شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

۴۴ بازديد

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ممکن است برای برخی از داوطلبان که متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند رخ بدهد. در سال های اخیر یکی از مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور کد سوابق تحصیلی می باشد. داوطلبان با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. ممکن است برخی از داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور قادر به دریافت این کد نباشند. از همین در ادامه مقاله به دریافت راه حل و راهکار مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور خواهیم پرداخت.

 منیع: مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون سراسری می باشد. با ورود این کد تمامی اطلاعات و نمره داوطلبان نشان داده می شود. کسانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید کد سوابق تحصیلی را در زمان ثبت نام کنکور وارد کنند تا تاثیر سوابق تحصیلی برایشان اعمال شود. در صورت وارد نکردن کد سوابق تحصیلی، کنکور داوطلب در هر مرحله از آزمون لغو می شود حتی اگر در کنکور پذیرفته شوند.

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ممکن برای برخی از داوطلبان ایجاد شود و قادر به اخذ این کد نباشند.

 

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبان کنکور سراسری می توانند برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی نمایند. در صورت داتشن مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

1️⃣ به سایت کد سوابق تحصیلی مای مدیو به نشانی my.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورت نداشتن نام کاربری و یا مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی می توانید از طریق سایت دولت من اقدام کنید.

3️⃣ شماره همراه به نام شخص را در صورت استفاده از سایت دولت من وارد کنید.

4️⃣ رمز یکبار مصرف ارسال شده به تلفن همراه را وارد کنید.

5️⃣ پس از ورود به سامانه در پایین صفحه بر روی گزینه ” کد سوابق تحصیلی ” کلیک نمایید..

6️⃣ کد سوابق تحصیلی خود را یادداشت و در فرم ثبت نام کنکور وارد کنید.

داوطلبان نظام جدید که امتحانات نهایی را نداده اند فقط می توانند اطلاعات یازدهم خود را مشاهده نمایند اما در صورت شرکت در امتحانات پایه دوازدهم می توانند کلیه نمرات خود را مشاهده کنید. با تایید اطلاعات کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

 

مشکل شماره تلفن اشتباه در سایت 

در برخی موارد در زمان ورود به سایت کدسوابق تحصیلی با خطای عدم تطابق شماره تلفن همراه ممکن مشاهده نمایید. سایت ساهد یک سامانه جدید می باشد که آموزش و پروش برای ارائه خدمات راه اندازی کرده است. با توجه به جدید بودن این سامانه و البته ترافیک بالای سایت مخصوصا در زمان ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان ممکن با خطای عدم تطابق شماره تلفن همراه مواجه شوند.

راهکار:

پیشنهاد می کنیم داوطلبانی که با این خطا و مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی روبرو می شوند، مرورگر خود را بسته و دوباره وارد سایت شده و اطلاعات لازم را وارد کنند. البته پیشنهاد می کنیم به جای تلفن همراه از کامپیوتر یا لب تاپ استفاده نمایید و حتی المقدور از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید. چنانچه پس از چندین تکرار نتوانستید وارد سایت از راهکارهایی که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم استفاده کنید. 

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

 

راهکار مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

یکی از موارد که اغلب داوطلبان با آن مواجه می شوند پیام اخطار در زمان ثبت‌نام در سایت می باشد. طبق تصویر زیر چنانچه پیام اخطار ” شماره همراه ثبت نامی با شماره همراه مندرج در سامانه مغایرت دارد. لطفا به همراه مدارک هویتی به مدرسه مراجعه نمایید. ” را مشاهده کردید شما قادر به نام نویسی در سایت نمی باشید.

در این صورت شما باید مدرسه محل تحصیل خود را باید مراجعه کرده و اطلاعات خود را بروزرسانی کنید. البته می توانید از روش‌های دیگر مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی را حل کنید. در ادامه به بررسی این راهکار های مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی خواهیم پرداخت.

 

دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق مدرسه یا آموزش و پرورش

تمامی اطلاعات همه دانش آموزان در آموزش و پرورش موجود می باشد و داوطلبانی که مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو را دارند می توانند با مراجعه به آموزش و پرورش محل سکونت خود این کد را از کارشناسان مربوطه دریافت کنند. 

 

 

دریافت کد از طریق سایت سنجش

 امکان دریافت کد سوابق تحصیلی همه داوطلبان نظام قدیم و جدید فراهم می باشد. دانش آموزان پایه دوازدهمی که مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی خود را در زمان ثبت نام کنکور سراسری از سایت دیپ کد دریافت نمایند می توانند از سایت سنجش اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی کنند.

باید متذکر شویم امکان دریافت کدسوابق تحصیلی در سایت سنجش حذف شده و نمی توانید از طریق این سایت کد خود را دریافت کنید. به محض انتشار اخبار جدید در این بخش اطلاع رسانی خواهیم کرد.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه “سراسری” از منو رنگی سمت راست کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش ” کلیک کنید.

4️⃣ در صفحه جدید سه کادر مشاهده می کنید که باید اطلاعات خواسته شده توسط یکی از این کادرها را پر نمایید.

5️⃣ در این صحفه می توانید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید.

 

مشاوره ثبت نام کنکور

در سال های اخیر با تاثیر سوابق تحصیلی در نمره کنکور آموزش و پرورش کد سوابق تحصیلی را ایجاد کرد. تمامی داوطلبان باید پیش از ثبت نام در کنکور سراسری این کد را دریافت کنند. البته به جز این کد داوطلبان مدارک دیگری را نیز برای ثبت نام در کنکور سراسری لازم خواهند داشت. برای اطلاع از تمامی مدارک مورد نیاز می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی با کارشناسان مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید. برای حل هرگونه مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی با کارشناسان مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه بپرسید. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا راهی برای حل مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی وجود دارد؟

بله داوطلبان راهکارهای دیگری به جز دریافت کد از سوابق تحصیلی وجود دارد.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی نیاز به چه اطلاعاتی داریم؟

کد منطقه، کد دانش آموزی، تاریخ تولد و … (در این مقاله اطلاعات مذکور ارائه شده است)

آیا به صورت حضوری می توان کدسوابق تحصیلی را دریافت کرد؟

بله، داوطلبانی که مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی دارند می توانند با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

منیع: مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی

۰ ۰

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳

۴۲ بازديد

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ یکی از موضوعاتی است که برای شرکت کنندگان در این آزمون تبدیل به چالش شده است. طی سال های اخیر تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور افزایش پیدا کرده است به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بر اساس آخرین اخباری که در اختیار داریم، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1403 به صورت 40 درصد و قطعی است. در صورتی که می خواهید پیرامون تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1403 جزئیات بیشتری را دریافت کنید، در ادامه همراه ما باشید.

 منبع: تاثیر معدل در کنکور سراسری

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ 

در شیوه برگزاری کنکور سراسری، تغییراتی ایجاد شده است و مسئولین در تلاش هستند تا عدالت در این آزمون اجرا گردد. به همین دلیل شاهد تغییراتی در نحوه برگزاری کنکور سراسری و همچنین نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور می باشیم. 

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای هر کدام از پنج زیر گروه آزمایشی شامل رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، 50 درصد و به صورت قطعی اعمال می شود. تاثیر سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان کنکور لحاظ می شود و همه داوطلبان با هر نوع نظام آموزشی و رشته تحصیلی تاثیر معدل 50 درصدی قطعی اعمال خواهد شد.

 

میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور 1403

بر اساس تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور برگزاری عادلانه تر این آزمون، تغییراتی در روند برگزاری آن صورت گرفته است. دسته ای از داوطلبان که جزو مشمولین اعمال سوابق تحصیلی و تاثیر معدل در کنکور سراسری هستند، لازم است در هنگام ثبت نام، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند تا در نتیجه کنکور آن ها اعمال شود. در ادامه میزان تاثیر ساوبق تحصیلی برای داوطلبان کنکور در سال های مختلف را گردآوری کرده ایم.

سال برگزاری آزمون دروس پایه موثر  درصد تاثیر معدل در کنکور نحوه تاثیر
سال ۱۴۰۳ معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم  50 درصد تاثیر قطعی
سال ۱۴۰۴ معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های یازدهم و دوازدهم 60 درصد تاثیر قطعی
سال ۱۴۰۵ معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم 60 درصد تاثیر قطعی

بر اساس دفترچه ثبت نام بدون کنکور، بیش از 85 درصد از رشته‌های دانشگاهی به صورت بدون کنکور ارائه می‌شوند و پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی آن ها صورت می گیرد. در این روند نحوه پذیرش متقاضیان باید به گونه ای باشد که تعادل و توازن میان پذیرش باآزمون و پذیرش بدون آزمون برقرار شود.

میزان تاثیر معدل نهایی برای داوطلبانی که در پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند، 100 درصد می باشد. 

 

میزان تاثیر معدل برای داوطلبان نظام جدید

داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید هستند و قصد شرکت در کنکور سراسری 1403 را دارند، باید در نظر داشته باشند که میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ این گروه آموزشی مشابه به نظام آموزشی قدیم و به صورت 50 درصد تاثیر قطعی پایه دوازدهم است. این قانون شامل تمامی زیرگروه های کنکور سراسری اعم از تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان خارجی می شود.

بر اساس آخرین اخباری که از سوی سایت سازمان سنجش دریافت کرده‌ایم، در چهار سال آینده میزان تاثیر سوابق تحصیلی تا 60 درصد و میزان تاثیر نمره کنکور سراسری برای دروس تخصصی تا 40 درصد خواهد بود.

همینطور برای کنکور 1403 شاهد تاثیر 40 و 50 درصدی پایه دوازدهم خواهیم بود.  تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1404 پایه‌های یازدهم و دوازدهم و برای کنکور 1405 نمرات هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در نظر گرفته می‌شود.

 

میزان تاثیر معدل در کنکور برای داوطلبان نظام قدیم

دسته ای از داوطلبان که مدرک تحصیلی خود را در نظام آموزشی قدیم دریافت کرده اند، باید توجه داشته باشند که میزان تاثیر معدل در کنکور برای آن ها نیز 50 درصد قطعی است.

داوطلبان نظام قدیم که در یکی از رشته‌های تجربی، ریاضی، انسانی، علوم و معارف اسلامی فارغ‌التحصیل شده و دارای معدل بالایی می‌باشند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. لازم به ذکر است که سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم، نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی در نظر گرفته خواهد شد.

 

تاثیر معدل بر کنکور برای دیپلمه های غیرمرتبط

دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری قصد دارند در رشته‌ای غیر از رشته مرتبط با مدرک دیپلم خود در این آزمون شرکت کنند. به عنوان مثال داوطلبی که با مدرک دیپلم ریاضی قصد شرکت در کنکور سراسری تجربی را دارد.

ابتدا توجه داشته باشید برای این داوطلبان نیز تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ به صورت 50 درصد قطعی می باشد. داوطلبان در صورت نداشتن نمره در هرکدام یک از دروس، نمره صفر در نظر خواهد گرفته شد و تاثیر آن نیز اعمال خواهد شد. لذا توصیه می کنیم این دسته از داوطلبان در ترمیم معدل حتما شرکت نمایند.

 

آیا ترمیم معدل را می توان انجام داد ؟

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ صرفا برای داوطلبانی که دارای معدل بالایی هستند، امیدوار کننده و خوشایند است و برای داوطلبانی که نتوانسته اند معدل بالایی کسب کنند، چندان مطلوب نیست و چه بسا حس ناامیدی را در این دسته از افراد تقویت می کند.

به همین منظور وزارت آموزش و پرورش، شرایطی را فراهم کرده است که داوطلبانی که دارای معدل پایینی هستند، بتوانند با شرکت مجدد در امتحانات نهایی هماهنگ کشوری، معدل خود را افزایش دهند و به عبارتی شانسی برای ترمیم معدل خود داشته باشند.

ترمیم معدل کنکور 1403 فقط در خرداد ماه انجام می شود.

پس از انتشار نتایج ترمیم معدل، سازمان سنجش آموزش کشور نمره بهتر داوطلب را در نظر می گیرد. اینگونه داوطلبی که موفق به کسب نمره بالاتر نشود، فرصتی را از دست نداده و نمره قبلی او که بهتر می‌باشد در تاثیر سوابق تحصیلی کنکور در نظر گرفته می شود.

داوطلبانی که متقاضی ترمیم معدل هستند، لازم است یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی به مدرسه محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند و اقدام به ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل نمایند تا تاثیر معدل در کنکور برای شان به صورت مثبت لحاظ شود.  

 

تاثیر سوابق تحصیلی پایین در کنکور سراسری ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد در سال های گذشته تاثیر معدل در کنکور سراسری به صورت مثبت بود یعنی تنها در صورتی بر رتبه کنکور تاثیر می‌گذاشت که معدل بالا بود و باعث ارتقا رتبه داوطلب می‌شود. اما در حال حاضر تاثیر معدل در کنکور سراسری به صورت قطعی محاسبه می‌شود و حتی در صورت معدل پایین نیز تاثیر خود را اعمال کرده و رتبه داوطلب را کاهش می‌دهد. بهترین راهکار برای داوطلبانی که معدل پایین دارند، این است که در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده و معدل خود را بهبود بخشند. 

 

جدول حداقل معدل برای تاثیر در کنکور 1403

برای بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری این سوال وجود دارد که حداقل نمره معدل برای تاثیر در کنکور سراسری چقدر می باشد. تاکنون اطلاعیه ای از سوی سایت سنجش پیرامون حداقل میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری دریافت نکرده‌ایم. 

اما به طور کلی اگر تراز اکتسابی داوطلب بیش تر از تراز آزمون در یک درس مشخص باشد، تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مثبت خواهد بود. در ادامه در جدول زیر تاثیر معدل برای زیرگروه های مختلف را آورده ایم.

معدل داوطلبان شرکت در کنکور سراسری
رشته تحصیلی میانگین معدل داوطلب
علوم انسانی ۱۱.۵۰ تا ۱۳.۵۰
علوم ریاضی ۱۲.۵۰ تا ۱۴.۵
علوم تجربی ۸.۵۰ تا ۱۱.۵۰

 

بهترین راهکار برای افزایش معدل کتبی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید به صورت برنامه ریزی شده به مطالعه منابع گروه امتحانی خود بپردازند. اما با توجه بهتاثیر معدل در کنکور سراسری اگر معدل داوطلب پایین باشد، در هر حال رتبه او را پایین می‌کشد و بخشی از زحمات داوطلب از بین خواهد رفت. 

به همین منظور توصیه می‌شود که این داوطلبان از تنها راه افزایش معدل کتبی یعنی ترمیم معدل استفاده کرده و معدل خود را بهبود دهند. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی دانتل کو، از نحوه آمادگی برای آزمون ترمیم معدل مطلع شوید.

 

مشاوره تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که دارای دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هستند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیستند. این دسته از متقاضیان در صورتی که تمایل به اعمال سوابق تحصیلی دارند، باید در امتحانات نهایی گروه آزمایشی که متقاضی شرکت در آن می باشند، شرکت کنند.

در صورتی فردی مدرک دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت کرده باشد، مشمول اعمال قانون تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 نخواهد بود. باید بدانید که این موضوع به این معنی می باشد که معدل این داوطلب تاثیری در رتبه و تراز متقاضی ندارد و ترازی که در کارنامه اولیه او درج می شود، صرفا ترازی است که در نتیجه پاسخ دهی او به سوالات عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری کسب کرده است.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله از سایت دانتل کو، پیرامون تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 سوالی دارید، می‌توانید پاسخ سوال خود را از مشاوران این مجموعه دریافت کنید. برای ارتباط با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل می توانید از خدمات مشاوره مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 چگونه است؟

    تاثیر سوابق تحصیلی به صورت 50 درصد قطعی می باشد.

  2. میزان تاثیر در آزمون سراسری 1403 به چه صورت است؟

    مطابق با آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر به صورت 50 درصد قطعی است.

  3. آیا معدل در کنکور سراسری 1403 دارای تاثیرات منفی نیز می باشد؟

    بله، در صورتی که معدل داوطلب پایین تر از حداقل های اعلام شده باشد، دارای تاثیر منفی خواهد بود.

    منبع: تاثیر معدل در کنکور سراسری

۰ ۰

تحصیل در امارات

۴۱ بازديد

تحصیل در امارات یکی از گزینه های دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. امارات در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری در زمینه سیستم آموزشی داشته است و در حال حاضر همپای کشور های اروپایی در حال فعالیت می‌باشد. تحصیل در امار‌ات شرایط و ضوابطی دارد که دانشجویان باید به طور کامل از آن ها اطلاع داشته باشند. عدم اطلاع از جزییات تحصیل در امارات، متقاضیان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. در این مطلب به بررسی کامل تحصیل در دوبی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: تحصیل در امارات

تحصیل در امارات

امارات یکی از کشورهای خاورمیانه است که به کشور ایران نیز نزدیک می باشد. این کشور در سال های اخیر پشرفت چشمگیری داشته است به طوری که به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است.

سیستم آموزشی امارات بسیار ارتقا یافته است و دانشگاه های آن مطابق به استانداردهای جهانی در حال فعالیت می باشند. تحصیل در کشور امار‌ات مستلزم دریافت ویزای تحصیلی و پرداخت هزینه های دانشگاه می باشد. ادامه تحصیل در امارات مزایا و معایب و شرایطی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

مزایای تحصیل در دوبی

همانطور که گفته شد امارا‌ت کشور بسیار خوبی برای تحصیل است و مهاجران پس از مهاجرت تحصیلی شرایط خوبی را تجربه خواهند کرد. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در امارات به شرح زیر هستند.

✅امکان انتقالی به دانشگاه های کشور های اروپایی پس از گذشت چند ترم

✅سیستم آموزشی با کیفیت

✅مناسب بودن هزینه تحصیل

✅نزدیک بودن امارات به ایران

✅امکان کار حین تحصیل در امارات

✅پایین بودن نرخ جرم و جنایت در امارات

✅مهاجر پذیری مردم امارات و تنوع فرهنگی

✅امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری پس از فارغ التحصیلی

 

شرایط تحصیل در امارات

برای تحصیل در کشور امار‌ات مانند تحصیل در سایر کشور های جهان شرایطی در نظر گرفته شده است که متقاضیان باید واجد این شرایط باشند. از مهم ترین شرایط تحصیل در امارات این است که دانشجو توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشد.

 دانشجویان برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون های زبان مرسوم مثل آیلتس و تافل ندارند و بدون ارائه مدرک نیز می توان در دانشگاه پذیرش شد. در کشور امارات دانشجویان امکان انجام کار دانشجویی در حین تحصیل را نیز دارند.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی در امارات

یکی از مهم ترین اقدامات برای دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی به امارات این است که مدارک لازم برای دریافت ویزا به طور کامل گردآوری شده و در مرحله اول به دانشگاه و سپس به سفارت ارائه گردد. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیل در امارات به شرح زیر می باشند.

✅پاسپورت معتبر

✅دوازده عکس پاسپورتی

✅فرم های درخواست ویزا به صورت تکمیل شده

✅نامه پذیرش از دانشگاه

✅ارائه مدرک اجاره مسکن یا خوابگاه

✅فیش واریز شهریه دانشگاه

✅آخرین مدارک تحصیلی

✅فیش واریز هزینه های ویزا

✅مدارک مربوط به معاینات پزشکی

✅نامه بانک به منظور اثبات توانایی مالی

اعتبار ویزای تحصیلی امارات یکساله است و پس از آن نیز می توان در هرسال اعتبار آن را تمدید کرد. در صورت کامل بودن مدارک و داشتن تمامی شرایط ویزای تحصیلی در مدت 2 تا 5 هفته صادر خواهد شد. هزینه ویزای تحصیلی امارات در حدود 1000 تا 3000 درهم می باشد.

 

تحصیل در مدارس امارات

دانش آموزان در مدارس امارت باید یک دوره چهار سال در دبیرستان را بگذرانند تا بتوانند مدرک دیپلم خود را دریافت کنند. با تحصیل در دبیرستان های امارات امکان پذیرش در دانشگاه های برتر کشور های اروپایی افزایش می یابد.

مدارس امارات به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. امکان ثبت نام دانش آموزان بین المللی تنها در مدارس خصوصی وجود دارد. این مدارس شهریه پرداز هستند و دانش آموزان بایستی برای هر ترم شهریه بپردازند. تحصیل در امارات در مدارس نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارد.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی امارات

مقطع کارشناسی در امارات یک دوره سه تا چهار ساله است. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه ها و تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی بایستی حداقل 17 سال سن داشته و مدرک دیپلم یا همان مدرک پایان دوره دبیرستان را ارائه دهند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای اروپایی مثل آمریکا، کانادا و یا انگلیس را دارند، می توانند ابتدا در دانشگاه های امارات مشغول به تحصیل شده و سپس انتقالی بگیرند. امکان 10 ساعت کار دانشجویی حین تحصیل در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد. هزینه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی در حدود ۴۰ تا ۷۰ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد امارات

تحصیل در امارات مقطع کارشناسی ارشد یک دوره تقریبا دو ساله است و پس از اتمام دروس نیز دانشجو باید پایان نامه ارائه داده و فارغ التحصیل شود. تعدادی دوره محدود پاره وقت نیز در این مقطع در امارات برگزار می شود که تحصیل در این دوره ها ممکن است در حدود 5 سال به طول بینجامد.

از پرمتقاضی ترین رشته ها در مقطع ارشد دانشگاه های امارات می توان به مهندسی، علوم انسانی، بازرگانی و معماری اشاره کرد. اکثر دانشگاه های امارات در مقطع ارشد دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در مقطع ارشد دانشجویان می‌توانند در هفته به ۲۰ ساعت کار دانشجویی بپردازند. هزینه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۵۵ تا ۷۵ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

تحصیل در مقطع دکتری امارات

مقطع دکتری یک دوره تقریبا 3 تا 4 ساله است که البته با توجه‌ به‌ رشته تحصیلی ممکن است زمان آن بیشتر و یا کمتر شود. در این مقطع دانشجویان پس از اتمام دروس تئوری باید شروع به تحقیق کرده و پایان نامه خود را ارائه دهند. برخی از رشته های پرطرفدار دکتری برای تحصیل در امارات رشته های مهندسی، اقتصاد، علوم و فناوری و بیوتکنولوژی می باشند.

رزومه علمی و پژوهشی قوی از شرایط اصلی پذیرش در مقطع دکتری می‌باشد. توجه داشته باشید که در این مقطع داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل الزامی است چراکه تمامی دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. هزینه دانشگاه ها در مقطع دکتری در حدود ۵۵ تا ۸۰ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

بهترین رشته ها برای تحصیل در امارات

در دانشگاه های امارات تقریبا تمامی رشته های تحصیلی ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند به ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند. اما با این حال برخی از رشته ها در مقاطع مختلف در دانشگاه های امارات پرطرفدار تر هستند و توجه بیشتری به آن ها نشان داده می‌شود. بهترین رشته ها برای تحصیل در امارات به شرح زیر می باشند. 

 

بهترین رشته ها در مقطع کارشناسی

۰ ۰

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

۱۶ بازديد

زمان ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳ در هر نوبت به صورت جداگانه می باشد. علاقه‌مندان به شرکت در آزمون سراسری باید در تاریخ هایی که در سایت سنجش اطلاع رسانی می شود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. از آنجایی که آزمون سراسری 1403 دو بار در سال برگزار خواهد شد. جهت نام نویسی در این آزمون نیز دو بازه زمانی اعلام می شود و متقاضیان می توانند متناسب با میزان آمادگی خود در یکی از این دو آزمون و یا هر دو نام نویسی کنند. برای اطلاع از تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 1403 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 منبع: زمان ثبت نام کنکور سراسری

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

در صورتی که از داوطلبان آزمون سراسری 1403 باشید، حتما اطلاع دارید که از سال 1402 تغییرات بسیاری در این آزمون اعمال می گردد که یکی از آن ها برگزاری این آزمون دو بار در سال است. تمامی جزئیات مرتبط با برگزاری آزمون سراسری از جمله زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در همان روز یا چند رو قبل از نام نویسی منتشر می شود و داوطلبان قبل از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه کنند. در این دفترچه تمامی ضوابط و شرایط به صورت کامل شرح داده شده است و در قسمت های دیگر آن نحوه ثبت‌نام قرارد داده شده است.

 

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه نوبت اول 1403

اولین دوره کنکور سال آینده در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه که در آذر ماه سال ۱۴۰۲ می باشد نام نویسی خود را انجام دهند. داوطلبان واجد شرایط می توانند در این تاریخ با مراجعه به سایت سازمان سنجشبه 

زمات ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تاریخ 5 تا 11 آذر ماه 1402 می باشد.

 

زمان ثبت نام کنکور تیر ماه نوبت دوم ۱۴۰۳

متقاضیانی که تمایل دارند در نوبت دوم آزمون سراسری ثبت نام کنند، باید در تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 به سایت سنجش مراجعه کنند و نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام کنند.

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در تاریخ های اعلام شده جهت زمان ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. داوطلبان گرامی توصیه می شود حتما پیش از اقدام به نام نویسی در تاریخ ثبت‌نام حتما مقاله راهنما کامل زیر را مطالعه نمایید. 

 

 

تمدید تاریخ ثبت نام کنکور 1403

برخی از متقاضیان که علاقه مند به ثبت‌نام در آزمون سراسری می باشند، اما به دلیل عدم آگاهی از زمان دقیق نام نویسی از این مرحله جا مانده اند، می توانند در زمان‌هایی که سازمان سنجش به عنوان تمدید تمدید مهلت ثبت نام کنکور اعلام می نماید، در این مرحله ثبت‌نام خود را انجام دهند.

تمدید زمان ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ تا پنجششنبه 25 فروردین ماه تمدید شد.

داوطلبانی هم که در تاریخ اعلام شده جهت ثبت‌نام آزمون سراسری مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند. می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت‌نام این آزمون اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

داوطلبان در این تمدید تاریخ ثبت نام کنکور می توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. داوطبانی نیز که در روزهای آغازین نام نویسی آزمون سراسری 1403 را انجام داده اند در فرصت مجدد می توانند نسبت به ویرایش و تصحیح اطلاعات آزمون سراسری اقدام نمایند

 

زمان ثبت نام با تاخیر جاماندگان

در سال های گذشته سازمان سنجش مهلت مجددی برای آن دسته از متقاضیانی که به هر دلیلی موفق به نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور نشده اند تعیین می کرد. با توجه به اینکه کنکور دو بار درسال در نوبت های اردیبهشت ماه و تیر ماه برگزار می شود. در دوره گذشته هیچگونه مهلت مجددی و ثبت نام با تاخیری انجام نگرفت.

از این رو پیش بینی می شود پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور که تا چند روز تمدید می شود هیچگونه بازه زمانی دیگری برای نام نویسی وجود نخواهد داشت. لذا توصیه می کنیم برای اطلاع از تمامی اخبار تحصیلی عضو کانال تلگرام مجموعه دانتل کو شوید تا از اخبار لحظه ای اطلاع داشته باشید.

 

در مهلت فرصت مجدد، داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی خود را تکمیل کرده‌اند. چنانچه در اطلاعات ورودی خود اعم از عکس داوطلبی، معدل دیپلم و سوابق تحصیلی، مدارک هویتی یا اطلاعات دیگری که وارد کرده‌اند. می توانند در این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات نام نویسی خود اقدام کرده و این اطلاعات را تصحیح نمایند.

در دوره گذشته ثبت نام با تاخیر کنکور انجام نگرفت. در صورت اعلام بازه زمانی ثبت‌نام با تاخیر در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مراحل ثبت نام

نام نویسی آزمون سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. متقاضیان می توانند در تاریخ نام نویسی این آزمون مطابق مراحل زیر اقدام و در آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش “ sanjesh.org ” در زمان ثبت نام کنکور

2️⃣ دانلود دفترچه راهنما نام نویسی کنکور سراسری 1403 و مطالعه دقیق مندرجات و بخش های مختلف آن

3️⃣ بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری و رفتن به مراحل بعدی در صورت واجد الشرایط بودن

4️⃣ آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز

5️⃣ خرید کارت اعتباری با پرداخت هزینه ثبت نام 

6️⃣ تکمیل فرم اینترنتی در تاریخ ثبت نام کنکور و دریافت کد رهگیری

برای مشاهده راهنما کامل نحوه ثبت‌نام می توانید مقاله نحوه ثبت نام آزمون سراسری زیر را مطالعه نمایید.

 

 

مشاوره تاریخ ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبانی که در تاریخ ثبت نام کنکور و تمدید مهلت، نام نویسی خود را تکمیل کرده اند، در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات ورودی خود را ویرایش کنند. توجه داشته باشید در صورتی اطلاعات اشتباهی را وارد کند در هر مرحله ای از آزمون حذف خواهید شد و حتی در صورت پذیرش، قبولی فرد نیز لغو خواهد شد. 

دسته ای از داوطلبان که در هیچ کدام از بازه های زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت‌نام کنکور سراسری موفق به ثبت‌نام کنکور سراسری نشده اند. می توانند با پرداخت هزینه و سپس خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست ثبت‌نام در این آزمون را داشته باشند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

31 مرداد 1402: جدول زمان بندی هر دو نوبت کنکور سراسری 1403 اعلام شد.

20 آبان 1402: زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت 1403 تغییر کرد. طبق اطلاعیه جدید زمان ثبت نام از 5 آذر آغاز و تا 11 آذر ماه 1402 می باشد

 

سوالات متداول

تاریخ ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

کنکور سراسری 1403 در دو نوبت برگزار می گردد که جزئیات مرتبط با آن را در متن مقاله فوق آورده ایم.

آیا تاریخ ثبت نام کنکور سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، هر ساله پس از اتمام مهلت نام نویسی آزمون، سازمان سنجش در یک بازه زمانی مجزا در اسفند ماه نیز مهلت ثبت‌نام را تمدید نیز می نماید.

نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت‌نام اشاره کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام کنکور سراسری

۰ ۰

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

۱۶ بازديد

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ همانند سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری لازم است که پیش از تکمیل مراحل نام نویسی ابتدا باید از شرایط و مدارک ثبت‌نام آگاهی یابند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده، ثبت نام نوبت اول در آذر و نوبت دوم در فروردین ماه می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی تمامی نکات و راهنما جامع ثبت نام کنکور سراسری 1403 می پردازیم.

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری برای ورود به رشته‌های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته‌های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. علاقه مندان باید در تاریخ‌های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام نمایند. 

طی سال های گذشته که در طول یکسال، فقط یک کنکور سراسری برگزار می شد، تمامی متقاضیان باید در دی ماه مراحل نام نویسی خود را تکمیل می کردند. با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده، شاهد برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال هستیم. متقاضیان برای ثبت نام کنکور نوبت اول این آزمون باید در آذر ماه و برای ثبت نام در نوبت دوم آن در فروردین ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه در هر مرحله از فرآیند آزمون، ثبت نام شما لغو خواهد شد. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 0219105066 تماس حاصل فرمایید.

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

با تصویب تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امسال نیز شاهد برگزاری این آزمون برای دو بار در سال خواهیم بود. به طوری که زمان ثبت نام آزمون سراسری نوبت اول از تاریخ 5 تا 11 آذر ماه 1402 و ثبت‌نام برای نوبت دوم در تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 امکان پذیر خواهد بود.

هرسال نام نویسی کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نوبت های مختلف در جدول زیر شرح داده ایم.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

توصیه می شود که داوطلبان پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در کنکور سراسری، ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری را مطالعه کنند. از سویی دیگر به دلیل تغییرات در روند ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل کو تماس گرفته تا از تمامی شرایط و مدارک و تغییرات اعمال شده در آزمون سراسری آگاه شوید.

 

تمدید مهلت و فرصت مجدد ثبت نام آزمون سراسری 1403

علی رغم اطلاع رسانی های انجام شده هر ساله تعدادی از داوطلبان از ثبت نام کنکور سراسری در مهلت تعیین شده جا می مانند. هر ساله سازمان سنجش مهلت ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام خود نشده اند برای چند روز دیگر تمدید می کند تا این دسته از داوطلبان جامانده امکان ثبت نام با تاخیر آزمون سراسری را داشته باشند.

داوطلبانی که در آزمون سراسری نام نویسی کرده اند در تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ورودی خود اقدام کنندو در صورت مغایرت اطلاعات را تصحیح نمایند.

علاوه بر زمان ثبت نام و تمدید مهلت آن، معمولا سازمان سنجش فرصتی را به عنوان فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز در نظر می گیرد. تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند طی این مرحله مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. همینطور افرادی که برخی اطلاعات خود را به اشتباه در فرم انتخاب رشته وارد کرده، اینگونه جهت ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند. 

در سال گذشته ثبت نام با تاخیر داوطلبان انجام نشد و داوطلبانی که در نوبت های اول و دوم در مهلت تعیین ثبت نام نکرده بودند، امکان شرکت در کنکور سراسری را نداشتند. توصیه میکینم حتما در مهلت تعیین شده نام نویسی خود را تکمیل نمایید.

 

برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳

در سال جاری برای اولین بار آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار خواهد شد. با توجه به اطلاعیه سنجش این آزمون همزمان با کنکور سراسری در ۶ و۷ اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار خواهد شد. 

ثبت نام در این آزمون نیز همزمان با ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در ۵ تا ۱۱ آذر ماه خواهد بود داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می توانند در صورت تمایل در این آزمون شرکت نمایند. نحوه تاثیر معدل و منابع این آزمون و سرفصل های امتحانی همانند کنکور سراسری می باشد.

داوطلبان گرامی برای اطلاع از این آزمون توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید

 

 

تغییرات نحوه برگزاری کنکور سراسری 1403

بر اساس اخباری که از سوی سایت سازمان سنجش منتشر شده، ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تغییرات بسیاری برگزار خواهد شد. در ادامه به مهم ترین تغییراتی که در روند برگزاری کنکور اعمال خواهد شد، اشاره کرده ایم:

۰ ۰

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

۳۴ بازديد

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در واقع فرصت مجددی که سازمان سنجش در اختیار متقاضیان کنکور سراسری قرار می دهد. تا در مهلت‌های مقرری که جهت ثبت نام این آزمون در نظر گرفته شده بود. مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در این بازه زمانی مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. هر ساله معمولا زمان ثبت نام کنکور تمدید می شود، ولی بهتر است داوطلبان با امید تمدید مهلت ثبت نام آزمون سراسری 1403 نام نویسی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

 منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور 

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

باتوجه به تغییرات کنکور سراسری در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه انجام میگیرد. مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در آذر و فروردین ماه می باشد داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش نام نویسی خود را انجام دهند.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلفی شامل نقص مدارک، عدم اطلاع از زمان ثبت نام و … موفق به ثبت نام در این بازه زمانی نمی شوند. سازمان سنجش به منظور رفاه حال این دسته از متقاضیان علاوه بر تمدید تاریخ ثبت نام، یک فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری نیز در نظر می گیرد.

 

تمدید مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه 1403

همانطور که اشاره کردیم، سازمان سنجش پیش از اتمام آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ این زمان را چند روز دیگر تمدید می کند. معمولا این زمان در نظر گرفته شده بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور است و ضمن اینکه فرصت مجددی را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که از ثبت نام جامانده اند،  فرصت ویرایش اطلاعات را نیز در اختیار دیگر داوطلبانی که در زمان های مقرر ثبت نام خود را انجام داده اند، قرار خواهد داد.

تاکنون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403 در نوبت های اول و دوم اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

چنانجه از متقاضیانی هستید که در زمان تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری نیز موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اید، نگران نباشید چراکه می توانید در فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

 

 

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1403 معمولا هر ساله اسفند ماه در نظر گرفته می شود. این بازه زمانی در واقع آخرین فرصتی است که در اختیار جاماندگان از ثبت نام قرار می گیرد. تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض اعلام شدن، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون کنکور سراسری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید با اطلاع قبلی از زمان های ثبت نام و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید

 

ثبت نام از طریق سیستم پاسخگویی

سازمان سنجش برای داوطلبانی که در تمدید مهلت ثبت نام کنکور نیز موفق به نام نویسی و شرکت در این آزمون نمی‌شوند، یک راه برای آنها قرار داده است.

این داوطبان از باید از طریق سیستم پاسخگویی سنجش در خواست خود را ثبت کنند. داوطلبان برای ثبت درخواست خود با به سایت سنجش مراجعه کرده و از طریق سیستم پاسخگویی که در منوی سمت راست این سایت قرار داده شده است می توانند درخواست خود را ثبت کنند. برای مشاهده نحوه ثبت درخواست مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

البته باید متذکر شویم در صورت تایید ثبت درخواست می توانید نام نویسی خود را انجام دهید و امکان دارد با درخواست شما موافقت نشو و رد شود. 

 

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 1403

در فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1403 داوطلبان که در مهلت ثبت نام کنکور نام نویسی خود را انجام داده‌اند، در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را به صورت اشتباه وارد کرده اند می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبان که در این فرصت مجدد نیز از ثبت نام جامانده اند و موفق به نام نویسی نشده اند، سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان نیز راهکاری قرار داده است. این دسته از متقاضیان باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری ثبت کرده و پس از پاسخگویی از طریق همین سیستم موفق به نام نویسی در آزمون سراسری سال شوند. باید این نکته را متذکر شویم هزینه ثبت نام جاماندگان آزمون سراسری مقدار بیشتری از هزینه عادی ثبت نام می باشد.

 

مشاوره آخرین مهلت ثبت نام کنکور

زمان‌هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و یا فرصت مجدد ثبت نام در این آزمون در نظر گرفته می‌شود. ضمن اینکه فرصت ثبت نام را در اختیار جاماندگان قرار می‌دهد، فرصتی برای ویرایش اطلاعات داوطلبانی که مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند.

نکاتی که داوطلبان این آزمون بایستی حتما بدان توجه داشته باشند. اطلاعات درج شده، در فرم نام نویسی کنکور سراسری باید دقیق و مطابق با اطلاعات شناسنامه و تحصیلی داوطلب باشد. چراکه سازمان سنجش در صورت دریافت اطلاعاتی که با اطلاعات اصلی مغایرت دارد، در هر مرحله از این آزمون داوطلب را حذف خواهد کرد.

پس از ثبت اطلاعات خود و چندین بار بررسی در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید. دراین زمان‌های در نظر گرفته شده، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

چنانچه پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

20 آبان 1402: مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه نوبت اول در 5 تا 11 آذر ماه 1402 و مهلت ثبت نام آزمون تیر ماه در 7 تا 12 فروردین ماه 1403 انجام خواهد گرفت.

 

سوالات متداول

آیا زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام آزمون سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، سازمان سنجش معمولا در روزهای پایانی مهلت ثبت نام کنکور مهلت نام نویسی در این آزمون را چند روزی تمدید می کند.

آخرین مهلت ثبت نام کنکور اردو تیر ماه چه زمانی می باشد.

در متن مقاله آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری در نوبت های اردیبهشت و تیر ماه را قرار داده ایم.

تمدید زمان ثبت‌نام کنکور چه تاریخی می باشد؟

تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید زمان ثبت نام اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما مطابق هر سال یک بازه زمانی پس از اتمام تاریخ ثبت نام در نظر گرفته می شود.

منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور 

۰ ۰

ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

۳۹ بازديد

ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای دانش آموزانی که ثبت‌نام اینترنتی خود را از طریق سایت my.medu.ir انجام داده اند اما قصد ویرایش آن ها را دارند، امکان پذیر می باشد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را در زمان نام نویسی اینترنتی به درستی در سامانه مربوطه وارد کنند. دانش آموزانی که بعد از تکمیل مراحل نام نویسی متوجه می شوند برخی اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند، می توانند مجدد وارد سایت شده و اطلاعات خود را تصحیح کنند. در ادامه این مطلب به زمان و نحوه ویرایش ثبت نام شاهد 1403 – 1404 پرداخته ایم.

منبع: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 

ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آنچه در ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد در سامانه my.medu.ir اهمیت دارد، این است که متقاضیان اطلاعات خود را به درستی در سامانه وارد کنند. چنانچه دانش آموزان پس از تکمیل کردن اطلاعات خود متوجه شوند که برخی اطلاعات را به اشتباه وارد کرده اند، بایستی قبل از اتمام مهلت نام نویسی اینترنتی مدارس شاهد، نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اقدام نمایند. توصیه می شود به منظور جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه، متقاضیان دفترچه راهنمای مدارس شاهد را به دقت مطالعه کنند و پس از اطلاع از نحوه امتیاز بندی، مدارک لازم و … اقدام به ثبت‌نام کنند. بهتر است دانش آموزان و اولیای گرامی آن ها پس از تکمیل اطلاعات نیز چندین بار فرم تقاضانامه اینترنتی را بررسی کنند و در صورتی که اشتباهی در آن وجود داشت، ویرایش ثبت نام شاهد  انجام دهند.

 

زمان ویرایش ثبت نام شاهد 1403 – 1404

همزمان با شروع مهلت ثبت‌نام مدارس و قبل از اتمام مهلت نام نویسی، متقاضیان می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد خود اقدام کنند. دانش آموزی که پس از ثبت‌نام متوجه شود موردی را در فرم تقاضانامه اینترنتی به اشتباه وارد کرده است، مجاز به ویرایش فرم ثبت نام شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ قبل از اتمام مهلت نام نویسی خواهد بود. در ادامه به زمان اصلاح اطلاعات اشاره کرده ایم.

پایه تحصیلی زمان ویرایش ثبت نام مدارس شاهد
اول ابتدایی خرداد ماه ۱۴۰۳
پایه هفتم دوره اول متوسطه تیر ماه ۱۴۰۳
پایه دهم دوره دوم متوسطه مرداد ماه ۱۴۰۳
میان پایه مرداد ماه ۱۴۰۳

به محض اعلام زمان ثبت‌نام اینترنتی در سامانه my.medu.ir و به دنبال آن مشخص شدن زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 جدول فوق را بروزرسانی کرده و زمان دقیق ویرایش برای هر پایه تحصیلی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

تمدید مهلت ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳-۱۴۰۴

به طور معمول مهلت ثبت نام مدارس شاهد تمدید می‌شود تا دانش آموزان متاخر که به هر دلیلی موفق به نام نویسی در مهلت اصلی نشده اند، امکان ثبت نام را داشته باشند. در بازه زمانی که مهلت ثبت نام تمدید می‌شود نیز همچنان امکان ویرایش ثبت نام مدارس شاهد وجود دارد و داوطلبانی که قبلا نام نویسی کرده اند، می‌توانند اطلاعات خود را اصلاح نمایند. اما پس از پایان این مهلت دیگر امکان نام نویسی و ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت و فرم ثبت نام دانش آموز با اطلاعات اشتباه باطل خواهد شد. 

 

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در سال های گذشته که ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سایت پادا انجام می شد، تصحیح اطلاعات ثبت نامی نیز از طریق سایت پادا امکان پذیر بود. با توجه به اینکه از سال گذشته متقاضیان باید جهت ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد در پایه های اول ابتدایی، هفتم و دهم به سایت مای مدیو به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” مراجعه کنند، ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 نیز از طریق این سامانه امکان پذیراست. در ادامه این مطلب به نحوه تصحیح اطلاعات در مقاطع تحصیلی مختلف پرداخته ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام my.medu.ir 

✅ درج کدملی و سریال شناسنامه دانش آموز

✅ انتخاب گزینه مدارس شاهد

✅ بررسی فرم نام نویسی پر شده و ویرایش ثبت نام شاهد در صورت نیاز

✅ تایید مجدد و دریافت کد پیگیری

 

راهنما تصویری

دسترسی به فرم ویرایش ثبت نام شاهد مشابه نحوه ثبت نام آن می باشد که در ادامه به صورت گام به گام مراحل آن را ارائه کرده ایم.

1️⃣ به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش با آدرس my.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموز را در کادر وارد نمایید. 

3️⃣ در این مرحله ویرایش ثبت نام شاهد 1403 – 1404 صورت نداشتن نام کاربری و رمز عبور بر روی گزینه ورود از طریق دولت کلیک کنید.

4️⃣ شماره تلفن همراهی که ثبت نام قبلا انجام داده اید وارد کنید.

5️⃣ کد یکبار مصرف پیامک شده را وارد کنید.

6️⃣ بر روی گزینه ثبت نام مدارس شاهد کلیک نمایید. 

7️⃣ پس از وارد شدن به صفحه جدید، فرم تقاضانامه اینترنتی نمایش داده می شود که داوطلب می تواند ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را انجام دهد و در نهایت بر روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک نماید.

 

مشاوره یرایش ثبت نام شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

از آن جایی که ثبت نام مقاطع اصلی شامل پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام شاهد انجام می شود، متقاضیان و همچنین اولیای آن ها باید دقت داشته باشند که در زمان ثبت نام اینترنتی، اطلاعات خواسته شده را به دقت تکمیل کنند تا اشتباهی در این مسیر رخ ندهد.

توصیه می شود که پس از تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی، متقاضیان چندین بار فرم مربوطه را بررسی کنند تا اگر خطایی رخ داده است و اطلاعاتی را به اشتباه وارد کرده اند، ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را انجام دهند. لازم است اشاره کنیم در صورتی که متقاضیان تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام مدارس شاهد اطلاعات خود را ویرایش نکنند، پس از این بازه زمانی نیز فرصت مجددی برای اصلاح اطلاعات وجود نخواهد داشت و فرم تقاضانامه ای که اطلاعات آن اشتباه درج شده است، باطل خواهد شد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ویرایش ثبت نام شاهد برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا متقاضیان می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 اقدام کنند؟

    بله، تمامی متقاضیان مجاز هستند قبل از اتمام ثبت نام، اگر قصد ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را دارند، اقدام نمایند.

  2. ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از طریق چه سایتی چه امکان پذیر است؟

    ویرایش ثبت نام شاهد از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” امکان پذیر است.

  3. نحوه تصحیح ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به نحوه ویرایش اطلاعات اشاره کرده ایم.

    منبع: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد

۰ ۰

سایت ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۳ – sanjesh.org

۳۸ بازديد

سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می‌باشد. با توجه به تغییرات آزمون سراسری و برگزاری کنکور 2 بار در سال، داوطلبان برای شرکت در هر آزمون بایستی به صورت جداگانه در تاریخ تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کنند. کنکور سراسری در پنج زیر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان به صورت یکپارچه برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان می توانند برای تکمیل مراحل نام نویسی و شرکت در این آزمون به سایت ثبت نام کنکور سراسری 1403 مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: سایت ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

تمامی مراحل کنکور سراسری اعم از دریافت دفترچه راهنما و انجام فرآیند ثبت‌نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج از طریق سایت ثبت نام کنکور در سایت سنجش sanjesh.org انجام می گیرد. داوطلبان باید در زمان مقرر با مراجعه به سامانه سازمان سنجش دفترچه راهنما را دریافت و به صورت کامل مطالعه کنند تا از شرایط ثبت نام آگاه شوند. سپس با فعال شدن لینک ثبت‌نام، داوطلبان می توانند نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را انجام دهند.

تمامی اطلاعیه های مربوط به ثبت نام و همینطور لینک ثبت نام کنکور سراسری 1403 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org منتشر شده و فعال می گردد. داوطلبان می توانند پس از تکمیل مراحل نام نویسی خود، برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و همینطور تاریخ برگزاری به وبسایت نامبرده مراجعه کنند.

 

معرفی بخش های مختلف سایت ثبت نام کنکور 

پس از ورود به سایت سنجش در صفحه اصلی سایت با بخش های مختلفی مواجه می‌شوید که در هر بخش امکانات مختلفی قرار گرفته است. معرفی بخش های مختلف سایت ثبت نام کنکور به شرح زیر می‌باشد. 

منوی ارتباط 

در این بخش داوطلبان می‌توانند گزینه هایی همچون ارتباط با ما، معرفی سازمان، معرفی خدمات، دسترسی به سایت قدیم و درخواست گواهی قبولی و رتبه را مشاهده نمایند. 

سیستم پاسخگویی

در صورتی که داوطلبی قصد ثبت درخواست در زمینه های مختلف مثل اعتراض، بازیابی رمز عبور و غیره را داشته باشد، می‌تواند از طریق این منو وارد سیستم پاسخگویی شده و پس از عضویت درخواست خود را ثبت نماید. 

اطلاعیه ها

در وسط صفحه اصلی سایت بخش مربوط به اخبار و اطلاعیه ها قرار گرفته است. داوطلبان از این بخش می‌توانند به جدیترین اخبار مربوط به آزمون های مختلف دسترسی داشته باشند و از آن ها آگاه شوند. 

آزمون ها

و مهم ترین و پر استفاده ترین بخش سایت ثبت نام کنکور مربوط به آزمون ها می‌باشد. داوطلبان برای ثبت نام در هر آزمون می‌توانند بر روی هر عبارت کلیک کرده و به منوهای مختلف همچون ثبت نام آزمون، انتخاب رشته، اعلام نتایج و… دسترسی داشته باشند. 

 

سایت سنجش ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه sanjesh.org

در دفترچه راهنما تمامی شرایط لازم برای ثبت نام و مدارک مورد نیاز در هنگام ثبت نام شرح داده شده است و داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند نسبت به این شرایط آگاهی یابند. در این زمان داوطلبان باید با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org (سازمان سنجش) با انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ثبت نام را آغاز کنند.

داوطلبان برای نام نویسی ابتدا باید هزینه شرکت در آزمون را پرداخت و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند تا امکان ورود به سایت سنجش و انجام فرآیند ثبت‌نام برای شان فعال شود و کد رهگیری که به منزله پایان ثبت‌نام آزمون سراسری است را دریافت کنند. در ادامه مراحل کلی ثبت نام را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سنجش sanjesh.org

✅ دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور 

✅ آگاهی از شرایط و مدارک لازم

✅ خرید کارت اعتباری و سرایط 12 رقمی ثبت نام 

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ دریافت کد رهگیری

 

نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور 1403

داوطلبانی که مطابق دفترچه راهنما واجد الشرایط نام نویسی در این آزمون می باشند، بایستی پس از تهیه مدارک لازم، مطابق مراحل زیر برای ثبت نام اقدام کنند.

 

1️⃣ وارد سایت ثبت نام کنکور سنجش ” sanjesh.org ” شوید و از منوی پایین بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

2️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

 

نحوه پرداخت و خرید کارت اعتباری

داوطلبان ابتدا باید هزینه ثبت نام کنکور پرداخت کرده و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند که در ادامه به شرح مراحل پرداخته ایم.

4️⃣ بر روی گزینه ” سیستم خرید سریال ثبت نام دوره دوم آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

 

5️⃣ مجددا بر روی گزینه سیستم خرید سریال ثبت نام دوره دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

 

6️⃣ مطابق با علاقه‌مندی خود می‌بایست نوع سریال ثبت نام خود را مشخص کرده و آن را خریداری کنید.

 

7️⃣ در این مرحله فرمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که این فرم باید با اطلاعات شخصی داوطلب پر شود. پس از تکمیل فرم ثبت نام کنکور با کلیک بر روی دکمه «تائید و ادامه» شرایط ورود به مرحله بعد فراهم می‌شود.

 

8️⃣ در مرحله نهایی، داوطلب با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در محل مربوطه قادر به پرداخت هزینه ثبت‌نام خواهد بود. با نهایی کردن خرید، یک سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. متقاضیان برای ادامه فرایند نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور به این سریال 12 رقمی نیاز خواهند داشت. بدین ترتیب ضروری است که این سریال 12 رقمی یادداشت شده و از آن نگهداری شود

 

مراحل ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

9️⃣ مجدد به صفحه اول سایت ثبت نام کنکور برگشته و گزینه سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 را انتخاب کنید.

 

۰ ۰

آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟

۴۲ بازديد

به طور کلی امکان ترمیم معدل تنها یکبار برای داوطلبان وجود دارد اما با انتشار اطلاعیه های جدید، اعلام شده است که داوطلبان در سال ۱۴۰۳ فرصت مجددی نیز برای ترمیم معدل خواهند داشت. در این مطلب به پاسخ سوال آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟

ترمیم معدل کنکور سراسری

در سال 1403 تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به صورت 50 درصد قطعی می باشد. در سال های گذشته تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مثبت محاسبه می شد یعنی تنها در صورت بالا بودن معدل، رتبه کنکور نیز ارتقا می یافت و در صورت پایین بودن معدل، سوابق تحصیلی محاسبه نمی شد.

اما با تغییر تاثیر سوابق تحصیلی به حالت قطعی، اهمیت معدل بسیار رفته است چرا که اگر معدل داوطلب پایین باشد، رتبه او در کنکور نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به همین دلیل بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری به دنبال راهی برای بهبود معدل خود می گردند که بهترین راهکار ترمیم معدل می باشد.

با توجه به محدویت های تعداد دفعات ترمیم معدل، این سوال به وجود می آید که آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد یا خیر. در این مقاله از سایت مشاوره تحصیلی دانتل کو به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

 

شرایط ثبت نام ترمیم معدل

تمامی داوطلبان کنکور 1403 که سوابق تحصیلی ندارند و یا سابقه تحصیلی آن ها ناقص است، باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند. در غیر این صورت تاثیر قطعی پنجاه درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را از دست خواهند داد و تا حد زیادی از سایر داوطلبان جا می‌مانند.

بالا بودن معدل در بهوبد رتبه کنکور بسیار تاثیرگذار است چراکه تاثیر آن پنجاه درصد است و از سوی دیگر با توجه به قطعی بودن تاثیر سوابق تحصیلی، پایین بودن معدل نیز بسیار ناخوشایند است چراکه رتبع و تراز داوطلب را پایین می‌آورد. مشمولان ثبت نام آزمون ترمیم معدل به شرح زیر می باشند.

  • داوطلبانی که دیپلم نظری نظام جدید (6.3.3) دارند.

  • داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای یا کارشناسی نظام جدید (6.3.3) دارند.

  • افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی

  • کسانی که از قبل سابقه تحصیلی داشته اند.

افرادی که قبلا در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، پس از تصویب تغییرات کنکور سراسری می توانند مجددا در این آزمون شرکت کنند. افرادی که قصد شرکت در کنکور گروه آزمایشی متفاوت با رشته خود در دبیرستان را دارند نیز مجاز به شرکت در آزمون ترمیم معدل هستند.

آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد | تعداد دفعات مجاز ترمیم معدل

طبق اطلاعات اولیه افراد در سال 1403 تنها می توانستند یکبار ترمیم معدل انجام دهند. این فرصت یکباره در امتحانات نهایی خرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در امتحانات شهریور ماه دیگر امکان ترمیم معدل کنکور وجود ندارد چراکه امتحانات شهریور یک فرصت جبران است.

با توجه به اینکه ترمیم معدل نیز خود به‌عنوان فرصت جبرانی در نظر گرفته می شود، دیگر امکان آزمون مجدد در شهریور وجود نخواهد داشت. چنانچه قصد ترمیم معدل دارید، بهتر است با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت کنید تا در همان آزمون اول موفق به کسب نمرات عالی شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو و عضو شوید.

حتما بخوانیدمدارک ثبت نام کنکور 

 

آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد؟

همانطور که گفته شد داوطلبان کنکور تنها یکبار فرصت ترمیم معدل دارند. اما اطلاعیه های جدیدی منتشر شده است و بر اساس آن ها وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد داوطلبان کنکور، گفته است که افرادی که سال گذشته در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، می تواند امسال نیز مجددا در این آزمون شرکت نمایند.

توصیه می شود که داوطلبان این فرصت مجدد را غنیمت شمرده و با کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان تحصیلی مجموعه دانتل کو، به بهترین نحو برای آزمون شده و نمرات عالی کسب کنند.

مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو

کنکور سراسری یک مرحله حساس و تاثیرگذار در زندگی دانش آموزان است چراکه ادامه مسیر تحصیلی و شغلی آنان را تعیین خواهد کرد. با توجه به تغییرات گسترده کنکور سراسری در دو سال اخیر، بسیاری از داوطلبان دچار ابهام و سردرگمی شده اند. از این رو توصیه می‌شود که داوطلبان از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند تا جدیدترین اطلاعات و اخبار مربوط به کنکور سراسری را در اختیارشان قرار داده و بر این اساس در جهت کسب نتیجه بهتر یاری شان کنند.

در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو مشاوران و متخصصان باتجربه ای گرد هم آمده اند و آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند. در این مرکز تمامی خدمات مشاوره ای به صورت تلفنی می‌باشد و شما می‌توانید با صرف هزینه و زمان کمتر بهترین نتیجه را کسب نمایید. برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1. آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد؟

بر اساس جدیدترین اطلاعیه منتشر شده، داوطلبانی که سال گذشته در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، می‌توانند مجددا در سال جدید در این آزمون شرکت نمایند.

2. در صورت کمتر شدن نمره ترمیم معدل چه خواهد شد؟

در این صورت جای نگرانی وجود ندارد چراکه بالاترین معدل یعنی همان نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد.

3. آیا داوطلبان نظام آموزشی قدیم نیز می‌توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند؟

بله با توجه به تاثیر قطعی پنجاه درصدی سوابق تحصیلی این امکان در نظر گرفته شده است تا تمامی داوطلبان بتوانند نمرات خود را بهبود بخشند.
منبع: آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟

۰ ۰

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

۱۴ بازديد

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالات متقاضیانی است که قصد نام‌نویسی و استخد‌ام در آمو‌زش و پرو‌رش را دارند. هر ساله سازمان سنجش و آموزش کشور آزمون استخدامی برگزار می‌کند و افرادی که موفق به قبولی در این آزمون شوند می‌توانند وارد مرحله مصاحبه شوند. با توجه به برگزاری آزمون به صورت سالانه ضروری است که داوطلبان از زمان ثبت نام اطلاع دقیق داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند. در این مطلب به بررسی کامل زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آزمون استخدامی آموزش و پرورش تنها یکبار در سال برگزار می‌شود به همین دلیل اطلاع از زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ بسیار حائز اهمیت است چراکه با از دست دادن مهلت تعیین شده برای نام نویسی باید تا سال آینده برای ثبت‌نام صبر نمایید. برای کسب اطلاع شما عزیزان در این مطلب به بررسی کامل زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 پرداخته‌ایم. 

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به عهده سازمان سنجش و آموزش کشور است و متقاضیان برای نام نویسی آزمون بایستی به این سامانه با آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. سازمان سنجش با توجه به نیروی مورد نیاز ارگان های دولتی مختلف، آزمون استخدامی را برگزار کرده و بر این اساس اقدام به نیرو پذیرش می‌کند. 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته آموزگاری 1402 از 10 تا 22 اسفند ماه بود و آزمون رشته دبیری نیز از 27 خرداد تا 3 تیر فرصت داشت. برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی امو آموزش معلولین نیز متقاضیان از 17 تا 31 شهریور فرصت داشتند.

پس از اینکه دستورالعمل استخدام آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش تدوین شد، اطلاعیه ای از سوی این سازمان منتشر شده و طی آن تاریخ دقیق و زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام می‌گردد. در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام آزمون در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده است. اما انتظار می‌رود که مانند روند سال گذشته باشد. 

به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1403 این مطلب بروزرسانی خواهد شد. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.  

 

تمدید مهلت زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش 1403

بسیاری از افراد در زمان اولیه ثبت نام موفق به ثبت نام نمی‌شوند و مهلت نام نویسی را از دست می‌دهند. اما جای نگرانی در این شرایط وجود ندارد چراکه سازمان سنجش معمولا هر سال زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را تمدید می‌کند و فرصت مجددی در اختیار متقاضیان متاخر قرار می‌گیرد. 

سال گذشته زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تمامی رشته ها در حدود ۳ تا ۷ روز تمدید شد. در سال ۱۴۰۳ هنوز زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

تقویم زمانی استخدام آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش تقویم زمانی مشخصی دارد که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور تعیین شده و به در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. اطلاع از تقویم زمانی به متقاضایان کمک می‌کند تا بتوانند در زمان های تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند.

در حال حاضر تقویم زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ مشخص نشده است اما داوطلبان می‌توانند با مشاهده جدول زمانی سال گذشته در مورد بازه زمانی نسبی ثبت نام در سال جدید نیز مطلع شوند. 

تقویم زمانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
ثبت نام آزمون  27 تا 31 خرداد 1402
تمدید زمان ثبت نام آزمون تا 3 تیر 1402
دریافت کارت ورود به جلسه 9 مرداد 1402
برگزاری آزمون استخدامی 12 مرداد 1402
نتایج اولیه شهریور 1402
مصاحبه نیمه اول شهریور 1402
نتایج نهایی اواخر مهر 1402

 

مشاوره زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

متقاضیانی که در زمان تعیین شده موفق به ثبت نام در آزمون نشده اند، می‌توانند در زمان تمدید مهلت نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام کنند. با این حال توصیه می‌شود که متقاضیان با پیگیری اخبار مربوط به جدول زمانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در همان روزهای ابتدایی اقدام به نام نویسی نمایند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. توجه داشته باشید که امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام و همچنین تمدید مهلت وجوود دارد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در مورد زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تان وجود دارد و یا در روند نام نویسی در سایت سنجش با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 چه تاریخی است؟

    تاریخ دقیق ثبت نام در سال جدید هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این مطلب از سایت دانتل کو قرار خواهد گرفت.

  2. آیا زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمدید خواهد شد؟

    بله سازمان سنجش هر ساله مهلت نام نویسی آزمون را تمدید خواهد کرد. 

  3. چندبار در سال امکان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود دارد؟

    این آزمون تنها یکبار در سال برگزار می‌شود و در صورت از دست دادن مهلت نام نویسی بایستی یکسال برای شرکت در آن صبر نمایید. 

    منبع: زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

۰ ۰