شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

انواع مقالات علمی

۱۴ بازديد

انواع مقالات علمی جز مهم ترین اطلاعاتی است که دانشجویان باید از آن اطلاعات داشته باشند. مقاله نویسی برای دانشجویان و پژوهشگران بسیار حائز اهمیت است چراکه از این طریق می‌توانند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و بار علمی روزمه خود را نیز افزایش بدهند. در این مطلب به بررسی کامل انواع مقالات علمی پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: انواع مقالات علمی

 

انواع مقالات علمی

مقالات علمی انواع مختلفی دارند که دانشجویان باید از آن ها آگاه باشند. مقاله نویسی یکی از مهارت های مورد نیاز دانشجویان است که باید آن را بدست آورند چراکه در طول دوران تحصیل شان باید حتما چند مقاله نوشته و آن را منتشر کنند. 

مقاله نویسی در واقع راهی است تا افراد صاحب نظر بتوانند علم و دانش خود را به دیگران نشان داده و اطلاعات شان را با سایرین به اشتراک بگذارند. اطلاع از انواع مقالات علمی به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری هدف خود را انتخاب کرده و شروع به تحقیق و نگارش نمایند. 

 

دسته بندی مختلف مقالات علمی

مقالات علمی انواع مختلفی دارند و در دسته بندی های متعددی قرار می‌گیرند. اما به طور کلی دو دسته بندی عمده برای انواع مقالات علمی در نظر گرفته می‌شود که مهم ترین مقاله ها نیز در این دسته بندی ها قرار می‌گیرند. 

به طور کلی دو دسته بندی بر اساس ساختار و دسته بندی بر اساس محل انتشار و چاپ مقاله وجود دارد. مقالاتی که در مجلات مختلف منتشر می‌شوند، ممکن است ساختار آن ها بسته به نوع مقاله پژوهشی، مروری، موردی و یا… باشند. 

 

انواع مقاله علمی بر اساس ساختار

همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین و کلی ترین دسته بندی های انواع مقالات علمی، دسته بندی بر اساس ساختار است. مقالات از نظر نوع و ساختار با یکدیگر بسیار متفاوت هستند که در ادامه به توضیح هریک از آن ها خواهیم پرداخت. 

 

مقاله پژوهشی

یکی از معمول ترین و رایج ترین انواع مقاله که هر ساله توسط افراد بسیار زیادی نگارش شده و به چاپ می‌رسد، مقالات پژوهشی نام دارد. مقاله های پژوهشی به طور کامل توسط خود فرد پژوهشگر انجام می‌شود. 

یعنی یک پژوهشگر در مورد یک موضوع جدید تحقیق کرده و حاصل پژوهش های خود را در قالب یک مقاله به نگارش در می‌آورد. محتوای مقالات پژوهشی بسیار نو و بدیع هستند و در نتیجه پژوهشگر با سهولت بیشتری می‌تواند آن را به چاپ برساند. 

در مقالات پژوهشی بسیار مهم است که سرقت ادبی انجام نشود و مقاله به طور کامل از پژوهش خود فرد ناشی شده باشد. در صورتی که با نظرات افراد پیشین مخاف هستید نیز نباید آن ها را کوچک کرد چراکه تمامی مقالات جدید با تکیه بر مقالات گذشته حتی به اشتباه به وجود می‌آیند. 

سرقت ادبی یکی از مهم ترین معضلات و مشکلات انواع مقالات علمی پژوهشی است. هر پژوهشگر باید در مقاله پژوهشی خود یک محتوای کاملا بدیع را استفاده کند و در صورتی که که از یافته های پژوهش های دیگران و مقالات علمی گذشته استفاده کند، سرقت ادبی صورت خواهد گرفت. 
در صورتی که پژوهشگری بخواهد از حذف ها و نظرات پژوهشگران قبلی استفاده کند، باید حتما نام آن ها را در مقاله خود ذکر کند تا مقاله از حالت سرقت ادبی خارج شود. سرقت ممکن است به صورت ناآگاهانه اتفاق بیفتد؛ مثلا پژوهشگر از روش ها نقل قول به طور کامل آگاهی نداشته باشد و در نتیجه به صورت ناخواسته دچار سرقت شود. 

برای جلوگیری از سرقت ادبی ناخواسته در انواع مقالات علمی پژوهشی می‌توان از روش ها و ابزار های مختلفی استفاده کرد. برنامه آیتنتیکیت (iThenticate) یکی از بهترین نرم افزار ها در این زمینه است که تشابه بین متن مقاله شما و مقالات قبلی را تشخیص داده و آن ها را مشخص می‌کند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید مقاله خود را بدون هیچ مشکلی به چاپ برسانید. سرفصل های مقاله پژوهشی ترتیب مشخصی دارد که به شرح زیر هستند. 

1️⃣عنوان

2️⃣اسامی نویسندگان

3️⃣چکیده

4️⃣کلمه کلیدی

5️⃣مقدمه

6️⃣ادبیات پژوهش

7️⃣روش تحقیق

8️⃣نتایج و یافته ها

9️⃣سپاسگذاری

۰ ۰

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

۱۱ بازديد

انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت گلستان انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند. در صورتی که دانشجو تمامی شرایط را داشته باشد و دانشگاه مقصد نیز با انتقالی موافقت کند، می‌تواند تحصیل خود را در دانشگاه مورد نظر ادامه دهد. در این مطلب به بررسی کامل انتقالی دانشگاه پیام نور  1402 – 1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بسیار پیش می آید که دانشجویان به دلایل مختلفی همچون عدم رضایت از واحد دانشگاهی خود و یا تغییر محل زندگی تصمیم به تغییر دانشگاه خود بگیرند. دانشجویان دانشگاه پیام‌نور این امکان را دارند که به سایر دانشگاه ها انتقالی گرفته و یا مهمان شوند. دانشجویان واجد شرایط می توانند از طریق سایت گلستان اقدام گرفته و برای انتقالی درخواست دهند. در ادامه این مطلب به بررسی شرایط، زمان و نحوه انتقالی دانشگاه پیام نور می‌پردازیم. 

 

 

سایت نقل و انتقال دانشگاه پیام نور

دانشجویانی که قصد انتقالی دانشگاه پیام نور را دارند، باید ابتدا درخواست خود را ثبت کنند. ثبت درخواست انتقالی و میهمانی دانشگاه‌پیام نور به صورت اینترنتی در سامانه گلستان انجام می‌شود.

تمامی دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف باید درخواست انتقال خود را به صورت اینترنتی از سایت جامع دانشگاه پیام‌نور یعنی سامانه گلستان با آدرس reg.pnu.ac.ir انجام دهند و درخواست به صورت حضوری بررسی نخواهد شد.

 

تفاوت انتقالی و میهمانی دانشگاه پیام‌نور

شاید برای برخی از دانشجویان این سوال پیش بیاید که انتقالی و میهمانی چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در پاسخ باید گفت که مهم ترین تفاوت میهمانی و انتقالی دانشگاه پیام نور دریافت مدرک در زمان فارغ التحصیلی می باشد.

برای دانشجویانی که میهمانی دریافت کرده اند، مدرک فارغ التحصیلی از طرف دانشگاه مبدا صادر می شود اما دانشجویان انتقالی مدرک فارغ التحصیلی را از دانشگاه مقصد دریافت خواهند کرد. چنانچه سوالات بیشتری در مورد تفاوت میهمانی و انتقالی دانشگاه پیام نور دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

شرایط انتقالی دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور برای دریافت انتقالی و میهمانی باید شرایطی را داشته باشند. در غیر این صورت امکان انتقالی برای شان وجود ندارد. شرایط انتقالی دانشگاه پیام نور به شرایط زیر است.

✅گذراندن حداقل 24 واحد

✅کسب حداقل معدل 12

✅پاس کردن حداقل پنجاه درصد واحد های درسی

✅دانشگاه مقصد شرایط پذیرش دانشجو انتقالی را داشته باشد.

✅ انتقالی تنها یکبار در طول تحصیل امکان پذیر است.

✅دانشجویان دانشگاه پیام‌نور تنها می توانند در مقطع تحصیلی خود و یا پایین تر انتقالی بگیرند.

✅دانشجویان دانشگاه پیام‌نور امکان انتقالی به دانشگاه های دولتی را ندارند مگر اینکه دانشگاه غیر حضوری بوده و یا شرایط خاصی داشته باشد.

 

شرایط میهمانی دانشگاه پیام نور

دانشجویان پیام نور که قصد میهمانی دارند، بایستی واجد شرایطی باشند که به شرح زیر است.

✅دانشجویان دختر که ازدواج کرده باشند، در صورت نزدیک بودن مسافت دانشگاه مقصد به محل کار همسر، می توانند میهمانی و انتقالی دانشگاه پیام نور را دریافت کنند.

✅فوت و یا نقص عضو جدی سرپرست خانواده.

✅داشتن بیماری های خاص

✅معلول شدن دانشجو در طول دوران تحصیل

✅تغییر محل کار دانشجو و یا همسرش

۰ ۰

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

۱۳ بازديد

ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت ۱۴۰۲ از طریق سایت سنجش پزشکی انجام می شود. این آزمون دچار تغییراتی شده و به صورت مجزا برگزار خواهد شد. پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند. داوطلبانی که موفق به کسب رتبه حد نصاب شده باشند، برای مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.  

منبع: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 

ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

دانشجویان دکتری عمومی داروسازی می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی اقدام نمایند. دکتری تحصصی داروسازی گرایش های مختلف دارد که داوطلبان می‌توانند پس از اعلام نتایج اولیه نسبت به انتخاب آن ها اقدام نمایند. 

پس از مرحله انتخاب رشته داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت خواهند شد و در صورت قبولی در این مرحله پذیرش دانشگاه را به دست خواهند آورد. در ادامه به بررسی کامل ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌پردازیم. 

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت 1402

در سال ۱۴۰۲ تغییراتی در روند ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی ایجاد شد. ثبت نام آزمون در سال جاری به صورت مستقل در سایت سنجش پزشکی انجام شد. (در سال های گذشته آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت همزمان با  آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت انجام می‌گرفت.)

داوطلبان می‌توانند از ۱۴ اسفند برای ثبت نام آزمون دکتری تخصصی اقدام نمایند. در صورتی که در هنگام ثبت اطلاعات ثبت نامی داوطلب دچار اشتباه شود، می‌تواند در بازه زمانی تعیین شده و همچنین پس از تمدید مهلت نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند. داوطلبان برای ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند. 

 

شرایط ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت

برای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت داوطلبان باید شرایطی را دارا باشند. شرایط ثبت نام در آزمون به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود. این شرایط در دفترچه راهنمای ثبت نام به صورت کامل ذکر شده‌اند. به منظور کسب آگاهی شما عزیزان در این بخش به توضیح مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون دکتری تخصصی می‌پردازیم. 

 

شرایط عمومی ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت

✅اعتقاد به دین اسلام

✅اعتقاد به جمهوری اسلامی و عدم مخالفت با آن 

✅عدم عضویت در گروه های محارب و مخالف با جمهوری اسلامی

✅عدم اعتیاد به موارد مخدر و مشکلات اخلاقی

✅نداشتن سوسابقه کیفری

✅داشتن سلامت جسمانی

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

✅ارائه گواهی فارغ التحصیلی از دانشگاه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱

✅گذراندن طرح تعهدات نیروی انسانی

✅عدم اشتغال به تحصیل در دوره دکتری یا دستیاری تخصصی

✅داشتن مدرک دکتری عمومی و یا دانشنامه کارشناسی ارشد مرتبط طبق دفترچه راهنمای ثبت نام 

✅داوطلبان می‌توانند کلیه رشته های مجاز را در فرم انتخاب رشته وارد کنند اما دعوت به مصاحبه تنها در یک رشته خواهد بود.

✅درس استعداد تحصیلی از دروس آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت حذف شده است و درس زبان نیز برای تمامی رشته ها می‌باشد. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت

در هنگام ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داوطلبان باید مدارک لازم را که در دفترچه راهنما ثبت نام ذکر شده است به طور کامل ارائه دهند. نقص در مدارک و یا عدم ارائه آن ها منجر به محرومیت از آزمون می‌شود. مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت 1402 به شرح زیر می‌باشد. 

✅دانشنامه کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی مرتبط

✅کارت ملی و شناسنامه

✅عکس 4*3

✅گواهی معدل دوره تحصیل

✅تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی

✅مدارک مربوط به وضعیت خدمت وظیفه برای آقایان

✅پرداخت هزینه تحصیل

✅کد رهگیری برای افراد دارای سهمیه رزمندگان

✅تکمیل فرم شماره ۱ برای دانشجویان سال آخر

هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت مدارک لازم برای ثبت نام رشته های مختلف نیز ذکر می‌شود و داوطلبان باید تمامی این مدارک را ارائه دهند. توجه داشته باشید که مدرک تحصیلی مقطع قبلی باید مورد تایید باشد و در غیر این صورت امکان ثبت نام در آزمون وجود ندارد. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید. 

 

سایت ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی 1402

ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سامانه مربوطه مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. سایت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت سامانه سنجش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir می‌باشد. 

در این سامانه تمامی اخبار و اطلاعیه های ثبت نام و برگزاری آزمون و همچنین دریافت دفترچه و کارت ورود به جلسه نیز انجام می‌شود. با توجه به جدا شدن آزمون دکتری تخصصی داروسازی از دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت، بخش دکتری تخصصی داروسازی نیز در سایت فعال شده است. 

 

نحوه ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد داوطلبان آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت برای ثبت نام باید به سامانه سنجش پزشکی مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت هزینه، نام نویسی خود را انجام دهند. به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی در این بخش به توضیح مراحل و نحوه ثبت نام می‌پردازیم. 

1️⃣با جستجو آدرس sanjeshp.ir در مرورگر خود وارد سایت سنجش پزشکی شوید. 

2️⃣از سمت راست صفحه بر روی گزینه دکتری تخصصی Ph.D و سپس Ph.D داروسازی کلیک کنید. 

3️⃣بر روی گزینه ارسال مدارک – ثبت نام جدید کلیک کنید. (در این قسمت می‌توانید گزینه مشاهده و چاپ فرم ثبت نام و ویرایش اطلاعات را نیز انتخاب کنید.)

4️⃣هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و در صفحه جدید کد ملی خود را وارد کنید. 

5️⃣فرم ثبت نام را تکمیل کرده و در نهایت گزینه ثبت را انتخاب کنید. 

6️⃣در پایان یک کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را تا زمان دریافت نتایج نگه دارید. 

 

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی داروسازی

برای شرکت در جلسه آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت، داوطلبان باید کارت ورود به جلسه را دریافت کرده و آن را به خود به همراه داشته باشند. عدم ارائه کارت ورود به جلسه محرومیت از شرکت در آزمون را به همراه دارد. 

کارت ورود به جلسه چند روز قبل برگزاری آزمون در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت و چاپ آن اقدام نمایند. در سال ۱۴۰۲ کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت در ۲۵ تیر ماه منتشر می‌گردد.

 

برگزاری آزمون دکترا تخصصی داروسازی وزارت بهداشت

اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت به داوطلبان کمک می‌کند تا به صورت دقیق تری برای مطالعه منابع امتحانی برنامه ریزی کرده و استرس و اضطراب خود را نیز مدیریت کنند. 

آزمون دکتری در سال ۱۴۰۲ به صورت مستقل و مجزا از آزمون دکترا تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت برگزار می‌شود. زمان برگزاری آزمون ۲۹ تیرماه می‌باشد. توجه داشته باشید که به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای شرکت در آزمون الزامی است. 

 

انتخاب رشته آزمون

چند هفته پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه از طریق سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. داوطلبانی که بر اساس کارنامه خود موفق به کسب رتبه قبولی شده‌اند، می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند. چند روز قبل شروع مهلت انتخاب رشته، دفترچه راهنما در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت در ۱۸ مرداد ماه منتشر خواهد شد. 

داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده که از ۲۱ تا ۲۷ مرداد می‌باشد، به سایت سنجش مراحعه کرده و کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند. انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در قبولی می‌باشد. پس توصیه می‌شود که برای انتخاب رشته صحیح از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. 

 

زمان اعلام نتایج

پس از انتخاب رشته، داوطلبانی که موفق به کسب رتبه حد نصاب شده باشند، برای جلسه مصاحبه دعوت خواهند شد. جلسه مصاحبه یا آزمون شفاهی 05 درصد نمره قبولی داوطلب را تعیین خواهد کرد. 

پس از شرکت در جلسه مصاحبه، نتایج نهایی دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند از نتیجه مصاحبه و قبولی خود در دانشگاه مطلع شوند. شما می‌توانید برای کسب آمادگی بیشتر به منظور شرکت در مصاحبه دکتری تخصصی داروسازی از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. 

 

مشاوره در زمینه دکتری تخصصی داروسازی

نتایج اولیه دکترا تخصصی داروسازی در 20 مرداد 1402 منتشر شد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از طریق سایت سنجش پزشکی فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. قبولی در دکترا تخصصی داروسازی وزارت بهداشت مشروط به قبولی در جلسه مصاحبه شفاهی می‌باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت و یا انتخاب رشته برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت چه باید کرد؟

    ثبت نام آزمون از طریق سایت سنجش پزشکی می‌باشد. این آزمون به صورت مستقل برگزار شده و در سایت سنجش پزشکی نیز بخشی با عنوان داروسازی فعال شده است. 

  2. آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت چه زمانی برگزار می‌شود؟

    تاریخ برگزاری آزمون دکترا تخصصی داروسازی وزارت بهداشت ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ می‌باشد. 

  3. انتخاب رشته دکترا تخصصی داروسازی وزارت بهداشت چه زمانی شروع می‌شود؟

    مهلت انتخاب رشته از ۲۱ مرداد شروع شده و تا ۲۷ مرداد نیز تمدید شده است. 

    منبع: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

۰ ۰

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

۱۵ بازديد

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن در مقاطه مختلف کاردانی و کارشناسی انجام می گیرد. دانشگاه ازاد در بسیاری از رشته ها و مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. بسیاری از این کدرشته ها بصورت بدون کنکور ارائه می‌شوند؛ دوره بدون کنکور فرصت بسیار مناسبی برای داوطلبانی است که رتبه خوبی کسب نکرده اند و یا به هر دلیلی قصد تحصیل از طریق شرکت در آزمون را ندارند. اینجا راهنمایی کامل در مورد زمان ، شرایط ، مدارک و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 فراهم کرده ایم.

منبع: ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و نا پیوسته هر ساله در دو نیمسال اول و دوم به صورت بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. داوطلبان متقاضی ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

طبق روال سال‌های گذشته، دانشگاه ازاد امسال نیز دوبار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن براساس سوابق تحصیلی و تکیه بر معدل و بدون کنکور، در تمامی زیر گروه ها و مقاطع مختلف، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. در جداول زیر زمان ثبت‌نام در هر مقطع را نمیسال های اول و دوم تحصیلی اعلام کرده ایم.

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ تاکنون اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله و کانال تلگرام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

ورودی بهمن ماه

از زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور برای ورودی بهمن 1402 اطلاعاتی در دسترس نیست اما پیش بینی می شود از دی ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شود و تا مدت محدودی ادامه داشته باشد. اگر طبق رویه سال گذشته باشد، متقاضیان می توانند در اواخر آذر ماه تا دهه اول دی ماه، نسبت به ثبت‌نام در رشته های بدون آزمون آزاد در ورودی بهمن ماه اقدام نمایند.

مقطع تحصیلی نیمسال دوم بهمن زمان ثبت نام بهمن ماه
کاردانی پیوسته اواخر آذر ماه 1402
کاردانی ناپیوسته اواخر آذر ماه 1402
کارشناسی پیوسته  اواخر آذر ماه 1402
کارشناسی ناپیوسته  اواخر آذر ماه 1402

 

ورودی مهر ماه

در سال گذشته زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر 1400 از 15 مرداد ماه آغاز و تا مهرماه ادامه داشت. داوطلبان در این بازه زمانی از طریق سایت آزاد می توانستند نام نویسی خود را انجام دهند. تا کنون زمان ثبت نام دانشگاه آزاد اعلام نشده است، پیش بینی می شود در سال جاری نیز نام نویسی در مرداد باشد و داوطلبان می توانند نام نویسی کنند. به محض انتشار اخبار این آزمون در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

مقطع تحصیلی نیمسال اول مهر زمان ثبت نام
کاردانی پیوسته تا 11 شهریور تمدید شد
کاردانی ناپیوسته 31 مرداد تا 11 شهریور
کارشناسی پیوسته  31 مرداد تا 11 شهریور
کارشناسی ناپیوسته  تا 11 شهریور تمدید شد

 

شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 نیز مانند سایر آزمون‌ها شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده است. این شرایط در دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد 1402 قید شده است. 

 

شرایط عمومی 

✅ به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی اعتقاد داشته باشد.

✅هیچ گونه عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

✅کلیه قوانین حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی را بپذیرد.

✅داوطلبان ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ هیچ گونه فساد اخلاقی و اعتیاد نداشته باشد.

✅از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشد.

 

شرایط اختصاصی 

❌دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید همراه پیش دانشگاهی؛ یا دیپلم همراه کاردانی (مدرک فوق دیپلم).

❌داوطلبانی که کاردانی رشته های علوم پزشکی دارند اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر خواهند داشت.

❌دانش آموختگان حوزه برای شرکت در زیرگروه علوم انسانی باید دارای مدرک دیپلم مورد تایید حوزه باشند.

❌ داوطلبان باید دارای شرایط اختصاصی رشته انتخابی خود باشند؛ بسیاری از کدرشته ها دارای شرایط اختصاصی مثل آمادگی جسمانی یا مصاحبه هستند.

❌برخی کدرشته ها دارای آزمونهای عملی هستند؛ داوطلبان برای تحصیل در این رشته ها باید در آزمون عملی نمره قبولی دریافت کنند.

 

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402

داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲ نیازمند برخی مدارک هستند که در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز نام نویسی خواهیم پرداخت.

۰ ۰

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

۱۴ بازديد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ همزمان با آغاز نام نویسی در سایت دانشگاه ازاد ” azmoon.org ” از منتشر می شود که لینک دانلود آن را در ادامه قرار داده‌ایم. تمامی متقاضیان دانشگاه آزاد می‌توانند با توجه به مدرک مقطع قبلی خود، رشته‌ی مورد نظرشان در یکی از مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی به صورت بدون کنکور ادامه تحصیل دهند. داوطلبان می توانند کدرشته انتخابی خود را از دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 استخراج نمایند. در ادامه دفترچه هر مقطع را به تفکیک قرار داده ایم.

دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته ۱۴۰۲ منتشر شد. در ادامه لینک دانلود قرار داده شد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با شروع زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir برای هر کدام از مقاطع نیز یک دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می گردد. تمامی متقاضیان در قدم اول بایستی که به سایت نامبرده مراجعه کنند و دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد مورد نظر خود را دریافت کنند و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنند.

داوطلبان گرامی برای اطلاع از تمامی شرایط لازم و نکات اصلی ثبت نام توصیه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند ثبت نام مقاله زیر را به صورت کامل مطالعه نمایید. البته شما عزیزان برای بررسی شرایط خود و انتخاب رشته و اولویت بندی انتخاب ها از طریق شماره درج شده می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

برای ثبت نام به موقع نیاز هست که داوطلبان در زمان ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org سریعا ابتدا دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را دانلود و مطالعه کنند. سپس کدرشته محل‌های مورد نظر خود را الویت بندی کرده و به دقت در فرم مربوطه درج کنند.

 

دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد مقاطع مختلف شامل مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته به صورت مجزا از یکدیگر در لینک های جداگانه در این سایت قرار خواهد گرفت. که متناسب با مقطع انتخابی خود، دفترچه مورد نظر خود را دانلود کنید

دانلود دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | نیمسال دوم

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی بهمن ماه 1402 در روزهای نزدیک به آغاز ثبت نام بدون کنکور نیمسال دوم دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت پییوسته و ناپییوسته از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مربوطه منتشر می گردد. 

 

مقطع کارشناسی

✅ داوطلبانی که دارای مدارک دیپلم دیپلم 3 ساله نظام جدید 6-3-3، چهارساله نظام قدیم، دیپلم نظام قدیم ترمی واحدی + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می توانند در ثبت نام رشته های مقطع کارشناسی پبوسته شرکت نمایند.

✅ همه داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته هستند می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند. به محض انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی 1402 را می توانید با کلیک بر روی متن زیر دانلود و دریافت کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد بهمن سال گذشته

 

مقطع کاردانی 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی 1402 را می توانید با کلیک بر روی متن زیر دانلود کنید.

❌ فارغ التحصیلان دیپلم 3 ساله نظام جدید 6-3-3، دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم سالی ترمی واحدی + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می توانند در مقطع کاردانی ناپبوسته انتخاب رشته کنند

❌ داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا دیپلم سه ساله نظام جدید فقط می توانند در مقطع کاردانی پبوسته شرکت کنند.

دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد بهمن سال گذشته

 

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 | نیمسال اول

در این بخش لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته قرار داده ایم. داوطلبان با توجه به مدرک دیپلم خود می توانند در یکی یا چند دوره شرکت نمایند. به این جهت در ادامه شرح مدارک لازم برای هر یک از دوره به صورت جداگانه پرداخته ایم.

داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام جدید هستند. می توانند دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی پیوسته و داوطلبانی که جزو فارغ الاحصیلان دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام جدید، دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند بایستی دفترچه کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد را دانلود کنند. از میان کدرشته محل‌های مندرج در این دفترچه‌ها مطابق با شرایط خود انتخاب کنند.

 

دانلود دفترچه کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

✅ داوطلبانی که دارای مدارک دیپلم دیپلم 3 ساله نظام جدید 6-3-3، چهارساله نظام قدیم، دیپلم نظام قدیم ترمی واحدی + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می توانند در ثبت نام رشته های مقطع کارشناسی پیوسته شرکت نمایند. به محض انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی 1402 را می توانید با کلیک بر روی متن زیر دانلود و دریافت کنید

 

 

دانلود دفترچه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

✅ همه داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته هستند می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.  به محض انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد 1402 را می توانید با کلیک بر روی متن زیر دانلود و دریافت کنید.

 

 

دانلود دفترچه کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

❌ داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا دیپلم سه ساله نظام جدید فقط می توانند در مقطع کاردانی پیوسته شرکت کنند.

 

دانلود دفترچه کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

❌ فارغ التحصیلان دیپلم 3 ساله نظام جدید 6-3-3، دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم سالی ترمی واحدی + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می توانند در مقطع کاردانی ناپیوسته انتخاب رشته کنند. به محض انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی 1402 را می توانید با کلیک بر روی متن زیر دانلود و دریافت کنید.

 

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد همزمان با آغاز ثبت‌نام منتشر می شود و داوطلبان متقاضی با مراجعه به سایت دانشگاه می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در هر مقطع شامل اطلاعات مهمی از جمله شرایط و ضوابط، مدارک، زمان، نحوه و لیست کدرشته محل ارائه می‌باشد. متقاضیان پیش از ثبت نام ملزم به دانستن آن ها هستند. زمان انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد به محض اعلام در جدول زیر قرار داده خواهد شد.

زمان انتشار دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

مقطع تحصیلی نیمسال اول مهر نیسمال دوم بهمن
مقطع کاردانی  پیوسته 31 مرداد ۱۴۰۲ اواخر آذر
ناپیوسته 31 مرداد ۱۴۰۲ اواخر آذر
مقطع کارشناسی پیوسته 31 مرداد ۱۴۰۲ اواخر آذر
ناپیوسته 19 تا 28 تیر ماه ۱۴۰۲ اواخر آذر

 

 

 

مشاوره پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام جدید هستند. می توانند دفترچه کاردانی پییوسته را دانلود کنند. داوطلبانی که جزو فارغ الاحصیلان دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام جدید، دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند. بایستی دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی ناپییوسته را دانلود کنند. و از میان کدرشته محل‌های مندرج در دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲ مطابق با شرایط خود انتخاب کنند.

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام جدید، دیپلم نظام قدیم همراه با مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند. می‌توانند دفترچه کارشناسی پییوسته و داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پبوسته و یا ناپبوسته می‌توانند دفترچه کارشناسی ناپبوسته را دانلود و از میان کدرشته محل‌های دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ انتخاب رشته کنند.

دانشگاه آزاد مقاطع کاردانی و کارشناسی را ارائه می دهد. اما فقط واجدین شرایط می توانند در مقطع‌های مربوطه ثبت نام کنند. بنابراین توصه ما به شما این است که تمامی مندرجات دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد مقطع مورد نظر خود را به دقت مطالعه و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره و چینش الویت های خود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز در ارتباط باشید تا در نهایت بتوانید به صورت بدون کنکور در رشته مورد علاقه خود وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای نیمسال اول و دوم به صورت مجزا از یکدیگر منتشر می گردد؟

بله، دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد 1402 هر ساله برای چهار مقطع تحصیلی و دو نیمسال مهر و بهمن به صورت مجزا از یکدیگر منتشر می شود.

متقاضیان برای دریافت دفترچه‌‌راهنما برای مقاطع کاردانی و کارشناسی چه تاریخی منتشر می شود؟

دفترچه ثبت نام از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود و برای آسودگی شما عزیزان این دفترچه در متن مقاله قرار داده شده است.

دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد مقاطع کاردانی و کارشناسی چه تاریخی منتشر می شود؟

تاریخ دقیق انتشار این دفترچه‌ها مشخص نیست اما به زمان‌‌های پیش بینی شده در متن مقاله اشاره کرده‌ایم

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

۰ ۰

ثبت نام امریه سربازی

۱۴ بازديد

امریه سربازی یک روش برای گذراندن خدمت سربازی است که مشمولان می توانند با توجه به شرایط خود نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. سربازانی که در امریه مشغول به گذراندن خدمت می شوند، از انجام کارهای سخت نظامی معاف هستند و شرایط ساده تری به مشابه یک کارمند در سربا‌زی خواهند داشت. برای دریافت امریه‌سربازی شرایط و ضوابطی وجود دارد که مشمولان باید از آن ها آگاه باشند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام امریه سربازی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع؛ ثبت نام امریه سربازی

ثبت نام امریه سربازی

تمامی مردان پس از سن ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و باید برای انجام خدمت اقدام نمایند. مشمولانی که ادامه تحصیل می دهند و وارد دانشگاه می شوند، به صورت موقت از خدمت معاف هستند. پس از هر مقطع نیز فرد باید با ورود به مقطع جدید معافیت خود را تمدید کرده و یا خدمت سربازی را بگذراند.

برای خدمت سربازی ارگان های مختلفی وجود دارد و مشمولان می توانند به طرق مختلف خدمت خود را بگذرانند. یکی از این روش ها ثبت نام امریه سربازی است که در آن فرد مشمول به جای گذراندن خدمت خود در یگان های نظامی، در یکی از دستگاه های دولتی و غیر نظامی مانند ستاد نماز جمعه، شرکت های دانش بنیان، آستان قدی رضوی یا… مشغول به خدمت می شود.

برای دریافت امریه سربازی لازم است که فرد شرایط لازم را داشته باشد و همچنین دوره آموزش نظامی را نیز بگذراند. قوانین خدمت سربا‌زی در امریه مطابق با شرایط هر ارگان خواهد بود.

 

مزایا و معایب امریه سربازی

امریه سربازی مزایا و معایبی دارد که مشمولان باید از آن ها آگاه باشند و با توجه به این مزایا و معایب برای دریافت ثبت نام امریه سربازی اقدام نمایند. مهم ترین مزایا و معایب امریه خدمت سربا‌زی به شرح زیر می باشد.

 

مزایا

✅گذراندن خدمت در محیط غیر نظامی

✅امکان حضور در محل خدمت با لباس شخصی و عدم لزوم پوشیدن لباس فرم

✅بعد از خدمت در امریه سربازی فرد می تواند در آن ارگان استخدام شود

✅فرد می تواند با مهارت های مختلف در آن سازمان آشنا شود.

✅امکان فعالیت متناسب با رشته تحصیلی وجود دارد.

✅لزومی به شرکت در فعالیت های نظامی وجود ندارد.

✅فرد در ساعات اداری در محل زندگی خود به خدمت می پردازد.

 

معایب

⛔امکان استفاده از کسری خدمت در امریه سربازی وجود ندارد.

⛔افراد در حال خدمت در امریه باید ۲۴ ماه خدمت کنند و این مدت کاهش نمی یابد.

⛔قوانین مربوط به خدمت مثل ساعات حضور با توجه به قوانین سازمان تعیین می شود.

⛔تنها امکان استفاده کسری بسیج در قرارگاه خاتم النبیا وجود دارد.

⛔حتی سربازان امریه نیز باید دوره آموزش نظامی را بگذرانند.

⛔لغو امریه بسیار مشکل است.

⛔میزان حقوق همان حقوق سربازی است. 

شرایط دریافت امریه سربازی

✅نداشتن غیبت سربازی

✅عدم سابقه خدمت سربازی قبل از اقدام به دریافت امریه

✅داشتن حداقل مدرک دیپلم (با داشتن مدرک ارشد و دکتری شانس دریافت امریه بیشتر خواهد شد)

✅برای خدمت در امریه سربازی باید حتما ۲۴ ماه به خدمت بگذرانید.

حقوق امریه سربازی

یکی از مهم ترین سوالات مشمولان خدمت سربا‌زی که قصد دریافت امریه را دارند، در مورد میزان حقوق آنان می باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که با خدمت در امریه حقوق شان همان حقوق اداره خواهد بود اما این تصور کاملا اشتباه است. سربازان در هر ارگانی که خدمت کنند، حقوق سربازی دریافت خواهند کرد و این حقوق نیز توسط اداره نیروهای مسلح پرداخت می شود. در واقع هیچ یک از سازمان ها از بودجه خود برای پرداخت حقوق سربازان استفاده نمی کنند.

البته ممکن است برخی از شرکت های دانش بنیان حقوق اضافه ای برای سربازان امریه سربازی در نظر بگیرند. همچنین با توجه به مدرک تحصیلی و وضعیت تاهل نیز حقوق سربازان تغییر کرده و  توسط اداره نیروهای مسلح پرداخت خواهد شد.

 

کسری خدمت امریه سربازی

مشمولان خدمت سربازی باید در مورد وضعیت کسری خدمت امریه‌سربازی اطلاع داشته باشند. توجه داشته باشید که با شروع خدمت در امریه سربازی امکان دریافت هیچ کسری را نخواهید داشت و باید برای ۲۴ ماه تمام مشغول به خدمت شوید.

البته استثنایی نیز وجود دارد که آن هم مربوط به قرارگاه خاتم النبیا می باشد و سربازان می توانند از کسری خدمت بسیج در این قرارگاه استفاده نمایند. پس به این نکته توجه داشته باشید که امکان دریافت امریه و کسری خدمت به صورت همزمان وجود ندارد.

 

نحوه دریافت امریه سربازی

برای دریافت امریه‌سربازی، مشمولان باید مطابق با اطلاعیه های منتشر شده، مراحلی را طی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. نحوه دریافت امریه‌سربازی به شرح موارد زیر می‌باشد.

????برای دریافت امریه سربازی باید ابتدا در مورد سازمان های پذیرنده امریه و رشته های تحصیلی مورد نیازشان تحقیق کنید و ببینید که آیا با شرایط شما هماهنگ هستند یا خیر.

????پس از آن باید به سایت یا محل اعلام شده برای ثبت نام اولیه امریه مراجعه نمایید.

????دفترچه اعزام به خدمت را در حدود ۳ ماه قبل تاریخ پذیرش امریه تکمیل کرده و به دفاتر پلیس +10 تحویل دهید.

????برگه اعزام را دریافت کرده و آن را به قسمت کارگزینی ارگان مربوطه تحویل دهید.

????در مصاحبه و آزمون های پذیرش سازمان امریه شرکت نمایید.

????در صورت پذیرش باید در دوره آموزشی شرکت کرده و پس از آن به سازمان امریه معرفی شوید.

 

 

 

لیست ارگان ها و سازمان های پذیرنده امریه سربازی

امریه‌سربازی تنها در برخی از ارگان ها پذیرش می شود و مشمولان باید با توجه به اسامی سازمان های پذیرنده نسبت به دریافت امریه سربازی اقدام نمایند. لیست این ارگان ها و مراکز به شرح زیر می باشد.

????امریه شرکت های دانش بنیان

????امریه وزارت نیرو

????امریه وزارت اقتصاد و دارایی

????امریه آستان قدس رضوی

????امریه وزارت کار و تعاون

????امریه شهرداری ها

????امریه بخشداری و دهیاری

????امریه ستاد نماز جمعه

????امریه بنیاد مستضعفین

????امریه دانشگاه های دولتی

????امریه دانشگاه پیام نور

????امریه آموزش و پرورش

????امریه شرکت مخابرات

????امریه قوه قضاییه

????امریه قرارگاه خاتم الانبیا سپاه

????امریه بیمه تامین اجتماعی

????امریه سربازی استانداری

????امریه آتش نشانی

????امریه بنیاد شهید

????امریه وزارت ارتباطات

????امریه شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع

????امریه دانشگاه آزاد

????امریه بانک ها

 

قوانین امریه با مدرک کارشناسی

بر اساس اطلاعیه های جدیدی که از طرف سازمان وظیفه عمومی منتشر شده است، افراد مشمول با مدرک کارشناسی که باید تا قبل از آذر ماه 1402 برای خدمت اعزام شوند، دیگر امکان پذیرش در امریه های سربا‌زی محل های قبلی را نخواهند داشت. 

افراد مشمول با مدرک کارشناسی تنها امکان پذیرش در شرکت های دانش بنیان را دارند. در این صورت نیز باید امتیاز لازم برای پذیرش شرکت های دانش بنیان را کسب کرده باشند. در نهایت به عنوان جمع بندی می توان گفت که افراد با مدرک کارشناسی تنها امکان امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان را دارند. 

 

لغو امریه سربازی

یکی دیگر از مواردی که مشمولان باید در مورد آن اطلاع کامل داشته باشند، شرایط لغو امریه سربازی است. لغو امریه ممکن است از طرف سر‌باز و یا از طرف سازمان انجام شود که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. 

 

لغو امریه توسط سرباز

در صورتی که سرباز به هر دلیلی دیگر امکان ادامه دادن امریه سربازی را نداشته باشد، باید به سازمان در حال خدمت و همچنین سازمان نظام وظیفه درخواست داده و دلایل خود برای لغو امریه را توضیح دهد. در صورتی که هر دو سازمان موافقت کنند، امریه لغو خواهد شد اما در غیر این صورت باید خدمت خود را در همان سازمان ادامه دهد. 

 

لغو امریه توسط سازمان امریه پذیر

در صورتی که سرباز عملکرد خوبی نداشته باشد، وارد گروه های سیاسی شده باشد و ی محل خدمت خود را بیشتر از 15 روز ترک کرده باشد، سازمان این امکان را دارند که امریه سربازی را لغو کند. 

 

مشاوره خدمت سربازی

مشمولان خدمت سر‌بازی که امکان فعالیت در محیط های نظامی را ندارند و یا ترجیح می دهند که در محل زندگی خود به خدمت در حوزه مرتبط به رشته تحصیلی شان مشغول شوند، می توانند برای امریه‌سربازی درخواست داده و در یکی از سازمان های امریه پذیر مشغول به خدمت شوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه امریه سربازی برای تان وجود دارد و یا در مراحل مختلف درخواست یا لغو امریه با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امریه سربازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. امریه سربازی چیست؟

    مشمولان خدمت سرباز‌ی با دریافت امریه می توانند در ارگان های دولتی فعالیت کرده و از خدمت در مراکز نظامی معاف شوند. 

  2. شرایط امریه‌سربازی چیست؟

    در متن مقاله به شرایط امریه سربازی پرداخته شده است. 

  3. برای دریافت امریه چه باید کرد؟

    برای این منظور باید مطابق با اطلاعیه ها به صورت اینترنتی و یا حضوری درخواست خود را ثبت نمایید

     منبع؛ ثبت نام امریه سربازی

۰ ۰

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۱۲ بازديد

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد یکی از انواع وام ها برای دانشجویان دانشگاه‌آزاد است. مبلغ شهریه در مقطع دکتری دانشگاه آزاد نسبتا بالاست و در نتیجه بسیاری از دانشجویان با مشکلات و محدودیت های مالی برای دریافت آن مواجه خواهند شد. دانشگاه آزاد وام شهریه دکترا را برای دانشجویان در نظر گرفته است تا بدون نگرانی در مورد پرداخت شهریه به تحصیل خود بپردازند. در این مطلب به بررسی وام شهریه دکترا دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است که نسبت به دیگر دوره ها میزان شهریه آن بیشتر می باشد. با بالاتر رفتن مقطع تحصیلی مبلغ شهریه نیز افزایش پیدا می کند به طوری که در مقطع دکتری دانشگاه آزاد شاهد مبالغ سنگینی برای هر ترم خواهیم بود.

با توجه به هزینه های بالای تحصیل در مقطع دکتری، دانشگاه آزاد امکان دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد را برای دانشجویان فراهم کرده است. وام های شهریه و کمک هزینه های تحصیلی دکتری انواع مختلفی دارند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. 

وام شهریه صندوق رفاه دانشجویی دکتری

دانشجویان دکتری می توانند برای 6 یا 7 ترم از وام شهریه صندوق رفاه دانشجویی استفاده نمایند. مبلغ وام پنجاه درصد کل شهریه می باشد. بازپرداخت وام پس از دریافت آن شروع می شود. دانشجو باید در 10 ماه اقساط وام با کارمزد 2.5 درصدی را بپردازد.

بازپرداخت اقساط وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی پس از فارغ التحصیلی شروع می شود. کارمزد وام برای این دانشجویان چهار درصد خواهد بود.

 

وام شهریه بلند مدت دکترا دانشگاه آزاد

دانشجویان دکتری این امکان را دارند که از وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد از نوع بلند مدت استفاده نمایند. مبلغ وام پنجاه درصد شهریه می باشد و با کارمزد 2.5 درصد محاسبه می‌شود.

باز پرداخت این وام همانطور که از نام آن مشخص است به صورت بلند مدت می باشد. دانشجویان پس‌از فارغ التحصیلی باید اقساط وام را در 20 تا 30 ماه بپردازند.

 

وام شهریه کوتاه مدت دکترا دانشگاه آزاد

وام شهریه کوتاه نیز یکی از انواع وام های دانشجویی مقطع دکتری می باشد. این روش به این صورت است که دانشجویان باید شهریه ثابت را در ترم تحصیلی خود به صورت نقدی بپردازند. پرداخت شهریه متغیر به این صورت است که دانشجو می تواند یک چک بدون تاریخ به منظور پرداخت شهریه متغیر به صندوق رفاه تحویل دهد. 

اقساط وام کوتاه مدت به صورت ۳ تا ۶ ماهه می باشد. تعداد دقیق قسط ها توسط سیستم مشخص خواهد شد. دانشجویان پس از تسویه وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد کوتاه مدت خود می توانند مجددا برای دریافت این وام اقدام نمایند.

 

تسهیلات دانشجویی بانک ملی

یکی دیگر از روش های دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد، تسهیلات دانشجویی بانک ملی می باشد. مبلغ این وام در حدود 10 میلیون تومان است که البته در سال جدید ممکن است مبلغ آن افزایش یابد.

کارمزد وام 14 درصد بوده و تنها یکبار امکان دریافت آن در طول دوران دانشجویی در مقطع دکتری وجود دارد. دانشجویان از ترم دوم می توانند نسبت به دریافت وام تسهیلات دانشجویی بانک ملی اقدام کنند. 

 

وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد | وام کمک هزینه تحصیلی دکتری دانشگاه آزاد

یکی دیگر از وام های دکتری دانشگاه آزاد، وام کمک هزینه تحصیلی دکتری می باشد. دانشجویانی که بدهی ندارند، می توانند سالی یکبار از آن استفاده نمایند. کارمزد وام کمک هزینه تحصیلی 2.5 درصد می باشد. در صورتی که دانشجو متاهل باشد، وامی با مبلغ 6 میلیون تومان و در صورت متاهل بودن ۵ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. بازپرداخت این وام به صورت اقساطی در 9 ماه خواهد بود. 

 

وام پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان دکتری ممکن است در حین تحصیل و ارائه پایان نامه با مشکلات مالی برای پرداخت هزینه های رساله مواجه شوند. این دانشجویان می تاونند نسبت به دریافت وام کمک هزینه پایان نامه اقدام کنند. مبلغ این وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد در حدود 3 میلیون تومان می باشد و باید پس از فارغ التحصیلی به صورت اقساطی در 20 ماه پرداخت گردد. 

 

زمان دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402 – 1403

دانشجویان دکتری برای دریافت وام شهریه باید در زمان تعیین شده نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. پس از پایان مهلت دیگر امکان دریافت وام در آن ترم تحصیلی وجود ندارد. طبق اطلاعیه های جدی، زمان ثبت نام وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جاری از 1 آذر تا پانزده 15 می باشد. آخرین مهلت تایید وام توسط دانشگاه نیز 20 آذر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جدول زمانبندی وام های دانشگاه آزاد می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.  

مدارک لازم برای دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد دریافت وام شهریه دکترا دانشگاه آزاد را دارند، باید به اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و فرم های مربوط به درخواست وام را تکمیل نمایند. امکان ثبت نام وام تا حداکثر یک ماه پس از شروع ترم تحصیلی امکان پذیر می باشد. از مدارک مورد نیاز برای دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅کارت ملی همراه با کپی

✅کارت دانشجویی همراه با کپی

✅سند تعهد محضری

✅داشتن ضامن معتبر

پس از ارائه مدارک، درخواست شما ثبت شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که واجد شرایط لازم باشید، وام به شما نعلق خواهد گرفت و می توانید برای دریافت مبلغ آن اقدام نمایید. 

 

مشاوره وام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دوره های شهریه پرداز دانشگاهی است که دانشجویان برای تحصیل در هر ترم باید شهریه تعیین شده را بپردازند. با توجه به سنگین بودن شهریه در مقطع دکتری امکان دریافت وام شهریه در نظر گرفته شده است. وام های شهریه دکترا دانشگاه آزاد انواع مختلفی دارند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در مورد وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد چند نوع دارد؟

    انواع مختلف وام برای دانشجویان در نظر گرفته شده است در متن مقاله به آن ها پرداخته‌ایم. 

  2. مدارک لازم برای دریافت وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد چیست؟

    از مدارک لازم می توان به کارت ملی، کارت دانشجویی، سند تعهد محضری و ضامن معتبر اشاره کرد. 

  3. چه زمانی برای دریاف وام شهریه دانشگاه آزاد باید اقدام کرد؟

    ثبت نام وام در ابتدای هر ترم شروع می شود که در متن مقاله به تاریخ دقیق آن پرداخته شده است. 
    منبع: وام شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۰ ۰

نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد

۱۴ بازديد

نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد یکی از مهم ترین سوالات دانشجویان این دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است و دانشجویان برای هر ترم تحصیلی باید شهریه بپردازند. مبلغ شهریه برای برخی از دانشجویان سنگین است و برای پرداخت آن با مشکل مواجه می شوند. دانشگاه آزاد امکان قسط بندی شهریه برای این دانشجویان را در نظر گرفته است تا بتوانند بدون نگرانی به تحصیل خود بپردازند. در این مطلب به بررسی کامل نحوه پرداخت اقساط شهریه در آموزشیار پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد

پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است که دانشجویان بسیار زیادی در حال تحصیل در آن هستند. دانشجویان دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل باید شهریه پرداخت کنند. با توجه به اینکه شهریه دانشگاه آزاد نسبتا بالاست، دانشگاه این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است تا بتوانند هزینه تحصیل خود را به صور قسطی پرداخت نمایند.

دانشجویانی که قصد پرداخت قسطی شهریه را دارند، باید به سایت آموزشیار مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد در این مطلب به بررسی کامل نحوه نحوه پرداخت اقساط شهریه در آموزشیار خواهیم پرداخت.

نحوه پرداخت اقساط شهریه در آموزشیار

همانطور که گفته شد پرداخت اقساط شهریه آموزشیار یکی از امکاناتی است که این دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته است تا بتوانند بدون مشکلات مالی به ادامه تحصیل بپردازند. نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد.

1️⃣با جستجو آدرس edu.iau.ac.ir وارد سایت آموزشیار شوید.

2️⃣ بر روی گزینه دانشجو کلیک کنید

 

3️⃣ در این مرحله نحوه پرداخت اقساط شهریه در آموزشیار گزینه ورود دانشجو (انتخاب واحد/حذف و اضافه) را انتخاب نمایید

 

4️⃣ تمامی قوانین را تایید کرده و گزینه ورود به سیستم را بفشارید.

 

5️⃣ در این پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد در صفحه جدید نام کاربردی، کلمه عبور و کد تصویر را وارد کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

 

6️⃣ رمز ورود را از طریق برنامه آیگپ دریافت کرده و در کادر درج نمایید.

 

7️⃣از منوی سمت راست گزینه صندوق رفاه دانشجویی و سپس درخواست پیگیری تسهیلات را انتخاب نمایید.

 

8️⃣در این مرحله از نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد به بر روی گزینه پرداخت قسطی شهریه کلیک کنید.

9️⃣در صفحه بعدی مبلغ اقساط مشخص می شود و می توانید شهریه خود را به صورت قسطی پرداخت کنید.

 

 

شرایط پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد

تا قبل از اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کند، تمامی دانشجویان باید شهریه دانشگاه خود را به صورت یکجا پرداخت می کردند. اما پس از شیوع این بیماری و مشکلات و محدودیت های مالی که برای تمامی اقشار جامعه به وجود آمد، دانشگاه آزاد امکان پرداخت قسطی شهریه را در نظر گرفته است و شرایط نسبتا ساده این نیز برای آن تعیین کرد.

تمامی دانشجویان با مشکلات مالی که امکان پرداخت شهریه به صورت یکجا را ندارند، مشمول پرداخت اقساط شهریه در آموزشیار می باشند. شهریه دانشگاه آزاد به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می شود.

پس از قسط بندی شهریه، دانشجویان می توانند در بازه های زمانی مشخص، شهریه خود را در اقساط تعیین شده بپردازند. نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد فشار مالی زیاد بر دانشجو و خانواده اش را کاهش می دهد و تمامی دانشجویان می توانند بدون ترس و نگرانی در مورد پرداخت شهریه به ادامه تحصیل بپردازند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره شهریه دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد که توانایی پرداخت شهریه به صورت یکجا را ندارند، می توانند نسبت به قسط بندی شهریه اقدام کرده و هزینه تحصیل خود را به صورت قسطی بپرداند. علاوه بر این دانشجویان می توانند از تخفیفات شهریه نیز بهره مند شده و یا با دریافت وام های مختلف، مشکلات مالی خود را بر طرف سازند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در مورد شرایط دریافت وام و تخفیف با سوالی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

    دانشجویان برای قسط بندی باید به سایت آموزشیار مراجعه کنند.

  2. مراحل قسط بندی شهریه دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

    در متن مقاله به طور کامل به مراحل پرداخت اقساط شهریه در آموزشیار پرداخته شده است.

  3. آیا به غیر از قسط بندی شهریه راه دیگری برای کمک مالی از دانشگاه آزاد وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند از تخفیفات دانشجویی و یا وام های مختلف دانشگاه آزاد بهره مند شوند.'

    منبع: نحوه پرداخت قسطی شهریه دانشگاه آزاد

۰ ۰

مقاله ISI چیست؟

۷۶ بازديد

مقاله ISI یکی از مهم ترین و معتبر ترین مقالات است که افرادی که موفق به کسب این عنوان در رزومه خود شده باشند، امتیاز بالایی در زمینه مقاله دریافت خواهند کرد. ISI در واقع یک پایگاه اطلاعاتی و نشریه ای برای چاپ مقالات علمی است که به دلیل استانداردهای سخت گیرانه، مقاله های بسیار با کیفیت و معتبری را به چاپ می‌رساند. در این مطلب به بررسی مقاله ISI می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: مقاله ISI چیست؟

ISI چیست؟

در حال حاضر ISI یا Institute for Scientific Information یکی از معتبر ترین پایگاه های اطلاعاتی است که در سال 1960 تأسیس‌ شد. مقالات پس از نگارش و تالیف باید در یک نشریه یا پایگاه اطلاعاتی به چاپ رسیده و منتشر شوند تا با دیگران به اشتراک گذاشته شوند.

از طرف دیگر انتشار مقالات در بستر های مختلف ارزش و اعتبار آن ها را نیز تعیین می کند. ISI قوانین و معیار های بسیار سختگیرانه ای برای چاپ مقاله دارد و به همین دلیل مقاله هایی که در این پایگاه به چاپ برسند عنوان مقاله ISI کسب کرده و ارزش و اعتبار بسیار بالایی برخوردار خواهند شد.

تاسیس این موسسه برای اولین بار توسط یوجین گارفیلد انجام شد اما پس از آن موسسه تامون آن را خریداری کرد و نام آن نیز به Thomson ISI تغییر یافت. هم اکنون ISI به عنوان زیر مجموعه ای از Thomson Reuters (تامسون رویترز) قرار گرفته است.

 

مقاله ISI چیست؟

دانشجویان و پژوهشگرانی که مقاله ای را تالیف کرده اند، می توانند آن را در ISI به چاپ برسانند. همانطور که گفته شد مقالات منتشر شده عنوان ISI را کسب خواهند کرد و درجه علمی رزومه شان افزایش پیدا می کند.

از طرف دیگر مقاله ISI در اختیار تمامی دانشجویان و محققان قرار دارد و می توانند با پرداخت هزینه، مقاله های این پایگاه را مشاهده کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند. امکان مشاهده مقاله های نقل قول شده و تعداد ارجاعات نیز در این نشریه وجود دارد.

نکته بسیار مهم این است که نباید این ابهام به وجود بیاید که ISI نام یک مقاله است. در واقع تمامی مقالاتی که در این نشریه به چاپ می رسند، عنوان ISI را نیز کسب می کنند که یک لفظ است و به منظور نشان دادن بستر آن مقاله و ارزش و اعتبار بالای آن گفته می‌شود.

 

ارزیابی مقاله ISI

مقالات و مجله های علمی در ISI هر دو هفته مورد بررسی قرار می گیرند تا وضعیت رعایت استاندارد های مجله، کمیته علمی منتخب، تنوع بین المللی و زمان دقیق انتشار ارزیابی شود. مجموع عوامل گفته شده باعث کسب یک امتیاز کلی برای نشریه خواهد شد.

به طور کلی زبان مقالات باید انگلیسی باشد تا کارشناسان ISI بتوانند آن را بررسی کرده و ارزیابی نمایند اما با این حال مقالات زیادی نیز در این نشریه به زبان های مختلف منتشر می‌گردند. در ادامه شاخص ها و مراحل ارزیابی مقالات توسط ISI را بررسی خواهیم کرد که اطلاع از آن ها برای دانشجویان و پژوهشگران بسیار مفید خواهد بود.

 

مقاله ISI | ضریب تاثیر Impact Factor

ضریب تاثیر یکی از اولین شاخص های در نظر گرفته شده برای ارزیابی مقالات است که بر اساس آن یک مقاله هرچقدر بر مقاله بعدی تاثیر بگذارد، ارزش آن نیز تعیین می گردد. در واقع تحقیقات و بررسی ها نشان داده که هرچه یک مقاله تاثیرگذار تر بوده باشد، تعداد دفعات مورد استناد قرار گرفتن آن نیز بیشتر خواهد بود و ضریب تاثیر آن افزایش می یابد.

این ضریب را گارفیلد یعنی بنیانگذار ISI مطرح کرد و با وجود اینکه شاخص دقیق و کاملی برای ارزیابی نیست اما به دلیل عدم وجود شاخص بهتر همچنان برای ارزیابی مقاله ISI مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

شاخص فوری Immediacy Index

اگر در سالی که مقاله به چاپ برسد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و تعداد دفعات ارجاع و استناد به آن بالا باشد. شاخص آنی یا فوری مقاله بالا می رود. این شاخص نشان می دهد که یک مقاله ISI تا چه حد ارزشی علمی دارد که مورد توجه و استناد قرار گرفته است.

 

شاخص نیمه عمر استناد Cited Half-Life 

بر اساس این شاخص محاسبه می‌شود که یک مقاله در طول زمان تا چه حد اعتبار و میزان استنادات و ارجاع به خود را حفظ کرده است. برای محاسبه آن باید تا حدی به عقب برگشت که پنجاه درصد ارجاعات انجام شده باشد. در واقع بر اساس این شاخص مشخص می‌شود که کاهش میزان ارجاع به مقاله چه سرعتی داشته است. 

بالا بودن شاخص نیمه عمر نشان دهنده این است که ارزش و اعتبار مقاله ISI در طی سال ها ثابت بوده است و افت زیادی نداشته است. در واقع هرچه شاخص نیمه عمر بیشتر باشد و تعداد دفعات ارجاع به مقاله کم نشده باشد، ارزش و اعتبار بالای آن را نشان می‌دهد و اینکه مقاله عمیق و دارای سطح علمی بالا بوده است که با گذشت سال ها همچنان به آن رجوع می‌شود.۸

 

نکات مهم در مورد مقاله ISI

همانطور که در طول متن گفته شد مقالات ISI معتبرترین مقالات در سطح بین الملل هستند و افرادی که موفق به چاپ مقاله در این پایگاه اطلاعاتی شوند از مزایای بسیار زیادی برخوردار خواهند شد. 

در صورتی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری داشته باشید، با داشتن مقاله ISI در روزمه خود می‌توانید امتیاز بسیار خوبی به دست آورید. استادان و دانشجویان نیز در صورتی که چند مقاله در ISI به چاپ برسانند موقعیت های بسیار خوبی برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی خواهند داشت. 

مقاله باید بخش های مختلف عنوان، چکیده، مقدمه، روش تحقیق، نتیجه و منابع را به ترتیب دارا باشد و از کلمات و اصطلاحات تخصصی استفاده شده باشد. زبان مقالات ISI با انگلیسی است تا داوران بتوانند آن را ارزیابی نمایند. 

 

مشاوره مقاله نویسی ISI

قبل از نگارش مقاله بهتر است که از استانداردها و معیارهای مجلات ISI اطلاع کامل داشته باشید و با اساتید و افراد باتجربه مشورت نمایید تا بتوانید یک مقاله با کیفیت و با ارزش تهیه کرده و آن را در ISI به چاپ برسانید. 

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه مقاله ISI برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مقاله ISI آی اس آی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مقاله ISI آی اس آی چیست؟

    ISI یک موسسه است که مقالات علمی را منتشر می‌کند. مقاله هایی که در این مجلات به چاپ می‌رسند از ارزش علمی بالایی برخوردار هستند. 

  2. مقالات ISI بر چه اساس ارزیابی می‌شوند؟

    شاخص ها و فاکتورهای متعددی برای ارزیابی این مقالات در نظر گرفته شده است که برخی از مهم ترین آن ها در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  3. مقاله ISI به جه زبانی باید نوشته شود؟

    زبان مقالات این پایگاه اطلاعاتی انگلیسی می‌باشد. 

    منبع: مقاله ISI چیست؟

۰ ۰

ثبت نام آزمون MHLE 1402

۱۵ بازديد

ثبت نام آزمون MHLE 1402 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌شود. این آزمون زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌گردد و تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت و ورود به دانشگاه های علوم پزشکی را دارند، بایستی که ابتدا در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی شوند. ثبت نام آزمون MHLE در دوره‌های مختلف در بازه‌های زمانی مجزایی از هم انجام می شود و علاقه مندان بایستی که با اطلاع از زمان ثبت نام، مراحل لازم را طی کنند. در ادامه اطلاعات کاملی از منابع و نحوه و زمان ثبت نام آزمون MHLE ۱۴۰۲ ارائه کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: ثبت نام آزمون

ثبت نام آزمون MHLE 1402

هر ساله تقویم زمانبندی ثبت نام آزمون MHLE از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می گردد. این تقویم شامل تعداد دوره های آزمون MHLE که در سال 1402 برگزار می شود، می باشد. همینطور تاریخ ثبت نام هر آزمون، زمان برگزاری، زمان انتشار کارت ورود به جلسه و همینطور تاریخ اعلام نتایج در این تقویم وجود دارد.

توجه داشته که مهلت های در نظر گرفته شده برای ثبت نام آزمون MHLE مطابق جدول فوق است، اما به محض تکمیل ظرفیت هر دوره، مهلت ثبت نام به پایان خواهد رسید.

طبق تقویم زمانبندی منتشر شده از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون زبان MHLE  سال 1402 طی چهار دوره برگزار خواهد شد که زمانبندی مراحل آن به شرح جدول زیر می باشد.

دوره  مهلت ثبت نام  و ویرایش کارت ورود به جلسه زمان برگزاری  زمان انتشار کارنامه
70 1402/03/21 تا 1402/04/04 1402/04/13 1402/04/15 1402/04/25
71 1402/06/19 تا 1402/07/09 1402/07/18 1402/07/20 1402/07/30
72 1402/08/21 تا 1402/09/12 1402/09/21 1402/09/23 1402/10/03
73 1402/10/24 تا 1402/11/15 1402/11/24 1402/11/26 1402/12/07

 

شرایط ثبت نام آزمون MHLE

به طور کلی داوطلبان برای ثبت نام آزمون MHLE با محدودیتی مواجه نیستند و شرط خاصی نیز برای نام نویسی در نظر گرفته نشده است. داوطلبان می‌توانند در صورت عدم قبولی در آزمون مجددا نام نویسی کرده و مانعی برای شرکت مجدد در آزمون وجود ندارد. 

مهم ترین شرط ثبت نام آزمون MHLE این است که داوطلبان تمامی اطلاعات و مدارک مربوط به آزمون را به طور صحیح بارگزاری نمایند. در صورت نقص در مدارک دیگر امکان نام نویس یوجود نخواهد داشت. همچنین داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون بایستی حتما کارت ورود به جلسه را دانلود کرده و با خود به همراه داشته باشند. 

 

نحوه ثبت نام آزمون MHLE 1402

داوطلبان مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی در دانشگاه های علوم پزشکی می توانند برای ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی MHLE از طریق سایت مرکز  سنجش آموزش پزشکی کشور اقدام کنند. داوطلبان برای انجام مراحل ثبت نام بایستی یک قطعه عکس پرسنلی، کارت ملی و صفحه اول شناسنامه را نیز قبل از زمان برگزاری آزمون MHLE آماده کنند و سپس ثبت نام خود را انجام دهند. نحواه ثبت نام آزمون MHLE به شرح زیر می‌باشد. 

 

راهنما تصویری

متقاضیان آزمون زبان MHLE کافی است طبق مراحل زیر عمل کنند و فرم ثبت نام خود را به زبان انگلیسی تکمیل نمایند.

1️⃣ به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از ورود به سایت، از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” زبان و سپس MHLE ” کلیک کنید.

 

3️⃣ بر روی عبارت ” Send Documents and Register ” کلیک کنید.

 

4️⃣ پس از اطمینان از برگزاری آزمون در شهر خود، مجددا گزینه ” Send Documents and Register ” را انتخاب نمایید

 

5️⃣ قوانین را مطالعه کرده و تیک گزینه ” اینجانب موارد فوق و دفترچه را مطالعه نموده و می پذیرم. ” را فعل نمایید. 

 

6️⃣ در صفحه جدید ثبت نام آزمون MHLE، در کادر مربوطه ” کد ملی ” خود را وارد وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” ادامه ” کلیک کنید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون MHLE 1400

7️⃣ در این مرحله بایستی هزینه ثبت نام در آزمون MHLE را بپردازید، بنابراین لازم است بر روی لینک ” پرداخت الکترونیکی ” کلیک کنید.

 

8️⃣ در صفحه جدیدثبت نام آزمون MHLE، نوع آزمون خود را در کنار دوره آزمون MHLE انتخاب کنید.

 

9️⃣ گزینه پرداخت هزینه ثبت نام را انتخاب کنید. 

 

۰ ۰