دوشنبه ۰۴ تیر ۰۳

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۲ بازديد

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در مهلت انتخاب‌رشته امکان پذیر می باشد. داوطلبانی که در انتخاب‌رشته کنکور دانشگاه آزاد شرکت کرده اند، می توانند پس از ثبت نهایی و تکمیل فرم در سایت azmoon.org در صورت لزوم، فرم خود را با اضافه کردن رشته های جدید، حذف رشته های انتخابی و یا جابجایی الویت ها ویرایش کنند. فرصت اصلاح فرم به تمام داوطلبان داده می شود و اگر شما هم بنا به هر دلیلی فرم انتخاب رشته خود را اشتباه تکمیل کرده اید، می توانید از این فرصت استفاده کنید.

 

منبع:  ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا چند روز پس از انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های این دانشگاه هستند، داوطلبان حدود یک هفته الی 10 روز فرصت دارند با مراجعه به سامانه azmoon.org انتخاب‌رشته خود را با توجه به رتبه و ترازی که کسب کرده اند، انجام دهند. 

در صورت تمایل به تغییر اولویت بندی کدرشته محل های انتخابی و یا حذف و اضافه کردن می توانید در این بازه زمانی نسبت به ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اقدام نمایید.

زمان ویراش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 از ۱۲ تا ۱۹ خرداد ماه می باشد.

ممکن است محدوده زمانی برای انتخاب‌رشته تمدید شود. با تمدید این محدوده زمانی داوطلبان فرصت بیشتری برای ویرایش فرم خود خواهند داشت. برای اطلاع از آخرین مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

مراحل ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیز به شرح زیر می باشد.

1️⃣وارد سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید.

ورود مستقیم به سایت

2️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

 

 

3️⃣در این صفحه کد ملی خود و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را که در انتهای کارنامه کنکور قرار دارد، درج نمایید.

 

 

4️⃣در این مرحله می توانید فرم انتخاب‌رشته را مشاهده نمایید و از طریق گزینه های موجود در فرم، تغییرات لازم را ایجاد کنید.

 

 

5️⃣حتما پس از تغییرات جدید گزینه ” ثبت نهایی ” را بزنید تا ویرایش با موفقیت ثبت شود.

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

موارد مجاز به ویرایش فرم

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در سایت azmoon.org انجام می گیرد و برای اعمال تغییر در فرم انتخاب‌رشته نیازی به پرداخت هزینه ای در این سامانه نمی باشد. داوطلبان مجازند که اصلاحات زیر را در فرم خود اعمال کنند.

  • جابجایی الویت های انتخابی
  • حذف رشته های انتخابی
  • اضافه کردن رشته های جدید

در این مطلب راهنمای کاملی از ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403 شرح داده شد. اگر برای انتخاب‌رشته این دانشگاه نیازمند راهنمایی هستید و می خواهید فرم انتخاب‌رشته خود را به گونه ای تکمیل نمایید که شانس پذیرش بالایی داشته باشید، توصیه می شود حتما با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بخوانید: بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از چه تاریخی آغاز می شود؟

    در متن مقاله زمان ویرایش انتخاب‌رشته اشاره کرده ایم.

  2. آیا برای ویرایش انتخاب‌رشته لازم است هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

    خیر، برای ویرایش و اصلاح اولویت بندی های انتخابی نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد.

  3. اطلاعات لازم برای ویرایش انتخاب‌رشته چیست؟

    برای ورود به کد ملی و کد دسترسی انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد نیاز است.

۰ ۰

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳

۲ بازديد

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ از مهم ترین دغدغه‌های داوطلبان کنکور است. اعتراض به نتایج فرصتی است که سازمان سنجش و آموزش کشور در اختیار داوطلبانی قرار داده که پس از دریافت نتایج کنکور به دلایل مختلفی از نتیجه به دست آمده رضایت کافی ندارند و می‌خواهند نسبت به این نتیجه درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. متقاضیان جهت اعتراض به جواب اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری باید در زمان مقرر درخواست خود را ثبت کنند تا چنانچه اعتراض آن ها درست و منطقی باشد، در زمان های مشخص پیگیری شود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد نتایج ثبت اعتراض به کنکور برای داوطلبان در این مطلب به بررسی کامل جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ پرداخته ایم.

 

منبع:  جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ کی اعلام می شود؟

پس از ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری معمولا کارشناسان مربوطه پس از گذشت 24 الی 72 ساعت پس از ارسال درخواست، آن را بررسی می‌کنند. شما متقاضیان عزیز کنکور می توانید در این بازه زمانی مجدد به سایت سنجش مراجعه کنید و با در دست داشتن رمز عبور، جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ خود را دریافت نمایید. برای آن دسته از داوطلبانی که در رشته های نیمه متمرکز و دارای مصاحبه شرکت کرده اند توصیه میکنیم مقاله اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور را مطالعه کنند.

 

زمان جواب اعتراض به نتایج کنکور 1403

پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری کنکور، نتایج اولیه برای تمامی شرکت کنندگان اعلام می شود. علاقه مندان به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری می توانند از طریق سایت sanjesh.org وارد مرحله انتخاب رشته شده و مراحل انتخاب رشته خود را طی کنند.

زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری تا چند روز پس از اعلام نتیجه می باشد. در سال گذشته با توجه به اینکه کلید سوالات کنکور اعلام شد، معمولا بین 48 ساعت تا حداکثر دو هفته جواب اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 از طرف سازمان سنجش به فرد متقاضی اعلام می گردد. 

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری پس از اعلام نتیجه و چند روز پس از آن می باشد. تا کنون این بازه زمانی مشخص نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

نتیجه نهایی انتخاب رشته معمولا در اواخر شهریور ماه منتشر می شود. داوطلبان در این بازه زمان اعتراض به نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند از طریق سیستم پاسخگویی درخواست خود را ثبت کنند. برای اطلاع از زمان جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید.

بخوانید: نتایج انتخاب رشته کنکور

 

اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور ۱۴۰۳

قبل از توضیح چگونگی دریافت جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ لازم است از مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نتایج کنکور ۱۴۰۳ اطلاع پیدا کنید. اگر در هر مرحله قصد ثبت اعتراض دارید، کافی است طبق مراحل زیر عمل نمایید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک کنید.

 

 

3️⃣ تمامی متقاضیان جهت ارسال درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش، ملزم به عضویت در سامانه می باشند. در صورت عضویت بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک نمایید. (چنانچه از قبل در سامانه عضو نشده‌اید در ادامه نحوه عضویت در سامانه را شرح داده ایم)

 

 

4️⃣ در این قسمت جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ کادری پیش روی شماست، ” پست الکترونیک ” و “رمز عبور ” که برایتان ارسال شده است به همراه ” کد ملی ” مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

 

 

5️⃣ برای ثبت درخواست باید یک درخواست جدید ایجاد کنید برای این منظور در صفحه جدید بر روی گزینه ” درخواست جدید ” مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

 

 

6️⃣ نوع آزمون خود را ” کنکور سراسری ” و سال تحصیلی خود را ” ۱۴۰۳ ” انتخاب نمایید و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید تا درخواست های مجاز برای شما نمایش داده شود.

 

 

موارد ثبت درخواست اعتراض

7️⃣ در این مرحله جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ مواردی که شما متقاضیان گرامی از زمان نتیجه اولیه تا نتیجه نهایی مجاز به ثبت درخواست اعتراض نتایج کنکور می باشید، نمایش داده می شود. مواردی که می توانید به آن ها اعتراض‌کنید به شرح موارد زیر هستند:

  1. تقاضای بررسی مجدد نمره کارنامه اولیه (اعتراض به هر یک از موارد مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی، عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری، ناهمخوانی عکس پاسخ برگ داوطلبان، نظام وظیفه داوطلبان آقا و سایر موارد)
  2. اعتراض به کلید سوالات آزمون
  3. اعتراض به نتیجه نهایی انتخاب رشته (اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های انتخابی و اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های بالاتر )
  4. عمومی

8️⃣ در این مرحله جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید و پس از وارد شدن به صفحه درخواست، متن اعتراضی خود را نوشته و ارسال کنید. چنانچه با دلایل منطقی اعتراض به نتیجه کنکور سراسی 1403 خود را ثبت کرده باشید، کارشناسان درخواست شما را بررسی خواهند کرد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه عضویت در سامانه

1️⃣ برای عضویت در سامانه بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید.

 

 

2️⃣ فرم نمایش داده شده، مطابق تصویر زیر را با ” اطلاعات شناسنامه ای ” و ” شماره تلفن همراه ” و پست الکترونیکی ” تکمیل کنید. ( از یک ایمیل فعال و شماره تلفن در دسترس استفاده کنید.)

 

 

3️⃣ در ادامه روند جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ تکمیل مراحل عضویت در سامانه، به نشانی پست الکترونیکی و یا به شماره تلفن همراهی که وارد کرده‌اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد. با دریافت رمز عبور مراحل عضویت شما در سامانه به پایان خواهد رسید.

❌❌داوطلبان عزیز چنانچه در روند عضویت در سامانه و یا متن اعراض با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید. ❌❌

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور

 

مشاوره اعتراض به نتایج کنکور سراسری

نتایج کنکور سراسری برای هر دو دوره نوبت اردیبهشت و تیر ماه به طور مجزا به صورت نمرات خام اعلام می شود و داوطلبان می توانند با توجه به کلید آزمون به درصد های خود اعتراض نمایند. رتبه و تراز داوطلبان نیز در قالب کارنامه اولیه در مرداد ماه اعلام می شود که امکان اعتراض به آن وجود دارد. در نهایت نتایج نهایی در شهریور ماه منتشر می شود و مهلت اعتراض به نتایج نیز در همین بازه زمانی مشخص می شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه جواب اعتراض به نتایج کنکور 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی  صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه متن اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

  1. آیا تمامی شرکت کنندگان در کنکور مجاز به ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور می باشند؟

    بله، تمامی داوطلبان می توانند نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض کنند.

  2. اعتراض به نتیجه آزمون کنکور چگونه می باشد؟

    داوطلبان از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

  3. نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور چگونه می باشد؟

    در متن مقاله فوق راهنما تصویری کامل ثبت اعتراض را شرح داده ایم.

۰ ۰

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

۲ بازديد

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند امکان پذیر می باشد. برخی از داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری و یا نتیجه نهایی انتخاب رشته به نتیجه‌ای که‌ بدست آمده اعتراض دارند و قصد دارند که اعتراض خود را ثبت کنند. از آنجایی که بسیاری از متقاضیان با نحوه اعتراض به نتایج آزمون آشنا نیستند، لازم دانستیم این مقاله از سایت دانتل کو را به نحوه و زمان ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 اختصاص دهیم.

 

منبع:  اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

نتایج کنکور سراسری برای تمامی شرکت کنندگان در این آزمون در چند مرحله منتشر می گردد. سازمان سنجش پس از انتشار نتایج، مهلت چند روزه‌ای برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ قرار می دهد و داوطلبان فقط در این بازه زمانی می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org درخواست خود را ثبت کنند. توجه داشته باشید پس از گذشت این بازه زمانی نمی توان اعتراض خود را ثبت کرد.

در جدول زیر زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 در هر یک از مراحل را قرار داده ایم.

مرحله نتایج زمان ثبت اعتراض سال ۱۴۰۳
نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ 15 خرداد ماه
نتایج اولیه کنکور تیر ۱۴۰۳ مرداد ماه
کارنامه اولیه (حاوی رتبه و تراز) اواسط مرداد ماه
نتایج رشته های شرایط خاص اوایط شهریور
نتایج نهایی انتخاب رشته اواخر شهریور

پس از انتشار کارنامه متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. نتایج انتخاب رشته کنکور پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه برای داوطلبان منتشر می گردد. در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در هر مرحله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتیجه بدست آمده برای داوطلب فراهم می شود.

 

به چه مواردی می توان اعتراض کرد؟

ممکن است وقتی ما می گوییم که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ امکان اعتراض به نتایج برای تمامی داوطلبان فراهم است برای عده ای این ابهام ایجاد شود که اگر به هر موردی که مدنظرشان می باشد، اعتراض کنند پاسخ درستی دریافت خواهند کرد.

لازم است توجه داشته باشید که در صورتی اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 بررسی خواهد شد که درست و منطقی باشد. در هر مرحله از اعلام نتیجه داوطلبان می توانند در برخی موارد اعتراض خود را ثبت نمایند که در ادامه به شرح هرکدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

 

اعتراض به سوالات و کلید آزمون

اشاره کوتاهی کردیم که سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، دفترچه سوالات و پاسخنامه کلیدی را در تمامی زیرگروه های آزمایشی منتشر می کند. متقاضیان می توانند این پاسخنامه را با پاسخ های خود مقایسه کنند و چنانچه متوجه خطایی در محاسبه درصد دروس شوند، اعتراض خود را ثبت کنند. 

 

نتایج اولیه آزمون اردیبهشت و تیر ماه

در مرحله اول به صورت نمره خام منتشر می شود و تنها درصد هر یک از دروس را به داوطلبان نشان می دهد. در این مرحله داوطلبان می توانند به درصد دروس خود با توجه با کلید منتشر شده توسط سازمان سنجش اعتراض نمایند

. زمان اعتراض بلافاصله پس از اعلام نتایج است که در 15 خرداد ماه برای کنکور اردیبهشت و در مرداد ماه برای کنکور تیر می باشد. 

 

کارنامه اولیه رتبه و تراز

در این مرحله رتبه و تراز داوطلبان در کارنامه اولیه کنکور اعلام می شود و داوطلبان در صورت اعتراض می توانند در سامانه پاسخگویی سنجش اعتراض به نتایج کنکور خود را ثبت نمایند. زمان اعتراض به کارنامه اولیه معمولا در اواخر مرداد ماه می باشد. 

  • اعتراض به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • اطلاعات مربوطه به سوابق تحصیلی

 

نتایج نهایی انتخاب رشته

  • بررسی اشتباه در انتخاب رشته
  • تقاضای اولویت بندی در فرم انتخاب رشته

 

سایر موارد

  • جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان 
  • مشکلات مربوط به کارنامه اولیه
  • مشکلات مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا 
  • تمامی موارد مربوط به کارنامه و فرم انتخاب رشته

در صورت بروز مشکل در روند اعتراض به نتایج کنکور سراسری و انجام فرآیند ثبت درخواست خود می توانید با مشاوران دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403

متقاضیان می توانند از طریق سیستم پاسخگویی نسبت به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 اقدام کنند. تمامی کسانی که نسبت به نتیجه بدست آمده در کنکور اعتراض دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

1️⃣به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

ورود مستقیم به سایت 

2️⃣از بالای صفحه بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.

 

3️⃣بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید. 

 

 

عضویت در سایت

4️⃣بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید. 

 

5️⃣با کلیک بر روی این گزینه یک فرم برای شما نمایش داده می شود. در این فرم اطلاعات خود را شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

 

6️⃣در ادامه عضویت در سایت، سامانه یک نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه و ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می کند، 

7️⃣پس از تکمیل مراحل عضویت در سایت جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری مجددا به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید و پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید.

 

8️⃣از سمت راست بر روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید. 

 

9️⃣با تکمیل کادرهای پیش‌رو بدین صورت که آزمون را ” کنکور سراسری ” و سال را ” ۱۴۰۲ ” وارد کنید و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

 

????در بین درخواست‌های نمایش داده شده، بر روی گزینه ” اعتراض به نتیجه ” کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که اگر عنوان درخواست اعتراض شما در میان گزینه های نمایش داده نبود، می توانید با انتخاب گزینه درخواست عمومی، مشکل خود را عنوان کنید.

1️⃣1️⃣در این مرحله اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید.

1️⃣2️⃣در انتهای ثبت درخواست، سامانه به شما یک شماره درخواست می دهد که باید آن را یادداشت کنید و جهت دریافت پاسخ اعتراض خود از آن استفاده نمایید.

برای اینکه به درخواست شما سریعتر پاسخ داده شود، حتما شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و شماره ملی خود را در قسمت توضیحات وارد کنید.

بخوانید: نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری

 

تغییر رشته با کارنامه سبز به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کنکور

از سال گذشته کارنامه سبز حذف شده و داوطلبان نمی توانند با استفاده کارنامه سبز تغییر رشته دهند. لذا تغییر رشته فقط به صورت درون دانشگاهی امکان پذیر می باشد و داوطلبان نمی توانند از طریق سازمان سنجش تغییر رشته دهند.

 

تاثیر و اعلام نتیجه اعتراض به نتایج کنکور 1403

تقریبا پس از سه روز از گذشت ثبت اعتراض به نتایج، سازمان سنجش آن ها را بررسی کرده و پاسخ اعتراض خود به داوطلبان می دهد. اگر پس از گذشت سه و یا حداکثر چهار روز جوابی از سازمان سنجش در پورتال خود دریافت نکردید، می توانید مجددا درخواستی با عنوان درخواست های عمومی ثبت کنید. 

یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری این است که آیا اعتراض ها بررسی می شود و اصلا هیچ تاثیری خواهد داشت؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سازمان سنجش تمامی اعتراض ها را بررسی می‌کند. در این بین اعتراض‌هایی شانس قبولی خواهند داشت که واقعا اشتباهی صورت گرفته باشد و با ارائه مدرک مستند بوده باشند. مثلا اگر داوطلب با توجه به کلید اولیه آزمون متوجه اشتباه در درصد دروس خود بشود، به احتمال بسیار زیاد اعتراض او قبول خواهد شد. 

در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ که به مشکل بخورید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران مجرب مرکز ما می توانند در کم ترین زمان بدون مشکلی اعتراض شما را ثبت نمایند و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ وجود دارد؟

    بله سازمان سنجش این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا اگر نسبت به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، رضایت کافی ندارند اعتراض خود را ثبت کنند.

  2. متقاضیان جهت ثبت درخواست اعتراض به چه سایتی مراجعه مراجهه کنند؟

    اعتراض به نتیجه از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان پذیر است. در متن مقاله نحوه ثبت درخواست را شرح داده ایم.

  3. نحوه ثبت اعتراض از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان به چه صورت است؟

    در مقاله فوق به کامل نحوه ثبت درخواست اعتراض نتیجه کنکور سراسری را شرح داده‌ایم.

۰ ۰

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۲ بازديد

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی چهار رشته پر طرفدار در دانشگاه‌های سراسری و آزاد هستند. با وجود اینکه مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه انجام می‌گیرد، اما انتخاب‌رشته این چهار رشته برای تمامی دانشگاه‌ها به شکل مشترک انجام پذیر است. به عبارت دیگر متقاضیان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد، موظف هستند تا کدرشته مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری درج کنند. در این مقاله به بیان جزئیات زمان و نحوه انتخاب رشته پزشکی آزاد 1403 پرداخته شده است.

 

منبع:  انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

طبق مصبوبه وزارت علوم و سازمان سنجش از این پس انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شکل همزمان و ادغام شده از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. به طور کلی بازه زمانی انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری آغاز می‌شود. در این مرحله متقاضیان متناسب با رتبه اکتسابی خود اقدام به گزینش کدرشته های موردعلاقه خود می‌کنند. 

تا کنون زمان دقیق انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1403 اعلام نشده است. به محض انتشار در این قسمت اعلام خواهد شد.

پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مرداد ماه همزمان با آغاز انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری باشد. 

لیست کدرشته محل چهار رشته پزشکی ارائه شده در دانشگاه آزاد، در دفترچه انتخاب‌رشته کنکور تجربی قرار دارد و نیازی به ددانلود دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد نمی باشد.

داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته شما می توانید جهت انجام فرآیند انتخاب‌رشته و مشاوره کامل با کارشناسان ما با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور

 

انتخاب سایر رشته‌های دانشگاه آزاد

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تنها انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی) از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. بدین ترتیب برای انتخاب سایر رشته‌های آزاد، می‌بایست در زمان انتخاب‌رشته به سایت سازمان سنجش و پذیرش آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کرد. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1403

جهت انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳ کافیست با چگونگی انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری آشنا شد. داوطلبان پس از انتخاب کدرشته های پزشکی مورد نظر خود، می‌توانند این کدها را با اولویت دلخواه در فرم انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری درج کنند. نحوه انتخاب‌رشته شامل فرایند زیر است:

 

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ داوطلبان می‌بایست ” دفترچه انتخاب رشته تجربی ” را دانلود و کدرشته محل های انتخابی را استخراج نمایند. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ کلیک کنید.

3️⃣ به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه و بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

 

4️⃣ در منوی سمت راست بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” کلیک کنید. سپس بر روی گزینه ” انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

 

5️⃣ در صحفه جدید کدملی و رمز عبور خود را وارد کنید. 

 

6️⃣ با ورود به سامانه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ داوطلبان فرمی پیش روی خود خواهند داشت که بایستی آن را تکمیل کنند. برای تکمیل این فرم به اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب از جمله معدل دیپلم نیاز است.

7️⃣ با دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلب مجاز به انتخاب تعداد 150 کدرشته محل است.

8️⃣ فرآیند زمانی تکمیل خواهد شد که داوطلب کد رهگیری را دریافت کرده باشد.

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

 

آیا دانشگاه آزاد ثبت نام پزشکی بدون کنکور دارد؟

پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هر ساله دو بار برای ورودی مهر و بهمن ماه بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان صورت می گیرد. البته لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد پذیرش پزشکی بدون کنکور ندارند. از همین رو متقاضیان جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور آزاد می‌بایست دفترچه راهنمای ورود به آزاد را مورد مطالعه قرار دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انتخاب رشته بدون کنکور آزاد و دریافت مشاوره با مشاوران مجموعه دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید. 

آخرین رتبه ای که برای کسب قبولی در انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد نیاز است با توجه به سهمیه هر داوطلب متفاوت است. از این رو جهت اطلاع از رتبه مورد نیاز رشته پزشکی آزاد، بهتر است داوطلبان کارنامه پذیرش دانشجویان پزشکی سال های پیشین را مورد مطالعه قرار دهند. برای مطالعه و آگاهی از نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

مشاوره انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳

هر داوطلبی باید در نظر داشته باشد که مرحله انتخاب‌رشته مرحله ای حساس و سرنوشت ساز است. از همین رو بهتر است انتخاب‌رشته با آگاهی کامل انجام گیرد. اهمیت مسئله انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از دو جهت دو چندان است، چراکه مرحله انتخاب رشته های پزشکی و ازاد با یکدیگر ادغام شده بنابراین چینش الویت ها، حساسیت بیشتری می طلبد از طرف دیگر تحصیل در دانشگاه آزاد به خصوص در رشته هایی مانند رشته پزشکی نیاز به صرف هزینه خواهد داشت. در ادامه به دو مورد از نکات مهم در رابطه با انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد اشاره شده است. برای اطلاع از تراز قبولی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

جهت انتخاب‌رشته بهتر است معیارهایی برای اولویت بندی در نظر گرفته شود. به طور معمول در اولویت بندی کدرشته های انتخابی، رشته ها به سه دسته خوشبینانه، منطقی و بدبینانه تقسیم می‌شوند. کدرشته های پزشکی انتخاب شده توسط داوطلب بایستی در کنار سایر رشته‌های دانشگاه سراسری در فرم انتخاب‌رشته درج شوند. 

چنانچه قصد انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دارید با توجه به ظرفیت محدود این رشته ها در دوره روزانه دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پردیس خودگردان بایستی با حساسیت بیشتری عمل کنید. بنابراین توصیه ما به شما کمک گرفتن از یک مشاور با تجربه می باشد. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با چندین سال سابقه در زمینه انتخاب‌رشته کنکور تجربی می توانند به شما کمک کنند تا در نهایت با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، موفق به کسب قبولی در رشته مورد علاقه خود شوید.

 

بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد به صورت مجرا از یکدیگر انجام می شود؟

    فقط رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی آزاد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بقیه رشته های دانشگاهی در سایت سنجش دانشگاه آزاد انجام می شود.

  2. مهلت انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳ از چه تاریخی می باشد؟

    تا کنون زمان دقیق اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که در اواسط مرداد ماه انجام خواهد شد.

  3. نحوه انتخاب‌رشته در سایت سنجش به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله به نحوه انتخاب‌رشته اشاره کرده ایم.

۰ ۰

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۱ بازديد

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج گردیده است. متقاضیانی که پس از شرکت در جلسه آزمون و دریافت نتایج اولیه، تمایل دارند علاوه بر دانشگاه های سراسری و یا به تنهایی در انتخاب‌رشته ازاد شرکت کنند، در صورتی مجاز به این کار هستند که شناسه انتخاب‌رشته ازاد در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج شده باشد. شناسه انتخاب‌رشته ازاد یک شناسه 7 رقمی است که از اطلاعات لازم و ضروری برای انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد می باشد. در ادامه این مقاله اطلاعات تکمیلی پیرامون شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 را ارائه کرده ایم.

 

منبع:  کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

محل درج کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از شرکت در کنکور سراسری داوطلبان در صورت کسب حد نصاب علمی لازم جهت انتخاب، رشته های با کنکور آزاد قادر به انتخاب‌رشته می باشند.

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ یک شناسه هفت رقمی است که در انتهای کارنامه اولیه هر داوطلب درج شده است. نکته ای که پیرامون آن این است که این شناسه فقط برای داوطلبانی منتشر می گردد که مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند.

محل درج کد دسترسی انتخاب رشته آزاد 1403 در انتهای کارنامه اولیه می باشد

داوطلبان برای ورود به فرآیند به شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز دارند تا بتوانند با دسترسی به فرم الویت های خود را حداکثر در 100 کدرشته محل درج کنند. انتخاب‌رشته از طریق سایت ” azmoon.iau.ac.ir ” صورت می گیرد که نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد. 

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

نحوه دریافت کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

داوطلبانی که قصد بازیابی کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه ازاد را دارند، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شوید.

 

2️⃣ از منوی پایین صفحه بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

 

3️⃣ سمت راست صفحه گزینه اعلام نتایج را انتخاب کنید. 

 

4️⃣ بر روی گزینه ” مشاهده کارنامه اولیه آزمون سراسری اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

 

5️⃣ برای ورود به مای سنجش کد ملی و رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید.

 

6️⃣ چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید، از طریق گزینه پایین صفحه بر روی گزینه ” فراموشی رمز عبور ” کلیک کنید.

 

7️⃣ ابتدا نوع بازیابی (کد ملی یا شماره همراه) را انتخاب کنیدد. حال با توجه به نوع بازیابی اطلاعات لازم را پر کنید.

 

8️⃣ کد یکبار مصرف را وارد کنید و رمز عبور جدید خود را وارد کنید. به صفحه اصلی بازگشته و با رمز عبور جدید وارد سایت شوید.

 

9️⃣ بر روی گزینه کارنامه عملی اولیه کلیک کنید.

 

1️⃣0️⃣ پس از دریافت کارنامه اولیه، شناسه انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ را از انتهای کارنامه می توانید بردارید.

 

 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور

 

 

بازیابی کد دسترسی انتخاب رشته 

چنانچه داوطلبان کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 خود را فراموش کرده یا یادداشت نکرده اند با مراجعه به دوباره سایت سنجش و دریافت کارنامه خود می توانند آن را بازیابی نمایند. 

چنانچه رمز عبور به سایت مای سنجش را فراموش کرده اید می توانید طبق مراحل 6️⃣ و 7️⃣ و 8️⃣ که در راهنما تصویری قرار داده ایم، رمز عبور خود را بازیابی و به دوباره کد را دریافت نمایید.

 

مشاوره شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 برای تمام داوطلبانی که حد نصاب علمی لازم را کسب کرده اند، صادر می شود. نیازی نیست داوطلبان در زمان ثبت نام در کنکور سراسری اقدام خاصی انجام داده باشند.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

در زمان انتخاب‌رشته تمام داوطلبانی که شناسه در کارنامه آنها درج شده است، با پرداخت هزینه، می توانند از رشته محل های ارائه شده توسط دانشگاه ازاد استفاده نمایند. چنانچه پیرامون نحوه انتخاب‌رشته و الویت بندی فرم سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

بخوانید: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. متقاضیان برای دریافت کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    کد در کارنامه اولیه کنکور سراسری درج می شود. این کارنامه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

  2. برای دریافت شناسه انتخاب‌رشته چه اطلاعاتی نیازمندیم؟

    برای دریافت این کد نیاز به شماره پرونده و شماره داوطلبی است.

  3. اگر متقاضیان شناسه دسترسی به انتخاب رشته آزاد را فراموش کرده باشند، امکان بازیابی آن وجود دارد؟

    بله، متقاضیان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی مجدد آن اقدام کنند.

۰ ۰

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۲ بازديد

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ حاوی نکات لازم و لیست کدرشته محل های ارا‌ئه شده می باشد. داوطلبانی که مطابق با کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد شده اند، باید در تاریخ های اعلام شده برای دریافت دفترچه‌ی راهنما و استخراج کدرشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. این دفترچه پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می گردد. در ادامه این مقاله زمان انتشار دفترچه راهنما انتخاب رشته آزاد 1403 اعلام کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

منبع:  دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

برخلاف سازمان سنجش، دانشگاه ازاد برای تمامی زیرگروه های آزمایشی شامل تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجی فقط یک دفترچه منتشر می کند. بنابراین فرقی ندارد در کدام زیرگروه در کنکور سراسری شرکت کرده اید، در نهایت باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دریافت و بررسی کنید.

در این دفترچه لیست کد رشته محل های با آزمون ارائه شده به همراه دیگر اطلاعات شامل شرایط و قوانین شرکت در این مرحله درج شده است.

دفترچه سال لینک دانلود
دفترچه سال گذشته دانلود کنید
دفترچه ۱۴۰۳ منتشر نشده

به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مربوط به سال جاری، لینک فوق را بروز رسانی کرده و امکان دانلود دفترچه‌ی امسال برایتان وجود خواهد داشت.

اگر کدرشته محل دلخواه شما در میان رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 نباشد، می توانید به صورت بدون کنکور در آن شرکت کنید.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد باشند، می توانند در صورت درج کد دسترسی انتخاب رشته آزاد در انتهای کارنامه اولیه، جهت تکمیل فرم انتخاب‌رشته به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند. برای دریافت  کلیک کنید.

توصیه میکنیم حتما پیش از انتخاب‌رشته مقاله زیر مرا مطالعه نمایید. 

 

حتما بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزاد 1403

دفترچه انتخاب رشته همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته در سایت دانشگاه آزاد منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. داوطلبان در این مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت azmoon.org می توانند فرآیند انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند. احتمالا مشابه سال گذشته در اواسط مرداد ماه منتشر شود.

تاریخ انتشار دفترچه راهنما دانشگاه آزاد 1403 در اواسط مرداد ماه می باشد.

به محض اعلام شدن زمان انتشار دفترچه تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. برای دریافت دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 کلیک کنید.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته با کنکور آزاد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 شامل اطلاعات مهمی از جمله موارد زیر می باشد:

????شرایط و ضوابط انتخاب رشته

????لیست رشته های ارائه شده و ظرفیت هرکد رشته محل

????جنسیت های مورد پذیرش

????نوع پذیرش

????سهمیه های موثر

 

بخوانید: مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

 

 

چه رشته هایی با آزمون پذیرش دارند؟

چنانچه مایل به انتخاب یکی از رشته های زیر از زیرگروه تجربی می باشید، باید اقدام به دریافت مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و تکمیل آن نمایید:

  • پرستاری
  • مامایی
  • اتاق عمل
  • هوشبری
  • علوم آزمایشگاهی
  • علوم تغذیه
  • مهندسی بهداشت محیط
  • مهندسی بهداشت حرفه ای
  • بهداشت عمومی
  • بهداشت خانواده
  • بهداشت مبارزه با بیماری ها

انتخاب‌رشته چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه ازاد به طور همزمان با انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری، از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

در دیگر زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری شامل ریاضی، انسانی، هنر و زبان، تقریبا تمامی رشته ها به صورت بدون آزمون در دانشگاه ازاد ارائه می گردد. البته برخی از واحدهای دانشگاه ازاد از کیفیت آموزشی و جایگاه علمی بالایی برخوردار هستند و فقط دانشجویان رشته های مختلف را به صورت با آزمون و از طریق کنکور سراسری جذب می کنند، برای انتخاب کدرشته محل های این دانشگاه ها بایستی که وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوید.

بخوانید: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور

اگر علاقه مند به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ازاد در هر کدام از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می باشید، می توانید دو بار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن ماه با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام نمایید.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

مشاوره انتخاب‌رشته

پس از این ، حال باید هر کد رشته محل از نظر شانس قبولی متناسب با رتبه اکتسابی داوطلب در جایگاه خود الویت بندی شود. برای این کار می توانید از مقایسه مندرجات کارنامه خود با کارنامه و رتبه های قبولی مشابه خودتان در سال های گذشته کمک بگیرید. برای مشاهده تراز قبولی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

برای اینکه بتوانید متوجه شوید در هر کدام از انتخاب های خود چه میزان شانس قبولی دارید، لازم است از آمار قبولی سال های گذشته استفاده کنید و با مقایسه آن با کارنامه خود، میزان شانس قبولی خود را تخمین بزنید.

برای اطلاع از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته و بررسی تمامی جوانب همچون تغییر ظرفیت ها و لیست رشته‌های دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران ما چندین سال سابقه انتخاب رشته موفق دارند که می توانند شما را برای رسیدن به نتیجه مطلبوب یاری دهند.

 

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی منتشر و در اختیار داوطلبان قرار میگیرد؟

    دفترچه‌ی انتخاب رشته از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir منتشر می گردد.

  2. آیا دفترچه‌ی انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد یکسان است؟

    خیر، هر کدام از این دانشگاه‌ها دفترچه‌ی انتخاب رشته مختص به خود را دارند و مجزا همدیگر است.

  3. آیا متقاضیان پس از مطالعه دفترچه می توانند مراحل انتخاب رشته را پشت سر بگذارند؟

    خیر، لازم است متقاضیان برای داشتن یک انتخاب رشته اصولی، علاوه بر مطالعه دفترچه‌ی راهنما، به فاکتورهای مهم توجه داشته باشند.

۰ ۰

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

۴ بازديد

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه حاوی عملکرد داوطلبان به منظور ورود به دوره های روزانه و غیرروزانه دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش انجام می شود. تمامی داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه، در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند ابتدا دفترچه راهنما را دریافت کنند و سپس با بررسی مندرجات آن، اقدام به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود و درج آن ها در سایت سازمان سنجش sanjesh.org نمایند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون انتخاب رشته هنر 1403 را برایتان ارائه کرده ایم.

 

منبع:  انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

از نکات مهم که در کارنامه اولیه درج گردیده است، وضعیت مجاز شدن و یا نشدن شرکت کنندگان برای شرکت در مرحله انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ می باشد. اگر شما در حداقل یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان مجاز به انتخاب‌رشته شده اید، می توانید که برای شرکت در این مرحله حساس و مهم اقدام نمایید.

اگر علاوه بر گروه هنر در یکی از گروه های اصلی شامل تجربی، ریاضی و یا انسانی نیز شرکت کرده اید، فراموش نکنید که باید کدرشته محل های هر دو گروه آزمایشی را حداکثر در 150 الویت در یک فرم انتخاب رشته درج نمایید.

انتخاب رشته کنکور

 

زمان انتخاب رشته هنر 1403

پیش بینی می شود همانند سال های گذشته انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ در مرداد ماه انجام شود. البته لازم است اشاره کنیم که مهلت انتخاب رشته هنر هر ساله تمدید نیز می شود که جاماندگان نیز بتوانند مراحل انتخاب رشته‌ی خود را پشت سر بگذارند.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ در مرداد می باشد.

دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. مندرجات دفترچه در سه فصل شامل ضوابط و شرایط انتخاب رشته، جداول کدرشته محل ها در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و … می باشد. در مقاله زیر می توانید دفترچه راهنما را دانلود نمایید.

 

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

 

 

 

تحلیل کارنامه انتخاب رشته هنر 1403

بسیار اهمیت دارد که شما پس از اعلام نتایج اولیه، حتما ابتدا کارنامه اولیه خود را تحلیل کنید و سپس با توجه به اطلاعاتی که از آن به دست آوردید، اقدام به انتخاب رشته کنکور هنر نمایید. در ادامه به بخش های مختلف کارنامه اولیه که برای انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ حائز اهمیت است، اشاره کرده ایم.

بخش اول اطلاعات ثبت نامی و آزمونی شامل شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، جنسیت، سال تولد، عنوان دیپلم، معدل کتبی دیپلم، نوع سهمیه، زبان خارجی امتحانی و …
بخش دوم اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه و سهمیه های موثر
بخش سوم وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلبان در دوره های روزانه و غیر روزانه
بخش چهارم رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان

 

لیست رشته های کنکور هنر ۱۴۰۳

در سال 1403 تغییراتی در کنکور به وجود آمده است که یکی از آن‌ها حذف زیر گروه‌ها می باشد و از این پس رشته های هنر در قالب یک گروه ارائه می‌شوند. لیست رشته های کنکور هنر ربه شرح زیر می باشد. برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور هنر کلیک کنید.

ارتباط تصویری طراحی پارچه
عکاسی فرش
هنرهای صناعی نقاشی
سینما آهنگسازی
بازیگری موسیقی نظامی
ادبیات نمایشی نوازندگی موسیقی ایرانی
هنر اسلامی مرمت و احیای بناهای تاریخی
مرمت آثار تاریخی موزه
نمایش عروسکی کاردانی انیمیشن
کاردانی هنر سفالگری کاردانی فرش دستباف
کاردانی گرافیک کارگردانی تلویزیون
تلویزیون و هنرهای دیجیتالی چاپ
طراحی صحنه طراحی لباس
نقاشی ایرانی کتابت و نگارگری
مجسمه سازی کاردانی طراحی پوشاک
هنرهای تجسمی کاردانی عکاسی خبری
کاردانی گرافیک کاردانی هنرهای تجسمی
طراحی صنعتی باستان شناسی
کاردانی باستان شناسی کاردانی طراحی صنعتی
نوازندگی موسیقی جهانی کاردانی موزه
کاردانی هنرهای نمایشی کاردانی هنرهای سنتی.
کاردانی هنر سفالگری کاردانی گرافیک رایانه

 

سهمیه های موثر انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

همانطور که اطلاع دارید دانش آموزان با شرایط مختلف و از سراسر کشور در کنکور سراسری شرکت می کنند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که عدالت و برابری میان آن ها برقرار باشد. به همین دلیل سازمان سنجش سهمیه های مختلفی برای داوطلبان و شرکت کنندگان در انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ در نظر گرفته است. از مهم ترین سهمیه های موثر در انتخاب‌رشته می توان موارد زیر را نام برد:

  • سهمیه مناطق شامل سهمیه منطقه یک، سهمیه منطقه دو و سهمیه منطقه سه
  • سهمیه ایثارگران شامل سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت و سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت 
  • سهمیه خانواده شهدا
  • سهمیه رزمندگان

 

ظرفیت گروه هنر

رشته هایی که در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری در زیرگروه آزمایشی هنر ارائه می شود، هر کدام دارای یک ظرفیت محدود می باشد. در ادامه جدول ظرفیت رشته های ارائه شده در انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ را در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری مطابق با دفترچه سال گذشته را آورده ایم:

دوره  ظرفیت پذیرش 
روزانه 3319
نوبت دوم (شبانه) 406
سهمیه مناطق محروم، زلزده زده و سابر مصوبات 57
دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) 420
دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی 420
جمع کل  4622

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

نحوه چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳

مشاوران با تجربه در زمینه انتخاب رشته کنکور هنر بر این باور می باشند که شما باید پس از اینکه 150 کدرشته محل را از دفترچه استخراج کردید، حتما آن ها را به سه دسته تقسیم کنید. برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور هنر کلیک کنید.

???? 20 تا 30 درصد از انتخاب رشته کنکور هنر خود را حتما انتخاب‌هایی در نظر بگیرید که به نظرتان کمی خوش بینانه است. همان هایی که احساس می کنید شانس چندانی ندارید اما اشکالی ندارید با در نظر گرفتن شانس قبولی کم هم چند الویت را به آن ها اختصاص دهید.

???? بیش از 40 تا 50 درصد از انتخاب‌های خود را به انتخاب های نرمال و واقع بینانه اختصاص دهید، همان هایی که احساس می کنید در آن ها شانس قبولی بالایی در انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ دارید. در چینش این الویت ها دقت بیشتری داشته باشید. 

???? در انتهای فرم انتخاب رشته نیز لازم است الویت های بدبینانه خود را درج کنید تا اگر در بدترین حالت در هیچ کدام از الویت های خوش بینانه و نرمال خود پذیرفته نشدید در یکی از این الویت ها پذیرفته شوید.

آنچه که بسیار مهم است این است که شما الویت های خود را به گونه ای در فرم انتخاب رشته کنکور هنر 1403 درج کنید که در نهایت فرمی که چیده اید، شانس قبولی بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین اگر پش از مطالعه دفترچه احساس می کنید برای چینش صحیح الویت ها نیازمند راهنمایی هستید، سعی کنید حتما از مشاوره کارشناسان تحصیلی استفاده کنید.

 

مراحل و راهنما انتخاب رشته کنکور هنر 1403

در ادامه نحوه انتخاب رشته هنر به همراهم راهنما تصویری آن را شرح داده ایم:

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش

✅دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

✅استخراج حداکثر 150 کدرشته محل

✅ورود به لینک فعال انتخاب رشته کنکور سراسری

✅تکمیل اطلاعات خواسته شده

✅سپس درج کدرشته محل های استخراج شده در فرم

توصیه می شود برای اینکه بتوانید با سرعت عمل بالا و بدون خطا، کدرشته محل های خود را در سایت سنجش تکمیل کنید، حتما یکبار فرم پیش نویس انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ درج شده در انتهای دفترچه را تکمیل نمایید.

 

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شوید.

 

2️⃣ در صفحه ابتدایی سایت سنجش و در پایین صفحه بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

 

3️⃣از منوی سمت راست صفحه گزینه انتخاب رشته را انتخاب کرده و بر روی لینک فعال “ انتخاب رشته کنکور هنر 1403 ” کلیک نمایید.

 

4️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

 

5️⃣ در این صفحه بر روی لینک ” سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکورسراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

 

6️⃣ در صحفه جدید با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت سنجش و انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ شوید.

 

7️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” انتخاب رشته “ کلیک کنید. 

 

8️⃣ متن مربوط به شرایط مطالعه کنید و بر روی گزینه ” قبول دارم ” کلیک کنید.

 

9️⃣ اطلاعات شناسنامه ای خود را پیش از انتخاب‌رشته بررسی کنید. در این بخش وضعیت مجاز بودن داوطلب در دوره های مختلف درج شده است.

 

1️⃣0️⃣ داوطلبان باید معدل خود و کد بخش محل تولد و سه سال آخر متوسطه دوم خود را درج نمایند.

 

1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ نمایش داده می شود و متقاضیان می توانند به ترتیب از الویت اول تا الویت 150 را در آن درج نمایند و کد پیگیری 16 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایند. 

چنانچه علاوه بر کنکور هنر در یکی دیگر از زیرگروه های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان نیز شرکت کرده اید، توجه داشته باشید که بایستی فرم انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری را برای هر دو رشته بصورت مشترک تکمیل کنید.

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

پس از انتشار کارنامه اولیه، مسیر انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود. متقاضیان رشته های با آزمون در دانشگاه آزاد نیز بایستی به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه آزاد که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته هستند، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند و مراحل انتخاب‌رشته خود را تکمیل کنند.

1️⃣مراجعه به سامانه دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir 

2️⃣دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

استخراج کدرشته محل های مورد نظر

3️⃣ پرداخت هزینه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی

4️⃣ورود به بخش انتخاب رشته و درج حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل انتخابی

❌داوطلبان گرامی برای مشاهده راهنما جامع تصویری می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ 

 

رشته های دارای آزمون عملی 

پذیرش در برخی از رشته های انتخاب رشته کنکور هنر همراه با آزمون عملی می باشد و اگر داوطلبی قصد انتخاب این رشته‌ها را داشته باشد حتما بایستی از قبل نسبت به شرکت در آزمون عملی نیز اقدام کرده باشد. برای اطلاع از ضرایب دروس کنکور هنر کلیک کنید.

لازم است اشاره کنیم که در انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ رشته های دارای آزمون عملی فقط متقاضیانی که در آزمون عملی ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند، مجاز به انتخاب این کدرشته محل ها می باشند. در سال گذشته پذیرش در 13 رشته با آزمون عملی همراه بود که این رشته ها به شرح موارد زیر می باشد: 

کتابت و نگارگری بازیگری – کارگردانی
ادبیات نمایشی آهنگسازی
طراحی پارچه و لباس آموزش ارتباط تصویری
موسیقی ایرانی موسیقی جهانی
طراحی صحنه طراحی صنعتی
موسیقی نظامی مجسمه سازی
هنرهای تجسمی عکاسی
نمایش عروسکی ارتباط تصویری

اگر داوطلبی در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در رشته های دارای آزمون عملی نکرده باشد و یا پس از ثبت نام در جلسه آزمون عملی حضور پیدا نکند، مجاز به درج آن ها در فرم انتخاب رشته کنکور هنر نیست و در صورت انتخاب نیز در آن ها گزینش نخواهد شد.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

شما داوطلبان عزیز کنکور سراسری برای ورود به مرحله انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ ابتدا کارنامه اولیه خود را به دقت تحلیل کنید و سپس با توجه به مندرجات کارنامه خود اقدام به انتخاب رشته کنید. در کارنامه قبولی کنکور هنر تمامی داوطلبان اطلاعاتی شامل اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تحصیلی از جمله نوع سهمیه و استان بومی و اطلاعات آزمونی شامل رتبه در سهمیه و تراز درج شده است که مهم ترین قسمت آن نیز رتبه و تراز است.

در ادامه انتخاب های خود را بر اساس انتخاب های خوش بینانه، نرمال و بدبینانه الویت بندی کنید و حتما توجه داشته باشید که فرم انتخاب رشته شما از بالا به پایین بررسی می شود و انتخاب های بالای شما دارای الویت بالاتری نسبت به انتخاب های پایین شما هستند. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1403 از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید.

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

    پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته هنر تا کنون در مرداد ماه خواهد بود.

  2. آیا انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا انجام می شود؟

    بله، پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری در سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته دانشگاه آزا د در ساین سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.

  3. نحوه انتخاب رشته کنکور به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به طور کامل نحوه انتخاب رشته را ارائه کرده ایم.

۰ ۰

راهنما انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

۳ بازديد

انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در مرداد ماه انجام می شود. تمامی داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه کنکور دی و تیر ماه، مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان هستند؛ می توانند پس از مطالعه دفترچه راهنما اقدام به انتخاب‌رشته نمایند. در ادامه راهنمای جامع و نکات کلیدی انتخاب رشته انسانی 1403 را قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

داوطلبان گرامی جهت انجام کامل فرآیند انتخاب رشته و مشاوره در زمینه نحوه اولویت بندی کدرشته محل ها می توانید با مشاوران مرکز دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

منبع:  راهنما انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته از مراحل مهم و سرنوشت ساز برای آینده تحصیلی شرکت کنندگان می باشد. به همین دلیل متقاضیان در زمان انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ اقدام به درج کد رشته محل های مورد علاقه شان در فرم نمایند. بر اساس رویه سال های گذشته احتمالا انتخاب رشته در مرداد ماه برگزار شود. 

زمان انتخاب‌رشته 1403 تاکنون اعلام نشده است.

برای تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون، کارنامه ای با عنوان کارنامه اولیه منتشر می شود. کارنامه اولیه دارای اطلاعات مهمی شامل رتبه و تراز علمی و وضعیت مجاز شدن است.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته انسانی 1403 در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و … شده اند؛ می توانند شامل علاقه، مسافت محل زندگی تا دانشگاه، رتبه و جایگاه علمی دانشگاه و … لیست رشته‌های مورد علاقه‌شان را از دفترچه راهنما استخراج نمایند و پس از الویت بندی در فرم درج کنند.

داوطلبان مجاز به درج 150 کد رشته در فرم انتخاب‌رشته هستند که نحوه چینش آن ها در قبولی نهایی داوطلب بسیار تاثیرگذار است.

 

تحلیل کارنامه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1403

یکی از مهم ترین ابزار هایی که متقاضیان جهت انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ از آن استفاده کنند، کارنامه اولیه‌ای می باشد که در زمان اعلام نتایج اولیه در اختیار آن ها قرار می گیرد.

کارنامه داوطلبان، نشان دهنده عملکرد آن ها در آزمون سراسری می باشد که تحلیل درست آن به داوطلب کمک می کند تا یک انتخاب‌رشته درست انجام دهد. این کارنامه شامل سه قسمت اصلی اطلاعات ثبت نامی و آزمونی، وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف و درصد ها و نمرات آزمون می باشد. در ادامه بخش های مختلف را به تفکیک بررسی کرده ایم.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

برای انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 گزینه های مختلفی شامل دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، فرهنگیان وجود دارد، اما داوطلب در صورتی مجاز به انتخاب‌رشته در این دوره ها می باشد که مطابق کارنامه ای که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده است، مجاز باشد.

مجاز بودن داوطلب در هر کدام از این دوره ها وابسته به رتبه و تراز کسب شده می باشد. بنابراین داوطلب ابتدا کارنامه خود را بررسی می کند، در هر دوره ای که مجاز باشد، می تواند انتخاب رشته کند.

 

رتبه در سهمیه و رتبه کشوری

رتبه اصلی در کارنامه کنکور برای قبولی متقاضیان انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ در دانشگاه های سراسری، رتبه در سهمیه  است. برای برقراری عدالت در برگزاری کنکور سراسری هر کدام از شرکت کنندگان با توجه به شرایطی که دارند دارای یکی از سهمیه های مناطق، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، خانواده شهدا و … می باشند. 

به عنوان مثال رتبه در سهمیه داوطلبی که دارای سهمیه منطقه دو است، از میان تمامی داوطلبان دارای سهمیه منطقه دو یعنی 83,545 نفر سنجیده می شود، نه بر اساس تعداد کل داوطلبان کنکور این گروه آزمایشی. چنانچه رتبه داوطلب بر اساس تعداد کل داوطلبان گروه آزمایشی انسانی سنجیده شده باشد، رتبه او کشوری خواهد بود.

 

بخوانید: رشته های کنکور انسانی

 

 

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 پس از اعلام نتایج بر روی سایت سازمان سنجش sanjesh.org قرار می گیرد. این دفترچه شامل کلیه کدرشته محل‌ها می باشد. شما عزیزان در لینک زیر می توانید این را دانلود کنید.

دانلود کنید: دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی

 

رتبه قبولی انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳

کلیه داوطلبانی که بتوانند انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ موفقی داشته باشند، باید بدانند که افراد با رتبه های مشابه خود در کنکور سال گذشته و سال های گذشته موفق به پذیرش در چه رشته ها و دانشگاه هایی شده اند.

❌در جدول زیر رتبه قبولی داوطلبان در سال گذشته را قرار داده ایم.

رتبه قبولی پزشکی رتبه قبولی داروسازی
رتبه قبولی دندانپزشکی رتبه قبولی دامپزشکی
رتبه قبولی فیزیوتراپی رتبه قبولی رادیولوژی
رتبه قبولی پرستاری رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی
رتبه قبولی اتاق عمل رتبه قبولی هوشبری
رتبه قبولی شنوایی شناسی رتبه قبولی مامایی
رتبه قبولی بینایی سنجی رتبه قبولی کاردرمانی
رتبه قبولی گفتار درمانی رتبه قبولی علوم تغذیه
رتبه قبولی زیست شناسی گیاهی رتبه قبولی اعضای مصنوعی
رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی رتبه قبولی بهداشت عمومی
رتبه قبولی زیست شناسی جانوری رتبه قبولی بهداشت حرفه ای
رتبه قبولی بهداشت محیط رتبه قبولی پروتز دندانی

توصیه می کنیم مقالات رتبه قبولی کنکور انسانی و کارنامه قبولی کنکور انسانی را به همراه مقالات زیر مطالعه نمایید.

 

نحوه الویت بندی انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

✅‌در میان این 150 انتخاب رشته کنکور انسانی، 30 انتخاب اول خود را رشته هایی را قرار دهید که می دانید در آن شانس قبولی بسیار کمی دارید، اما به آن ها علاقه مند هستید.

✅50 انتخاب بعدی خود را کد رشته محل هایی قرار دهید که احتمال می دهید اگر خوش شانس باشید در آن رشته ها قبول خواهید شد.

✅رشته هایی را که می دانید به احتمال قوی در آن ها قبول می شوید، جزو 50 رشته بعدی قرار دهید.

✅20 انتخاب آخر هم معمولا مخصوص رشته‌هایی است که صد در صد در آنها قبول هستید.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب اولویت ها

❌علاقه به رشته

❌میزان کیفیت دانشگاه ها و رتبه علمی

❌بررسی نمره کل و رتبه اکتسابی در کارنامه اولیه و مقایسه آن با آخرین نفر پذیرفته شده

❌ظرفیت کدرشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

❌مسافت رفت و آمد دانشگاه تا محل سکونت

❌شهریه دوره های غیر روزانه

❌بازار کار و آینده شغلی

❌میزان استعداد و توانایی رشته انتخابی

 

نحوه انتخاب رشته انسانی 1403

در ادامه راهنما کلی فرآیند انتخاب‌رشته را شرح داده‌ایم سپس راهنما تصویری انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ را شرح داده ایم.

????ورود به سایت سازمان سنجش

????دانلود و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته

????بررسی دفترچه و استخراج حداکثر 150 کدرشته محل

????ورود به لینک انتخاب رشته

????درج الویت های استخراج شده در فرم انتخاب رشته

 

راهنمای تصویری

 

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ در منوی پایین بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید. 

 

3️⃣ در منوی سمت راست ابتدا بر روی ” انتخاب رشته ” کلیک کنید.

 

4️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

 

5️⃣ بر روی لینک ” سامانه انتخاب‌رشته‌های با آزمون کنکورسراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

 

6️⃣ با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت سنجش و انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ شوید.

 

7️⃣ بر روی گزینه ” انتخاب رشته “ کلیک کنید. 

 

8️⃣ متن مربوط به شرایط مطالعه کنید و بر روی گزینه ” قبول دارم ” کلیک کنید.

 

9️⃣ اطلاعات شناسنامه ای خود را پیش از انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 بررسی کنید. در این بخش وضعیت مجاز بودن داوطلب در دوره های مختلف درج شده است.

 

1️⃣0️⃣ داوطلبان باید معدل خود و کد بخش محل تولد و سه سال آخر متوسطه دوم خود را درج نمایند.

 

1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم نمایش داده می شود و متقاضیان می توانند به ترتیب از الویت اول تا الویت 150 را در آن درج نمایند و کد پیگیری 16 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایند. 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته

 

انتخاب رشته کنکور انسانی دانشگاه آزاد 1403

داوطلبانی که تمایل دارند در انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت کنند، باید در نظر داشته باشند که در انتهای کارنامه اولیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد هستند، یک کد درج می گردد. متقاضیان که به این کد تحت عنوان کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد، دسترسی دارند مجاز هستند در انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شرکت کنند.

متقاضیان به منظور اطلاع از لیست کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد و در نهایت تکمیل فرم باید به سایت دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

اگر گمان می کنید همه چیز را پیرامون انتخاب‌رشته می دانید، در اشتباه هستید. حتما با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید. یک مشاور آگاه می تواند به شما کمک کند که هر الویتی که در فرم انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 درج می کنید، نسبت به الویت بعدی تان ارجحیت بالاتری داشته باشد.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با چندین سال تجربه در زمینه انتخاب رشته، می توانند همه ساعته و در کم ترین زمان و کم ترین هزینه، به شما عزیزان کمک کنند تا بهترین نتیجه متناسب با رتبه ای که کسب کرده اید، عایدتان شود.

به منظور دریافت خدمات مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته آزمون انسانی ۱۴۰۳ شما عزیزان می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پس از ارتباط با مشاوران با تجربه این مرکز، ضمن دریافت پاسخ سوالات خود، راهنمایی های لازم را دریافت کنید و چینش الویت هایتان را به کمک مشاوران این مرکز انجام دهید.

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب‌رشته در چه تاریخی انجام خواهد شد؟

    انتخاب‌رشته در اواسط مرداد ماه می باشد.

  2. آیا متقاضیان می توانند جهت انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ از آخرین رتبه‌های قبولی سال های گذشته استفاده کنند؟

    بله، تمامی متقاضیان می توانند جهت تخمین شانس قبولی خود در کدرشته محل های مورد علاقه از آخرین رتبه قبولی در سال گذشته استفاده کنند.

  3. آیا داوطلبان برای انتخاب‌رشته در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس و فرهنگیان مجاز هستند؟

    وضعیت مجاز بودن داوطلبان در دوره های مختلف در کارنامه اولیه مشخص شده است.

۰ ۰

کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

۵ بازديد

کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو مرحله و در زمان اعلام نتایج منتشر می شود. با توجه به تغییرات کنکور و برگزار شدن این آزمون در دو نوبت، کارنامه اولیه نیز در هر نوبت به صورت جداگانه منتشر خواهد شد. پس از اینکه کنکور سراسری در هر کدام از پنج زیرگروه‌ آزمایشی برگزار  شود، نتایج کنکور سراسری نیز در قالب کارنامه که شامل مندرجات مهمی است، منتشر می‌گردد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی از مندرجات کارنامه کنکور سراسری 1403 زمان انتشار و نحوه دریافت آن ارائه کرده ایم.

 

منبع:  کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان انتشار کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

کارنامه هر نوبت کنکور (دی و تیر ماه) به صورت جداگانه حدودا پس از یک ماه از زمان برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. تغییر اصلی که در کارنامه کنکور به وجود آمده است، که تا دو سال کارنامه اعتبار خواهد داشت و داوطلبان تا انتخاب رشته ۲ سال آینده مجاز خواهند با استفاده از این کارنامه در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند. 

نوبت کنکور زمان انتشار کارنامه
اردیبهشت ماه 15 خرداد 1403
تیر ماه مرداد ماه 1403

کارنامه کنکور در نوبت اول طبق اطلاعیه سازمان سنجش در اسفند ماه منتشر خواهد شد. کارنامه اولیه آزمون نوبت تیر ماه نیز پیش از مرحله انتخاب رشته در مرداد ماه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. در جدول زیر تاریخ دقیق انتشار هر کارنامه آزمون سراسری در نوبت‌های مختلف را قرار داده‌ایم.

 

بخوانید: نتایج کنکور سراسری

 

توجه داشته باشید فقط یکبار مجاز به انتخاب رشته با استفاده از هر کارنامه می باشید

 

نحوه دریافت کارنامه کنکور سراسری 1403

نتایج اولیه کنکور سراسری و کارنامه شرکت کنندگان به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. متقاضیان دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می توانند مطابق مراحل زیر عمل کرده و کارنامه خود را دریافت نمایند.

برای ورود به سایت سنجش جهت مشاهده کارنامه سال گذشته بر روی لینک کلیک کنید.

1️⃣به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

 

2️⃣بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

 

3️⃣بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک کنید.

 

4️⃣برای دریافت و مشاهده کارنامه آزمون سراسری، بر روی لینک فعال ” اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ ” که در زمان مقرر و تاریخ های اعلام شده، فعال می شود، کلیک کنید.

 

5️⃣در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.

 

6️⃣کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ خود را دریافت کنید و برای انتخاب رشته اقدام کنید. کارنامه مرحله اول فقط شامل درصد و نمره آزمون و نمره سوابق تحصیلی می باشد. در کارنامه دوم رتبه نهایی و رتبه درسهمیه را مشاهده خواهید نمود.

 

 

اگر می خواهید نتایج اولیه کنکور سراسری را دریافت کنید اما اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید نگران نباشید، شما می توانید با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو، نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنید. لازم است اشاره کنیم که بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

بخوانید: نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری

 

جزییت درج شده

کارنامه کنکور سراسری 1403 برای ورود متقاضیان به مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد نقش مهمی دارد. چراکه متقاضیان باید مطابق با مندرجات کارنامه خود وارد مرحله انتخاب رشته شوند و به عبارتی یکی از ابزار هایی که جهت یک انتخاب رشته درست و اصولی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، کارنامه منتشر شده از سایت سازمان سنجش می باشد.

حال ممکن است سوالی که ایجاد شود این باشد که کارنامه شامل چه اطلاعاتی است که نقش مهمی در انتخاب رشته دارد. در پاسخ باید گفت کازنامه کنکور سراسری علاوه بر اطلاعات فردی و اطلاعات تحصیلی شامل چند فاکتور مهم به شرح موارد زیر می باشد.

 وضعیت مجاز بودن برای شرکت در انتخاب رشته کنکور در تمامی دوره ها: این مورد مشخص می کند داوطلب در کدام یک از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و فرهنگیان مجاز به انتخاب رشته است.

✅ کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد: داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که به شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشند. داوطلبان گرامی پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 میزان درصد اکتسابی در هر سرفصل امتحانی در کارنامه کنکور ۱۴۰۳

✅ رتبه در زیرگروه های، گروه امتحانی داوطلب: رتبه داوطلب در سهمیه و زیر گروه جهت انتخاب رشته های مختلف مهم می باشد. برای مشاهده رتبه قبولی کنکور در همه رشته ها کلیک کنید.

✅ تراز و نمره علمی

 

کارنامه سبز

کارنامه سبز کنکور پس از انتشار کارنامه نهایی منتشر می شود. در کارنامه سبز داوطلبان می توانند از آخرین رتبه قبولی پذیرفته شدگان در رشته محل های انتخابی خود مطلع شوند. همچنین متوجه خواهند شد که امکان قبولی در اولویت های پایین تر خود را داشته اند یا خیر. این کارنامه به داوطلبان کمک می کند تا برای شرکت در تکمیل ظرفیت تصمیم گیری نمایند. 

 

اعلام دو مرحله ای نتیجه کنکور سراسری 1403

همانطور که می‌دانید کنکور سراسری دو نوبت در سال برگزار شده است و نتایج اولیه برای هر دو گروه یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود. اما نتایج نهایی در شهریور ماه و به صورت یکپارچه برای تمامی داوطلبان منتشر می‌شود. 

طبق گفته های رییس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی دانش آموزان برای سازمان سنجش ارسال شده است تا با اعمال اثر بر روی کارنامه داوطلبان نتایج نهایی را مشخص نماید. 

ابتدا داوطلبان باید به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی و هویتی خود را تایید کنند. چنانچه در سوابق تحصیلی مغایرتی وجود داشته باشد بایستی آن را اعلام کرده تا بررسی شود و  در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد. 

بر اساس گفته های فرخ طبری ابتدا نتایج اولیه منتشر می شود اما در مرحله اعلام نتایج نهایی، سازمان سنجش سوابق تحصیلی داوطلبان را نیز در نظر گرفته و بر این اساس قبولی را تعیین می کند. در فرایند چند روزه بین اعلام نتایج اولیه و نهایی سوابق تحصیلی داوطلبان اعمال خواهد شد. در سال های گذشته سوابق تحصیلی از طریق حافظه جانبی در اختیار سازمان سنجش قرار می گرفت اما از این پس از طریق پنجره واحد خدمات دولت، دسترسی برای سازمان سنجش ایجاد می شود. 

با توجه به وضعیت متفاوت داوطلبان در کنکور سراسری (برخی داوطلبان در هر دو کنکور شرکت کرده، برخی در هر دو کنکور در رشته های مختلف شرکت کرده و برخی دیگر تنها در یک کنکور شرکت کرده‌اند) بایستی ابتدا وضعیت مشخص شده و سپس اثر سوابق تحصیلی محاسبه گردد. 

همچنین بر اساس گفته های فرخ طبری، رییس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، داوطلبانی که در امتحانات نهایی خرداد قبول نشده اند و در شهریور ماه مجددا امتحان داده‌اند تاثیر آن دروس برای شان اعمال نمی شود. 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از انتشار کارنامه کنکور سراسری 1403 مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و انتخاب رشته این دانشگاه ها به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. اما داوطلبان کنکور تجربی به یک نکته توجه داشته باشند که اگر متقاضی تحصیل در چهار رشته از رشته های زیرمجموعه کنکور تجربی شامل رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد می باشند، باید کد رشته محل های مربوط به آن ها را نیز با کد رشته محل های مربوط به دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری در دانشگاه های آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود، اما داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد از کارنامه کنکور سراسری خود که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده‌ اند، استفاده کنند.

انتخاب رشته، مرحله سرنوشت سازی جهت ادامه تحصیل داوطلبان کنکور سراسری می باشد که تحلیل کارنامه کنکور ۱۴۰۳ از اولین اقدامات برای انجام درست آن است. اگر می خواهید یک انتخاب رشته بی تقص داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو با چندین سال تجربه در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

لازم است اشاره کنیم که پس از اعلام نتایج اولیه و اتمام مهلت انتخاب رشته نیز نتایج نهایی منتشر خواهد شد که تمامی شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته می توانند از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند. جزئیات اعلام نتایج نهایی نیز از طریق سایت دانتل کو منتشر خواهد شد.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاریخ انتشار کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی می باشد؟

    طبق اطلاعیه های سازمان سنجش کارنامه اولیه کنکور سراسری در نهم مرداد منتشر خواهد شد.

  2. کارنامه آزمون سراسری برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود؟

    بله، برای تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود.

  3. کارنامه کنکور سراسری شامل چه اطلاعاتی است؟

    اطلاعات مهمی همچون رتبه و تراز و وضعیت مجاز بودن و … که در متن مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.

۰ ۰

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

۴ بازديد

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مدتی پس از برگزاری آزمون های نوبت اول دی ماه و نوبت تیر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. تمامی داوطلبان می توانند به منظور آگاهی از عملکرد خود و وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، کارنامه اولیه خود را دریافت و مورد بررسی قرار دهند. متقاضیان پس از دریافت نتیجه اولیه خود، متناسب با مندرجات کارنامه‌شان مجاز هستند در انتخاب رشته دوره های روزانه و غیرروزانه شرکت کنند. به منظور اطلاع از نحوه دریافت نتایج اولیه آزمون سراسری 1403 در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

منبع:  نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

نتایج اولیه کنکور اردیبهشت نوبت اول ۱۴۰۳

پس از برگزاری آزمون نوبت اول در اواسط خرداد ماه نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منتشر می شود. داوطلبانی که در این نوبت آزمون حضور داشته اند می توانند کارنامه خود را دریافت نمایند. در این کارنامه فقط نمره خام و درصد دروس قرار گرفته و هیچ گونه رتبه و تراز و وضعیت مجاز بود وجود ندارد. 

کارنامه اولیه آزمون اردیبهشت ۱۴۰۳ ماه در ۱۵ خرداد ماه منتشر خواهد شد.

 

نتایج اولیه کنکور تیر ماه نوبت دوم 1403

نتایج اولیه کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ نیز تقریبا یک ماه پس برگزاری آزمون نوبت دوم از طریق سایت سنجش منتشر می شود. با توجه به روال به سال گذشته پیش بینی می کنیم نتیجه در اوایل مرداد ماه منتشر شود. داوطلبان می توانند در تاریخ تعیین شده با مراجعه به سایت سنجش نتیجه خود را دریافت نمایند.  

کارنامه اولیه کنکور تیر ماه در اواسط مرداد ماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد 

این کارنامه نیز همانند کارنامه نوبت اول فقط دارای نمره خام و درصد دروس می باشد. در این کارنامه تاثیر سوابق تحصیلی محاصبه نخواهد شد.

بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

 

کارنامه اولیه حاوی رتبه و وضعیت مجاز بودن

کارنامه اولیه حاوی رتبه و وضیعت مجاز بودن پس از بازه زمانی کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نوبت دوم تیر ماه منتشر می شود. سوابق تحصیلی در این کارنامه محاسبه خواهد شد.

متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، مجاز هستند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. متقاضیان در این مرحله مجاز هستند 150 کدرشته محل از دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

کلیه شرکت کنندگان در آزمون سراسری و متقاضی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد طی این مرحله می توانند از نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 خود مطلع شوند. 

بخوانید: نتایج کنکور

 

سایت اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر میگردد. متقاضیان به منظور اطلاع نتیجه آزمون مراحل زیر را طی کنند:

✅ ورود به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ ورود به بخش سراسری

✅ کلیک بر روی لینک فعال اعلام نتایج

✅ وارد کردن اطلاعات فردی و ثبت نامی خواسته شده

✅ دریافت و مشاهده کارنامه اولیه

 

راهنمای تصویری

در این قسمت به منظور راهنمایی شرکت کنندگان، راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ را ارائه کرده ایم:

ورود مستقیم به سایت

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی پایین سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

 

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ چنانچه در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک نمایید. 

 

4️⃣ بر روی گزینه ” کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (لطفاً کلیک کنید) ” کلیک کنید.

 

5️⃣در این مرحله برای دریافت نتایج کنکور سراسری 1403 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.

 

6️⃣ با درج اطلاعات لازم در محل مورد نظر، داوطلب وارد سامانه خواهد شد. با ورود به سامانه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که کارنامه مرحله اول فقط شامل درصد و نمره آزمون و نمره سوابق تحصیلی می باشد. در کارنامه دوم رتبه نهایی و رتبه درسهمیه را مشاهده خواهید نمود.

 

 

داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند و نمی توانند در این مرحله نتیجه خود را مشاهده کنند، می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنند.

 

اعلام دو مرحله ای نتیجه کنکور 1403

در سال ۱۴۰۳ کنکور سراسری دو نوبت در سال برگزار شده است و نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای هر دو گروه یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود. اما نتایج نهایی در شهریور ماه و به صورت یکپارچه برای تمامی داوطلبان منتشر خواهد شد.

داوطلبان باید در ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی و هویتی خود را تایید کنند. چنانچه در سوابق تحصیلی مغایرتی وجود داشته باشد بایست آن را اعلام کرده تا بررسی شود و سوابق تحصیلی به درستی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد. 

با توجه به وضعیت متفاوت داوطلبان در کنکور سراسری (برخی داوطلبان در هر دو کنکور شرکت کرده، برخی در هر دو کنکور در رشته های متفاوت شرکت کرده و برخی دیگر تنها در یک کنکور شرکت کرده‌اند) بایستی ابتدا وضعیت مشخص شده و سپس اثر سوابق تحصیلی محاسبه گردد. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ گروهی از داوطلبان نسبت به آن اعتراض دارند. این دسته از داوطلبان می‌توانند درخواست خود را به منظور بررسی مجدد نمره در سایت سنجش ارسال کنند.

متقاضیان به منظور ثبت درخواست اعتراض به جواب یا باید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام نمایند و یا به سامانه darkhast.sanjesh.org که در جهت رسیدگی به درخواست داوطلبان راه اندازی شده است. برای مشاهده راهنما نحوه ثبت درخواست مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

همانگونه که می دانید کنکور سراسری دو بار در سال برگزار خواهد شد. اما توجه به داشته باشید که انتخاب رشته فقط یکبار و در مرداد ماه برگزار می شود. پس داوطلبانی که آزمون نوبت دی ماه شرکت کرده اند باید تا مرداد ماه منتظر بمانند و بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نوبت اردیبهشت ماه در انتخاب رشته شرکت کنند. 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoo.org انجام می شود. داوطلبانی که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه کنکور سراسری هستند، می توانند انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند. برای مطالعه کامل راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چنانچه در جهت بررسی کارنامه نتایج اولیه کنکور و قدم گذاشتن در مرحله پیچیده و تخصصی انتخاب رشته، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید. برای ارتباط با گروه کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود مقاله زیر که راهنما کامل انتخاب رشته کنکور می باشد حتما مطالعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج اولیه آزمون چه زمانی منتشر می گردد؟

    نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ یک ماه پس از برگزاری هر نوبت منتشر می شود.

  2. نحوه اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ چگونه است؟

    جواب اولیه کنکور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

  3. برای دریافت نتایج به چه اطلاعاتی نیاز می باشد؟

    متقاضیان برای دریافت اینترنتی جواب اولیه کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام نیاز دارند.

۰ ۰