شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

۱۹ بازديد

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ همانند سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری لازم است که پیش از تکمیل مراحل نام نویسی ابتدا باید از شرایط و مدارک ثبت‌نام آگاهی یابند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده، ثبت نام نوبت اول در آذر و نوبت دوم در فروردین ماه می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی تمامی نکات و راهنما جامع ثبت نام کنکور سراسری 1403 می پردازیم.

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری برای ورود به رشته‌های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته‌های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. علاقه مندان باید در تاریخ‌های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام نمایند. 

طی سال های گذشته که در طول یکسال، فقط یک کنکور سراسری برگزار می شد، تمامی متقاضیان باید در دی ماه مراحل نام نویسی خود را تکمیل می کردند. با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده، شاهد برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال هستیم. متقاضیان برای ثبت نام کنکور نوبت اول این آزمون باید در آذر ماه و برای ثبت نام در نوبت دوم آن در فروردین ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه در هر مرحله از فرآیند آزمون، ثبت نام شما لغو خواهد شد. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 0219105066 تماس حاصل فرمایید.

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

با تصویب تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امسال نیز شاهد برگزاری این آزمون برای دو بار در سال خواهیم بود. به طوری که زمان ثبت نام آزمون سراسری نوبت اول از تاریخ 5 تا 11 آذر ماه 1402 و ثبت‌نام برای نوبت دوم در تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 امکان پذیر خواهد بود.

هرسال نام نویسی کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نوبت های مختلف در جدول زیر شرح داده ایم.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

توصیه می شود که داوطلبان پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در کنکور سراسری، ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری را مطالعه کنند. از سویی دیگر به دلیل تغییرات در روند ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل کو تماس گرفته تا از تمامی شرایط و مدارک و تغییرات اعمال شده در آزمون سراسری آگاه شوید.

 

تمدید مهلت و فرصت مجدد ثبت نام آزمون سراسری 1403

علی رغم اطلاع رسانی های انجام شده هر ساله تعدادی از داوطلبان از ثبت نام کنکور سراسری در مهلت تعیین شده جا می مانند. هر ساله سازمان سنجش مهلت ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام خود نشده اند برای چند روز دیگر تمدید می کند تا این دسته از داوطلبان جامانده امکان ثبت نام با تاخیر آزمون سراسری را داشته باشند.

داوطلبانی که در آزمون سراسری نام نویسی کرده اند در تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ورودی خود اقدام کنندو در صورت مغایرت اطلاعات را تصحیح نمایند.

علاوه بر زمان ثبت نام و تمدید مهلت آن، معمولا سازمان سنجش فرصتی را به عنوان فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز در نظر می گیرد. تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند طی این مرحله مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. همینطور افرادی که برخی اطلاعات خود را به اشتباه در فرم انتخاب رشته وارد کرده، اینگونه جهت ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند. 

در سال گذشته ثبت نام با تاخیر داوطلبان انجام نشد و داوطلبانی که در نوبت های اول و دوم در مهلت تعیین ثبت نام نکرده بودند، امکان شرکت در کنکور سراسری را نداشتند. توصیه میکینم حتما در مهلت تعیین شده نام نویسی خود را تکمیل نمایید.

 

برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳

در سال جاری برای اولین بار آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار خواهد شد. با توجه به اطلاعیه سنجش این آزمون همزمان با کنکور سراسری در ۶ و۷ اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار خواهد شد. 

ثبت نام در این آزمون نیز همزمان با ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در ۵ تا ۱۱ آذر ماه خواهد بود داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می توانند در صورت تمایل در این آزمون شرکت نمایند. نحوه تاثیر معدل و منابع این آزمون و سرفصل های امتحانی همانند کنکور سراسری می باشد.

داوطلبان گرامی برای اطلاع از این آزمون توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید

 

 

تغییرات نحوه برگزاری کنکور سراسری 1403

بر اساس اخباری که از سوی سایت سازمان سنجش منتشر شده، ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تغییرات بسیاری برگزار خواهد شد. در ادامه به مهم ترین تغییراتی که در روند برگزاری کنکور اعمال خواهد شد، اشاره کرده ایم:

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.