه های آذر ماه آغاز می شود و تمامی مراحل نام نویسی آن برای تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری ” sanjesh.org ” انجام می گردد. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انحام فرآیند نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید

به منظور راهنمایی شما عزیزان در این قسمت از مقاله لینک مستقیم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را قرار داده ایم. در نظر داشته باشید که این لینک در زمان های مقرری در وبسایت سازمان سنجش فعال می گردد و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، غیر فعال می شود.

به محض آغاز ثبت نام و فعال شدن لینک نام نویسی در این بخش قرار داده می شود.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش هر ساله بازه زمانی را مشخص کرده و در این مدت اقدام به ثبت نام در مقطع دکتری می‌نماید. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند، بایستی با اطلاع از زمان نام نویسی به سایت ثبت نام آزمون دکتری مراجعه کرده و فرم های ثبت نام را تکمیل نمایند. 

طبق اطلاعیه ها ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از ۳۰ مهر ماه شروع شده و تا ۶ آبان نیز ادامه خوهاد داشت. در صورت بروز هرگونه تغییر در زمان ثبت نام این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

لینک ورود به  سایت ثبت نام آزمون دکتری | sanjesh.org

نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org را به صورت گام به گام برای شما آورده ایم. اگر قصد دارید در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد وارد مقطع دکتری شوید، ابتدا بایستی طبق مراحل زیر فرم ثبت نام آزمون دکتری خود را در سامانه سازمان سنجش تکمیل نمایید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و گزینه دکتری تخصصی را انتخاب کنید. 

 

2️⃣ ابتدا لازم است که برای اطلاع از جزئیات این آزمون ” دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ ” را دریافت نمایید و بخش های مختلف آن را مطالعه کنید. برای دانلود دفترچه راهنما ثبت نام بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

3️⃣ چنانچه طبق اطلاعات دفترچه راهنما واجد الشرایط بودید، می توانید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

4️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک نمایید تا هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403 را با خرید کارت اعتباری بپردازید.

6️⃣ پس از ورود مجدد به لینک ثبت‌نام، سریال 12 رقمی ثبت‌‌نام و عبارت امنیتی را وارد کنید.

7️⃣ اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خواسته شده را وارد کرده و پس از تایید نهایی “ کد پیگیری 16 رقمی ” و ” شماره پرونده 6 رقمی ” را دریافت کنید.

داوطلبان گرامی برای مطالعه راهنما کامل تصویری و گام به گام نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون دکتری 1403 مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

مواردی قابل پیگیری از طریق سایت سازمان سنجش

همانطور که اشاره کردیم مسئولیت برگزاری آزمون دکتری بر عهده سازمان سنجش است و تا قبل از اعلام نتایج اولیه، تمامی اطلاعیه های مربوط به گزینش این مقطع در دانشگاه های سراسری و آزاد و پس از اعلام نتایج اولیه مربوط به دانشگاه های سراسری از طریق این وبسایت اعلام می شود. تمامی جزئیات ثبت‌نام آزمون به شرح موارد زیر از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org در قالب اطلاعیه ای منتشر می گردد.

✅ زمان ثبت‌نام آزمون 

✅دریافت دفترچه راهنما

✅ویرایش ثبت‌نام آزمون 

✅هزینه ثبت‌نام آزمون 

✅خرید کارت اعتباری

✅تکمیل فرم ثبت‌نام برای متقاضیان دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد

 

مشاوره سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری دارای گزینش دو مرحله ای در تمامی رشته ها و دانشگاه ها می باشد، به طوری که هر داوطلب بایستی پس از شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی لازم، پس از انتخاب رشته در مصاحبه علمی دانشگاه های انتخابی خود نیز شرکت کند. 

توجه داشته باشید که مراحل ثبت‌نام و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از سوی سایت ثبت نام آزمون دکتری سنجش اعلام می گردد، اما پس از اعلام نتایج اولیه مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد جدا می شود. پس از آن متقاضیان ورود به مقطع دکتری آزاد بایستی به وبسایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “ azmoon.org ” مراجعه کنند.

چنانچه پیرامون ثبت‌نام دکتری سوال و یا ابهامی برایتان وجود دارد و یا در فرایند نام نویسی با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل کو با این مرکز تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام دکتری sanjesh.org می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت‌نام آزمون دکترا از طریق چه سایتی انجام می شود؟

    سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی sanjesh.org می باشد.

  2. آیا دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری نیز از طریق وبسایت سازمان سنجش منتشر می گردد؟

    بله، تمامی جزئیات و موارد مربوط به آزمون دکتری از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری یعنی سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

  3. سامانه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز وبسایت سازمان سنجش است؟

    بله، برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد یک آزمون یکپارچه برگزار می‌گردد. تمامی متقاضیان باید از طریق سایت سازمان سنجش در این آزمون یکپارچه نام نویسی کنند.

    منبع: سایت ثبت نام آزمون دکتری

۰ ۰

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

۱۱۱ بازديد

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان این آزمون می‌باشد. داوطلبان در هنگام ثبت نام در آزمون باید مدارکی را بارگزاری نمایند تا امکان شرکت در جلسه آزمون نظام مهندسی را داشته باشند. نقص در مدارک مورد نیاز منجر به محرومیت داوطلب از شرکت در آزمون خواهد شد. در این مقاله به بررسی کامل مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

فارغ التحصیلان رشته مهندسی که قصد دریافت پروانه فعالیت را دارند، باید در آزمون مهندسی شرکت نمایند. معماران تجربی و کاردان های فنی مهندسی نیز در صورتی که واجد شرایط و مدارک ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون فنی مهندسی باشند، می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.

آزمون نظام‌مهندسی سه بار در سال برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند با داشتن شرایط و مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ در هر یک از سه دوره شرکت نمایند. زمان ثبت نام نوبت دوم از ۱۷ مرداد شروع شده و تا ۲۷ مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

متقاضایان شرکت در آزمون نظام مهندسی بایستی در هنگام ثبت نام در آزمون، با توجه به آخرین مدرک تحصیلی شان، مدارک لازم برای ثبت نام آزمون و دریافت پروانه اشتغال را در سامانه بارگزاری نمایند.

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید از مدارک آن اطلاع کامل داشته باشند و با آگاهی کامل فرایند نام نویسی را تکمیل نمایند. به ادامه به طور کامل مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 را بررسی خواهیم کرد. 

 

مدارک هویتی

✅عکس 4*3 یا 6*4 با فرمت jpg و اندازه حداقل 200*300 و حداکثر 300*400

✅کد ملی و شماره شناسنامه

✅اطلاعات فردی و اطلاعات شناسایی

✅اطلاعات تحصیلی

✅آدرس محل زندگی

✅اطلاعات تماس از مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ 

✅مدارک مربوط به وضعیت خدمت سربازی برای آقایان

نکته: داوطلبان دارای معلولیت و یا کم بینا و کم شنوا باید مدارک خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل دهند. توجه داشته باشید که تشکیل پرونده در بهزیستی نیز برای این افراد الزامی است. 

 

مدرک تحصیلی

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند باید مدارک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را داشته باشند. مدارک تحصیلی مورد تایید برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی مدرک رشته های عمران، معماری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک می‌باشد. 

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ |‌ سابقه کار 

داوطلبان برای شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان باید سوابق کاری داشته باشند. در صورتی که تا پایان زمان تعیین شده سنوات کاری به حد معین نرسد، اجازه شرکت در آزمون داده نخواهد شد. حداقل سابقه کاری برای دارندگان مدرک کارشناسی 3 سال، مدرک کارشناسی ارشد 2 سال و مدرک دکتری 1 سال می‌باشد. 

سوابق کاردانی برای آزمون ورود به حرفه مهندسیان برای تمامی رشته های به جز رشته محسابات عمران، چنانچه رشته داوطلب با رشته آزمون یکسان باشد، از زمان دریافت مدرک کاردانی تا زمان دریافت مدرک مهندسی، در ازای هر 5 سال 1 تا 2 سال به سابقه کاری افزوده می‌شود. 

داوطلبان باید با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان و دریافت استعلام کتبی، از هم رشته بودن مدرک کاردانی و کارشناسی خود مطمئن شوند تا برای بارگزاری مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ با مشکل مواجه نشوند. 

 

سابقه کار برای معماران تجربی

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی به صورت پذیرش بر اساس معماران تجربی را دارند، باید شرایط و مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 را داشته باشند. میزان سابقه کار برای معماران تجربی به شرح زیر می‌باشد. 

مدرک پروانه حداقل شرط سنی سابقه تجربی
دیپلم فنی پایه یک 36 سال 18 سال
دیپلم فنی پایه دو 30 سال 12 سال
دیپلم فنی پایه سه 25 سال 7 سال
دیگر موارد پایه یک 37 سال 19 سال
دیگر موارد پایه دو 31 سال 13 سال
دیگر موارد پایه سه 26 سال 8 سال

 

رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی

همانطور که گفته شد تنها آزمون نظام مهندسی شامل چند رشته اصلی معماری، عمران، نقشه برداری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، شهرسازی و ترافیک می‌باشد. علاوه بر این موارد داوطلبان با مدارک تحصیلی مرتبط نیز می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبان با عدم تجانس رشته تحصیلی اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داشت. رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی به شرح زیر هستند.

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی | رشته های مجاز عمران

از رشته هایی که مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته عمران هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

عمران مرتبط با مهندسی عمران و عمران آب مرتبط با مهندسی عمران – ساختمان و تأسیسات کشاورزی
عمران و ساختمان ساختمان راه و ساختمان
ساختمان سازی سیویل مرتبط با مهندسی عمران و کاربردی
مرتبط با مهندسی عمران و دبیری فنی مرتبط با مهندسی عمران و ساختمان سازی ساختمان سازی
مرتبط با مهندسی عمران و تکنولوژی عمران مرتبط با مهندسی عمران و راهسازی سازه
مرتبط با مهندسی عمران و عملی مرتبط با مهندسی عمران و خط و ابنیه معادل لیسانس مهندسی عمران و عمران

 

رشته های مجاز معماری

از رشته هایی که مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته معماری هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

معماری معماری ( کاربردی – مهندسی عملی ) علمی و کاربردی معماری
معماری و تزئینات داخلی ( فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت ) مرتبط با مهندسی معماری، مرمت و احیای بنا های تاریخی معماری سنتی
دبیر فنی معماری مرتبط با مهندسی معماری

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی | رشته های مجاز نقشه برداری

از رشته هایی که مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

مهندسی نقشه برداری مرتبط با مهندسی نقشه برداری معادل کارشناس مهندسی نقشه برداری

 

رشته های مجاز تاسیسات برقی

از رشته هایی که مجاز به مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ رشته تاسیسات برقی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

برق خارج از کشور  مهندسی برق و مخابرات دبیری فنی برق قدرت
الکتروتکنیک مهندسی برق و الکترونیک مهندسی برق و کنترل
شبکه های انتقال و توزیع مهندسی برق – کنترل الکترومکانیک برق قبل از سال 60
مرتبط با مهندسی تأسیسات برقی ساختمان برق قدرت معادل کارشناسی مهندسی برق قدرت
مرتبط با مهندسی برق الکترونیک مهندسی تکنولوژی کنترل و ابزار دقیق

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی | رشته های مجاز تاسیسات مکانیکی

از رشته هایی که مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات مکانیکی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

کارشناسی مهندسی مکانیک (طراحی و جامدات) مکانیک قبل از سال 60 داخل کشور دبیری فنی مکانیک (حرارت و سیالات)
مکانیک خارج از کشور مرتبط با مهندسی تأسیسات مکانیکی ساختمان و شیمی صنایع گاز مرتبط با مهندسی تأسیسات مکانیکی
معادل کارشناسی مهندسی مکانیک (حرارت و سیالات) مرتبط با مهندسی تأسیسات مکانیکی ساختمان و سردخانه الکترومکانیک (مکانیک) قبل از سال 60
مکانیک (حرارت و سیالات)

 

رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی

از رشته هایی که مجاز به مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ رشته شهرسازی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 شهرسازی و طراحی شهری مرتبط با شهرسازی و محوطه سازی و طراحی فضای سبز شهرسازی
مرتبط با شهرسازی و کارشناسی ارشد برنامه ریزی محیط یا محیط زیست مرتبط با شهرسازی شهرسازی و برنامه ریزی شهری
مرتبط با شهرسازی و مهندسی محیط معادل کارشناسی ارشد شهرسازی

 

رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک

از رشته هایی که مجاز به مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

معادل کارشناسی مهندسی ترافیک معادل کارشناسی مهندسی ترافیک برنامه ریزی حمل و نقل
راه و ترابری

افرادی که متقاضی دریافت پروانه در رشته های معماری در صلاحیت های (نظارت و اجرا)، عمران در صلاحیت های (نظارت، محاسبات یا اجرا) و تاسیسات مکانیکی و همچنین برقی در صلاحیت های (نظارت، طراحی و اجرا) هستند بایستی در آزمون مربوط به صلاحیت آن رشته به صورت جداگانه شرکت نمایند. 

 

مشاوه در زمینه مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی

داوطلبان باید توجه داشته باشند که اعتبار قبولی در آزمون نظام مهندسی 3 سال است. پذیرفته شدگان باید در این بازه زمانی پروانه اشتغال به کار خود را دریافت نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال یا ابهامی در زمینه مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ برای تان وجود دارد و یا در فرایند ثبت نام با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی چیست؟

    از مدارک ثبت نام می‌توان به مدارک هویتی و تحصیلی اشاره کرد که در طول مطلب به طور کامل بررسی شده اند. 

  2. آیا باید تمامی مدارک را در سامانه ثبت نام نظام مهندسی بارگزاری کرد؟

    خیر تنها مدرک برای بارگزاری عکس داوطلب است. سایر مدارک باید به صورت اطلاعات در فرم ثبت نام وارد شوند. 

  3. دارندگان کدام مدارک تحصیلی امکان شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند؟

    لیست شته های اصلی و رشته های مرتبط که امکان شرکت در آزمون را دارند در متن مقاله آورده شده است. 

    منبع: مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی

۰ ۰

سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳

۱۴ بازديد

سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ یکی از سهمیه هایی است که داوطلبان می‌توانند از آن استفاده کرده و در رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری پذیرفته شوند. استفاده از این سهمیه شرایط ویژه ای دارد که داوطلبان باید تمامی آن ها را داشته باشند. این سهمیه ۵ درصد از ظرفیت تمامی رشته ها را به خود اختصاص داده است. در این مقاله به بررسی کامل سهمیه بهیاری کنکور سراسری 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: سهمیه بهیاران کنکور سراسری

سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین رشته های کنکور سراسری، رشته پرستاری است که در گروه پیراپزشکی قرار دارد. سازمان سنجش سهمیه ای را برای علاقه مندان به رشته پرستاری و همچنین اتاق عمل و هوشبری در نظر گرفته است که با عنوان سهمیه بهیاری شناخته می‌شود. متقاضیان واجد شرایط می توانند از سهمیه بهیاری استفاده کرده و شانس خود را در قبولی رشته مورد علاقه شان افزایش دهند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها به سه رشته پرستاری، اتاق عمل و هوشبری اختصاص دارد و امکان استفاده از آن برای قبولی در سایر رشته ها وجود ندارد. سهمیه بهیاران به 5 درصد ظرفیت رشته محل ها در دانشگاه های سراسری و شهریه پرداز اختصاص دارد.

مشمولان استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که دارای مدرک بهیاری و واجد تمامی شرایط ذکر شده در دفترچه راهنما ثبت نام، مشمول استفاده از سهمیه بهیاری در کنکور سراسری هستند. بر اساس قوانین تصویب شده در سال های گذشته این سهمیه برای مدت پنج سال از سال 1400 اعتبار دارد یعنی داوطلبان رشته های پرستاری می توانند تا سال 1404 از این سهمیه استفاده نمایند. همچنین از سال 1402 تا 1406 داوطلبان رشته های اتاق عمل و هوشبری نیز مشمول استفاده از این سهمیه می شوند.

5 درصد از ظرفیت تمامی دوره های دانشگاهی (سراسری و شهریه پرداز) به سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است. توجه داشته باشید که کد رشته های ویژه مناطق محروم، بلایای طبیعی و دارای تعهد خدمت کارشناسی پیوسته پرستاری مشمول استفاده از این سهمیه نمی‌باشند.

شرایط استفاده از سهمیه بهیاری

همانطور که گفته شد داوطلبان مشمول سهمیه بهیاری باید شرایطی را داشته باشند تا بتوانند از سهمیه خود استفاده کنند. شرایط استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد.

✅داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی

✅ارائه گواهی اشتغال به خدمت دولتی یا غیردولتی مورد تایید دفاتر دولتی

✅حداقل سه سال سابقه خدمت پس از دریافت مدرک بهیاری در مراکز دولتی یا غیردولتی

✅داشتن دیپلم بهیاری نظام قدیم و یا جدید همراه با مدرک پیش دانشگاهی دریافت شده تا حداکثر شهریور 1403 و همچنین مدرک نظام جدید

✅کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش

داوطلبان علاقه مند به یکی از سه رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری بایستی علاوه بر کامل کردن بند 26 فرم ثبت نام کنکور (بند سهمیه ها) بند 31 را نیز که به سهمیه بهیاری اختصاص دارد، کامل نمایند. توجه داشته باشید که استان محل خدمت باید حتما در فرم ثبت نام درج شود

 

نحوه استفاده از سهمیه بهیاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

برای استفاده از سهمیه بهیاری، داوطلبان واجد شرایط باید در هنگام تکمیل فرم ثبت نام، در قسمت سهمیه ها، سهمیه بهیاران را انتخاب نمایند. وارد کردن استان خدمت در استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1403 حائز اهمیت است.

داوطلبان باید مدارک و گواهی اشتغال خود را از محل خدمت دریافت کرده و در هنگام ثبت نام به دانشگاه محل قبولی خود ارائه دهند. در صورتی که مدرک به دانشگاه تحویل داده نشود، قبولی فرد لغو خواهد شد.

داوطلبانی که مدرک دیپلم بهیاری داشته باشند و در کنکور تجربی شرکت کنند، در جلسه آزمون یک دفترچه مجزا نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد که ضریب چهار داشته و در قبولی رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری با سهمیه بهیاری به صورت قطعی اعمال اثر می‌کند.

توجه داشته باشید که کسب حداقل 70 درصد از نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد از مهم ترین شرایط استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد.

 نکات مهم در مورد استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری

✅استان محل خدمت داوطلب استان بومی محسوب شده و امکان انتخاب کدرشته محل های دیگر استان ها وجود ندارد. در غیر این صورت قبولی داوطلب تعلیق خواهد شد.

✅طول دوره تحصیل مانند سایر دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می باشد و طبق آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تعیین خواهد شد.

✅درس های گذرانده شده در دوره بهیاری مشمول معادل سازی نمی شود و دانشجو بایستی تمام واحدهای ارائه شده در رشته قبولی خود را بگذراند.

مشاوره استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری که سهمیه بهیاری دارند، در صورت واجد شرایط بودن می توانند از سهمیه خود استفاده کرده و در یکی از رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری پذیرفته شوند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در فرایند ثبت نام کنکور سراسری و استفاده از سهمیه با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت‌ کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سهمیه بهیاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. چه افرادی مشمول استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1402 هستند؟

    داوطلبانی که مدرک بهیاری داشته و حداقل سه سال خدمت کرده باشند، می توانند از این سهمیه استفاده کنند. سایر شرایط در متن مقاله آورده شده است.

  2. آیا سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ حذف شده است؟

    خیر این سهمیه حذف نشده و داوطلبان واجد شرایط همچنان می توانند از آن استفاده کنند.

  3. شرایط استفاده از سهمیه بهیاری در کنکور سراسری چیست؟

    به شرایط استفاده از این سهمیه به طور کامل در متن مقاله اشاره شده است.

    منبع: سهمیه بهیاران کنکور سراسری

۰ ۰

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

۱۶ بازديد

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یکی از سوالات پرتکرار پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد است که قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند. هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد نسبتا بالاست و به همین دلیل دانشجویان باید به طور کامل از میزان شهریه اطلاع داشته باشند و بر این اساس برای ادامه تحصیل و ثبت نام تصمیم گیری کنند تا در طول تحصیل با مشکل مواجه نشوند. با توجه به اهمیت شهریه دانشگاه آزاد در این مطلب به بررسی کامل نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی 1402-1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشگاه آزاد یکی از دوره های شهریه پرداز است که تمامی دانشجویان باید در هر ترم تحصیلی شهریه آن را پرداخت کنند. شهریه دانشگاه آزاد به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می‌شود. هر ساله شهریه دانشگاه نسبت به سال گذشته با اندکی افزایش قیمت مواجه می‌شود.

دانشجویان جدید الورود برای ثبت نام در دانشگاه باید از نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع داشته باشند و بر این اساس برای نام نویسی و ادامه تحصیل در دانشگاه تصمیم گیری نمایند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی 1402-1403 می‌پردازیم.

شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد شهریه دانشگاه آزاد به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می‌شود و دانشجویان باید هر یک را در زمان مشخصی پرداخت نمایند. شهریه ثابت همانطور که از نام آن پیداست مبلغ ثابت و مشخصی می‌باشد که در طول دوران تحصیل دانشجو تغییری نمی‌کند و افزایش قیمت بر آن اعمال نمی‌شود. هزینه شهریه ثابت را باید قبل از انتخاب رشته پرداخت کرد تا سایت اجازه اخذ واحد را به دانشجو بدهد.

شهریه متغیر نیز شهریه ای است که پس از انتخاب واحد بر با توجه به تعداد واحدها و نظری یا عمل بودن دروس تعیین می‌شود و در هر ترم تحصیلی متفاوت است. شهریه متغیر را باید در پایان ترم تحصیلی و قبل از دریافت کارت ورود به جلسه پرداخت کرد و در غیر این صورت اجازه شرکت در امتحان به دانشجو داده نمی‌شود. پرداخت نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سایت آموزشیار می‌باشد.

لیست شهریه دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف

دانشگاه آزاد در هرم تحصیلی از دانشجویان خود هزینه ای را با عنوان شهریه دریافت می‌کند. میزان شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سایر دوره های دانشگاهی بیشتر است. (البته شهریه دوره‌های پردیس خودگردان از دانشگاه آزاد بیشتر می‌باشد)

شهریه دانشگاه آزاد هر ساله در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. به منظور کسب اطلاع شما عزیزان در ادامه شهریه دانشگاه آزاد مقاطع مختلف در سال گذشته را آورده ایم. این مبلع در سال جدید افزایش خواهد یافت.

شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه (تومان)
رشته های علوم پزشکی 7 الی 8 میلیون
رشته های علوم انسانی 2 الی 3 میلیون و 500 هزار تومان
رشته های علوم پایه 3 میلیون و 800 تا 4 ملیون و 500 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی 3 میلیون تا 4 میلیون و 600 هزار تومان
رشته های هنر 3 میلیون تا 3 میلیون و 800 هزار تومان

شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه
رشته های علوم پزشکی کارشناسی پیوسته 8 میلیون تا 9 میلیون و 200 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 6 میلیون و 900 تا 7 میلیون و 500 هزار تومان
رشته های علوم انسانی کارشناسی پیوسته 4 میلیون تا 5 میلیون و 600 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 8 میلیون تا 11 میلیون و 100 هزار تومان
رشته های علوم پایه کارشناسی پیوسته 4 میلیون تا 5 میلیون و 700 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 4 میلیون تا 5 میلیون
رشته های فنی مهندسی کارشناسی پیوسته 4 میلیون و 100 هزار تومان تا 6 میلیون و 700 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 3 میلیون و 800 هزار تومان تا 5 میلیون
رشته های هنر کارشناسی پیوسته 3 میلیون و 800 هزار تومان تا 4 میلیون و 600 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 3 میلیون و 500 هزار تومان تا 4 میلیون و 200 هزار تومان

هزینه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه (تومان)
رشته های علوم پزشکی 12 تا 16 میلیون
رشته های علوم انسانی 8 و میلیون 100 تا 11 میلیون و 200 هزار تومان
رشته های علوم پایه 10 میلیون و 400 تا 12 میلیون 200 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی 9 میلیون و 700 تا 12 میلیون و 400 هزار تومان
رشته های هنر 7 میلیون تا 9 میلیون و 800 هزار تومان

شهریه دانشگاه آزاد در مقطع دکتری

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه (تومان)
رشته های علوم پزشکی 18 تا 20 میلیون و 500 هزار تومان
رشته های علوم انسانی 16 میلیون و 300 تا 19 میلیون و 100 هزار تومان
رشته های علوم پایه 17 میلیون و 100 تا 20 میلیون 600 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی 18 میلیون و 200 تا 20 میلیون و 100 هزار تومان
رشته های هنر 16 میلیون تا 20 میلیون و 200 هزار تومان

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی |‌ شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد

دانشجویانی که به صورت مهمان در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد مشغول تحصیل می‌شوند نیز باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند. دانشجویان مهمان باید شهریه ترم تحصیلی خود را به دانشگاه مقصد پرداخت نمایند. دانشجویان مهمان علاوه بر شهریه بایستی هزینه انتقال را نیز پرداخت کنند. این مبلغ باید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد پرداخت شود.

دانشجویان مهمان رشته های پزشکی (علوم پایه و فیزیوپاتولوژی) باید شهریه ثابت را به دانشگاه مبدا و شهریه متغیر را به دانشگاه مقصد بپردازند. در مقاطع کارورزی و کارآموزی بایستی شهریه متغیر و ۷۵ درصد شهریه ثابت به دانشگاه مقصد پرداخت شود. ۲۵ درصد باقی مانده از شهریه ثابت به دانشگاه مبدا تعلق می‌گیرد.

دانشجویان مهمان در تمام مقاطع و رشته های تحصیلی بایستی ۵۹ درصد شهریه ثابت و متغیر و هزینه جبرانی را به دانشگاه مبدا پرداخت نمایند.

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در سایت آموزشیار

دانشجویان دانشگاه آزاد باید در هر ترم تحصیلی شهریه خود را بپرازند تا بتوانند انتخاب واحد کرده و در امتحانات نهایی شرکت نمایند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد پرداخت شهریه در دریافت خدمت از دانشگاه آزاد، دانشجویان باید از نحوه پرداخت شهریه اطلاع کامل داشته باشند. برای پرداخت نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی باید به سایت آموزشیار مراجعه کرده و طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣از طریق آدرس edu.iau.ac.ir وارد سایت آموزشیار دانشگاه آزاد شوید و بر روی گزینه دانشجو کلیک کنید.

2️⃣در پنجره باز شده گزینه پرداخت و سایر خدمات آموزشی را انتخاب نمایید.

3️⃣قوانین را تایید کرده و گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم را انتخاب کنید.

4️⃣مجددا تیک گزینه مطالعه قوانین را فعال کرده و روی گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم کلیک کنید.

5️⃣نام کاربری، رمز عبور، کد امنیتی را وارد کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

6️⃣رمزی که به تلفن همراه تان ارسال شده است را در کادر وارد کرده و گزینه تایید را بفشارید.

7️⃣در صفحه شخصی خود از منوی سمت راست گزینه ثبت نام دروس دانشجو کلیک کرده و سپس گزینه مدیریت پرداخت ها را کلیک نمایید.

8️⃣در صفحه جدید گزینه پرداخت الکترونیکی شهریه را از پایین صفحه انتخاب کنید.

9️⃣یکی از درگاه های پرداخت را انتخاب کرده و گزینه ادامه را بفشارید.

۰ ۰

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۲۱ بازديد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یکی از سوالات بسیار مهم و پرتکرار پذیرفته شدگان این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه آزاد شهریه نسبتا بالایی دارد و در صورت عدم آگاهی از مبلغ دقیق شهریه و افزایش قیمت آن ممکن است دانشجویان در طول دوران تحصیل با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل بهتر است که قبل از تصمیم گیری برای ثبت نام اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید. در این مطلب به بررسی کامل شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402-1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشگاه آزاد یکی از دوره های دانشگاهی بسیار محبوب و پرمتقاضی در بین داوطلبان کنکور تمامی مقاطع است. این دانشگاه بیشترین تعداد دانشجو را در کشور دارد و در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می‌کند. 

دانشگاه آزاد یکی از دوره های شهریه پرداز است و می‌توان گفت که بین تمامی دوره های شهریه پرداز بیشترین میزان شهریه را دارد. با توجه به سنگین بودن شهریه این دانشگاه بهتر است که دانشجویان جدیدالورود قبل از اقدام برای ثبت نام از شهریه دانشگاه مطلع شوند و بر این اساس تصمیم گیری کنند. شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به شرح جدول زیر است. 

رشته مبلغ
علوم پزشکی 14 میلیون تومان تا 15 میلیون 900 هزار تومان
علوم انسانی 9 میلیون تومان تا 10 میلیون و 850 هزار تومان
فنی مهندسی 8 میلیون 750 هزار تومان تا 10 میلیون 400 هزار تومان
علوم پایه 8 میلیون و 900 هزار تومان تا 9 میلیون و 800 هزار تومان
هنر 8 میلیون تومان تا 10 میلیون و 250 هزار تومان

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده در سال جدید شهریه متغییر دانشجویان ورودی سال های گذشته در حدود 20 درصد افزایش می‌یابد. 

شهریه دانشجویان جدیدالورود نیز نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد افزایش قیمت خواهد داشت. 

دانشجویان ورودی جدید باید علاوه بر پرداخت شهریه در ترم اول هزینه خدمات آموزشی و بیمه را نیز پرداخت کنند که در مجموع در حدود 200 هزار تومان خواهد بود. 

مبالغ گفته شده تقریبی است چراکه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است. به محض اطلاع رسانی در این قسمت بروزرسانی خواهد شد. 

 

نحوه محاسبه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد باید توجه داشته باشند که شهریه متغیر در هر ترم تحصیلی متفاوت است چراکه بر اساس تعداد واحدهای انتخابی دانشجو در آن ترم مشخص می‌شود. برای محاسبه شهریه متغیر خود در ترم تحصیلی می‌توانید بر اساس فرمول نیز عمل کنید. 

شهریه متغیر: بدهی قبلی + تمام شهریه ثابت + 35% شهریه ثابت

دانشجویان برای اطلاع از شهریه متغیر باید پس از انتخاب واحد به سایت آموزشیار مراجعه کرده و با کلیک بر روی گزینه “وضعیت نهایی مالی دانشجو“ مبلغ دقیق محسابه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به عنوان شهریه متغیر را مشاهده کنند. مهلت پرداخت شهریه متغیر تا قبل از دریافت کارت ورود به جلسه و مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از انتخاب واحد می‌باشد. 

علاوه بر این دانشجویان این دانشگاه باید بدانند که امکان دریافت وام نیز برای دانشجویان وجود دارد. همچنین دانشجویان واجد شرایط مانند دانشجویان ممتاز، کسب رتبه در المپیادهای مختلف، کم درآمد، دارای بیماری های خاص و… مشمول تخفیف شهریه شده و می‌توانند هزینه تحصیل خود را کاهش دهند. 

 

مشاوره شهریه دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مانند سایر مقاطع تحصیلی این دانشگاه در هر سال در حدود تا 25 درصد افزایش می‌یابد. علاوه بر این دانشجویان ارشد در پایان تحصیل نیز باید هزینه مجزایی را برای پایان نامه پرداخت نمایند. 

داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در دانشگاه های سراسری و آزاد نشده اند، می‌توانند شانس خود را برای قبولی در سایر دوره های دانشگاهی همچون پیام نور امتحان کنند. این دانشگاه ها شهریه کمتری داشته و با سهولت بیشتری نیز دانشجو پذیرش می‌کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در نحوه پرداخت شهریه با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ چقدر است؟

    شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در رشته مختلف با یکدیگر متفاوت هستند که در متن به طور کامل به آن ها اشاره شده است. 

  2. آیا شهریه ارشد دانشگاه آزاد در سال جدید بیشتر خواهد شد؟

    بله هر ساله دانشگاه آزاد در حدود 20 تا 25 درصد افزایش قیمت بر شهریه ها اعمال می‌کند. 

  3. آیا امکان دریافت وام از دانشگاه آزاد نیز وجود دارد؟

    بله دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن اقدام به دریافت وام از این دانشگاه کنند. 

    منبع: شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

۰ ۰

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۱۸ بازديد

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یکی از مهم ترین مواردی است که پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد باید از آن اطلاع داشته باشند تا بر این اساس برای ثبت نام تصمیم گیری کنند. همانطور که می‌دانید شهریه دانشگاه آزاد نسبتا بالاست و مخصوصا در مقطع دکتری مبلغ آن بیشتر نیز می‌شود. عدم آگاهی از مبلغ شهریه می‌تواند مشکلاتی را در حین تحصیل برای دانشجویان به وجود بیاورد. در این مطلب به بررسی کامل شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402-1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: شهریه دکتری دانشگاه آزاد

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی باید برای هر ترم شهریه پرداخت کنند. شهریه دکتری دانشگاه آزاد به دو بخش شهریه ثابت و متغیر تقسیم می‌شود. مبلغ شهریه ثابت در طول دوران تحصیل تغییری نمی‌کند اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحدهای دانشجو در هر ترم محاسبه می‌شود و در طول دوران تحصیل متفاوت خواهد بود.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد مانند شهریه دیگر مقاطع هر ساله توسط مسئولان این دانشگاه تعیین شده و نسبت با سال گذشته در حدود 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد. دانشجویان دانشگاه آزاد باید از میزان شهریه‌دکتری اطلاع داشته باشند تا تصمیم گیری برای ثبت نام را با آگاهی بیشتری انجام دهند.

رشته شهریه
علوم پزشکی 18 میلیون تا 19 میلیون و 600 هزار تومان
علوم انسانی 18 میلیون تا 20 میلیون و 650 هزار تومان
فنی مهندسی 20 میلیون و 550 هزار تومان تا 21 میلیون و 400 هزار تومان
علوم پایه 18 میلیون و 600 تا 20 میلیون و 550 هزار تومان
هنر 19 میلیون و 600 تا 22 میلیون و 200 هزار تومان

 

محاسبه شهریه دکتری دانشگاه آزاد

شهریه دکتری دانشگاه‌آزاد فرمول مشخصی دارد که با توجه به آن تعیین شده و در سامانه آموزشیار قرار می‌گیرد. فرمول محاسبه شهریه دکتری دانشگاه آزاد به شرح زیر است.

شهریه ثابت+ (شهریه متغیر نظری*8)

دانشجویان برای پرداخت شهریه باید تا قبل از اتمام مهلت به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و مبلغ دقیق بدهی خود به عنوان شهریه را مشاهده نمایند. شهریه ثابت را باید تا قبل از انتخاب واحد و شهریه متغیر را نیز تا قبل از دریافت کارت ورود به جلسه پرداخت نمایید. 

 

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد باید در هر ترم تحصیلی شهریه خود را بپردازند تا بتوانند انتخاب واحد کرده و در امتحانات نهایی شرکت نمایند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد پرداخت شهریه در دریافت خدمت از دانشگاه آزاد، دانشجویان باید از نحوه پرداخت شهریه اطلاع کامل داشته باشند. برای پرداخت شهریه دکتری دانشگاه آزاد باید به سایت آموزشیار مراجعه کرده و طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣از طریق آدرس edu.iau.ac.ir وارد سایت آموزشیار دانشگاه آزاد شوید و بر روی گزینه دانشجو کلیک کنید.

2️⃣در پنجره باز شده گزینه پرداخت و سایر خدمات آموزشی را انتخاب نمایید.

3️⃣قوانین را تایید کرده و گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم را انتخاب کنید.

4️⃣مجددا تیک گزینه مطالعه قوانین را فعال کرده و روی گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم کلیک کنید.

5️⃣نام کاربری، رمز عبور، کد امنیتی را وارد کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

6️⃣رمزی که به تلفن همراه تان ارسال شده است را در کادر وارد کرده و گزینه تایید را بفشارید.

7️⃣در صفحه شخصی خود از منوی سمت راست گزینه ثبت نام دروس دانشجو کلیک کرده و سپس گزینه مدیریت پرداخت ها را کلیک نمایید.

8️⃣در صفحه جدید گزینه پرداخت الکترونیکی شهریه را از پایین صفحه انتخاب کنید.

9️⃣یکی از درگاه های پرداخت را انتخاب کرده و گزینه ادامه را بفشارید.

۰ ۰

مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

۱۸ بازديد

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش برای ایجاد فرصت مجدد ثبت نام جهت نام نویسی جاماندگان انجام می شود. با توجه به اینکه سازمان سنجش با اطلاعیه های مختلفی زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت علوم را اطلاع رسانی می کند اما با این حال نیز برخی از داوطلبان از مرحله نام نویسی جا می مانند. برای رفاه حال این دسته از شرکت کنندگان، سازمان سنجش مهلت ثبت‌نام را دو تا سه روز دیگر نیز تمدید می کند. در ادامه این مطلب پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

 مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند در تاریخ هایی که از سوی سایت این سازمان به نشانی اینترنتی sanjesh.org اعلام می شود، نسبت به اعلام علاقه مندی جهت شرکت در این آزمون اقدام کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری در سال جدید هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می‌شود که مانند سال گذشته در آبان ماه لینک ثبت نام در سایت سنجش فعال شود. به محض مشخص شده تاریخ دقیق ثبت نام در این قسمت از مطلب اطلاع رسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام و مهلت ثبت نام آزمون دکتری آزمون دکتری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403

پس از اتمام زمان ثبت‌نام آزمون برخی از داوطلبان به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام دکتری موفق به درج اطلاعات شخصی و تحصیلی خود نشده اند و برخی دیگر نیز که مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند، خواستار ویرایش اطلاعات خود هستند.

به همین منظور سازمان سنجش پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، یک بازه زمانی دو تا سه روزه نیز برای داوطلبان در نظر می گیرد تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کرده و یا اطلاعات خود را ویرایش کنند.

احتمالا برای آزمون دکتری 1403 نیز زمان ثبت‌نام چند روزی تمدید شود، پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ نیز اطلاعیه ای منتشر نشده است اما سال گذشته داوطلبان تا اواسط آذر ماه فرصت ثبت‌ نام در آزمون دکتری را داشتند.

به محض اعلام تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 تاریخ جدید را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز می توانید اخبار لحظه ای مربوط به آزمون دکتری را دریافت کنید. 

 

ثبت نام جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ 

هر ساله تعدادی از داوطلبان با وجود تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری از نام نویسی جا می مانند. از این رو سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان نیز فرصت مجددی را فراهم آورده است که همه متقاضیان در آزمون ورودی شرکت کنند. 

تا کنون زمان فرصت مجدد جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

در سال گذشته سازمان سنجش مهلت نام نویسی را در بازه زمانی ۲ تا ۱۰ روز تمدید کرد تا همه متقاضیان در آزمون شرکت کنند. پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به زمان برگزاری آزمون در اسفندماه یک فرصت مجدد نام نویسی در دی ماه برگزار شود. 

 

مهلت ثبت نام آزمون دکتری | نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1403 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارند باید در زمان تعیین شده و یا زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه و بارگزاری مدارک، نام نویسی خود را انجام دهند. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شده و بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید. 

 

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

 

3️⃣از بین لینک های فعال گزینه ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. 

4️⃣گزینه خرید کارت را انتخاب کرده و سپس با استفاده از کارت بانکی هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. 

5️⃣پس از خرید کارت، شماره سریالی به شما داده می‌شود که باید آن را در هنگام ثبت نام در کادر مربوطه درج نمایید. 

6️⃣در مرحله بعد باید اطلاعات و مدارک خود را بارگزاری نمایید. (در این مرحله نهایت دقت را داشته باشید چراکه در صورت اشتباه ممکن است مشکلات جدی در مراحل بعدی برای تان به وجود بیاید.)

7️⃣در پایان ثبت نام کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نگه دارید.  

 

مشاوره ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. ثبت نام این آزمون برای ورود به مقطع دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه انجام می گردد. 

بنابراین اگر متقاضی آزمون دکتری برای ورود به دانشگاه آزاد هستید، باید در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می گردد، ثبت نام کرده و شرکت نمایید. لازم به ذکر است که قبل از اتمام مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 و در بازه زمانی فرصت مجدد ثبت نام نیز مجاز به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود می باشید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در نحوه ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، توصیه می‌شود که با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی و پاسخ سوالات خود پیرامون ثبت نام آزمون دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا مهلت ثبت نام آزمون دکتری تمدید می‌شود؟

    بله، هر ساله به منظور رفاه حال متقاضیان فرصت ثبت‌نام آزمون دکتری در یک بازه زمانی دو تا سه روزه تمدید می شود.

  2. مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

    تاریخ دقیق ثبت نام هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این مطلب قرار خواهد گرفت.

  3. داوطلبان آزمون دکتری بایستی جهت ثبت نام به کدام سایت مراجعه کنند؟

    ثبت نام آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” امکان پذیر می باشد.

    منبع: مهلت ثبت نام آزمون دکتری

۰ ۰

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

۱۴ بازديد

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ کدام اند؟ هر ساله داوطلبان زیادی علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری هستند که برای این امر بایستی در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، شرکت کنند. اما نکته ای که تمامی متقاضیان بایستی در نظر بگیرند، این است که آیا مدارک لازم برای تکمیل فرم ثبت‌نام را دارند یا خیر. به همین منظور در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری 1403 می پردازیم.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

با توجه به توضیحات فوق، لازم است هر داوطلبی مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کند که برای این امر لازم است از پیش مدرک را تهیه نمایند.

نکته ای که تمامی متقاضیان باید در نظر داشته باشند، این است که پیش از شروع تاریخ ثبت نام، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری منتشر می شود و افرادی که مایل به ثبت نام در این آزمون هستند بایستی تمامی شرایط ثبت نام آزمون دکتری دفترچه را به دقت مطالعه کنند و چنانچه واجد شرایط شرکت در این آزمون بودند، مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را از قبل تهیه کنند.

داوطلبان با توجه به علاقه و رشته تحصیلی خود می توانند در کد رشته محل های ارائه شده در آزمون دکتری شرکت کنند. برای اطلاع از اینکه چه مدارکی نیاز است داوطلبان بایستی به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ مراجعه کنند. 

 

دسترسی به اطلاعات شخصی

در ابتدا برای تکمیل فرم ثبت نام به اطلاعات شناسنامه ای داوطلب نیاز است که بایستی طبق شناسنامه متقاضی تکمیل شود. این اطلاعات شناسنامه ای به شرح جدول زیر می باشد.

نام نام خانوادگی نام پدر شماره شناسنامه
سریال شناسنامه تاریخ تولد سریال شناسنامه شماره ملی

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ | عکس داوطلب 

عکس داوطلب یکی از مدارک ثبت نام دکتری می باشد. داوطلب متقاضی باید یک قطعه عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6 و در سال جاری گرفته شده با فرمت JPG، اسکن کرده باشد و در سایت سازمان سنجش ارسال کنند. شرایط عکس را در ادامه شرح داده ایم.

❌عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6

❌فرمت JPG

❌اندازه عکس بین 300 × 200 تا 400 × 300 پیکسل 

❌حداکثر حجم 70 کیلوبایت

❌عکس داوطلب باید باکیفیت، واضح، مشخص 

❌ بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد (هیچ وجه اسکن عکس کارت ملی و شناسنامه خود را ارسال نکنند)

❌عکس فاقد حاشیه های زائد

❌عکس رنگی و دارای زمینه سفید

❌برای بانوان مطابق موازین اسلامی و با حجاب و از صورت کامل باشد

چنانچه داوطلبی عکس غیر معتبری را اسکن و ارسال کند، ثبت نامش دچار مشکل شده و پذیرفته نخواهد شد و نمی توانند در کنکور دکتری 1403 شرکت کنند.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری | کارت اعتباری 

اولین مدارک ثبت نام آزمون دکتری خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال آزمون می باشد. داوطلبان برای اینکه بتوانند فرآیند ثبت نام را انجام دهند، ابتدا باید برای خرید کارت اعتباری اقدام کنند.

خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل انجام است. داوطلبان بایستی از طریق این سایت وارد صفحه خرید کارت اعتباری شوند و به وسیله کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کرده و در قسمت خواسته شده وارد کنند.

 

اطلاعات محل سکونت 

برخی اطلاعات محل سکونت داوطلب بایستی در فرم ثبت نام دکتری وارد شود. در جدول زیر اطلاعاتی از محل سکونت داوطلب که نیاز است را آورده ایم.

کد پستی شماره تلفن ثابت شماره تلفن همراه آدرس محل سکونت

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 | مدارک سهمیه 

تمامی شرکت کنندگانی که در آزمون دکتری شرکت می کنند دارای یک سهیمه مشخص هستند به جز داوطلبانی که سهمیه آزاد دارند. متقاضیان بایستی اطلاعات مربوط به سهمیه خود را از پیش آماده کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و همینطور جانبازان و ایثارگران 25 و 5 درصدی هستند، بایستی کد 12 رقمی سهمیه خود را از بنیاد ایثارگران دریافت کنند. برای اطلاع از سهمیه های کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

کد وضعیت نظام وظیفه 

در دفترچه راهنما که تمامی شرایط و مدارک ثبت نام آزمون دکتری درج شده است و پیش از شروع مهلت ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، برای داوطلبان آقا یک جدول نظام وظیفه در بر دارد.

تمامی داوطلبان آقا بایستی به این جدول نظام وظیفه مراجعه کنند و با توجه به شرایط خود، کد نظام وظیفه شان را استخراج نمایند و  آن را در قسمت مربوط به کدنظام وظیفه فرم ثبت نام دکتری وارد کنند. 

 

مدارک داوطلبان معلول

داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند، برای استفاده از این سهمیه و داشتن منشی بایستی پیش از شروع ثبت نام به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

تمامی داوطلبانی که دارای معلولیت هایی از جمله نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می‌باشند، برای شرکت در آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری باید برای تشکیل پرونده به سازمان بهزیستی مراجعه نمایند.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 | فرم معدل 

از دیگر مدارک ثبت نام آزمون دکتری تکمیل فرم معدل برای متقاضیان در حال تحصیل می باشد. فرم معدل در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ موجود می باشد. داوطلبان آزمون دکتری که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای هستند، بایستی فرم مخصوص معدل را نیز تکمیل کنند.

دانشجویانی که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می‌شوند باید برگه را به دانشگاه محل تحصیل برده و تاییدیه لازم را دریافت کنند. در صورت قبولی داوطلبان باید این فرم را به دانشگاه محل قبولی جدید ارائه دهند. 

 

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403 

هر ساله قبل از شروع مهلت ثبت نام آزمون دکتری، سازمان سنجش دفترچه راهنما ثبت نام را منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. مطالعه دفترچه راهنمای برای تمامی داوطلبان الزامی است چراکه تمامی اطلاعات مورد نیاز ثبت نام در آن ارائه شده است.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که اطلاعات دفترچه ثبت نام هرساله دستخوش تغییراتی می شود پس حتی اگر قبلا در آزمون شرکت کرده و دفترچه را مطالعه کرده اید نیز بایستی مجددا آن را دانلود کرده و به طور کامل مطالعه نمایید. لینک دانلود دفترچه در سایت سنجش منتشر می‌شود. به منظور سهولت کار برای داوطلبان، به محض انتشار دفترچه لینک دانلود آن در این قسمت قرار خواهد گرفت و می‌توانید به صورت مستقیم آن را دانلود نمایید. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

توصیه می‌شود داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام دکتری را تکمیل کنند. پیش از تکمیل فرم اصلی، مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را اسکن کرده و آماده داشته باشید. با مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام می‌توانید از تمامی مدارک مورد نیاز مطلع شوید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان باقی مانده است و یا پیرامون نام‌نویسی آزمون دکتری و برنامه ریزی برای قبولی در این آزمون نیاز به کمک یک مشاور دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید تا مشاوران شما را در این راه یاری دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 شامل چه مدارکی می باشد؟

    در متن مقاله به تمامی مدارک لازم برای ثبت‌نام اشاره شده و کامل شرح داده ایم.

  2. کارت اعتباری و شماره سریال آزمون را چگونه می توان خریداری کرد؟

    در زمان نام نویسی با مراجعه به سایت سازمان سنجش داوطلبان می توانند این کارت را خریداری کنند.

  3. عکس داوطلب باید دارای چه شرایطی باشد؟

    عکس داوطلبی باید دارای شرایط خاص باشد که در متن مقاله به شرح آن پرداخته ایم.

    منبع: مدارک ثبت نام آزمون دکتری

۰ ۰

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳

۱۳ بازديد

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳  یکی از مهم ترین سوالات داوطلبانی است که قصد دارند در رشته دیگری به جز رشته تحصیلی خود امتحان دهند. به طور کلی امکان تغییر رشته در کنکور وجود دارد اما شرایطی دارد که داوطلبان باید از آن ها اطلاع داشته باشند. در این مقاله به بررسی کامل نحوه و شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور

تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری ۱۴۰۳ 

کنکور سراسری هر ساله در پنج زیر گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان خارجه برگزار می شود. برخی از داوطلبان کنکور که در حال تحصیل در یک زیر گروه آزمایشی هستند، علاقه مندند که در زیرگروه آزمایشی دیگری آزمون بدهند. بسیاری از داوطلبان بر این باورند که چنین امکانی وجود ندارد اما باید گفت که در صورت داشتن شرایط خاص می توان زیر گروه آزمایشی‌کنکور را تغییر داد.

داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل نمایند. در صورت عدم اقدام در زمان مشخص، دیگر امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت. داوطلبان باید توجه داشته باشند شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور را دارا باشند.

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری

داوطلبانی که قصد تغییر گروه آزمایشی‌کنکور خود را دارند، باید از شرایط آن اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس اقدام کنند. شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری به شرح زیر می‌باشد.

✅داوطلبان برای تغییر گروه آزمایشی کنکور باید در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، در فرم ثبت نام گروه آزمایشی مد نظر خود را انتخاب کنند.

✅لزومی به دریافت مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی در زیر گروه آزمایشی مورد نظر نیست و داوطلبان با اتمام پایه دوازدهم در هر یک از رشته ها می‌توانند برای ثبت نام در رشته دیگر اقدام نمایند.

✅در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام کنکور داوطلبان می توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و در فرم ثبت نام، رشته مورد نظر خود را ثبت نمایند. در زمان ویرایش اطلاعات نیز امکان تغییر گروه آزمایشی کنکور وجود دارد.

✅محدودیتی برای تغییر رشته گروه آزمایشی کنکور سراسری وجود ندارد. مثلا داوطلبان در حال تحصیل در رشته تجربی می توانند برای کنکور در رشته ریاضی ثبت نام نمایند.

✅داوطلبان رشته های اصلی ریاضی، تجربی و انسانی در صورت تمایل می توانند در رشته های شناور یعنی هنر و زبان نیز شرکت نمایند.

✅داوطلبان باید در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایند.

✅در نهایت داوطلبان در هر گروه آزمایشی که شرکت کرده باشند، باید نمرات یکی از دوره های آزمون را ملاک قرار داده و بر اساس آن انتخاب رشته نمایند.

 

تاثیر سوابق تحصیلی پس از تغییر رشته کنکور سراسری

همانطور که می دانید سوابق تحصیلی بر روی رتبه و تراز داوطلبان تاثیر زیادی دارد و مخصوصا پس از حذف دروس عمومی و اعمال اثر آن ها از طریق نمرات دوره متوسطه، اهمیت سوابق تحصیلی بیش از پیش افزایش یافته است.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که با وجود فارغ التحصیلی در یک رشته دیگر، پس از شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور، سوابق تحصیلی چگونه محاسبه می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد چرا که پس از تغییر رشته، سوابق تحصیلی رشته فارغ التحصیلی داوطلب ثبت شده و محاسبه می شود.

پس در واقع در هر رشته ای که آزمون دهید، معدل و نمرات شما به عنوان سوابق تحصیلی ثبت شده و تاثیر خود را به صورت مثبت اعمال می کند. در صورت عدم وجود سوابق تحصیلی در رشته کنکور، باید در امتحان ترمیم معدل و سابقه تحصیلی شرکت نمایید.

توجه داشته باشید که داوطلبان برای ثبت نام کنکور باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و آن را در فرم ثبت نام درج نمایند. دریافت کد سوابق تحصیلی در سال جدید از طریق سایت مای مدیو امکان پذیر می باشد. در صورت تغییر سایت این مقاله بروزرسانی می شود.

نحوه تغییر گروه آزمایشی کنکور

همانطور که گفته شد برای تغییر گروه آزمایشی کنکور نیازی به انجام کار خاصی نیست و افراد واجد شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور می توانند به راحتی رشته خود را تغییر دهند. داوطلبان در صورت نداشتن سابقه تحصیلی باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند و سپس در فرم ثبت نام کنکور رشته مورد نظر خود را به عنوان گروه آزمایشی کنکور انتخاب نمایند.

محرومیت های کنکور سراسری

داوطلبان مشمول خدمت سربازی در صورتی که معافیت تحصیلی نداشته باشند، باید با توجه به شرایط نظام وظیفه در کنکور شرکت نمایند. در صورتی که مجاز به ثبت نام کنکور باشند امکان تغییر رشته نیز با توجه به شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور برای شان وجود دارد.

طبق رای دیوان عدالت، در صورتی که داوطلب سال گذشته در دانشگاه روزانه قبول شده باشد اما ثبت نام نکرده باشد، بر خلاف سال های گذشته محرومیتی نخواهد داشت و بر اساس شرایط مندرج در دفترچه می تواند در کنکور سال جدید شرکت کند. در صورتی که داوطلبان در امتحانات خرداد و شهریور قبول نشده باشند، امکان ثبت نام در کنکور سراسری را نخواهند داشت.

 

مشاوره شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور 1403

داوطلبان واجد شرایط می توانند در کنکور سراسری ثبت نام کرده و در صورت امکان نسبت به تغییر گروه‌آزمایشی خود اقدام نمایند. این داوطلبان برای ایجاد سوابق تحصیلی باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور چیست؟

    به شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور در متن مقاله به طور کامل اشاره شده است.

  2. برای تغییر گروه آزمایشی کنکور چه باید کرد؟

    داوطلبان واجد شرایط برای تغییر رشته باید در فرم ثبت نام کنکور در سایت سنجش رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

  3. آیا تغییر گروه آزمایشی کنکور محرومیت خواهد داشت؟

    خیر داوطلبانی که گروه آزمایشی خود را تغییر داده اند هیچ محرومیتی نخواهند داشت و می توانند سال آینده نیز در کنکور شرکت کنند.

    منبع: شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور

۰ ۰

رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

۱۲ بازديد

مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ ممکن است برای بسیاری از داوطلبان که قصد ثبت نام در کنکور را دارند، به وجود آید. تمامی مراحل نام نویسی در کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود. یکی از مراحل نام نویسی در این آزمون آپلود عکس داوطلب با مشخصاتی که از سوی سازمان سنجش تعیین شده است، می باشد. عکس داوطلب بر روی کارت ورود به جلسه این آزمون درج می گردد و در جهت شناسایی چهره داوطلب کاربرد دارد. در صورتی که در آپلود عکس داوطلبی کنکور 1403 به مشکل خورده اید و شرح راهنما ویرایش با نرم افزار فوتوشاپ، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

داوطلبان توجه داشته باشند در صورتی که عکس ثبت نام کنکور دارای شرایط کامل نباشد عکس مورد تایید قرار نخواهد گرفت. 

برای ویرایش عکس از نرم افزار فوتوشاپ استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل تماس گرفته تا عکس ثبت نام کنکور شما طبق شرایط لازم ویرایش نمایند. 

منبع: رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور 

مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

کنکور سراسری از آزمون های برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که علاقه مندان به نام نویسی در آن باید در تاریخ های اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

یکی از این مراحل نام نویسی آپلود عکس ثبت نام کنکور داوطلب در سامانه است. سازمان سنجش آموزش کشور برای عکسی که داوطلب قصد بارگذاری آن را دارد، مشخصاتی تعیین کرده است که متقاضیان باید مطابق با همان عکس داوطلبی کنکور را بارگذاری نمایند. برای اطلاع از دیگر مدارک ثبت‌نام مقاله زیر را مطالعه نمایید.

شرایط عکس ثبت نام کنکور

داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری با مراجعه به سایت سنجش می توانند مراحل نام نویسی خود را انجام داده و مدارک لازم در سایت وارد کنند. یکی از موارد لازم برای بارگزاری در سایت سنجش عکس ثبت نام کنکور داوطلب می باشد. 

عکس داوطلبی کنکور باید دارای شرایط و موارد خاصی باشد. چنانچه عکس داوطلب شرایط لازم را نداشته باشد مورد تایید سازمان سنجش قرار نمی گیرد و ثبت نام داوطلب لغو خواهد شد و تمامی عواقب بر عهده داوطلب می باشد. 

در دفترچه راهنما تمامی مشخصات عکس داوطلبی ذکر شده است. داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند از شرایط عکس ثبت نام کنکور آگاهی یابند. ازین رو در ادامه تمامی شرایط و موارد لازم برای عکس داوطلبی را جمع آوری کرده و شرح داده‌ایم. 

✅یک عکس پرسنلی با ابعاد 4×3 یا 4×6

✅عکس باید تمام رخ و کاملا واضح باشد.

✅عکس داوطلبی بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

✅عکس گرفته شده در سال جاری و جدید

✅عکس رنگی و با زمینه سفید بدون حاشیه های اضافی

✅داوطلب نباید از عینک دودی، کلاه، شال و هر موردی که باعث مخفی کردن صورت کند، استفاده کند.

✅حداکثر سایز 600×300 و حداقل 500×200 پیکسل

✅ حجم عکس می تواند حداکثر 70 کیلوبایت باشد

✅ عکس ثبت نام کنکور باید فرمت JPG باشد

 

چه زمانی در آپلود عکس داوطلبی کنکور مشکل ایجاد می شود

در صورتی که داوطلب عکسی را انتخاب نماید که دارای شرایط فوق نباشد، آپلود عکس ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با مشکل مواجه می شود. لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند که رعایت نکردن حتی یکی از موارد فوق نیز سبب بروز مشکل آپلود عکس داوطلبی ثبت نام کنکور سراسری خواهد شد.

به عنوان مثال اگر داوطلب عکس بی کیفیتی را انتخاب کند، نمی تواند آن را در سامانه بارگذاری نماید؛ چون سایت اجازه آپلود آن را نمی دهد. یا در صورتی که عکس ثبت نام کنکور داوطلب دارای حجم و اندازه متقاوت با اندازه های مشخص شده باشد، امکان بارگذاری آن وجود نخواهد داشت.

از سویی دیگر اسکن عکس باید از خود عکس داوطلب تهیه شود و تهیه اسکن از روی کارت ملی، شناسنامه و دیگر مدارک مورد تایید سازمان سنجش مورد قبولی نمی باشد. همینطور داوطلبان خانم باید یک عکس باحجاب که صورت آن ها کاملا مشخص باشد را انتخاب نمایند.

 

 

چگونه مشخصات عکس داوطلبی کنکور را درست کنم

در صورتی که مشخصات عکسی که انتخاب کرده اید مطابق با آنچه که سازمان سنجش گفته است، نمی باشد؛ می توانید مطابق با مراحل زیر در جهت ویرایش مشخصات و رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور اقدام نمایید. 

1️⃣ برنامه فوتوشاپ (photoshop) را اجرا نمایید.

2️⃣ از منوی file بر روی گزینه open کلیک کنید.

3️⃣ عکس موردنظرتان را انتخاب کنید تا در برنامه فوتوشاپ نمایش داده شود. (عکسی که انتخاب می کنید یک عکس با ابعاد 4×3 یا 4×6، تمام رخ، کاملا واضح، بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه، جدید، رنگی و با زمینه سفید و بدون حاشیه های اضافی باشد.)

4️⃣ حال از منوی image بر روی گزینه image size کلیک کنید و ابعاد عکس ثبت نام کنکور را تنظیم کنید.

5️⃣ resolotion عکس را کم کنید و در نهایت آن را با ارتفاع 600×300 و عرض 500×200 پیکسل ذخیره نمایید.

6️⃣ در در نهایت به کمک گزینه save as در منوی file، عکس را با فرمت JPG ذخیره کنید.