جمعه ۰۸ تیر ۰۳

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

۳ بازديد

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند امکان پذیر می باشد. برخی از داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری و یا نتیجه نهایی انتخاب رشته به نتیجه‌ای که‌ بدست آمده اعتراض دارند و قصد دارند که اعتراض خود را ثبت کنند. از آنجایی که بسیاری از متقاضیان با نحوه اعتراض به نتایج آزمون آشنا نیستند، لازم دانستیم این مقاله از سایت دانتل کو را به نحوه و زمان ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 اختصاص دهیم.

 

منبع:  اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳

نتایج کنکور سراسری برای تمامی شرکت کنندگان در این آزمون در چند مرحله منتشر می گردد. سازمان سنجش پس از انتشار نتایج، مهلت چند روزه‌ای برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ قرار می دهد و داوطلبان فقط در این بازه زمانی می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org درخواست خود را ثبت کنند. توجه داشته باشید پس از گذشت این بازه زمانی نمی توان اعتراض خود را ثبت کرد.

در جدول زیر زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 در هر یک از مراحل را قرار داده ایم.

مرحله نتایج زمان ثبت اعتراض سال ۱۴۰۳
نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ 15 خرداد ماه
نتایج اولیه کنکور تیر ۱۴۰۳ مرداد ماه
کارنامه اولیه (حاوی رتبه و تراز) اواسط مرداد ماه
نتایج رشته های شرایط خاص اوایط شهریور
نتایج نهایی انتخاب رشته اواخر شهریور

پس از انتشار کارنامه متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. نتایج انتخاب رشته کنکور پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه برای داوطلبان منتشر می گردد. در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در هر مرحله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتیجه بدست آمده برای داوطلب فراهم می شود.

 

به چه مواردی می توان اعتراض کرد؟

ممکن است وقتی ما می گوییم که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ امکان اعتراض به نتایج برای تمامی داوطلبان فراهم است برای عده ای این ابهام ایجاد شود که اگر به هر موردی که مدنظرشان می باشد، اعتراض کنند پاسخ درستی دریافت خواهند کرد.

لازم است توجه داشته باشید که در صورتی اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403 بررسی خواهد شد که درست و منطقی باشد. در هر مرحله از اعلام نتیجه داوطلبان می توانند در برخی موارد اعتراض خود را ثبت نمایند که در ادامه به شرح هرکدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

 

اعتراض به سوالات و کلید آزمون

اشاره کوتاهی کردیم که سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، دفترچه سوالات و پاسخنامه کلیدی را در تمامی زیرگروه های آزمایشی منتشر می کند. متقاضیان می توانند این پاسخنامه را با پاسخ های خود مقایسه کنند و چنانچه متوجه خطایی در محاسبه درصد دروس شوند، اعتراض خود را ثبت کنند. 

 

نتایج اولیه آزمون اردیبهشت و تیر ماه

در مرحله اول به صورت نمره خام منتشر می شود و تنها درصد هر یک از دروس را به داوطلبان نشان می دهد. در این مرحله داوطلبان می توانند به درصد دروس خود با توجه با کلید منتشر شده توسط سازمان سنجش اعتراض نمایند

. زمان اعتراض بلافاصله پس از اعلام نتایج است که در 15 خرداد ماه برای کنکور اردیبهشت و در مرداد ماه برای کنکور تیر می باشد. 

 

کارنامه اولیه رتبه و تراز

در این مرحله رتبه و تراز داوطلبان در کارنامه اولیه کنکور اعلام می شود و داوطلبان در صورت اعتراض می توانند در سامانه پاسخگویی سنجش اعتراض به نتایج کنکور خود را ثبت نمایند. زمان اعتراض به کارنامه اولیه معمولا در اواخر مرداد ماه می باشد. 

  • اعتراض به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • اطلاعات مربوطه به سوابق تحصیلی

 

نتایج نهایی انتخاب رشته

  • بررسی اشتباه در انتخاب رشته
  • تقاضای اولویت بندی در فرم انتخاب رشته

 

سایر موارد

  • جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان 
  • مشکلات مربوط به کارنامه اولیه
  • مشکلات مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا 
  • تمامی موارد مربوط به کارنامه و فرم انتخاب رشته

در صورت بروز مشکل در روند اعتراض به نتایج کنکور سراسری و انجام فرآیند ثبت درخواست خود می توانید با مشاوران دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1403

متقاضیان می توانند از طریق سیستم پاسخگویی نسبت به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 اقدام کنند. تمامی کسانی که نسبت به نتیجه بدست آمده در کنکور اعتراض دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

1️⃣به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

ورود مستقیم به سایت 

2️⃣از بالای صفحه بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.

 

3️⃣بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید. 

 

 

عضویت در سایت

4️⃣بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید. 

 

5️⃣با کلیک بر روی این گزینه یک فرم برای شما نمایش داده می شود. در این فرم اطلاعات خود را شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

 

6️⃣در ادامه عضویت در سایت، سامانه یک نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه و ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می کند، 

7️⃣پس از تکمیل مراحل عضویت در سایت جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری مجددا به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید و پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید.

 

8️⃣از سمت راست بر روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید. 

 

9️⃣با تکمیل کادرهای پیش‌رو بدین صورت که آزمون را ” کنکور سراسری ” و سال را ” ۱۴۰۲ ” وارد کنید و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

 

????در بین درخواست‌های نمایش داده شده، بر روی گزینه ” اعتراض به نتیجه ” کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که اگر عنوان درخواست اعتراض شما در میان گزینه های نمایش داده نبود، می توانید با انتخاب گزینه درخواست عمومی، مشکل خود را عنوان کنید.

1️⃣1️⃣در این مرحله اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید.

1️⃣2️⃣در انتهای ثبت درخواست، سامانه به شما یک شماره درخواست می دهد که باید آن را یادداشت کنید و جهت دریافت پاسخ اعتراض خود از آن استفاده نمایید.

برای اینکه به درخواست شما سریعتر پاسخ داده شود، حتما شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و شماره ملی خود را در قسمت توضیحات وارد کنید.

بخوانید: نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری

 

تغییر رشته با کارنامه سبز به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کنکور

از سال گذشته کارنامه سبز حذف شده و داوطلبان نمی توانند با استفاده کارنامه سبز تغییر رشته دهند. لذا تغییر رشته فقط به صورت درون دانشگاهی امکان پذیر می باشد و داوطلبان نمی توانند از طریق سازمان سنجش تغییر رشته دهند.

 

تاثیر و اعلام نتیجه اعتراض به نتایج کنکور 1403

تقریبا پس از سه روز از گذشت ثبت اعتراض به نتایج، سازمان سنجش آن ها را بررسی کرده و پاسخ اعتراض خود به داوطلبان می دهد. اگر پس از گذشت سه و یا حداکثر چهار روز جوابی از سازمان سنجش در پورتال خود دریافت نکردید، می توانید مجددا درخواستی با عنوان درخواست های عمومی ثبت کنید. 

یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری این است که آیا اعتراض ها بررسی می شود و اصلا هیچ تاثیری خواهد داشت؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سازمان سنجش تمامی اعتراض ها را بررسی می‌کند. در این بین اعتراض‌هایی شانس قبولی خواهند داشت که واقعا اشتباهی صورت گرفته باشد و با ارائه مدرک مستند بوده باشند. مثلا اگر داوطلب با توجه به کلید اولیه آزمون متوجه اشتباه در درصد دروس خود بشود، به احتمال بسیار زیاد اعتراض او قبول خواهد شد. 

در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ که به مشکل بخورید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران مجرب مرکز ما می توانند در کم ترین زمان بدون مشکلی اعتراض شما را ثبت نمایند و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ وجود دارد؟

    بله سازمان سنجش این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا اگر نسبت به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، رضایت کافی ندارند اعتراض خود را ثبت کنند.

  2. متقاضیان جهت ثبت درخواست اعتراض به چه سایتی مراجعه مراجهه کنند؟

    اعتراض به نتیجه از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان پذیر است. در متن مقاله نحوه ثبت درخواست را شرح داده ایم.

  3. نحوه ثبت اعتراض از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان به چه صورت است؟

    در مقاله فوق به کامل نحوه ثبت درخواست اعتراض نتیجه کنکور سراسری را شرح داده‌ایم.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.