شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

۷ بازديد

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. داوطلبان در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توانند انتخاب رشته بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی خود را انجام دهند. در ادامه در ادامه این به ببرسی کامل تمامی شرایط، مدارک، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

 

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور نیمسال دوم ۱۴۰۲ در 3 بهمن ماه آغاز شد و تا 8 بهمن ادامه خواهد داشت. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

 داوطلبانی که قصد پذیرش در این دانشگاه را دارند می‌بایست در بازه زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ برای نام نویسی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور صرفا در مقطع کارشناسی پیوسته برای تمامی دانش آموزان شاخه های نظری و زبان و هنر امکان پذیر است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور همراه با دیگر دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، پردیس و غیر انتفاعی و مجازی) انجام میگیرد. داوطلبان می توانند حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. در مقاله زیر به بررسی جامع مطالب خواهیم پرداخت. توصیه می کنیم جهت دریافت اطلاعات کامل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور هر ساله توسط سازمان سنجش و از طریق سایت اینترنتی این سازمان اطلاع رسانی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ثبت‌نام برای نیمسال اول و دوم دانشگاه پیام‌نور در یک زمان صورت نمی‌گیرد و برای هریک از آنها به صورت مجزا اطلاعیه صادر می‌شود.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام
نیسمال اول – مهر ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور (تا ۹ شهریور تمدید شد)
نیسمال دوم – بهمن 3 تا 8 بهمن ماه 1402

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت همزمان با ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری می باشد که تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته مدنظرشان در دانشگاه پیام‌نور می توانند انتخاب رشته خود را به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری انجام دهند.

با توجه به اعلام نشدن تاریخ دقیق ثبت نام دانشگاه پیام نور توسط سازمان سنجش تا یک روز پیش از آغاز ثبت‌نام توصیه میکنیم در کانال تلگرام مرکز مشاوره دانتل کو عضو شوید تا از آخرین اخبار ثبت نام بدون کنکور به صورت لحظه ای آگاه شوید. 

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

 

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1402 در سال های گذشته در مرداد ماه انجام می شد. تمامی داوطلبان در این بازه زمانی به سایت سنجش مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه، کد رشته محل های خود را درج کنند. پیش بینی می شود در سال جاری نیز از اواسط مرداد ماه نام نویسی آغاز شود.

زمان بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 ورودی نیمسال اول مهر ماه از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور می باشد. مهلت نام نویسی تا ۹ شهریور تمدید شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

دانشگاه پیام‌نور در نیمسال دوم نیز یک دفترچه راهنما منتشر می کند و داوطلبان از طریق دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور می توانند کدرشته محل های ارائه شده را استخراج می کنند و فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ انجام می دهند. زمان نام نویسی معمولا در آذر ماه می باشد و در یک بازه زمانی ده روزه می باشد.

زمان نام نویسی بدون کنکور پیام‌نور نیمسال دوم بهمن در 3 تا 8 بهمن ماه 1402 می باشد.

آن دسته از داوطبانی که در مهلت ثبت‌نام نیمسال اول شرکت نکرده اند و از نام نویسی جامانده اند، می توانند در این مهلت جدید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور تمامی کدرشته محل های ارائه شده در در واحد ها و دانشگاه های مختلف قرار داده شده است. داوطلبان جهت انتخاب رشته باید کدرشته محل های انتخابی خود (حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل) را از دفترچه استخارج کرده و به ترتیب اولویت در فرم ثبت نام وارد نمایند

 

برای دانلود دفترچه به مقاله دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مراجعه کنید.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

بر اساس اعلام دانشگاه پیام‌نور داوطلبانی که متقاضی ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ هستند کنند، می‌بایست واجد شرایط زیر باشند. در صورتیکه در هیچ یک از شروط زیر مشکلی برای شما وجود ندارد می‌توانید ثبت‌نام خود را در این طرح انجام دهید. در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور پرداخته ایم.

شرایط عمومی

❌نداشتن فساد و مشکلات اخلاقی

❌پذیرش تمامی مقررات دانشگاه

❌عدم اعتیاد به مواد مخدر و سلامت جسمی برای تحصیل

❌نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی و عدم عضویت یا همکاری با گروه های معاند نظام

❌پایبندی به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی کشور

❌پرداخت شهریه براساس نرخ مصوب از سوی هیئت امنای دانشگاه

 

شرایط اختصاصی

✅ ارائه یکی از مدارک تحصیلی دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک کاردانی(فوق دیپلم)

✅ دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کار و دانش نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی تنها در صورت داشتن مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) یا مدرک پیش دانشگاهی اجازه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ را خواهند داشت

✅ پذیرش در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و با توجه به نمره معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد. برای داوطلبین نظام قدیم که معدل دیپلم آنها بر اساس امتحانات نهایی مشخص نشده است ملاک ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ نمره کل دیپلم است.

✅ داوطلبانی که قصد ثبت‌نام در نیمسال اول مهر ماه را دارند می‌بایست حداکثر تا 31 شهریور 1402 از مقطع تحصیلی قبلی خود فارغ التحصیل شوند. داوطلبان متقاضی نیمسال دوم بهمن ماه نیز باید تا 30 دی ماه 1402 از مقطع قبلی خود فارغ التحصیل شوند.

✅ نسبت متغیر درصد اعمال سوابق تحصیلی با تجانس رشته انتخابی و رشته فارغ التحصیلی

✅ چنانچه رشته نظری داوطلب با رشته ای که قصد تحصیل و ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ را دارد متفاوت باشد، سوابق تحصیلی و معدل وی با ضریب مشخصی اعمال خواهد شد.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

برای نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های پیام‌نور داوطلبان بایستی برخی از مدارک خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور بارگذاری کنند که در این قسمت از مقاله مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

 

۰ ۰

تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی

۷ بازديد

تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی طخواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی

 

تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا حقوق خصوصی قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا حقوق خصوصی به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی

میزان تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 6070
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 5942
دانشگاه خوارزمی – روزانه 5869
دانشگاه تربیت مدرس – روزانه 5916
دانشگاه تهران – نوبت دوم 5548
دانشگاه شهید بهشتی – نوبت دوم 5380
دانشگاه اصفهان – روزانه 5009
دانشگاه مشهد – روزانه 5360
دانشگاه شیراز – روزانه 5422
دانشگاه قم – روزانه 4700
دانشگاه همدان – روزانه 4890
دانشگاه علم و فرهنگ – غیر انتفاعی 4198
دانشگاه آزاد – واحد تهران مرکز 3034
دانشگاه آزاد – واحد علوم و تحقیقات 2920

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا حقوق خصوصی با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا حقوق خصوصی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه آزمون دکتری و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی

۰ ۰

تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل

۷ بازديد

تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل طخواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل

 

تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا حقوق بین الملل قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا حقوق بین الملل به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل

میزان تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل در این گرایش به شرح زیر می‌باشد.

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 6555
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 5815
دانشگاه علامه طباطبایی – روزانه 5590
دانشگاه تهران – نوبت دوم 6100
دانشگاه شهید بهشتی – نوبت دوم 5405
دانشگاه آزاد – واحد تهران مرکز 3320
دانشگاه آزاد – واحد علوم و تحقیقات 2952

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا حقوق بین الملل با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا حقوق بین الملل

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه آزمون دکتری و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل

۰ ۰

تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

۷ بازديد

تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی طخواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

 

تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا حقوق جزا و جرم شناسی قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا حقوق جزا و جرم شناسی به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

میزان تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری 5700
دانشگاه تهران – روزانه 6790
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 6455
دانشگاه خوارزمی – روزانه 5520
دانشگاه علامه طباطبایی – روزانه 5433
دانشگاه تربیت مدرس – روزانه 6290
دانشگاه تهران – نوبت دوم 6520
دانشگاه شیراز – روزانه 5480
دانشگاه ارومیه – روزانه  5000

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا حقوق جزا و جرم شناسی با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا حقوق جزا و جرم شناسی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

۰ ۰

تراز قبولی دکتری حقوق عمومی

۵ بازديد

تراز قبولی دکتری حقوق عمومی یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی طخواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق عمومی

 

تراز قبولی دکتری حقوق عمومی

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق عمومی نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری حقوق عمومی که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا حقوق عمومی قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا حقوق عمومی به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی

میزان تراز قبولی دکتری حقوق عمومی در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 5486
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 5105
دانشگاه علامه طباطبایی – روزانه 4530
دانشگاه تبریز – روزانه 4587
دانشگاه شیراز – روزانه 4782
دانشگاه تهران – نوبت دوم 4528

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری حقوق عمومی

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا حقوق عمومی با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری حقوق عمومی ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا حقوق عمومی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری حقوق عمومی از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه آزمون دکتری و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری حقوق عمومی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری حقوق عمومی چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق عمومی

۰ ۰

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران

۷ بازديد

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری مهندسی عمران

 

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری مهندسی عمران نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری مهندسی عمران که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی عمران قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا مهندسی عمران به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک

میزان تراز قبولی دکتری مهندسی عمران در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 5714
دانشگاه صنعتی شریف – روزانه 5854
دانشگاه صنعتی امیرکبیر – روزانه 5105
دانشگاه علم و صنعت ایران – روزانه 4935
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی – روزانه 5248
دانشگاه اصفهان 4012
دانشگاه تبریز – روزانه 3879
دانشگاه صنعتی اصفهان – روزانه 3778
دانشگاه فردوسی مشهد – روزانه 4216
دانشگاه یزد – روزانه 2365
دانشگاه بوعلی سینا همدان  – روزانه 3621
دانشگاه شیراز – روزانه 3524
دانشگاه رازی کرمانشاه  – روزانه 3025
دانشگاه صنعتی شاهرود – روزانه 2862

 

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک

میزان تراز قبولی دکتری مهندسی عمران در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 4215
دانشگاه تربیت مدرس – روزانه 4365
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 3120
دانشگاه خوارزمی – روزانه 3745
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی – روزانه 3598
دانشگاه صنعتی امیرکبیر – روزانه 3365
دانشگاه علم و صنعت ایران – روزانه 3178
دانشگاه بین المللی امام خمینی – روزانه 2790
دانشگاه تبریز  – روزانه 2012
دانشگاه صنعتی اصفهان – روزانه 2356
دانشگاه شیراز  – روزانه 2459
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی – نوبت دوم 3020
دانشگاه خوارزمی – نوبت دوم 2980

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری مهندسی عمران

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکتری مهندسی عمران با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری مهندسی عمران ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا مهندسی عمران

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی عمران از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری مهندسی عمران می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری مهندسی عمران چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

منبع: تراز قبولی دکتری مهندسی عمران

۰ ۰

تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع

۷ بازديد

تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع

تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع 

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا مهندسی صنایع به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع

میزان تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 5690
دانشگاه خوارزمی – روزانه 4125
دانشگاه صنعتی شریف – روزانه 6000
دانشگاه صنعتی امیرکبیر – روزانه 4489
دانشگاه علم و صنعت ایران – روزانه 5548
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی – روزانه 3985
دانشگاه الزهرا – روزانه 3526
دانشگاه شاهد – روزانه 3478
دانشگاه صنعتی اصفهان – روزانه 3978
دانشگاه فردوسی مشهد – روزانه 2987
دانشگاه یزد – روزانه 2365
دانشگاه جامع امام حسین – روزانه 2889
دانشگاه علم و صنعت ایران – نوبت دوم 4490

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع 

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا مهندسی صنایع

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد.

 

منبع: تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع

۰ ۰

انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

۷ بازديد

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالات متقاضیان این دانشگاه است که باید به آن ها پاسخ داده شود. دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه های محبوب است چراکه شرایط و مزایای خوبی دارد و موقعیت شغلی دانشجویان نیز پس از فارغ التحصیلی تضمین شده است. در سال ۱۴۰۳ کنکور اختصاصی فرهنگیان برگزار می شود و انتخاب رشته نیز به نحو متفاوتی نسبت به سال های گذشته پیش از برگزاری آزمون در دی ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. در این مطلب به بررسی کامل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه های بسیار محبوب در بین دانشجویان است که به صورت اختصاصی به در حوزه تربیت دبیر فعالیت دارد. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های دبیری و کار کردن در این زمینه را دارند، می توانند برای تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایند.

در سال های گذشته داوطلبان برای ورود به این دانشگاه باید در کنکور سراسری شرکت می‌کردند و در فرم انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم 1403 خود کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را درج می کردند. اما در سال ۱۴۰۳ کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و فرایند انتخاب‌رشته نیز به صورت مجزا انجام خواهد شد. در ادامه به توضیح جزییات مربوط به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. 

 

بخوانید: کنکور اختصاصی تربیت معلم

 

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات اعمالی انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم به جداگانه از انتخاب‌رشته کنکور درسال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. داوطلبان دانشگاه فرهنگیان باید قبل از کنکور انتخاب‌رشته کرده و پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند. 

طبق اخرین اطلاعیه ها زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ احتمالا در اواسط بهمن ماه پس از مشخص شدن نهایی حداکثر سن لازم قبولی برگزار خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در دی ماه ۱۴۰۲ می باشد. داوطلبان باید در زمان تعیین شده انتخاب رشته خود را انجام دهند و سپس در کنکور اختصاصی فرهنگیان که در ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می شود، شرکت نمایند. نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان قبل انتخاب‌رشته کنکور سراسری در تیر ماه مشخص خواهد شد و داوطلبان می توانند بر این اساس اقدامات بعدی خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان امکان انتخاب‌رشته در کنکور سراسری را ندارند. به محض اطلاع رسانی های بیشتر در مورد زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، این مطلب و کانال تلگرام بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

 

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

دانشگاه فرهنگیان در مقابل مزایایی که در اختیار دانشجویان دانشگاه خود قرار می دهد، طبق شرایط خاصی نیز دانشجو جذب می کند. این شرایط را به تفکیک شرایط عمومی و اختصاصی در ادامه آورده ایم. از شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

شرایط عمومی

✅ داوطلب مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ بایستی که دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد.

✅ معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  

✅ داوطلبان باید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته باشند.

✅ متقاضیان نباید در کارنامه خود سابقه کیفری، اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات، الکل و … را داشته باشند.

✅ داشتن مدرک دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم (دیپلم) از الزامات است.

✅ علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بایستی که از سلامت کامل روانی و جسمانی برخوردار بوده و توانایی انجام وظایف معلمی را داشته باشند.

 

شرایط اختصاصی

✅متقاضیان زمانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 خواهند بود که حداقل تراز علمی 6000 را کسب کرده باشند.

✅شرط معدل در سال ۱۴۰۳ حذف شد و داوطلبان با هر معدلی می توانند در آزمون اختصاصی و انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم شرکت نمایند.

✅سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر حداکثر ۲۴ سال تمام می باشد.  

متقاضی باید رشته هایی را انتخاب کند که بومی آن رشته محل ها باشد.

 

 

شرط سلامت کامل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

یکی از شرایط اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان داشتن سلامت کامل برای انجام وظیفه دبیری می‌باشد. شرایط سلامتی برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

✅عدم لکنت زبان

✅قدرت بینایی ۱۰ از ۱۰ با استفاده از عینک و ۱۰ از ۲۰ بدون استفاده از عینک

✅قدرت شنوایی کامل

✅قد حداقل ۱۶۰ برای مردان و حداقل ۱۵۵ برای زنان

✅آشنایی با مفاهیم دینی

✅عدم نقص عضو بارز

✅عدم داشتن بیماری های مزمن

✅داشتن سلامت روان

✅علاقه و استعداد در زمینه معلمی

✅داشتن قدرت تعامل

 

دانلود کنید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

 

 

رشته های ارائه شده دانشگاه فرهنگیان

رشته های دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ درج می شود. هنوز دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ منتشر نشده است. در ادامه لیست رشته های ارائه شده این دانشگاه با توجه به سال گذشته قرار گرفته است.

گرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رشته تحصیلی 
رشته های علوم تجربی  دبیری شیمی
دبیری زیست شناسی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش تربیت بدنی
آموزش ابتدایی
رشته های ریاضی  آموزش ریاضی
آموزش فیزیک
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش تربیت بدنی
آموزش ابتدایی
رشته های علوم انسانی دبیری الهیات و معارف اسلامی
دبیری تاریخ
دبیری زبان و ادبیات عربی
راهنمایی و مشاوره آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش جغرافیا
آموزش تربیت بدنی
دبیری علوم اجتماعی
آموزش زبان و ادبیات فارسی
رشته های زبان خارجه  تربیت دبیر زبان انگلیسی
رشته های هنر آموزش ارتباط تصویری

 

تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳

در هنگام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید به تکمیل فرم انتخاب رشته و نحوه اولویت بندی توجه ویژه ای داشته باشید. پذیرش دانشگاه فرهنگیان دو مرحله‌ای است و داوطلبان در صورت کسب رتبه قابل قبول برای مصاحبه دعوت می شوند.

توجه داشته باشید در صورت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان اجازه انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۳ را نخواهید داشت و کارنامه رتبه و ترازی برای شما صادر نخواهد شد.

داوطلبان باید در دی ماه فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند و سپس در اردیبهشت برای شرکت در کنکور اختصاصی اقدام نمایند. نتایج نهایی قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام شده و مشخص می شود که چه افرادی پذیرفته شده اند.

پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان مجاز به انتخاب‌رشته کنکور سراسری در مرداد ماه نخواهند بود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 توصیه می شود که از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید تا در این زمینه راهنمایی تان کنند. 

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

پس از انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ لیست چندبرابر ظرفیت رشته محل های دانشگاه فرهنگیان از طریق سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان دعوت شده به مصاحبه باید در زمان مشخص در جلسه مصاحبه حضور یابند. عدم شرکت در مصاحبه به منزله انصراف از ثبت نام می باشد. 

طبق اطلاعیه های سازمان سنجش پیش بینی می شود مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در خرداد ماه انجام گیرد.

از میان تمامی کسانی که کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند، دسته ای از متقاضیان که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ هستند، به صورت دو برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند.

این مرحله خود شامل دو مرحله مصاحبه حضوری و معاینات پزشکی می باشد. کسانی موفق به ورود به دانشگاه های فرهنگیان خواهند شد که در این مراحل امتیاز بالاتری کسب نمایند. در مرحله مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان، یک هیئت مصاحبه کننده شامل سه نفر از اساتید دانشگاه، صلاحیت های عمومی و اختصاصی شرکت کنندگان را بررسی می کنند.

با توجه به تغییرات اعمالی نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان پیش از آغاز انتخاب رشته کنکور اعلما خواهد شد و داوطلبان پذیرفته شده اجازه انتخاب در کنکور را نخواهند داشت. در صورت رد شدن در مصاحبه و عدم قبولی داوطلبان می توانند در انتخال رشته کنکور 1403 شرکت نمایند.

در جلسه مصاحبه سلامت جسمی فرد به طور کامل بررسی می شود. همچنین سوالاتی نیز در مورد علاقه به رشته دبیری، هدف از معلمی، احکام شرعی و دینی و سیاسی پرسیده می‌شود. پس از جلسه مصاحبه افراد پذیرفته شده می‌توانند برای ثبت نام نهایی اقدام نمایند. به کسب آمادگی برای جلسه مصاحبه توصیه می شوند که با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید.

 

بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

 

تاثیر سوابق تحصیلی و نمره آزمون در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

کنکور اختصاصی تربیت معلم بخش های مختلفی دارد که هر یک از آن ها به میزان مشخصی در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و نتایج نهایی تاثیر می گذارند. سوابق تحصیلی داوطلبان به صورت قطعی محاسبه شده و تاثیر ۵۰ درصدی خواهد داشت. ۲۵ درصد از نتیجه نهایی نیز به آزمون کتبی و ۲۵ درصد باقی مانده به مصاحبه حضوری اختصاص خواهد داشت.

 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان |‌ امتیازات و محدودیت ها

✅داوطلبانی که در حال تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان هستند، به صورت استخدام قراردادی و پس از فارغ التحصیلی به صورت استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش در می آیند.

✅ از مزایای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 این است که دوره تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز جزو دوره خدمت و سوابق شغلی آن ها محسوب می شود.

✅به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماهیانه حقوقی به عنوان حقوق دانشجو معلم به عنوان کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد.

✅چنانچه داوطلبان آقا انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ پذیرفته شوند، نیازی به گذراندن دوره خدمت سربازی نخواهند داشت.

⛔چنانچه داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند و به عنوان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شناخته شوند، مجاز به دریافت انتقالی به سایر دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و … نیستند.

⛔امکان انتقالی به دیگر دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نیز برای دانشجویان این دانشگاه ها امکان پذیر نیست.

⛔امکان تغییر رشته پس از دریافت نتیجه  قبولی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 وجود ندارد.

⛔تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت شبانه روزی می باشد.

⛔پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان باید به مدت دو برابر تحصیل خود به آزموش و پرورش تعهد خدمت بدهند.

⛔چنانچه داوطلبان پس از شروع تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان قصد انصراف داشته باشند، بایستی هزینه انصراف از دوره روزانه دانشگاه های سراسری را بپردازند.

 

نکات مهم در مورد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ 

در هنگام ثبت نام آزمون می توانید گزینه متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذریش دانشجو معلم و یا شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه اول در هیچ شرایطی امکان شرکت در آزمون سراسری را نخواهید داشت اما با انتخاب گزینه اول در صورت عدم قبولی در آزمون اختصاصی تربیت دبیر می توانید در کنکور سراسری نیز شرکت کنید. 

نتایج نهایی آزمون اختصاصی و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز خواهد شد. دانشجویانی که موفق به کسب قبولی نهایی در آزمون فرهنگیان شده اند، دیگر امکان انتخاب رشته در کنکور سراسری را نخواهند داشت. 

داوطلبانی که در آزمون اختصاصی و انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ پذیرفته شده اند، می توانند در بازه زمانی تعیین شده از طرف سازمان سنجش، انصراف خود ر  اعلام کنند. در این صورت امکان انتخاب رشته کنکور سراسری را خواهند داشت. 

 

منابع کنکور فرهنگیان

یکی از مهم ترین سوالاتی که داوطلبان در هنگام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 با آن مواجه می شوند، منابع کنکور می باشد. اطلاع از منابع کنکور بسیار حائز اهمیت است تا داوطلبان بتوانند با مطالعه منابع اختصاصی در رشته مورد نظر خود پذیرفته شوند.

مدتی قبل منابع کنکور فرهنگیان سه مورد اعلام شد که شامل دروس اختصاصی گروه اصلی‌ (انسانی، تجربی و ریاضی)، تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی بود. در حال حاضر یک مورد از منابع (فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی) حذف شده اند و تنها دروس هوش و استعداد معلمی با ضریب ۳ و تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب دو باقی مانده اند. 

 

بخوانید: منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان 

 

 

کدام داوطلبان امکان شرکت در دانشگاه فرهنگیان را ندارند؟

در بالا شرایط شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه تربیت معلم و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ گفته شده است. با توجه به دفترچه راهنما و اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور، برخی از داوطلبان با شرایط خاص امکان ثبت نام در آزمون را ندارند. داوطلبانی که مجاز به شرکت در آزمون و انتخاب رشته دانشگاه تربیت نیستند، به شرح زیر می باشند. 

❌ دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند. 

❌ داوطلبانی که مدرک تحصیلی کارشناسی و یا بالاتر دارند. 

❌ داوطلبانی که متعهد به خدمت در دستگاه های اجرایی کشور می باشند. 

❌ اتباع خارجی که تابعیت کشور ایران را ندارند. 

 

اعلام نتایج انتخاب رشته فرهنگیان

همانطور که گفته شد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ قبل از برگزاری آزمون انجام می شود و زمان آن نیز در دی ماه خواهد بود. پس از برگزاری آزمون در اردیبهشت ماه داوطلبان باید در مصاحبه حضوری شرکت کنند. زمان برگزاری مصاحبه فرهنگیان در خرداد ماه می باشد. 

مدتی بعد نتایج انتخاب رشته فرهنگیان منتشر می شود. نتایج نهایی قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری یعنی در اواخر خرداد یا اوایل مرداد ماه می باشد. در صورتی که داوطلبان در کنکور فرهنگیان به صورت نهایی پذیرفته شده باشند، دیگر امکان انتخاب رشته کنکور سراسری را نخواهند داشت. در صورتی که از انتخاب رشته فرهنگیان منصرف شده باشید، می توانید در مدت زمان تعیین شده انصراف خود را اعلام کنید تا مجوز انتخاب رشته کنکور سراسری به شما داده شود. 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم 1403

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ فرایند مجزایی نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری دارد و این روند کاملا متفاوت از سال های گذشته است. دا.طلبان باید در دی ماه انتخاب رشته خود را انجام دهند و سپس در اردیبهشت ماه در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت کنند. داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان دیگر امکان انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری در مرداد ماه را نخواهند داشت. 

لازم است اشاره کنیم که چنانچه واجد شرایط شرکت در کنکور اختصاصی و انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم 1403 نیستید، می‌توانید از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ورود به شغل معلمی اقدام نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کره و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

    طبق اطلاعیه های جدید، انتخاب رشته فرهنگیان در دی ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. 

  2. نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چه زمانی اعلام می شود؟

    نتیجه قبل از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری اعلام خواهد شد. 

  3. آیا داوطلبان دانشگاه فرهنگیان می توانند در کنکور سراسری نیز ثبت نام کنند؟

    بله اما در صورتی که در این دانشگاه پذیرفته شوند، دیگر امکان انتخاب رشته دانشگاه سراسری در مرداد ماه را نخواهند داشت. 

 

 

منبع: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

۰ ۰

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

۱۰ بازديد

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ یک فرم پیش نویس است که در انتهای دفترچه انتخاب رشته قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند برای آشنایی با روند انتخاب رشته از آن استفاده نمایند. پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند، بایستی وارد فرآیند انتخاب رشته شوند. لازمه انتخاب رشته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده می‌باشد. در انتهای دفترچه راهنما صفحه ای با عنوان فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری تخصصی (Ph.D) وجود دارد که در جهت آزمون و خطا انتخاب رشته داوطلبان می‌باشد. در ادامه به بررسی فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 می‌پردازیم.

منبع: فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

 

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

انتخاب رشته از مهمترین مراحل آزمون دکتری می‌باشد. داوطلبان بایستی با توجه به مندرجات دفترچه انتخاب رشته، اقدام به استخراج کدرشته محل های مدنظر خود بکنند و سپس با توجه به الویت هایشان، این کد رشته محل ها را الویت بندی نمایند.

سازمان سنجش آموزش کشور، با قرار دادن فرم انتخاب رشته آزمون دکتری در انتهای دفترچه این فرصت را دراختیار داوطلبان این آزمون قرار داده است تا پیش از وارد کردن این الویت ها در سایت سازمان سنجش، انتخاب های خود را الویت بندی کنند و پس از اطمینان از انتخاب هایشان وارد سایت سنجش نمایند.

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ 

 

 

تصویر فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

در این قسمت تصویر فرم انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 را قرار داده ایم. همانطورکه گفته شد، فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 در صفحه آخر دفترچه راهنما موجود می‌باشد. داوطلبان می‌توانند از این صفحه چندین پرینت بگیرند و بارها انتخاب رشته خود را تنظیم کنند و پس از تایید و اطمینان نهایی نسبت به ثبت آن در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

 

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته دکتری

 

 

لینک دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ در صفحه آخر دفترچه انتخاب رشته قرار دارد و داوطلبان برای دریافت آن باید دفترچه راهنما را دانلود نمایند. دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 هنوز منتشر نشده است. به محض انتشار دفترچه در زمان انتخاب رشته، لینک دانلود مستقیم آن در این صفحه قرار خواهد گرفت و شما می توانید آن را به راحتی دانلود نمایید. برای کسب اطلاع سریع از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری، می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری

مرحله انتخاب رشته مهمترین مرحله از آزمون دکتری است. بنابراین عبور از آن نیز نیازمند صرف وقت کافی همراه با اطلاعات و آگاهی در این زمینه می‌باشد. برای تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ داوطلبان بایستی در قدم اول، دفترچه راهنما را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنند تا از تمامی اطلاعات پیرامون انتخاب رشته، آگاه شوند.

 توجه: لازم است اشاره کنیم که چنانچه داوطلبی انتخاب رشته خود را در روزهای ابتدایی تکمیل کرده باشد، تا پایان مهلت انتخاب رشته، امکان ویرایش خواهد داشت.

پس از مطالعه دفترچه، داوطلبان بایستی کد رشته محل های مرتبط با رشته شان را که در آن دوره ها مجاز به انتخاب رشته هستند، انتخاب کرده و استخراج کنند و در فرم انتخاب رشته براساس معیارهایی همچون علاقه، محل دانشگاه انتخابی، کیفیت و رتبه علمی دانشگاه، اعضا هیئت علمی و شهریه دانشگاه و … الویت بندی نمایند.

پس از الویت بندی انتخاب ها طبق موارد گفته شده، بهتر است داوطلبان از انتخاب هایشان که در فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری وارد کرده اند، اطمینان حاصل کنند و سپس وارد فرم اینترنتی موجود در سایت سازمان سنجش کرده و کد پیگیری خود را دریافت کنند.

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته دکتری

 

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری

داوطلبان آزمون دکتری برای تکمیل فرم انتخاب رشته باید وارد سایت سازمان سنجش شده و اقدام به تکمیل این فرم بر اساس علاقه مندی خود نمایند. داوطلبان برای انتخاب رشته بهتر می توانند فرم پیش نویس دکتری را تکمیل نمایند و از اولویت بندی خود مطمئن شوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرم انتخاب رشته آزمون دکتری برای تان وجود دارد و یا در روند انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: ویرایش انتخاب رشته دکتری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم انتخاب رشته آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فرم انتخاب رشته آزمون دکتری چیست؟

    فرم پیش نویس دکتری فرمی است که داوطلبان می توانند برای کوشش خطا در مورد اولویت بندی انتخاب های خود از آن استفاده نمایند. 

  2. برای دسترسی به فرم انتخاب رشته آزمون دکتری چه باید کرد؟

    فرم پیش نویس دکتری در آخرین صفحه دفترچه انتخاب رشته درج شده است. 

  3. برای تکمیل فرم انتخاب رشته چه باید کرد؟

    داوطلبان باید به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه دکتری و استخراج کد رشته محل های مربوطه، آن ها را در فرم انتخاب رشته درج نمایند. 

 

منبع: فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

۰ ۰

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

۸ بازديد

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ چگونه می باشد؟ داوطلبان پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی دکتری در یک بازه زمانی یک هفته ای باید فرآیند انتخاب رشته خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند ۵۰ کدرشته محل انتخابی را که از طریق دفترچه راهنما استخراج کرده اند، در فرم انتخاب رشته وارد کنند. در ادامه مقاله به شرح مراحل تصویری و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی کسانی که در موعد مقرر در آزمون دکتری ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند، نتایج اولیه را در قالب کارنامه از سایت مربوطه منتشر می‌کند. کارنامه اولیه داوطلبان آزمون دکتری حاوی اطلاعات مهمی است که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بایستی از آن ها در جهت نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری اصولی و کارآمد بهره ببرند.

بنابراین داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه می‌توانند برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد که به صورت مجزا از یکدیگر انجام می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند.

با اینکه تمامی داوطلبان آزمون دکتری تجربه و پیش زمینه ای از انتخاب رشته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته اند، اما انتخاب رشته آزمون دکتری مرحله حساسی است که بایستی داوطلبان با آگاهی و اطمینان آن را پشت سر بگذارند چراکه برای نحوه انتخاب رشته دکتری و چیدمان الویت ها نیاز است داوطلبان به تحلیل جزئیات مربوط به کارنامه‌ خود بپردازند. 

تحلیل درست کارنامه های اولیه و استفاده از جزئیات آن ها در نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری به داوطلب کمک می کند به ایده آل ترین انتخاب با توجه به رتبه ای که کسب کرده اند، دست یابد. در مقاله زیر به بررسی کامل و نکات مهم انتخاب رشته پرداخته‌ایم. توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دکتری

 

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری معمولا در اوایل اردیبهشت ماه می باشد. طبق مندرجات دفترچه راهنما، داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه مجاز به شرکت در انتخاب رشته هستند، می‌توانند از نیمه‌ اول اردیبهشت ماه سال جاری دفترچه راهنمایی که شامل نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری و کدرشته محل های ارائه شده می باشد را دریافت کرده و نسبت به انتخاب رشته در سایت سنجش با نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” اقدام کنند.

داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می‌توانند در همین بازه زمانی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کرده و پس از دریافت دفترچه راهنمای دانشگاه آزاد نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته اقدام کنند. نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری متفاوت می باشد.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری در سایت سنجش

داوطلبان در مرحله انتخاب رشته بایستی کدرشته محل های مورد نظر خود را از دفترچه راهنما استخراج کنند و در نهایت در 50 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته خود بچینند. در ادامه به بررسی نحوه انتخاب رشته دکتری در سایت سنجش و به صورت کلی و راهنما تصویری می پردازیم.

❌ نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری به صورت کلی به شرح زیر می باشد.

✅مراجعه به سایت انتخاب رشته دکتری سنجش sanjesh.org

✅دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته و استخراج کدرشته محل های انتخابی موردنظر

✅انجام فرآیند انتخاب رشته و تکمیل فرم آن

✅دریافت کد رهگیری انتخاب رشته که به منزله انجام کامل می باشد.

 

راهنما تصویری

داوطلبانی که کدرشته محل های انتخابی خود را از دفترچه راهنما استخراج کرده و به ترتیب الویت بندی کرده اند، برای تکمیل فرایند انتخاب رشته دکتری و ثبت کدرشته ها درسایت سنجش بایستی طبق نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری زیر پیش بروند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند. در کادرهای پایین بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” کلیک نمایند.

 

2️⃣ در این مرحله نحوه انتخاب رشته دکتری از منوی سمت راست بر روی انتخاب رشته کلیک کنید.

 

3️⃣ چنانچه در زمان انتخاب رشته دکتری قرار داشته باشیم، بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) Ph.D سال ” کلیک نمایید.

4️⃣ در این مرحله نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری صفحه جدیدی برای داوطلبان نمایش داده می‌شود که بایستی نکات گفته شده در این صفحه را مطالعه و سپس بر روی گزینه ” تائید و ادامه – گام بعدی ” کلیک نمایند.

5️⃣ در صفحه جدید ایجاد شده داوطلبان بایستی از طریق یکی از روش های وارد کردن شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام و یا وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده و کدملی به صفحه انتخاب رشته دسترسی پیدا کنند.

6️⃣ در این مرحله  از نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ داوطلب باید کد رشته محل هایی که از پیش الویت بندی کرده است را به ترتیب الویت در فرم اینترنتی مربوط به انتخاب رشته وارد کند.

 

نحوه تکمیل فرم

7️⃣ داوطلبان باید برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری به علاقه مندی‌های خود دقت نمایند. اولویت با رشته محل های منطبق با علایق داوطلبان است. همچنین داوطلبان در مراحل و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 در تکمیل فرم انتخاب رشته باید سه دسته انتخاب داشته باشند.

  1. انتخاب هایی که با توجه به رتبه اکتسابی، پذیرش در آن ها دور از ذهن است.
  2. انتخاب های که پذیرش در آن ها محتمل است و علاقه مندی داوطلب را تشکیل می‌دهد.
  3. انتخاب هایی که پذیرش در آنها موردعلاقه داوطلب نیست اما به توجه به رتبه اکتسابی احتمال پذیرش در آنها خیلی زیاد است.

8️⃣ پس از اتمام فرایند وارد کردن الویت ها در فرم انتخاب رشته، بهتر است داوطلبان چندین بار فرم را بررسی و سپس بر روی گزینه ” ثبت و تایید نهایی ” کلیک نمایند.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری | ویرایش فرم

در بالا به بررسی نحوه انتخاب رشته دکتری پرداختیم. حال ممکن است برخی از داوطلبان درصدد اضافه یا حذف کردن کدرشته محل انتخابی و یا تغییر در چینش اولویت بندی کدرشته محل ها باشند. این دسته از داوطلبان در مهلت مقرر انتخاب رشته با مراجعه به سایت سنجش و طی کردن مراحل نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری که قبل تر به آن اشاره کردیم، می توانند فرم مربوطه را ویرایش کنند. توجه داشته باشید تعداد دفعات ویرایش فرم محدود می باشد و پس از آن امکان ویرایش نخواهید داشت.

 

بخوانید: ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مراحل بعد از انتخاب رشته

پس از انجام مراحل و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری، داوطلبان باید خود را برای جلسه مصاحبه آماده کنند و از سوالات احتمالی آگاه شده و پاسخ های مناسبی را برای آن ها بیابند. مدتی پس از انتخاب رشته نتایج دعوت به مصاحبه اعلام می شود و داوطلبان باید به دانشگاه دعوت شده مراجعه کرده و در جلسه مصاحبه شرکت نمایند. در جلسه مصاحبه بایستی حتما مدارک خود را به طور کامل به همراه داشته باشید.

داوطلبان دعوت به مصاحبه باید وارد سایت سنجش شوند و فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل نمایند. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از دانشگاه ها آزمون کتبی اختصاصی نیز داشته باشند که در این صورت باید اطلاعیه ها را از سایت دانشگاه پیگیری کنید. 

در نهایت مدتی پس از مصاحبه دکتری، نتایج نهایی در سایت سازمان سنجش اعلام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه نتایج نهایی قبولی خود را مشاهده نمایند. در صورتی که موفق به قبولی نشده اید، می توانید شانس خود را در سایر دانشگاه ها همچون پیام نور امتحان نمایید.

 

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

آزمون دکتری برای تمامی داوطلبان به صورت یکپارچه برگزار می شود و نتایج اولیه نیز در سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. اما پس از این مرحله، روند و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد جدا می شود . داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته باید به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند.

داوطلبان برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت اختصاصی دانلود کرده و بر اساس اطلاعات مندرج در آن اقدامات لازم را انجام دهند. در روند تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید نحوه صحیح اولویت بندی بر اساس فاکتورهای مهمی همچون علاقه، مسافت دانشگاه، هیات علمی و غیره توجه نمایید. در صورت ابهام  و یا هرگونه مشکل در روند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانید از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نکات مهم برای انتخاب رشته اصولی

مهمترین مرحله نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ نحوه چینش الویت هاست؛ چنانچه داوطلب در چینش آنها دچار مشکل شود، از قبولی نهایی بازخواهد ماند. البته لازم است اشاره کنیم ترتیب الویت ها در دعوت به مصاحبه داوطلب تاثیری ندارد، چراکه اگر داوطلبی حتی در تمامی کد رشته محل های انتخابیش حد نصاب نمره لازم برای شرکت به مصاحبه داشته باشد، دعوت به مصاحبه خواهد شد.

ترتیب الویت ها زمانی اهمیت خود را نشان خواهد داد که نتایج نهایی و نتایج مصاحبه اعلام شود چرا که پس از مصاحبه سازمان سنجش با درنظر گرفتن نمره داوطلب، امتیاز اکتسابی در مصاحبه و همینطور سهمیه ها، نتایج نهایی داوطلب را براساس الویت‌های او اعلام می‌کند.

بهتر است داوطلبان در نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری به مواردی همچون علاقه، کیفیت و رتبه علمی دانشگاه های انتخابی ، هیئت علمی و اساتید، مسافت دانشگاه تا محل زندگی، هزینه رفت و آمد، خوابگاه و شهریه دانشگاه ها توجه داشته و سپس الویت بندی کنند.

لازم است داوطلبان در انتخاب ترتیب کدرشته محل ها به نکاتی از قبیل فاصله دانشگاه تا محل زندگی، شهریه دوره، میزان ظرفیت رشته توجه نمایند. با انجام یک انتخاب رشته دقیق و مناسب، می‎توان به نتیجه مطلوب دست یافت. برای نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری بهتر و افزایش شانس قبولی در رشته محل مورد نظر خود می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

باورهای غلط در مورد انتخاب رشته دکتری

در مورد انتخاب رشته دکتری باورهای غلطی وجود دارد که بسیار هم رایج هستند و منجر به اشتباه در روند انتخاب رشته برای داوطلبان می شوند. این باورهای غلط ممکن است شانس داوطلبان برای قبولی در دانشگاه را نیز کاهش دهند. اطلاع از این باورها برای داوطلبان آزمون دکتری بسیار حائز اهمیت است؛ به همین دلیل در ادامه به توضیح کامل آن ها خواهیم پرداخت.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری |‌ تاثیر اولویت بندی در دعوت به مصاحبه

برخی از داوطلبان فکر می کنند که شانس بیشتری برای دعوت به مصاحبه در اولویت های اول خود دارند. این در حالیست که دعوت به مصاحبه هیچ ارتباطی به اولویت بندی داوطلب ندارد و تنها رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان است که تعیین کننده دعوت به مصاحبه آنان می باشد. در نهایت اولویت بندی، قبولی داوطلب در دانشگاه هایی را که موفق به قبولی در روند مصاحبه آن ها شده باشد را تعیین می کند.

 

انتخاب دانشگاه محل تحصیل قبلی، شانس قبولی را افزایش می دهد

یکی دیگر از باورهای رایج اما غلط در نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری این است که داوطلبان فکر می کنند دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه شانس بیشتری برای قبولی در آن دانشگاه دارند و دیگر داوطلبان هیچ شانسی برای قبولی نخواهند داشت. 

البته که اساتید دانشگاه نظر مثبت تری به دانشجویان قدیمی خود که آن ها را می شناسند، دارند اما با این حال نمی توان این مساله را به همه تعمیم داد. اما با این حال روزمه علمی داوطلبان حرف اول را در قبولی مصاحبه خواهد داشت و بهتر است که داوطلبان شانس خود را برای همه دانشگاه های مورد نظرشان امتحان کنند. ممکن است نظر اساتید نسبت به برخی از دانشجوهای قدیمی خود چندان مثبت نباشد و یا اینکه رعایت عدالت برای شان اهمیت زیادی داشته باشد. 

 

انتخاب دانشگاه هایی با شانس قبولی بیشتر

برخی از داوطلبان فکر می کنند که در تعداد دعوت به مصاحبه محدودیتی وجود دارد و به همین دلیل تنها دانشگاه هایی را در فرم انتخاب رشته وارد می کنند که احتمال قبولی در آن ها برای شان وجود دارد. این یکی از باورهای غلط است که شانس قبولی داوطلبان را نیز کاهش می دهد. 

توجه داشته باشید که در هر کدرشته محلی که تراز علمی حد نصاب آن را کسب کرده باشید، دعوت به مصاحبه خواهید شد. پس به هیچ عنوان انتخاب های خود را حذف و محدود نکنید و شانس تان را برای همه دانشگاه های مورد نظر امتحان کنید. 

 

مشاوره نحوه انتخاب رشته دکتری 1403

پس از یک بازه زمانی یک ماهه نتایج انتخاب رشته از طریق سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان با مراجعه به این سایت می توانند نتیجه خود را مشاهده کنند. در این مرحله پذیرفته شدگان باید در مصاحبه دکتری شرکت کرده و در جلسه حضور یابند. 

در این مقاله به بررسی نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری پرداختیم. داوطلبان گرامی چنانچه در زمینه نحوه چینش و اولویت بندی و رتبه بندی دانشگاه ها و اساتید نیاز به راهنمایی دارید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته تا کارشناسان این مجموعه شما به صورت کامل راهنمایی کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انتخاب رشته آزمون دکتری در کدام سایت انجام می شود؟

انتخاب رشته از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرید.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری به چه صورت می باشد؟

نحوه انتخاب رشته دکتری در متن مقاله شرح داده شده است.

آیا ویرایش فرم انتخاب رشته امکان پذیر می باشد؟

بله داوطلبان در صورت نیاز می توانند فرم انتخاب رشته را ویرایش کنند.

 

منبع: نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

۰ ۰