شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

۱۱ بازديد

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ معمولا در آذر ماه انجام می شود. متقاضیان شرکت در کنکور ارشد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، در آزمون ثبت نام نمایند. گزینش دانشجویان کلیه دوره‌های تحصیلی شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد، از طریق نتایج این آزمون انجام می‌شود. آزمون کارشناسی ارشد برای تمام دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. در ادامه اطلاعات تکمیلی زمان و شرایط و نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1403 را ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام کنکور ارشد

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری آزمون می باشد و به منظور ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ زمان مشخصی را از طریق سایت ” sangesh.org ” منتشر می کند تا متقاضیان بتوانند در بازه های زمانی مشخصی اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود نمایند. از همین رو متقاضیان می توانند به منظور تکمیل مراحل نام نویسی خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

با توجه به اینکه کنکور ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است، ثبت نام هر دو به صورت مشترک در سایت سازمان سنجش آموزش انجام می شود.

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1403

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد طبق برنامه زمانی سازمان سنجش نام نویسی ارش سال گذشته در ۱۶ آذر ماه آغاز و تا ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت. داوطلبان در این بازه زمانی می توانسند نام نویسی خود را در سایت سنجش انجام دهند. 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از ۷ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ می باشد.

 سازمان سنجش هر ساله یک بازه زمانی یک هفته ای را جهت نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد در نظر می گیرد، اما برخی از متقاضیان به دلیل اطلاع نداشتن از آن، از تکمیل مراحل نام نویسی جا می مانند. این دسته از متقاضیان می‌توانند در فرصت مجددی که سازمان سنجش برای جاماندگان درنظر می گیرد، نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند. در نظر داشته باشید که مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد معمولا چند باری تمدید می شود، اما بهتر است که ثبت نام کنکور ارشد خود را در روزهای ابتدایی مهلت در نظر گرفته شده انجام دهید.

 

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

هر ساله با شروع ثبت نام کنکور ارشد، دفترچه راهنما ثبت نام ارشد نیز در سایت سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند نسبت به دانلود و مطالعه آن اقدام نمایند. در دفترچه راهنمای ثبت نام تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان همچون زمان و نحوه نام نویسی، مدارک و شرایط، لیست رشته ها و… قرار دارد. 

اطلاعات دفترچه هرساله بروزرسانی می‌شود پس همه داوطلبان حتی آن هایی که سال گذشته در آزمون شرکت کرده اند نیز باید دفترچه سال جدید را مطالعه نمایند. در حال حاضر دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1403 منتشر نشده است. به محض انتشار، لینک دانلود آن در این صفحه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به صورت مستقیم دفترچه را دانلود نمایید. 

 

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ثبت‌نام آزمون تابع شرایطی است که در ادامه شرایط ثبت نام کنکور ارشد را ارائه کرده ایم.

✅ داشتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دانشجویان دوره کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.

✅ شاغلین در سازمان های دولتی و وزارت خانه ها و فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی و دبیری باید موافقت سازمان مربوط به خود را جلب نموده باشند.

❌ در صورت تحصیل در مقطع ارشد، پیش از اتمام مهلت نام نویسی در این آزمون، انصراف قطعی از تحصیل داده باشند. به استثنا افرادی که فقط رشته محل های دانشگاه آزاد را مدنظر دارند.

❓❗ فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی وضعیت تعهد خدمت خود را مشخص نموده باشند.

⛔داوطلبان آقا منعی از نظر سازمان نظام وظیفه نداشته باشند.

⛔دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه به شرط انصراف قطعی از تحصیل تا پیش اتمام مهلت ثبت نام کنکور ارشد

⛔داوطلبان که تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی آن ها از سال ۸۶ به بعد می باشد نباید معدل دوره کارشناسی کمتر از ۱۲ باشد.

 

مدارک ثبت نام کنکور ارشد 1403

برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 به برخی مدارک نیاز می باشد که در ادامه آن ها را آورده ایم.

✅فایل اسکن شده از عکس داوطلب (این عکس باید با حجم و اندازه مشخص و تعیین شده ای که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، در سامانه بارگذاری گردد.)

✅خرید کارت اعتباری 10 رقمی از سایت سازمان سنجش و ارائه کد سریال ثبت نام

✅اصل فرم تکمیل شده معدل که در انتهای دفترچه راهنما درج شده است. (این فرم مختص دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی است که باید حداکثر تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیل شوند.)

برای آگاهی از تمامی مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

راهنما ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

طبق چارت زیر اولین مرحله ثبت نام کنکور ارشد، دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد می باشد. هر داوطلب مطابق برعلاقه‌مندی خود نهایتا در دو رشته مجاز به ثبت‌نام می‌باشد. کلیه دارندگان مدارک کارشناسی مجاز به ثبت‌نام در آزمون می‌باشند. داوطلبان باید برای انجام نام نویسی مراحل زیر پیگیری نمایند.

 

راهنما تصویری گام به گام

در ادامه به شرح راهنما و نحوه ثبت نام کنکور ارشد می پردازیم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید.

4️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام کنکور ارشد 1403 بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام ” کلیک کنید. 

6️⃣ با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای برایتان نمایش داده می شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ” و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون ارشد 1403 ” می باشد.

7️⃣ اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود وارد کنید و سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

8️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده‌ام ” را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

9️⃣ اطلاعات  کارت بانکی را وارد کرده و سپس بر روی ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

۰ ۰

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

۱۲ بازديد

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ فرصت مجددی می‌باشد که سازمان سنجش در اختیار داوطلبانی که نتوانسته اند در مهلت مقرر، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، قرار می دهد. معمولا تمدید زمان ثبت نام بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت نام ارشد 1403 می باشد. همینطور در یک بازه زمانی جداگانه نیز این فرصت مجدد ثبت نام، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

 

مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

سازمان سنجش هر ساله در آذر ماه یک مهلت یک هفته ای تا ده روزه را جهت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد در نظر می گیرد که داوطلبانی که از این تاریخ مطلع باشند، می توانند مراحل ثبت نام خود را طی کنند. اما با این حال نیز بسیاری از متقاضیان از ثبت نام در زمان ثبت نام جا می مانند. برای ثبت نام این دسته از داوطلبان، سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور ارشد را نیز تمدید می کند. تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 معمولا دو الی سه روز می باشد که بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت نام می باشد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از ۷ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ می باشد.

داوطلبان در بازه زمانی مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش دفترچه راهنما ثبت نام دانلود و به صورت کامل مطالعه کنند. پس از آن فرآیند نام نویسی را شروع و فرم ثبت نام تکمیل و در آخر کدرهگیری نام نویسی خود را دریافت کنند. داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از نام نویسی مقاله راهنما جامع زیر را مطالعه نمایید.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

سازمان سنجش برای آن دسته از متقاضیانی که در زمان تعین شده از ثبت نام جا مانده‌اند. پس از اتمام زمان ثبت‌نام چند روز دیگر مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 تمدید می کند. تا همه داوطلبان متقاضی بتوانند در کنکور کارشناسی ارشد که در اریبهشت ۱۴۰۳ برگزار شرکت نموده و شانس خود را برای قبولی و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسنجند.

تاکنون سازمان سنجش اطلاعیه از زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 اعلام نکرده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

برخی از متقاضیان در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و حتی در زمان تمدید تاریخ ثبت نام به دلایلی از جمله نقص مدارک موفق به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام این آزمون در سایت سازمان سنجش نمی شوند. این دسته از داوطلبان می توانند در فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 1403 نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ معمولا در دو بازه زمانی در اختیار متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد قرار داده می شود. مهلت مجدد ثبت نام اول در بهمن ماه و مهلت مجدد ثبت نام بعدی در اردیبهشت ماه می باشد. در سال گذشته مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد همزمان با زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد بود.

تاکنون سازمان سنجش پیرامون فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 1403 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما به محض اعلام شدن، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ در کانال تلگرام مرکز مشاوره تحصیلی دانتل عضو شوید با اطلاع قبلی از زمان های ثبت نام و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید.

ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد 1403 

در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان جامانده می توانند ثبت نام خود ر ا انجام دهند. همزمان با این افرادی آن دسته از متقاضیانی که ثبت نام خود را انجام داده اند در صورت بروز خطا در وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود، آن ها نیز می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور ارشد خود اقدام کنند و اطلاعات وارد شده را تصحیح کنند.

اغلب اشتباهات داوطلبان در رابطه با معدل مقاطع قبلی خود می باشد. در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. ورود به سیستم ثبت نامی خود می توانند همه اطلاعات وارد شده نظیر معدل، اطلاعات فردی و حتی نسبت به تغییر حوزه امتحانی خود اقدام کنند و اطلاعات وارد شده را ویرایش کنند.

 

مشاوره مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۳

در سال های اخیر برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد، هیچ آزمون جداگانه ای برگزار نمی شود. به عبارت صحیح تر آزمون کارشناسی ارشد ورود به دانشگاه های سراسرس و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. 

بنابراین تمامی متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی بایستی که جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

داوطلبانی که در مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ مراحل نام نویسی خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل می کنند. چنانچه بخواهند برخی اطلاعات فرم تقاضانامه خود را ویرایش کنند. می توانند در مهلت‌هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ در نظر گرفته می شود، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

بنابراین توصیه مشاوران دانتل این است که فرم تقاضانامه خود را چندین بار بررسی کنید. درصورت نیاز به ویرایش حتما در مهلت‌هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد و یا فرصت مجدد نام نویسی اعلام می گردد. فرم خود را ویرایش نمایید.

چنانچه پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون ارشد

22 شهریور 1402: مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در 23 تا 29 مهر ماه ۱۴۰۲ می باشد.

 

سوالات متداول

  1. مهلت ثبت نام کنکور ارشد 1403 چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام طبق روال سال های گذشته در آذرماه می باشد.

  2. آیا تاریخ ثبت نام تمدید نیز می شود؟

    بله، پس از اتمام مهلت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد، مهلت ثبت نام دو الی سه روز تمدید می شود.

  3. فرصت مجدد ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

    مهلت ثبت نام کنکور ارشد در دو بازه زمانی در بهمن ماه و اردیبهشت ماه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

    منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

۰ ۰

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۱۳ بازديد

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ همزمان با ثبت نام آزمون دانشگاه‌های سراسری انجام می شود. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد هستند. باید در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه و اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی خود نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 

 

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

طی سال های اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و ازاد با یکدیگر ادغام و در قالب یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد. بنابراین داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ازاد را دارند، بایستی  همانند داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری در آزمون یکپارچه ای که سازمان سنجش برگزار می‌کند، شرکت کنند و در ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نام نویسی نمایند.

زمان ثبت نام کنکور ارشد در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش، مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 در تاریخ 16 آذرماه لغایت 22 آذر ماه بود و پیش بینی می‌شود که در سال جاری نیز در همین ماه انجام شود. بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه آزاد نیز می‌باشید، لازم است در زمان نام نویسی، اقدام به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی نمایید. 

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

ثبت‌نام آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت هماهنگ و هر ساله در آذر ماه انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در آزمون باید در زمان نام نویسی آزمون ارشد دانشگاه آزاد به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، چراکه خارج از این بازه زمانی مهلت ثبت‌نام وجود نخواهد داشت. 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1403 از ۷ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲ می باشد.

البته لازم است اشاره کنیم که سازمان سنجش به منظور ثبت‌نام جاماندگان از مرحله نام نویسی مهلت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد را دو تا سه روز دیگر نیز تمدید می کند، اما بهتر است داوطلبان به امید تمدید مهلت ثبت‌نام نباشند و ثبت‌نام خود را در روزهای ابتدایی مهلت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد انجام دهند.

 

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با شروع فرایند نام نویسی آزمون در سایت سنجش، دفترچه ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد نیز منتشر می‌شود تا داوطلبان با مطالعه این دفترچه در جریان شرایط و جزئیات مربوط به آزمون قرار گیرند. اطلاعات مربوط به سهمیه ها، شرایط کنکور مجدد، نظام وظیفه داوطلبان آقا، فرم پیش نویس تقاضا نامه ثبت‌نام و … همگی در دفترچه راهنما قرار دارند و اطلاع از تمام این موارد جهت نام نویسی آزمون الزامی است.

دانلود دفترچه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

تاکنون دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است اما می توانید برای اطلاع از کلیات ثبت‌نام تا زمان انتشار دفترچه مربوط به سال جاری، دفترچه سال گذشته را بررسی کنید. 

 

شرایط ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

✅داوطلبانی که قبلا در دانشگاه روزانه مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده اند، در صورت پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه موظفند شهریه دانشگاه شبانه را پرداخت نمایند.

✅داوطلبان فارغ التحصیل در رشته‌های علوم پزشکی باید تعهد خدمت خود را به پایان برسانند تا مجاز به شرکت در آزمون ارشد شوند.

✅فارغ التحصیلان رشته‌های دبیری برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ باید موافقت نامه کتبی آموزش و پرورش را دریافت نمایند.

✅برای شرکت در آزمون، دارا بودن حداقل معدل 12 مدرک کارشناسی لازم است و اگر معدل شما کمتر باشد، مجاز به ثبت‌نام نخواهید بود.

✅داوطلبان آقا می‌بایست از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام آزمون ارشد آزاد نداشته باشند و کد وضعیت نظام وظیفه مربوط به شرایط خود را از دفترچه راهنما استخراج و در فرم ثبت‌نام درج نمایند.

✅دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه که در آزمون سال 1403 پذیرفته شده‌اند، جهت شرکت در این آزمون می‌بایست تا قبل از پایان مهلت ثبت نام، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅دارا بودن یکی از مدارک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکترا حرفه‌ای از ملزومات اصلی ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد است.

✅دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می‌توانند ثبت نام را انجام دهند ولی حداکثر باید تا 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.

✅داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که شرایط استفاده از سهمیه را دارند، باید از ارگان مربوطه کد پیگیری 12 رقمی تایید سهمیه خود را دریافت و در فرم ثبت نام درج نمایند.

راهنما ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد، ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش انجام می‌گیرد. در ادامه نحوه ثبت نام کنکور ارشد را ارائه کرده ایم.

راهنما مراحل

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

 

2️⃣در سایت ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

 

3️⃣از منوی سمت راست گزینه “ثبت نام” را انتخاب نمایید.

 

4️⃣بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید. این لینک در زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد فعال خواهد شد.

 

خرید کارت اعتباری

5️⃣در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام” کلیک کنید. 

6️⃣با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای برایتان نمایش داده می شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 “و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ” می باشد . یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. (چنانچه قصد شرکت در دو رشته امتحانی شامل یک رشته اصلی و یک رشته شناور را دارید، باید دو عدد کارت اعتباری تهیه نمایید. )

7️⃣اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود وارد کنید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

8️⃣در صفحه جدید ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده‌ام”  را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

9️⃣اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خو را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام ارشد آزاد ، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

 

تکمیل مراحل نام نویسی

۰ ۰

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

۱۳ بازديد

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای دانشگاه سراسری و آزاد از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ 22 تا 29 آبان سال جاری انجام می‌گیرد. به طور کلی آزمون دکتری دارای دو آزمون کتبی و شفاهی می باشد. متقاضیان ابتدا باید در بازه زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش “sanjesh.org” مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. پس از برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در این مرحله شده باشند، می توانند در مصاحبه آزمون که از سوی دانشگاه اعلام می شود، شرکت کنند. در ادامه جزئیات تکمیلی ثبت نام دکتری 1403 را ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل در کدرشته‌های ارائه شده مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و در تمامی دوره از جمله روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد هستند. باید از تمامی موارد زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ شرایط و مدارک لازم، نحوه و هزینه نام نویسی و همینطور اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم تقاضانامه به آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری تخصصی Ph.d اطلاع داشته تا بدون وجود مشکلی ثبت نام دکتری خود را به پایان برسانند.

 

زمان ثبت نام دکتری 1403

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور در بازه های زمانی نزدیک به شروع مهلت ثبت نام در آزمون دکتری یک تقویم مربوط به زمانبندی برگزاری این آزمون را منتشر می کند که یکی از موارد درج شده در آن زمان نام نویسی آزمون دکتری می باشد. متقاضیان می توانند با اطلاع از این تقویم ثبت نام خود را در مهلت مقرر انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از 17 تا 23 آبان ماه 1402 می باشد.

داوطلبان باید در زمان‌های مقرر و طی مهلت ثبت نام، به سایت ثبت نام دکتری به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. پیش از ثبت نام باید دفترچه ثبت نام دکتری را دانلود و مطالعه نمایید. 

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1403 شرایط شرکت در آزمون شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی است. در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

 

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به دین اسلامی و یا یکی از ادیان به رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و عمل به احکام عملی اسلام با انجام واجباب و دوری از محرمات
  • نداشتن عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها

 

شرایط اختصاصی

✅داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند، باید مدرک خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ اخذ نمایند.)

✅پذیرفته نشدن در دوره روزانه آزمون دکتری سال گذشته

✅نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا ثبت نام دکتری

✅انصراف دانشجویان دکتری در دوره روزانه تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

✅داوطلبان درحال تحصیل دوره‌های غیر روزانه دکتری چنانچه داوطلبان آقا مشکل نظام وظیفه نداشته باشند. می‌توانند در آزمون دکتری شرکت کنند. اما اگر در کد رشته محلی پذیرفته شوند باید از محل تحصیل خود انصراف دهند و در کدرشته محل جدید ثبت نام کنند.

✅ توجه به شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی (هر متقاضی آزمون دکتری، مجاز به شرکت در یک کد رشته امتحانی است.)

✅ شرکت و ثبت نام آزمون دکتری دارای شرط معدل می باشد. به طوری که داوطلبان با معدل کمتر از 14 حق ثبت نام در این آزمون را ندارند.

برای مطالعه شرایط کامل ثبت‌نام همه متقاضیان و البته موارد خاص می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری

در مراحل ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ اشاره کردیم که متقاضیان برای نام نویسی در این آزمون باید مدارک ثبت نام دکتری را آماده کنند تا در زمان ثبت نام وارد نمایند. در ادامه به برسی هر یک از این مدارک خواهیم پرداخت.

اطلاعات شناسنامه‌ای نام و نام خانوادگی
نام پدر
تاریخ تولد
شماره شناسنامه و کد ملی
سریال شناسنامه
عکس اسکن عکس 4*3 داوطلب (حداکثر 70 کیلوبایت حجم)
آدرس محل سکونت و کد پستی آدرس محل دقیق سکونت داوطلب و کد پستی که شامل یک کد ده رقمی می‌باشد.
شماره تلفن شماره تلفن ثابت و منزل داوطلب و شماره تلفن همراه برای دریافت پیامک کوتاه
کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری  خرید کارت سریال 12 رقمی ثبت نام بعد از پرداخت هزینه
مدارک سهمیه داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و ایثارگران 5 درصدی هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را وارد کنند.
کد نظام وظیفه داوطلبان آقا باید به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری مراجعه کنند و کد نظام وظیفه خود را استخراج کنند.
مدارک داوطلبان با معلولیت داوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی ابتدا به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.
تکمیل فرم معدل داوطلبانی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند بایستی نسبت به تکمیل فرم معدل نیز اقدام کنند.

 

راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1403

اگر متقاضی ثبت نام در آزمون دکتری ۱۴۰۳ می باشید، بایستی که از مراحل نام نویسی مطلع شوید. به طور کلی مراحل نحوه ثبت نام دکتری به شرح مراحل زیر می باشد. 

1️⃣ به سایت ثبت نام آزمون دکتری یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید.

 

2️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید.

 

3️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون دکتری بایستی بر روی لینک فعال ” ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال ۱۴۰۳ ” کلیک کنید.

پرداخت هزینه 

4️⃣ برای پرداخت 

"}" data-sheets-userformat="{"2":29313,"3":{"1":0},"10":1,"12":0,"15":"Arial","16":16,"17":1}">هزینه ثبت نام دکتری لازم است گزینه ” خرید کارت ” را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

5️⃣ برای خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری بایستی بر روی گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکترا 1403 ” کلیک نمایید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را از پایین صفحه انتخاب کنید.

6️⃣ در این مرحله باید مشخصات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، تلفن ثابت، تلفن همراه، پست الکترونیک را وارد کنید تا وارد درگاه پرداخت شوید.

7️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه “ ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. در نهایت بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید.

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید و در نهایت شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری خود را دریافت کنید.

تکمیل مراحل نام نویسی

9️⃣ برای تکمیل مراحل ثبت نام، مجدد به صفحه اول برگردید و گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” را انتخاب کنید.

۰ ۰

زمان ثبت نام آزمون دکتری

۱۰ بازديد

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ طبق اطلاعیه سازمان سنجش از 30 مهر تا 6 آبان ماه 1402 می باشد. داوطلبان در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری بسیاری از آزمون‌های ورودی دانشگاه ها از جمله آزمون دوره دکترا تخصصی می‌باشد. بسیاری از داوطلبان، علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی هستند که برای این امر بایستی در زمان‌های مقرر و تعیین شده، از طریق سایت سنجش نسبت به نام نویسی آزمون دکتری اقدام کنند. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان ثبت نام دکتری 1403 می‌پردازیم.

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکترا ۱۴۰۳ را دارند بایستی از زمان ثبت نام آزمون دکتری مطلع باشند تا در مهلت نام نویسی آزمون دکتری ، نام نویسی خود را نهایی کنند و جزو جاماندگان از آزمون دکترا 1403 نباشند. 

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از 17 تا 23 آبان ماه 1402 می باشد.

شرکت در آزمون دکترا ۱۴۰۳ نیازمند داشتن آمادگی کامل می‌باشد، به همین دلیل سازمان سنجش چند ماه پیش از شروع نام نویسی و برگزاری آزمون، تقویم آموزشی برگزاری آزمون دکترا را منتشر می‌کند تا داوطلبان با داشتن یک برنامه ریزی، خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.

تمدید زمان ثبت نام دکتری 1403

سازمان سنجش بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ یک بازه زمانی دو تا سه روزه دیگر را به عنوان فرصت مجدد برای جاماندگان از فرآیند نام نویسی و دسته ای از داوطلبان که قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند، اعلام می کند.

تاکنون اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت نام نویسی آزمون دکترا 1403 نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام نشده است، اما همانطور که اشاره کردیم این بازه زمانی بلافاصله پس از اتمام ثبت‌نام و در آذر ماه خواهد بود. به محض اعلام تمدید مهلت نام نویسی، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

چگونگی نام نویسی در آزمون دکترا ۱۴۰۳

نام نویسی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام آزمون دکتری 1403 با مراجعه به این سایت و خریداری سربال ثبت‌نام کارت آزمون می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. در ادامه مراحل کلی نام نویسی را شرح خواهیم داد.

✅مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org

✅دانلود دفرتچه راهنما ثبت‌نام و مطالعه کامل آن

✅آگاهی از شرایط ثبت‌نام و آماده کردن مدارک لازم نام نویسی

✅خریداری کارت در زمان ثبت نام دکتری و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی 

✅تکمیل فرم ثبت‌نام و بارگزاری مدارک

✅ردیافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهیگیری 16 رقمی که به منزله پایان فرآیند نام نویسی می باشد.

داوطلبان گرامی با کلیک بر روی مقاله زیر می توانید راهنما گام به گام در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می توانید مقاله را مطالعه کنید.

مشاوره آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان برای ورود به مقطع دکتری بایستی در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. تمامی داوطلبان مایل به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و در تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد، هستند بایستی در همین آزمون شرکت کنند. داوطلبان با پرداخت هزینه در زمان ثبت نام آزمون دکتری می توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

با توجه به اینکه این آزمون، توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، تمامی اخبار مربوط به آزمون دکترا نیز از طریق این سایت منتشر می‌شود. داوطلبان می توانند برای دریافت تمامی اطلاعیه ها، مدارک لازم و دریافت نتایج می توانند به سایت مجموعه تحصیلی دانتل مراجعه نمایند.

داوطلبان باید پیش از نام نویسی آزمون دکترا، دفترچه نام نویسی آزمون دکتری نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری را به دقت مطالعه کنند و سپس نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری خود اقدام کنند. . 

چنانچه پیرامون آزمون دکتری سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. ثبت‌نام آزمون دکترا از طریق کدام سایت انجام می شود؟

    از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” انجام می شود.

  2. آیا مهلت نام نویسی کنکور دکتری تمدید می شود؟

    بله، سازمان سنجش پس از اتمام زمان قانونی ثبت نام، یک بازه زمانی چند روزه نیز به عنوان فرصت مجدد ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

  3. زمان ثبت نام آزمون دکتری در چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام دکتری در تاریخ 22 تا 29 آبان ماه 1401 می باشد.

    منبع: زمان ثبت نام آزمون دکتری

۰ ۰

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۴

۱۳ بازديد

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۴ معمولا در فروردین ماه آغاز خواهد شد. هر ساله سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) به واسطه برگزاری یک آزمون ورودی، دانش آموزان را جذب و پذیرش می کند. دانش آموزان متقاضی جهت تحصیل در این مدارس در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند در این آزمون ورودی شرکت کنند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان، شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403-1404 می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۴

فرآیند ثبت نام آزمون تیزهوشان۱۴۰۳-۱۴۰۴ در هر پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، به صورت اینترنتی صورت می گیرد. بنابراین داوطلبان در هر یک از دو این پایه، باید به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند و اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه راهنما نمایند. از شرایط نام ام نویسی مطلع و سپس اقدامات لازم را جهت شرکت در آزمون انجام دهند. داوطلبان می‌توانند در دو مقطع از تحصیل خود شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند.

 

ثبت نام مدارس سمپاد مهارتی

در چند سال اخیر علاوه بر رشته های نظری (ریاضی، تجربی و انسانی)‌ آموزش پرورش در برخی از رشته‌های فنی و مهارتی نیز در مدارس سمپاد مهارتی دانش آموز می‌پذیرد. تاکنون مدارس سمپاد مهارتی در استان‌های تهران، قزوین، زنجان و اصفهان دایر گردیده است. مدارس سمپاد مهارتی فقط در دوره متوسطه دوم می‌باشد و دانش آموزان پس از هدایت تحصیلی می توانند در پایه نهم به دهم در آزمون شرکت کنند.

دانش آموزان متقاضی مدارس سمپاد مهارتی همانند دیگر دانش آموزان در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با مراجعه به سایت آموزش و پرورش می توانند در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند. 

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403-1404

مهم‌ترین موردی که دانش آموزان متقاضی ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان باید بدان توجه داشته باشند این است که از زمان ثبت نام تیزهوشان مطلع باشند و در تاریخ های اعلام شده، ثبت‌نام خود را قطعی کنند. در سال گذشته زمان ثبت‌نام از تاریخ 1 تا 25 فروردین بود. پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز فرآیند نام نویسی در فروردین ماه انجام گیرد.

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ تاکنون اعلام نشده است. به محض اعلام تاریخ نام نویسی در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است، هر دو آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم در یک بازه زمانی انجام می‌شود. تمامی متقاضیان هر دو آزمون بایستی در زمانهای مقرر، نسبت به ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدام کنند اما توجه داشته باشند تاکنون اطلاعیه های دقیقی از زمان ثبت‌نام در اختیار نداریم اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

 

دفترچه راهنما ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۴

آموزش و پرورش هر سال همزمان با آغاز مهلت نام نویسی در آزمون، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را نیز منتشر می‌کند. این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی از جمله شرایط و قوانین برگزاری آزمون، مدارک لازم و زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون می‌باشد. داوطلبان پیش از انجام فرآیند ثبت نام تیزهوشان باید این دفترچه را دانلود نمایند. البته در ادامه مقاله به شرح تمامی موارد ذکر شده در دفترچه راهنما خواهیم پرداخت. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان

شرکت در آزمون تیزهوشان نیز همانند دیگر آزمون ها مستلزم داشتن شرایط ثبت نام تیزهوشان می‌باشند. داوطلبان برای ورود به این مدارس باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند. چنانچه داوطلبی شرایط و قوانین الزامی را دارا نباشد، امکان پذیرش و ورود به مدارس تیزهوشان را نخواهد داشت.

در ادامه ابتدا به بررسی شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳-۱۴۰۴ می پردازیم که برای داوطلبان هر دو مقطع یکسان می باشد. پس از آن شرایط اختصاصی که در آزمون پایه ششم به هفتم و آزمون نهم به دهم متفاوت می باشد را شرح داده ایم.

 

شرایط عمومی

✅ دانش آموزان باید تابیعت ایرانی داشته باشند و دارای شناسنامه و کارت ملی ایرانی باشند.

✅ آن دسته از داوطلبان اتباع خارجی با توجه به شرایط خاص می توانند پذیرفته شوند.

 

شرایط اختصاصی ششم به هفتم

❌اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی از اولین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403-1404 می باشد. 

❌کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی

❌کسب مقیاس خوب در یک درس و در باقی دروس پایه ششم کسب نمره خیلی خوب نیز ممکن است.

❌اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

❌چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

❌در صورت قبولی دانش آموز در یک منطقه تحصیلی امکان جابه جایی به مدارس دیگر مناطق وجود ندارد.

 

شرایط اختصاصی نهم به دهم

۰ ۰

وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۱۲ بازديد

وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ انواع مختلفی دارد و دانشجویان با شرایط مختلف می‌توانند برای دریافت آن از سایت صندوق رفاه دانشجویی اقدام نمایند. وام های دانشجویی بسیار پرمتقاضی هستند چراکه کارمزد آن ها بسیار پایین است و دانشجویان راحت تر می‌توانند آن را بازپس دهند. دریافت وام‌های دانشجویی شرایط مختلفی دارند که دانشجویان باید از آن ها آگاه باشند. در این مطلب به بررسی کامل وام‌دانشجویی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: وام دانشجویی

 

وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

صندوق رفاه دانشجویی برای تمامی دانشجویان این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند برای پرداخت شهریه و موارد دیگری همچون ازدواج، مسکن و… وام ازدواج دریافت نمایند. کارمزد وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بسیار پایین است و در نتیجه اکثر دانشجویان با مشکلات مالی می‌توانند از آن استفاده کرده و با سهولت بازپرداخت را انجام دهند.

البته که وام‌دانشجویی به تمامی دانشجویان تعلق نمی‌گیرد و شرایط خاصی برای دریافت آن وجود دارد. اکر قصد دریافت وام دانشجویی دارید، باید بهترین نوع وام را با توجه به شرایط و مدارک خود انتخاب کرده و برای آن درخواست دهید؛ در غیر این صورت امکان رد درخواست شما بسیار بالا خواهد بود.

 

انواع وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

وام‌های دانشجویی انواع مختلف دارند که با توجه به شرایط و مدارک، تمامی دانشجویان می‌تواند برای دریافت آن ها درخواست دهند. در این قسمت به توضیح برخی از مهم ترین و پرمتقاضی ترین وام های دانشجویی 1402 – 1403 می‌پردازیم.

 

وام دانشجویی تحصیلی

این وام در واقع رایج ترین و پرمتقاضی ترین وامی است که دانشجویان در طول دروان تحصیل خود می‌توانند برای دریافت آن درخواست دهند. محدودیتی برای دریافت وام تحصیلی وجود ندارد و در صورتی که دانشجو وام قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده باشد، می‌تواند مجددا برای دریافت در نیمسال تحصیلی جدید اقدام نماید. دانشجویان برتر، مبتکر، ممتاز و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانن وام تحصیلی با مبلغ ۵۰ درصد بیشتر دریافت نمایند.

 

وام ضروری

تمامی دانشجویان در مقاطع تحصیلی و دانشگاه های مختلف می‌توانند از وام ضروری استفاده نمایند. شرایط دریافت وام ضروری در دانشگاه های دولتی و آزاد فرق می‌کند؛ دانشجویان دانشگاه آزاد تنها در مواقع ضروری مثل نیاز به خدمات درمانی می‌توانند این وام را دریافت کنند.

اما دانشجویان دانشگاه سراسری در موارد بیشتری همچون تولد فرنزد، فوت نزدیکان، بیماری های خاص و… می‌توانند برای دریافت این وام درخواست دهند. توجه داشته باشید که برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ضروری باید حداقل تا ۶ ماه پس وقوع حادثه اقدام نمایید و در غیر این صورت وام به شما تعلق نخواهد گرفت.

 

وام مسکن

دانشجویان یکبار در طول دوران تحصیل خود می‌توانند برای دریافت وام مسکن اقدام نمایند. تنها دانشجویان متاهل امکان دریافت این وام را خواهند داشت و باید اجاره نامه معتبر با کد رهگیری خانه ای که در محل تحصیل واقع شده است را ارائه نمایند.

مبلغ این وام به محل تحصیل بستگی دارد؛ در حال حاضر دانشجویان شهر تهران می‌توانند وام مسکن را با مبلغ  100 ملیون تومان دریافت کنند که بیشترین مبلغ برای وام مسکن دا‌نشجویی می‌باشد.

 

وام دانشجویی شهریه

دانشجویان دانشگاه آزاد و دوره شبانه دانشگاه های سراسری می‌توانند برای دریافت وام شهریه دا‌نشجویی درخواست دهند. دریافت این وام به این صورت است که صندوق رفاه دانشجویی به صورت مستقیم شهریه دانشگاه را پرداخت می‌کند و بعد از آن دانشجو باید در زمان مشخص آن را به صورت قسطی بازپرداخت نماید. تعداد اقساط و مبلغ بازپرداخت به نحوی است که دانشجویان از عهده پرداخت آن بربیایند.

 

وام بانک ملی

دانشجویان دانشگاه آزاد این امکان را دارند که از وام بانک ملی استفاده نمایند. دانشجویان باید ابتدا درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کرده و در صورت موافقت و دریافت معرفی نامه، وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خود را از شعب بانک ملی دریافت کنند.

دریافت وام بانک ملی تنها یکبار در طول دوران تحصیل امکان پذیر است اما دانشجویان می‌توانند در کنار دریافت آن از دیگر وام های صندوق رفاه دا‌نشجویی نیز استفاده کنند. سود بازپرداخت وام بانک ملی برای تمامی مقاطع 10 درصد است. تعداد اقساط با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است. تعداد اقساط در مقطع کاردانی 24 ماه، در مقطع کارشناسی 48 ماه، در مقطع ارشد 36 ماه و در مقطع دکتری 60 ماهه می باشد.

 

وام اربعین

دانشجویانی که قصد شرکت در مراسم پیاده روی اربعین را دارند، می توانند از وام دانشجویی اربعین استفاده نمایند. درخواست دریافت وام باید از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان انجام شود. مبلغ این وام 3 میلیون تومان می باشد.

 

۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | خرید خودرو

دانشجویان دانشگاه آزاد که قصد خرید خودرو دارند، می توانند برای دریافت وام اقدام کرده و در سایت bp.swf.ir ثبت نام نمایند. توجه داشته باشید که امکان دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خرید خودرو تنها یکبار در طول دوران تحصیل امکان پذیر است و در صورت دریافت یکباره آن دیگر امکان تمدید وجود نخواهد داشت.

 

وام خرید گوشی و لب تاپ

پس از شیوع ویروس کرونا و آموزش مجازی نیاز دانشجویان به خرید گوشی و لب تاپ بیش از پیش افزایش یافت. درحال حاضر دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان را دارند که با ارائه مدارک مورد نیاز به بانک مهر ایران مراجعه کرده و وام خرید گوشی و لب تاپ با سقف 20 میلیون تومان دریافت نمایند.

 

ودیعه مسکن دانشجویان متاهل غیرایرانی

دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی هستند و تابعیت کشورهای خارجی را دارند، در صورتی که متاهل بوده و منزلی برای خود نداشته باشند، می توانند از این وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ استفاده کنند. توجه داشته باشید که این وام تنها به دانشجویان متاهل غیرایرانی که در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی روزانه هستند تعلق می‌گیرد.

 

وام دانشجویی ازدواج

صندوق رفاه دا‌نشجویی برای تشویق دانشجویان به ازدواج و تشکیل خانواده، وام ازدواج را در نظر گرفته است. دانشجویانی که در طول دوران تحصیل ازدواج کرده باشند و از مدت عقد آن ها کمتر از یکسال گذشته باشد، می توانند با ارائه سند ازدواج و سایر مدارک لازم برای دریافت این دام اقدام نمایند.

 

وام استعداد درخشان

دانشجویانی که با تشخیص و شناسایی رئیس دانشکده به عنوان دانشجویان برتر در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی و المپیاد شناخته شوند، می توانند با سقف دوبرابر نسبت به دیگر دانشجویان، وام استعداد درخشان دریافت نمایند.

 

مبلغ وام دانشجویی 1402 – 1403

هریک از انواع وام‌های دانشجویی که در بالا معرفی شدند، سقف مبلغ مشخصی دارند و در صورت درخواست دانشجو مبنی بر دریافت وام، مبلغ مشخصی به آن ها پرداخت خواهد شد. مبالغ وام دانشجویی 1402 – 1403 به شرح زیر می‌باشد.

نوع وام مبلغ (تومان)
وام تحصیلی مقطع کاردانی و کارشناسی 2.500.000
وام تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و دکتری پیوسته 3.000.000
وام تحصیلی مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته 6.500.000
ودیعه مسکن متاهلی تهران 100.000.000
ودیعه مسکن متاهلی کلان شهرها 70.000.000
ودیعه مسکن متاهلی سایر شهرها 40.000.000
وام ازدواج 6.500.000
تولد فرزند دانشجوی متاهل 6.500.000
دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات 6.500.000
دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص و پرهزینه 6.500.000
بیماری خاص و پرهزینه یکی از اعضای تحت تکفل دانشجو 6.500.000
خرید لوازم کمک آموزشی 6.500.000
دانشجویان برتر، نمونه کشوری، مبتکر و استعدادهای درخشان 4.000.000
دانشجویان قهرمان ورزشی 4.000.000
فوت اعضای درجه یک خانواده 4.000.000
حوادث و بلاهای طبیعی 4.000.000
وام شهریه مقطع کاردانی و کارشناسی 1.500.000
وام شهریه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و دکتری پیوسته 3.000.000
وام شهریه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته 6.500.000

 

شرایط دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

همانطور که گفته شد وام دانشجویی انواع مختلف دارد و هر دانشجو با توجه به شرایط و نیاز خود می تواند از آن استفاده نماید. شرایط دریافت هر یک از وام‌های دانشجویی متفاوت با دیگری است. مهم ترین شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی به شرح زیر می‌باشد.

✅اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی در قانون اساسی

✅عدم استفاده از بورسیه و سایر وام‌های دانشجویی

✅صلاحیت لازم برای دریافت وام از نظر دانشگاه

✅اثبات نیاز مالی دانشجو

✅داشتن ضامن

✅عدم شاغل بودن

 

شرایط اختصاصی وام دانشجویی تحصیلی 1402 – 1403

✅مبلغ وام تحصیلی با توجه به مقطع دانشجو تعیین خواهد شد.

✅وام ویژه دکتری به صورت شیش ماهه پرداخت خواهد شد.

✅دانشجویان متاهل می توانند وام تحصیلی تا دوبرابر بیشتر نسبت به سایر دانشجویان دریافت کنند.

 

شرایط اختصاصی وام ضروری

✅در هر ترم تحصیلی تنها امکان استفاده از وام ضروری برای یک رویداد وجود دارد.

✅وام ضروری برای هر رویداد تنها یکبار در هر مقطع اعطا می‌شود.

✅وام ضروری ازدواج تنها یکبار در کل دوران تحصیل قابل استفاده است و نباید از مدت زمان عقد بیشتر از 18 ماه گذشته باشد.

✅اگر دا‌نشجو قبلا از وام ضروری رویداد به تشخیص ریاست صندوق استفاده کرده باشد، دیگر امکان استفاده از وام ضروری خرید لوازم کمک آموزشی را نخواهد داشت.

✅برای دریافت وام ضروری لوازم کمک آموزشی باید فاکتور معتبر خرید لوازم مثل لب تاب ارائه شود.

 

شرایط اختصاصی وام مسکن متاهلی

✅دانشجو باید متاهل بوده و در خوابگاه ساکن نباشد.

✅ثابت شود که دانشجو برای تهیه مسکن نیاز مالی دارد.

✅ارائه عقدنامه و اجاره نامه جز شروط اصلی دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ است.

✅دانشجویان ترم آخر تحصیلی امکان دریافت وام مسکن را نخواهند داشت.

✅در صورت دانشجو بودن هر دوی زوجین، تنها یکی از آن ها امکان دریافت وام ودیعه مسکن را خواهد داشت.

 

شرایط اختصاصی وام شهریه از منابع صندوق

✅این وام تنها برای شهریه بوده و مستقیما به حساب دانشگاه پرداخت می‌شود.

✅دانشجو باید اقساط وام را در زمان مشخص پرداخت نماید.

✅دانشجویان ورودی جدید در تمامی دانشگاه ها امکان استفاده از این وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را خواهند داشت.

 

شرایط اختصاصی وام مازاد شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

✅تنها دانشجویانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند امکان دریافت این وام را خواهند داشت.

✅دانشجو نیازی به ارائه سند تعهد ندارد و ضمانت بر عهده نهادهای حمایتی خواهد بود.

✅دانشجویان واجد شرایط تحت پوشش باید توسط نهاد حمایتی معرفی شوند و پس از آن باید خود دانشجو از سایت صندوق رفاه دانشجویی درخواست وام را ثبت نماید.

✅دانشجویان با دریافت این وام، دیگر امکان دریافت هیچ یک از وام های شهریه را نخواهند داشت.

 

زمان ثبت نام وام دانشجویی 1402 – 1403

برای درخواست وام دانشجویی باید در زمان مشخصی اقدام نمایید. معمولا از ابتدای هر ترم تحصیلی زمان ثبت نام وام شروع می‌شود. دانشجویان متقاضی می‌توانند در این بازه زمانی به سایت ثبت نام وام یعنی سایت صندوق رفاع دا‌نشجویی با آدرس www.swf.ir مراجعه کرده و برای دریافت وام مورد نظر خود درخواست بدهند.

به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

ثبت نام وام‌دانشجویی مشروط به این است که فرد دانشجو باشد و فارغ التحصیل نشده باشد. دانشجویان دارای شماره دا‌نشجویی معتبر برای درخواست وام به سایت صندوق رفاه دانشجویی با آدرس www.swf.ir مراجعه نمایند.

پس از وارد کردن اطلاعات خود و ورود به پروتال دانشجویی می‌توانید برای دریافت وام مورد نظر خود درخواست دهید. در هنگام ثبت نام در سایت صندوق رفاه دانشجویی حتما شماره موبایلی را وارد کنید که به اسم خودتان باشد. نکات مهم در مورد ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

✅دانشجویان دوره های شهریه پرداز باید قبل از شروع ترم اقدام به ثبت نام وام نمایند تا در صورت موافقت، مبلغ وام از مبلغ شهریه کم شود و مشکلی در فرایند انتخاب واحد به وجود نیاید.

✅مواردی همچون مشروطی، معدل پایین، دانشجوی سال آخر و سال اول بودن از محدودیت های دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ است و در روند اخذ وام مشکل به وجود خواهد آورد.

✅دانشجویان دانشگاه دولتی در صورت مشروطی در یک ترم تحصیلی می‌توانند وام با نصف مبلغ دریافت کنند اما در صورت مشروطی دو ترم متوالی امکان دریافت وام را نخواهند داشت.

✅اگر سنوات تحصیلی شما بیش از حد مجاز طول بکشد و یا دروسی را در ترم خود اخذ کنید که طبق چارت دانشگاه نباشد، وام به شما تعلق نخواهد گرفت.

✅دانشجویانی که مشغول به کار در مراکز دولتی به صورت رسمی، پیمانی و یا قراردادی هستند، نمی‌توانند وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دریافت کنند.

✅چنانچه صندوق تایید کند، وام به دانشجویان شاغل دانشگاه های شهریه پرداز تعلق خواهد گرفت.

✅در صورت عدم پرداخت اقساط، دا‌نشجو موظف است که کل مبلغ وام را در یک نوبت پرداخت نماید.

✅دانشجویان دارای مشکلات جسمی و ناتوانی و روشندلان، می‌توانند اقساط وام را در دوبرابر زمان سایر دانشجویان پرداخت نمایند.

✅چنانچه دانشجو از تحصیل انصراف داده و یا اخراج شود، باید کل مبلغ بدهی را در یک نوبت پرداخت کند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام وام

برای دریافت هر یک از انواع وام‌دانشجویی، باید مدارکی را آماده کرده و ارائه دهید تا وام‌دانشجویی به شما تغلق گیرد. مهم ترین مدارک برای ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد.

✅کپی شناسنامه و کارت ملی

✅کپی کارت دانشجویی

✅اصل تعهد مخضری

✅ارائه وام های درخواست وام به واحد تسهیلات دانشجویی به صورت تکمیل شده

✅ارائه سند ازدواج و کپی شناسنامه همسر برای دریافت وام ازدواج

✅سند ازدواج و اجاره نامه برای دریافت وام ودیعه مسکن متاهلی

✅تصویر پاسپورت دا‌نشجو و همسر او و سند ازدواج و اجاره نامه برای دریافت وام مسکن متاهلان غیرایرانی

✅مدارک مربوط به دانشجوی برتر برای دریافت وام استعداد درخشان

✅معرفی نامه و فیش واریز بانک برای دریافت وام عتبات عالیات

 

مدارک ضامن برای ثبت نام وام

همانطور که در متن مقاله اشاره شد، دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید یک ضامن معتبر نیز داشته باشند. ضامن مدارکی نیاز دارد که برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر می‌باشند.

✅کپی شناسنامه و کارت کلی و اصل و کپی آخرین حکم کارگزینی برای کارکنان نهادهای عمومی غیردولتی و سایر شرکت های دولتی

✅کپی شناسنامه و کارت ملی و فیش حقوقی برای بازنشستگان نیروهای مسلح، وزارت دفاع و وزارت اطلاعات و مستمری بگیران تامین اجتماعی

✅کپی شناسنامه و کارت ملی و اصل گواهی کسر از حقوق برای بازنشستگان آموزش و پرورش و بانک های دولتی و غیر دولتی

 

نحوه پرداخت وام دانشجویی

دانشجویانی که وام دانشجویی 1402 – 1403 دریافت کرده اند، باید آن را با کارمزد مشخص در زمان تعیین شده پرداخت نمایند. بازپرداخت وام نیز شرایط و ضوابطی دارد که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد. 

بازپرداخت وام برای شاغلین

همانطور که گفته شد یکی از شروط دریافت وام برای دانشجویان این است که شغلی نداشته باشند. اگر پس از دریافت وام مشخص شود که دانشجو داری شغل بوده است، باید کل وام دانشجویی را به همراه کارمزد 4 درصد و خسارات در یک نوبت بازپس دهد.

بازپرداخت وام ببرای مشمولان خدمت وظیفه

اگر دانشجو در حین تحصیل، خدمت وظیفه خود را نیز بگذراند، برای مدت ۶ ماه فرصت خواهد داشت که وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را به صورت اقساطی بازپس دهد. 

 بازپرداخت وام برای افراد معاف از هزینه تحصیل

در صورتی که دانشجو پس از دریافت وام، بر اساس قوانین کشور از پرداخت هزینه های تحصیلی معاف شود، باید کل مبلغ وام را به همراه کارمزد 4 درصد و خسارات در یک نوبت بازپس دهد.

بازپرداخت وام برای دانشجویان مقاطع بالاتر

چنانچه دانشجو به صورت بی وقفه در مقطع بعدی پذیرفته شود، در صورت پرداخت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت یکجا کارمزدهای وام بخشیده خواهند شد. در صورت پرداخت پنجاه درصد از وام به صورت یکجا، ۲ درصد از کارمزد بخشیده می‌شود. در صورت قسط بندی نیز دانشجو می‌تواند مطابق با دفترچه قسط بدهی خود را در پایان دوره پرداخت کند. 

بازپرداخت وام برای آسیب دیدگان در حوادث طبیعی

چنانچه دانشجویی در طول دوران تحصیلی خود با حوادث طبیعی مواجه شده و آسیب دیده باشد،مجاز است که تا نه ماه پرداخت وام دانشجویی را به تاخیر بیندازد. در صورت ارائه نامه از طرف فرمانداری نیز مدت وام تا دو سال به تاخیر خواهد افتاد. 

بازپرداخت وام برای افراد بورسیه

دانشجویانی که بورسیه دریافت کرده باشند (داخل و یا خارج کشور) باید ابتدا بدهی خود را پرداخت کنند و سپس برای دریافت بورسیه و ادامه تحصیل اقدام نمایند. 

بازپرداخت وام دانشجویان دانشگاه دولتی و آزاد

دانشجویان دانشگاه دولتی باید پس از فارغ التحصیلی وام خود را پرداخت نمایند. زمان پرداخت وام نباید بیشتر از ۹ ماه شود و در غیر این صورت کل مبلغ بدهی به صورت یکجا دریافت خواهد شد. دانشجویان دانشگاه آزاد نیز باید در همان ترم تحصیلی وام خود را تسویه نمایند. 

 

وام دانشجویی پیام نور 

دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز می‌توانند برای دریافت وام اقدام نمایند. طی سال های گذشته مبالغ وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پیام نور افزایش یافته است و دانشجویان می‌توانند وام هایی با مبلغ بالاتر دریافت نمایند. دانشجویان پیام نور نیز برای دریافت وام باید به سایت صندوق رفاه دانشجویی مراجعه نمایند. 

دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند در هر ترم تحصیلی یک بار برای درخواست وام اقدام نمایند. مبلغ وام نیز در کارشناسی یک میلیون و سیصد هزار تومان، در مقطع ارشد دو میلیون و ششصد هزار تومان و در مقطع دکتری شش میلیون و پانصد هزار تومان می‌باشد. 

 

مشاوره وام دانشجویی

تمامی دانشجویان در صورت دارا بودن شرایط لازم می‌توانند از انواع وام های دانشجویی استفاده کرده و به صورت اقساطی آن را باز پس دهند. درخواست وام‌دانشجویی از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی انجام می‌شود. 

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه وام دانشجویی 1402 – 1403 برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وام دانشجویی 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. وام مسکن نیز جز وام های دانشجویی است؟

    بله دانشجویانی که در دوران تحصیل ازدواج کرده اند، می‌توانند برای دریافت وام مسکن دانشجویی اقدام نمایند. 

  2. آیا دانشجویان مشروطی می‌توانند وام دانشجویی دریافت کنند؟

    در صورت مشروطی در یک ترم دانشجو می‌تواند وامی با نصف مبلغ اصلی دریافت کند اما در صورت مشروطی دو ترم متوالی، امکان دریافت وام وجود نخواهد داشت. 

  3. سایت دریافت وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چیست؟

    دانشجویان برای دریافت وام باید به سایت صندوق رفاه دانشجویی با آدرس www.swf.ir مراجعه نمایند. 

    منبع: وام دانشجویی

۰ ۰

شهریه دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۱۱ بازديد

شهریه دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این دوره را دارند بسیار حائز اهمیت است. دوره شبانه دانشگاه های سراسری هر ساله در رشته و مقاطع مختلف اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. دانشجویان برای تحصیل در هر ترم باید شهریه مصوب را پرداخت نمایند. به غیر از شهریه پرداز بودن دانشگا‌ه شبانه، هیچ تفاوت دیگری بین دوره روزانه و شبانه وجود ندارد و حتی عنوان شبانه نیز در مدرک فارغ التصیلی درج نمی‌شود. در این مطلب به بررسی کامل شهریه دوره نوبت دوم شبانه می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: شهریه دانشگاه شبانه

شهریه دانشگاه شبانه ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دوره نوبت دوم یا شبانه یکی از دوره های دانشگاه های سراسری هستند که بعد از دوره روزانه پرمتقاضی ترین دوره دانشگاهی در بین داوطلبان مسحوب می‌شوند. دوره شبانه به صورت همزمان با دوره روزانه برگزار می‌شود و دانشجویان هر دو دوره در کلاس درس مشترک به تحصیل می‌پردازند. تنها تفاوت این دو دوره در شهریه پرداز بودن نوبت دوم یا همان شبانه است.

دانشجویانی که در دوره شبانه دا‌نشگاه های سراسری قبول شده و ثبت نام می‌کنند، باید برای هر ترم تحصیلی مبلغ مشخصی را به عنوان شهریه نوبت دوم شبانه بپردازند. شهریه دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. توجه داشته باشید که شهریه شبانه بسیار کمتر از شهریه دا‌نشگاه آزاد است. در ادامه به توضیح شهریه دا‌نشگاه شبانه در مقاطع مختلف می‌پردازیم.

 

شهریه دوره نوبت دوم شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | مقطع کاردانی

دانشگاه شبانه در دوره کاردانی نیز اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. دانشجویان برای ادامه تحصیل در این مقطع در دانشگا‌ه شبانه باید شهریه بپردازند. در ادامه شهریه دانشگاه شبانه 1402 – 1403 در مقطع کاردانی اورده شده است. این مبالغ مربوط به سال گذشته است و در سال جدید با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت همراه است.

رشته شهریه دوره شبانه
فنی مهندسی 2.860.000 تا 3.540.000 تومان
علوم انسانی 2.450.000 تا 2.950.000 تومان
علوم پایه 2.800.000 تا 3.520.000 تومان
هنر 1.970.000 تا 2.350.000 تومان

 

شهریه دوره شبانه | مقطع کارشناسی

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی دانشگاه شبانه پذیرفته شده اند، باید ۱۳۰ تا ۱۴۰ واحد درسی را در چهار سال یعنی ۸ ترم تحصیلی پاس کنند. در هرم ترم دانشجویان باید شهریه دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  را پرداخت نمایند. میزان شهریه نوبت دوم شبانه در مقطع کارشناسی به شرح زیر است.

کارشناسی ناپیوسته دانشگاه شبانه
رشته شهریه
فنی مهندسی 3.220.000 تا 3.350.000 تومان
علوم انسانی 2.970.000 تا 3.500.000 تومان
علوم پایه 3.100.000 تا 3.710.000 تومان
هنر 2.270.000 تا 4.240.000 تومان
کارشناسی ناپیوسته دانشگاه شبانه
   
فنی مهندسی 3.400.000 تا 4.150.000 تومان
علوم انسانی 3.370.000 تا 4.700.000 تومان
علوم پایه 3.660.000 تا 4.830.000 تومان
هنر 2.250.000 تا 7.000.000 تومان

 

شهریه دوره شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | مقطع کارشناسی ارشد

50 درصد ظرفیت رشته های دانشگاه های سراسری به مقطع ارشد دوره شبانه اختصاص دارد. مقطع ارشد یک دوره دو ساله است و داوطلبان باید در این دو سال شهریه چهار ترم تحصیلی را پرداخت کنند. داوطلبان مقطع دکتری باید توجه داشته باشند که در مدرک فارغ التحصیلی آن ها عنوان شبانه یا نوبت دوم ذکر نخواهد شد. شهریه دانشگاه شبانه در مقطع ارشد به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه دوره شبانه نوبت دوم
فنی مهندسی 5.700.000 تا 6.900.000 تومان
علوم انسانی 5.400.000 تا 6.500.000 تومان
علوم پایه 5.630.000 تا 6.880.000 تومان
هنر 4.680.000 تا 8.770.000 تومان

 

شهریه دوره نوبت دوم | مقطع دکتری

مقطع دکتری جز مقاطع تحصیلات تکمیلی است که دانشجویان می‌توانند در هنگام انتخاب رشته کد رشه محل های دانشگاه شبانه را نیز در فرم انتخاب واحد خود وارد نمایند. برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجویان باید برای هر ترم تحصیلی در نوبت دوم شهریه بپردازند. میزان شهریه دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در مقطع دکتری به صورت حدودی به شرح زیر است.

رشته شهریه دوره شبانه نوبت دوم
فنی مهندسی 13.760.000 تا 19.240.000 تومان
علوم انسانی 11.750.000 تا 14.900.000 تومان
علوم پایه 13.500.000 تا 15.320.000 تومان
هنر 10.270.000 تا 17.940.000 تومان
 

 

مشاوره شهریه نوبت دوم شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

دانشگاه شبا‌نه همان نوبت دوم دانشگاه سراسری است که تنها تفاوت آن در شهریه پرداز بودن می‌باشد. دانشجویان باید برای هر ترم تحصیلی در ممقاطع مختلف شهریه ثابت و متغییر تعیین شده را پرداخت نمایند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه دانشگاه شبانه برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه دوره شبانه نوبت دوم می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه دانشگاه شبانه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چقدر است؟

    میزان شهریه دانشگاه شبانه با توجه به مقطع و رشته تحصیلی در متن آورده شده است. 

  2. شهریه دوره شبانه همان شهریه سال قبل است؟

    خیر هر ساله شهریه دانشگاه در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. 

  3. دوره روزانه و شبانه چه تفاوتی دارند؟

    تنها تفاوت این دو دوره در شهریه پرداز بودن شبانه است و غیر از آن هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. 

    منبع: شهریه دانشگاه شبانه

۰ ۰

نحوه پرداخت وام دانشجویی

۱۲ بازديد

نحوه پرداخت وام دانشجویی یکی از مهم ترین مواردی است که دانشجویان باید از آن اطلاع داشته باشند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند چراکه عدم اطلاع از نحوه پرداخت و تاخیر در تسویه حساب ممکن است مشکلات جدی را برای فرد به وجود آورد. در این مطلب به بررسی کامل نحوه پرداختت وام دانشجویی پرداخته شده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: نحوه پرداخت وام دانشجویی

دستورالعمل نحوه پرداخت وام دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویی در سال جدید دستورالعملی برای نحوه پرداخت وام دانشجویی در نظر گرفته است که بر این اساس دانشجویان دریافت کننده وام بایستی با توجه به شرایط و وضعیت تحصیلی شان یعنی فارغ التحصیلی، انصراف، ترک تحصیل و یا اخراج وام خود را پرداخت کنند.

چنانچه دانشجویان مقطع کاردانی برای 4 ترم، کارشناسی پیوسته 8 ترم، کارشناسی ناپیوسته 4 ترم، ارشد پیوسته 5 ترم، ارشد ناپیوسته 4 ترم، دکتری ناپیوسته 8 ترم و دکتری تخصصی برای 16 ترم از شروع تحصیل شان گذشته باشد و از تحصیل انصراف نداده یا احراج نشده باشند، می‌توانند تا 9 ماه بعد، بدهی شان را به صورت قسطی و یا یکجا پرداخت کنند.

صندوق رفاه دانشجویی این اختیار را دارد که به ازای هر روز از زمان دریافت وام تا زمان شروع بازپرداخت، 4 درصد کارمزد دریافت نماید. مبلغ هر قسط باید حداقل 200 هزار تومان باشد که رئیس صندوق می‌تواند آن را در هر سال بالا ببرد.

 

میزان و مبلغ اقساط وام

میزان و مبلغ قسط ها با توجه به شرایط دانشجو توسط صندوق رفاه تعیین می‌گردد و دانشجو باید تا حداکثر 5 سال یعنی 60 قسط این بدهی را پرداخت کند. در صورت عدم پرداخت بیش از یکی از اقساط و عدم مراجعه برای تعین وضعیت بدهی و دریافت دفترچه، بر اساس دستورالعمل نحوه پرداخت وام دانشجویی، اسم دانشجو به عنوان بدهکار بانک مرکزی ثبت خواهد شد. در صورت عدم پرداخت 10 قسط به صورت متوالی، بدهی به دین تبدیل می‌گردد و دانشجو ملزم است که آن را هرچه سریع تر و به صورت یکجا بپردازد.

صدور تاییدیه تحصیلی و یا گواهی تحصیلی برای ارائه به سایر دانشگاه ها و مراکز تنها پس از استعلام معاونت دانشجویی و فرهنگی و اداره رفاه صادر می‌شود. در صورتی که دانشجو بدهی نداشته باشد، مشکلی در فرایند فارغ التحصیلی و دریافت مدرک به وجود نخواهد آمد.

 

نکات نحوه پرداخت وام دانشجویی

صادر شدن تسویه حساب در هر مقطع مشروط به این است که دانشجو کل بدهی آن مقطع و مقاطع قبلی را پرداخت کرده باشد. در غیر این صورت ریز نمرات و مدرک تحصیلی به دانشجو تحویل داده نخواهد شد.

اگر دانشجویی که از وام استفاده کرده است، شرایط ادامه تحصیل و فارغ التحصیلی در مقطع پذیرفته شده خود را نداشته باشد اما بتواند مدرک خود را در دوره معادل و یا مقطع پایین تر دریافت کند، به عنوان دانشجویی انصرافی در نظر گرفته می‌شود و بایستی کل بدهی را به صورت یکجا بپردازد.

دانشجویانی که انتقالی گرفته و دوره آموزشی خود را از روزانه به نوبت دوم تغییر داده اند، کل بدهی شان به بعد از زمان فارغ التحصیلی در آن مقطع انتقال پیدا می‌کند. در صورتی که در مقاطع بالاتر نیز پذیرفته شوند، شرایط و نحوه پرداخت وام دانشجویی تغییر می‌کند.

صندوق رفاه دانشجویی این امکان را دارد که به صورت قانونی از دانشجویانی که نسبت به پرداخت بدهی خود کوتاهی کرده و یا امتناع می‌کنند، شکایت کند. در صورتی که دانشجویان برای 9 ماه متوالی اقساط خود را پرداخت نکرده باشند، مدت زمان و تعداد قسط های آن ها از 60 ماه به 36 ماه تغییر می‌کند.

در صورتی که دانشجو ثابت کند که به دلیل مشکلات و عدم بضاعت مالی موفق به پرداخت وام نشده است، صندوق می‌تواند بدهی را با توجه به شرایط دانشجو مجددا قسط بندی کرده و حداکثر تا 36 ماه پرداخت شود.

 

نحوه پرداخت وام دانشجویی گروه های خاص

در دستورالعمل بازپرداخت وام دانشجویی که از طرف صندوق رفاه دانشجویی منتشر شده است، نحوه پرداخت وام گروه های خاص دانشجویی نیز به طور کامل توضیح داده شده است. نحوه پرداخت وام دانشجویی گروه های خاص به شرح زیر می‌باشد.

پذیرفته شدگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی

افرادی که به صورت بدون توقف یا بدون توقف، موفق به کسب قبولی در مقاطع بالاتر شده اند، شرایط و نحوه پرداخت وام دانشجویی برای شان به صورت زیر می‌باشد.

تحصیل بدون توقف در مقاطع بالاتر
پرداخت کل وام به صورت یکجا در زمان اتمام دوره دریافت وام قبل از تعیین وضعیت بدهکاری بخشیده شدن کارمزد وام
پرداخت 50 درصد از بدهی وام به صورت یکجا در زمان پایان دوره دریافت وام قبل از تعیین وضعیت بدهکاری نرخ کارمزد بدهی وام به 2 درصد کاهش می‌یابد
پرداخت به صورت اقساطی دفترچه اقساط صادر شده پرداخت بدهی به پایان دوره دریافت وام در مقاطع بالاتر منتقل می‌گردد
تحصیل با توقف در مقاطع بالاتر
عدم اقساط به تاخیر افتاده بدهی به پایان دوره دریافت وام در مقاطع بالاتر منتقل می‌شود
داشتن اقساط با تاخیر افتاده اقساط به تاخیر افتاده بروزرسانی می‌شود و بدهی باقی مانده به پایان دوره دریافت وام در مقطع بالاتر متقل می‌گردد.
امتناع از پرداخت وام تا زمان قبولی در مقطع بالاتر بدهی باید به صورت یکجا پرداخت گردد.

 

از کار افتادگان و مبتلایان به بیماری های خاص

افرادی که وام دانشجویی از صندوق رفاه دریافت کرده اند و به بیماری های خاص و صعب العلاج مبتلا هستند، باید مطابق با جدول نحوه پرداخت وام دانشجویی، وام خود را بازپس دهند.

زمان و نوع اتفاق اتفاق شرایط پرداخت وام
حین تحصیل-از کارافتادگی دائمی و کلی ضایعه نخاعی گردنی، سینه‌ای و کمری و معلولیت ذهنی شناختی شدید کل بدهی بخشیده خواهد شد )به جز وام مسکن و جریمه عدم تخلیه خوابگاه)
قبل تحصیل-از کار افتادگی ضایعه نخاعی گردنی، سینه‌ای و کمری دو سال دیگر برای پرداخت وام مهلت داده می‌شود
قبل یا حین تحصیل-توان خواهی ناتوانی و کم توانی جسمی، نابینایی و یا ناشنوایی دو سال دیگر برای پرداخت وام مهلت داده می‌شود
قبل یا حین تحصیل- درمان سخت و پرهزینه بیماری های سخت و صعب العلاج دو سال دیگر برای پرداخت وام مهلت داده می‌شود

 

شاغلین بدهکار

همانطور که می دانید یکی از شرایط دریافت وام (به غیر از وام شهریه) این است که که دانشجو شغلی نداشته باشد. چنانچه در زمان دریافت وام یا حتی پس از آن دانشگاه متوجه شود که دانشجو به صورت قراردادی، رسمی، پیمانی یا تمام وقت در مراکز دولتی و غیر دولتی مشغول به کار بوده است و بیمه اجباری پرداخت می‌کند،  نحوه پرداخت وام دانشجویی را متوقف کرده و کل مبلغ وام با حساب 4 درصد کارمزد و خسارت به صورت یکجا از دانشجو دریافت می‌گردد.

 

مشمولین خدمت وظیفه

افرادی که وام دانشجویی دریافت کرده اند و مشمول خدمت وظیفه هستند، باید حتما تا سه ماه پس از دریافت وام برای تعیین نحوه پرداخت و قسط بندی وام مراجعه کنند. تاریخ شروع پرداخت وام دانشجویی برای مشمولین خدمت نظام وظیفه، حداکثر 6 ماه بعد از پایان خدمت سربازی می‌باشد.

 

دانش آموختگان معاف از هزینه های تحصیل

نحوه پرداخت وام دانشجویی این است که در صورتی که دانشجوی بهره مند از وام دانشجویی صندوق رفاه، مطابق با قوانین و مقررات خاص کشور، معاف از پرداخت هزینه تحصیل شود (همه هزینه و یا بخشی از آن) باید کلی بدهی وام خود را همراه با 4 درصد کارمزد و خسارت به صورت یکجا بپردازد.

 

افراد دچار آسیب در حوادث و بلایای طبیعی

چنانچه دانشجو در آخرین سال تحصیلی و یا حین پرداخت اقساط وام، به دلایل حوادث و بلایای طبیعی دچار آسیب و خسارت شود، می‌تواند با دریافت معرفی نامه از استانداری و فرمانداری محل سکونت خود و ارائه آن به صندوق رفاه دانشجویی، پرداخت اقساط وام را تا دو سال به تعویق بیندازد.

 

نحوه پرداخت وام دانشجویی | دریافت وام مسکن صندوق

افرادی که وام مسکن از صندوق رفاه دانشجویی دریافت کرده اند، بایستی تا حداکثر 9 ماه بعد از پایان دوره دریافت وام، کل مبلغ را به صورت یکجا پرداخت کنند. در صورت استفاده از منابع بانک نیز شرایط پرداخت با توجه به تفاهم نامه تعیین می‌گردد.

آن دسته از دریافت کنندگان وام مسکن صندوق نیز که توانایی مالی برای پرداخت یکجای وام را ندارند، در صورت ارائه مدارک مبنی بر ناتوانی مالی پس از یک دوره نه ماهه، با نظر رییس صندوق می‌توانند بازپرداخت وام خود را در 10 قسط انجام دهند.

 

انصراف از تحصیل

چنانچه دانشجو از صندوق رفاه دانشجویی وام دریافت کند اما قبل از پرداخت وام از ادامه تحصیل در دانشگاه و مقطع تحصیلی خود انصراف دهد، باید در مدت سه ماه بدهی خود را همراه با کارمزد و خسارت به صورت یکجا تسویه نماید.

 

نحوه پرداخت وام دانشجویی | افراد دارای بورسیه

دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه های داخلی و خارجی و یا فرصت های تحقیقاتی کوتاه مدت را دارند، باید حتما قبل از اقدام برای دریافت مجوز، وضعیت بدهی خود را مشخص نمایند. دانشگاه باید لیست این دانشجویان را در اختیار صندوق رفاه دانشجویی قرار دهد.

دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده کرده و دیگر قصد بازگشت به کشور را ندارند و بدهی خود را پرداخت نخواهند کرد، صندوق از طریق استاد ضمانتی دریافت شده، بدهی را وصول خواهد کرد.

 

مهاجرت و ترک تابعیت

دانشجویانی که قصد دارند از کشور ایران مهاجرت کرده و تابعیت خود را تغییر دهند، باید ابتدا بدهی خود به صندوق رفاه دانشجویی را به صورت یکجا بپردازند و در غیر این صورت صندوق می‌تواند از طریق اسناد ضمانتی در اختیار خود، بدهی را وصول نمایند.

 

نحوه پرداخت وام دانشجویی | افراد غیرایرانی

افرادی که تابعیت کشور ایران را ندارند و از وام دانشجویی صندوق رفاه استفاده کرده اند، بایستی قبل از خروج از کشور و دریافت مدارک خود، وضعیت بدهی شان را مشخص کرده و آن را پرداخت نمایند. در صورت لزوم به دریافت مدارک و خروج از کشور بدهی به صورت ییکجا دریافت خواهد شد.

 

نحوه پرداخت وام دانشجویی در سایت

برای پرداخت وام دانشجویی باید به صورت اینترنتی اقدام کرده و از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان قسط وام خود را بپردازید. نحوه پرداخت وام دانشجویی در سایت به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣وارد سایت صندوق رفاه دانشجویی شوید. 

 

2️⃣از پایین صفحه بر روی گزینه سامانه یکپارچه صندوق راه دانشجویان کلیک کنید. 

 

3️⃣ در این مرحله نحوه پرداخت وام دانشجویی کد ملی و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه درج کرده و وارد شوید. 

 

4️⃣از منوی سمت راست صفجه گزینه پرداخت بدهی را انتخاب کنید. 

5️⃣در این قسمت نحوه پرداخت وام دانشجویی اطلاعات مربوط به قسط نشان داده می‌شود و می‌توانید با انتخاب گزینه پرداخت، بدهی خود را تسویه کنید. 

 

نحوه محاسبه کارمزد وام دانشجویی

افرادی که وام دانشجویی دریافت کرده اند، باید در زمان معین بر اساس دستورالعمل نحوه پرداخت وام دانشجویی قسط وام خود را بپردازند. در صورتی که بدهی در زمان مقرر پرداخت نشود، مبلغی با عنوان کارمزد بر آن اضافه می‌شود که دانشجو باید آن را نیز پرداخت کند. کارمزد به منظور افزایش سرعت پرداخت بدهی ها و تشویق دانشجویان به تسویه بدهی خود با نرخ 12 درصد اعمال می‌گردد. 

افزایش نرخ وام با توجه به مدت تعویق و میزان قسط محاسبه می‌گردد. کارمزد تاخیر مستقیما به حساب در آمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویی واریز می‌شود. در صورتی که دانشجویان بدهی وام خود را به صورت یکجا بپردازند، جریمه و کارمزد تاخیری برای آن ها حساب نخواهد گشت. 

 

مشاوره وام دانشجویی

دانشجویانی که وام دانشجویی دریافت می‌کنند، باید مطابق با دستورالعمل های صندوق رفاه دانشجویی، وام خود را به صورت یکجا و یا اقساطی پرداخت نمایند. نحوه بازپرداخت وام برای برخی از گروه های خاص شرایط دستورالعمل متفاوتی دارد. 

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه نحوه پرداخت وام دانشجویی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه پرداخت وام دانشجویی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه پرداخت وام دانشجویی به چه صورت است؟

    پرداخت وام به این صورت است که دانشجویان باید حداکثر 9 ماه بعد از اتمام تحصیل نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند. 

  2. افرادی که دچار آسیب جدی در حین تحصیل شده اند، چگونه باید وام را برگردانند؟

    افرادی که دچار آسیب های جدی شده باشند، با توجه به شرایط از پرداخت معاف خواهند شد و یا تا دو سال مهلت به آنان داده می‌شود. 

  3. برای پرداخت قسط وام چه باید کرد؟

    دانشجویان برای پرداخت وام باید به سایت صندوق رفاه دانشجویی مراجعه نمایند. 

    منبع: نحوه پرداخت وام دانشجویی

۰ ۰

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

۱۰ بازديد

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس ” sanjesh.org ” می باشد که تمامی مراحل نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از طریق این سامانه انجام می شود. متقاضیان باید از تاریخ دقیق ثبت نام از طریق اطلاعیه‌های سازمان سنجش مطلع شوند. با اطلاع از ثبت نام کنکور ارشد می‌توانید اطلاعات خود را در این وبسایت درج کنید. به منظور راهنمایی شما عزیزان در ادامه به توضیح و معرفی سایت ثبت نام کنکور ارشد و نحوه ثبت نام پرداخته ایم.

 منبع: سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

مجری آزمون کارشناسی ارشد، سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. به همین دلیل این سازمان تمامی اطلاعیه های مربوط به برگزاری آن را از طریق سایت ثبت نام کنکور ارشد ” sanjesh.org ” منتشر می کند. اولین و مهم ترین مرحله آزمون کارشناسی ارشد، ثبت نام در این آزمون می باشد که جزئیات و لینک ثبت نام آن در سامانه سازمان سنجش فعال می گردد. 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 از 23 تا 29 مهر ماه می باشد.

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و یا دانشگاه آزاد را دارند، می توانند از طریق سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، آزمون جداگانه ای برگزار نمی گردد. آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان باید در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار، شرایط لازم و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی آزمون ارشد و پاسخ به تمامی سوالات خود به مقاله زیر مراجعه کنید.

 

نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ارشد

اولین قدم برای ثبت نام آزمون پس از مراجعه به سایت ثبت نام کنکور ارشد (سازمان سنجش)، دانلود دفترچه راهنما ثبت نام آزمون و بررسی مندرجات آن می باشد، چرا که این دفترچه ضمن در بر داشتن جزئیات آزمون ارشد، شامل شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در این آزمون است. مراحل کلی نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت زیر می باشد.

✅مراجعه به سایت سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد (سنجش sanjesh.org)

✅دانلود و دریافت دفترچه راهنما ثبت نام و مطالعه کامل آن

✅آگاهی از شرایط و مدارک لازم ثبت نام

✅خرید کارت اعتباری و شماره سریال 12 رقمی

✅تکمیل فرم ثبت نام 

✅ دریافت کد رهگیری ثبت نام

راهنما تصویری

تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب رشته و اعلام نتایج از طریق سایت ثبت نام کنکور ارشد که همان سامانه سازمان سنجش می‌باشد، انجام می گیرد. 

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ از منوی سمت راست سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید.

4️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ” کلیک کنید.

 

خرید سریال ثبت نام

5️⃣ در این مرحله بایستی بر روی گزینه ” خرید کارت اعتبار ” کلیک کنید. 

6️⃣ با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای در سایت ثبت نام ارشد برایتان نمایش داده می‌شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد “و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد سال ” می باشد. یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. (چنانچه قصد شرکت در دو رشته امتحانی شامل یک رشته اصلی و یک رشته شناور را دارید، باید دو عدد کارت اعتباری تهیه نمایید.)

7️⃣ اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود را در سایت ثبت نام کنکور ارشد وارد کنید. سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

8️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده ام ”  را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه “ ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

9️⃣ اطلاعات  کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

 

تکمیل مراحل در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۰ ۰