جمعه ۰۸ تیر ۰۳

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

۵ بازديد

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مدتی پس از برگزاری آزمون های نوبت اول دی ماه و نوبت تیر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. تمامی داوطلبان می توانند به منظور آگاهی از عملکرد خود و وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، کارنامه اولیه خود را دریافت و مورد بررسی قرار دهند. متقاضیان پس از دریافت نتیجه اولیه خود، متناسب با مندرجات کارنامه‌شان مجاز هستند در انتخاب رشته دوره های روزانه و غیرروزانه شرکت کنند. به منظور اطلاع از نحوه دریافت نتایج اولیه آزمون سراسری 1403 در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

منبع:  نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

نتایج اولیه کنکور اردیبهشت نوبت اول ۱۴۰۳

پس از برگزاری آزمون نوبت اول در اواسط خرداد ماه نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منتشر می شود. داوطلبانی که در این نوبت آزمون حضور داشته اند می توانند کارنامه خود را دریافت نمایند. در این کارنامه فقط نمره خام و درصد دروس قرار گرفته و هیچ گونه رتبه و تراز و وضعیت مجاز بود وجود ندارد. 

کارنامه اولیه آزمون اردیبهشت ۱۴۰۳ ماه در ۱۵ خرداد ماه منتشر خواهد شد.

 

نتایج اولیه کنکور تیر ماه نوبت دوم 1403

نتایج اولیه کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ نیز تقریبا یک ماه پس برگزاری آزمون نوبت دوم از طریق سایت سنجش منتشر می شود. با توجه به روال به سال گذشته پیش بینی می کنیم نتیجه در اوایل مرداد ماه منتشر شود. داوطلبان می توانند در تاریخ تعیین شده با مراجعه به سایت سنجش نتیجه خود را دریافت نمایند.  

کارنامه اولیه کنکور تیر ماه در اواسط مرداد ماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد 

این کارنامه نیز همانند کارنامه نوبت اول فقط دارای نمره خام و درصد دروس می باشد. در این کارنامه تاثیر سوابق تحصیلی محاصبه نخواهد شد.

بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور

 

کارنامه اولیه حاوی رتبه و وضعیت مجاز بودن

کارنامه اولیه حاوی رتبه و وضیعت مجاز بودن پس از بازه زمانی کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نوبت دوم تیر ماه منتشر می شود. سوابق تحصیلی در این کارنامه محاسبه خواهد شد.

متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، مجاز هستند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. متقاضیان در این مرحله مجاز هستند 150 کدرشته محل از دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

کلیه شرکت کنندگان در آزمون سراسری و متقاضی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد طی این مرحله می توانند از نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 خود مطلع شوند. 

بخوانید: نتایج کنکور

 

سایت اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر میگردد. متقاضیان به منظور اطلاع نتیجه آزمون مراحل زیر را طی کنند:

✅ ورود به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ ورود به بخش سراسری

✅ کلیک بر روی لینک فعال اعلام نتایج

✅ وارد کردن اطلاعات فردی و ثبت نامی خواسته شده

✅ دریافت و مشاهده کارنامه اولیه

 

راهنمای تصویری

در این قسمت به منظور راهنمایی شرکت کنندگان، راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ را ارائه کرده ایم:

ورود مستقیم به سایت

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی پایین سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

 

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ چنانچه در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک نمایید. 

 

4️⃣ بر روی گزینه ” کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (لطفاً کلیک کنید) ” کلیک کنید.

 

5️⃣در این مرحله برای دریافت نتایج کنکور سراسری 1403 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.

 

6️⃣ با درج اطلاعات لازم در محل مورد نظر، داوطلب وارد سامانه خواهد شد. با ورود به سامانه اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که کارنامه مرحله اول فقط شامل درصد و نمره آزمون و نمره سوابق تحصیلی می باشد. در کارنامه دوم رتبه نهایی و رتبه درسهمیه را مشاهده خواهید نمود.

 

 

داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند و نمی توانند در این مرحله نتیجه خود را مشاهده کنند، می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنند.

 

اعلام دو مرحله ای نتیجه کنکور 1403

در سال ۱۴۰۳ کنکور سراسری دو نوبت در سال برگزار شده است و نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای هر دو گروه یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود. اما نتایج نهایی در شهریور ماه و به صورت یکپارچه برای تمامی داوطلبان منتشر خواهد شد.

داوطلبان باید در ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی و هویتی خود را تایید کنند. چنانچه در سوابق تحصیلی مغایرتی وجود داشته باشد بایست آن را اعلام کرده تا بررسی شود و سوابق تحصیلی به درستی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد. 

با توجه به وضعیت متفاوت داوطلبان در کنکور سراسری (برخی داوطلبان در هر دو کنکور شرکت کرده، برخی در هر دو کنکور در رشته های متفاوت شرکت کرده و برخی دیگر تنها در یک کنکور شرکت کرده‌اند) بایستی ابتدا وضعیت مشخص شده و سپس اثر سوابق تحصیلی محاسبه گردد. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ گروهی از داوطلبان نسبت به آن اعتراض دارند. این دسته از داوطلبان می‌توانند درخواست خود را به منظور بررسی مجدد نمره در سایت سنجش ارسال کنند.

متقاضیان به منظور ثبت درخواست اعتراض به جواب یا باید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام نمایند و یا به سامانه darkhast.sanjesh.org که در جهت رسیدگی به درخواست داوطلبان راه اندازی شده است. برای مشاهده راهنما نحوه ثبت درخواست مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

همانگونه که می دانید کنکور سراسری دو بار در سال برگزار خواهد شد. اما توجه به داشته باشید که انتخاب رشته فقط یکبار و در مرداد ماه برگزار می شود. پس داوطلبانی که آزمون نوبت دی ماه شرکت کرده اند باید تا مرداد ماه منتظر بمانند و بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نوبت اردیبهشت ماه در انتخاب رشته شرکت کنند. 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoo.org انجام می شود. داوطلبانی که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه کنکور سراسری هستند، می توانند انتخاب‌رشته خود را انجام نمایند. برای مطالعه کامل راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چنانچه در جهت بررسی کارنامه نتایج اولیه کنکور و قدم گذاشتن در مرحله پیچیده و تخصصی انتخاب رشته، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید. برای ارتباط با گروه کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود مقاله زیر که راهنما کامل انتخاب رشته کنکور می باشد حتما مطالعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج اولیه آزمون چه زمانی منتشر می گردد؟

    نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ یک ماه پس از برگزاری هر نوبت منتشر می شود.

  2. نحوه اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ چگونه است؟

    جواب اولیه کنکور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

  3. برای دریافت نتایج به چه اطلاعاتی نیاز می باشد؟

    متقاضیان برای دریافت اینترنتی جواب اولیه کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام نیاز دارند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.