شنبه ۱۲ خرداد ۰۳

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۰ بازديد

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه معمولا در خرداد ماه انجام می گیرد. متقاضیانی که دارای کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه خود هستند، می توانند نسبت به شرکت در این مرحله اقدام نمایند. متقاضیان می توانند در تاریخ های اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل و درج آن در فرم انتخاب‌رشته اقدام کنند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون تاریخ انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 ارائه کرده ایم.

 

منبع:  زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از انتشار نتایج اولیه، داوطلبان می توانند کارنامه خود را دریافت و عملکرد خود را در جلسه آزمون مورد بررسی قرار دهند. داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه مجاز و دارای کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد هستند می توانند وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند. پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه انجام شود.

تاریخ انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ۱۲ تا ۱۹ خرداد ماه می باشد. 

تاریخ انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 از سوی سایت azmoon.iau.ac.ir اعلام می شود. سال گذشته در اوایل خرداد ماه انجام گرفت. با توجه به زمان برگزاری آزمون ارشد که در اسفند ماه می باشد. پیش بینی می شود انتخاب‌رشته در اردیبهشت ماه انجام گیرد.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

 

تمدید زمان انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

در اطلاعیه های مختلف تاریخ انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را اطلاع رسانی می شود، اما با این حال بسیاری از داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده انتخاب‌رشته خود را انجام نمی دهند و یا در صدد ویرایش فرم انتخاب‌رشته و جابه‌جایی اولویت های خود می باشند. به این دلیل بسیاری از داوطلبان از این مرحله جا می مانند و خواستار تمدید مهلت انتخاب‌رشته هستند.

تاکنون تمدید مهلت انتخاب‌رشته اعلام نشده است به محض مشخص شدن تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به همین منظور هر ساله شاهد تمدید مهلت انتخاب‌رشته برای دو الی سه روز دیگر نیز می باشیم. تاکنون اخباری مبنی بر تمدید زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ دریافت نکرده ایم، به محض مشخض شدن تمدید مهلت انتخاب‌رشته سال جاری، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

دانلود کنید: دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد  

 

 

مشاوره انتخاب‌رشته ارشد ۱۴۰۳

با فرا رسیدن زمان انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 متقاضیان با چالش انتخاب‌رشته و نحوه چینش صحیح الویت ها در فرم رو به رو می شوند. در واقع هر چه متقاضیان بتوانند انتخاب‌رشته درست و اصولی تری را متناسب با رتبه اکتسابی خود برای ورود به دانشگاه ازاد انجام دهند، در نهایت نیز شانس قبولی بیشتری خواهند داشت.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

بنابراین توصیه مشاوران تحصیلی این است که متقاضیان پس از تحلیل کارنامه اولیه خود، حتما پس از اطلاع از شهریه کدرشته محل های مورد علاقه‌شان و با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و موثری شامل علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه و … اقدام به درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته نمایند.

لازم است در نظر داشته باشید که مشورت با افراد آگاه و با تجربه می تواند به شما کمک کند تا الویت های خود را به درستی در سامانه وارد کنید و از بروز کوچکترین خطا نیز جلوگیری نمایید و در نهایت نیز در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته شوید.

مشاوران تحصیلی مجرب در زمینه انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانند شما عزیزان را در این مسیر یاری کنند. برای ارتباط با مشاورین می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته ارشد آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

تاریخ انتخاب‌رشته طبق آخرین اطلاعیه در اواخر اردیبهشت ماه می باشد.

آیا متقاضیان می توانند به طور همزمان در انتخاب‌رشته ازاد و دانشگاه سراسری شرکت کنند؟

بله، انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری و ازاد به صورت مجزا از یکدیگر برگزار می گردد و علاقه مندان در صورت مجاز شدن می توانند نسبت به شرکت در هر دو انتخاب‌رشته اقدام کنند.

آیا مهلت انتخاب‌رشته تمدید نیز می شود؟

بله، معمولا دانشگاه آزاد، هر ساله دو یا سه روز را برای تمدید مهلت انتخاب‌رشته در نظر می گیرد.

۰ ۰

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۰ بازديد

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرید. داوطلبانی که در انتهای کارنامه اولیه خود دارای کد دسترسی دارند، می توانند پس از دریافت دفترچه‌ی راهنما، اقدام به درج الویت‌های خود در فرم انتخاب‌رشته نمایند. در ادامه مقاله لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 را قرار داده به بررسی جزییات آن پرداخته ایم.

داوطلبان گرامی جهت انجام فرآیند انتخاب رشته و مشاوره اولویت بندی کدرشته محل ها می توانید با مشاوران مرکز دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید. 

 

منبع:  دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از دانشگاه سراسری انجام می شود. به همین دلیل دفترچه‌ای جداگانه با عنوان دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرید. متقاضیان ابتدا باید دفترچه‌ی راهنما را مطالعه و در نهایت الویت‌های خود را حداکثر در 100 کدرشته محل از آن استخراج نمایند. لیست رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 نامبرده درج می گردد. 

دانلود دفترچه انتخاب رشته
دفترچه سال گذشته دانلود کنید
دفترچه سال ۱۴۰۳ منتشر نشده

داوطلبانی که کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج گردیده است، مجاز به شرکت در مرحله انتخاب‌رشته از طریق سایت azmoon.org می باشند. تاکنون لینک دانلود دفترچه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت منتشر نشده است. پبش بینی می شود دفترچه‌ی راهنما در تیر ماه همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته منتشر شود.

 

بخوانید: انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد در یک بازه زمانی چند روزه قبل از انتشار دفترچه‌ی راهنما، منتشر می گردد. 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ طبق آخرین اطلاعیه در 11 خرداد ماه می باشد.

تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 تاکنون مشخص نشده است اما احتمالا مطابق رویه سال های گذشته، دفترچه‌ی راهنما در اواخر اردیبهشت ماه در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد. پس از انتشار دفترچه‌ی راهنما متقاضیان می توانند طی مهلت یک هفته تا ده روزه اقدام به درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته کنند و شانس خود را برای ورود به کد رشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور امتحان نمایند.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به منظور اطلاع رسانی قوانین و شرایط شرکت در این مرحله از پذیرش دانشگاه ازاد و لیست کد رشته محل های ارائه شده، طراحی شده است و در بردارنده سرفصل های زیر می باشد:

✅ شیوه انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه ازاد و پذیرش دانشجو

✅ پذیرش نهایی متقاضیان کنکور ارشد

✅ شرایط پذیرش فارغ التحصیلان در مقطع ارشد دانشگاه ازاد

✅ سهمیه رزمندگان و ایثارگران و تاثیر آن در پذیرش نهایی داوطلبان

✅ پذیرش اتباع خارجی در کنکور ارشد

✅ نکات و تذکرات مهم پیرامون کنکور ارشد

✅ کد رشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف دانشگاه ازاد در سراسر کشور

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

 

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

سهمیه های کارشناسی‌ارشد شامل سهمیه های رزمندگان و ایثارگران است که بر اساس دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ دارای شرایط و ضوابطی می باشد.

 

سهمیه ایثارگران

در صورتی که سهمیه مندرج در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 با داوطلبان با سهمیه ایثارگران 25 درصدی تکمیل نشود، ظرفیت های خالی آن به داوطلبان با سهمیه ایثارگران 5 درصدی اختصاص داده می شود و در صورت خالی ماندن مجدد، به داوطلبان با سهمیه آزاد، اختصاص خواهد داشت.

سهمیه ۵ درصد ایثارگران
داوطلبان واجد شرایط 
  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
شرایط استفاده از سهمیه کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
سهمیه 25 درصد ایثارگران
داوطلبان واجد شرایط 
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر
  • آزادگان و همسر و فرزندان آنان
  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
شرایط استفاده از سهمیه کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد

 

بخوانید: تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته ارشد

 

 

سهمیه رزمندگان

سهمیه رزمندگان
داوطلبان واجد شرایط  جداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه بین سال های ۵۹ تا ۶۸
شرایط استفاده از سهمیه کسب حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد

 

سهمیه رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد

بر اساس مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ فارغ التحصیلان ممتاز در مقطع کارشناسی به داوطلبانی گفته می شود که دارای یکی از شرایط زیر باشند و به این ترتیب می توانند از سهمیه رتبه اول کارشناسی در انتخاب‌رشته استفاده کنند.

???? داوطلبی که بالاترین معدل کل در میان فارغ التحصیلان رشته و ورودی خود را کسب کرده باشد.

???? به منظور تعیین سهمیه شاگرد اولی در هر سال، دانشجویان یک رشته و یا گرایش که تا پایان تیر ماه هر سال فارغ التحصیل می شوند را با یکدیگر مقایسه می کنند و داوطلبی که معدل میانگین بالاتری داشته باشد، به عنوان رتبه اول آن رشته معرفی می گردد.

???? فارغ التحصیلان دارای سهمیه شاگرد اولی باید از طریق کنکور وارد دوره تحصیلی شده باشند. حداکثر مدت تحصیل برای دوره کارشناسی پیوسته چهار چهار سال و کارشناسی ناپیوسته دو سال می باشد.

???? طبق مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ داوطلبان نباید در هیچ کدام از نیمسال های تخصیلی مشروط شده باشند و دروس معادل سازی نداشته باشند.

???? در موارد استثنایی، در صورتی که چندین نفر دارای شرایط مشابهی باشند، فردی که مدت تحصیل او حداقل یک نیمسال کوتاه تر باشد، به عنوان رتبه اول رشته معرفی می شود؛ در غیر اینصورت همه به عنوان نفر اول معرفی خواهند شد.

???? اسامی کسانی که از امتیاز ممتازین بر اساس ظرفیت های محاسبه شده، برخوردار هستند، (ده درصد از ظرفیت هر رشته و با حد نصاب قبولی 90 درصد نمره آخرین فرد قبولی عادی در رشته) بررسی و اعلام می شوند.

???? فرم های متقاضیان واجد الشرایط در مهلت مقرر از سوی دانشگاه آزاد برای بررسی بیشتر ارسال خواهد شد.

 

بخوانید: سهمیه کنکور ارشد

 

 

توصیه های مهم انتخاب رشته

انتخاب‌رشته کاملا اینترنتی انجام می شود و داوطلبان مجاز هستند پس از دریافت شناسه و رمز اینترنتی دریافتی پس از خرید کارت اعتباری، از طریق سایت azmoon.org مراحل انتخاب‌رشته خود را تکمیل نمایند. در ادامه به چند توصیه مهم دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 پرداخته ایم:

❌ هرگونه جابجایی، انتقال و مهمانی دانشجویان مطابق با آئین نامه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد انجام می شود.

❌ هر گونه جابجایی، انتقال و مهمانی از واحد ها، پردیس ها و مراکز بین المللی برون مرزی به دیگر واحد های دانشگاه آزاد ممنوع است.

❌ دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام و اخذ واحد، تصمیم به انصراف از تحصیل می گیرند؛ بایستی بر اساس مقررات دانشگاه، هزینه انصراف را بپردازند.

❌ داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه آزاد، باید بر اساس شهریه مصوب سالانه در محل های دانشگاهی، اقدام به پرداخت شهریه در واحد ها، پردیس ها و مراکز بین المللی نمایند.

 

مشاوره دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۳

در ابتدا داوطلبان باید پس از مطالعه قوانین و شرایط شرکت در این مرحله، اقدام به استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود متناسب با مجموعه امتحانی که در آن شرکت کرده اند، نمایند و سپس آن ها را بر اساس فاکتورهای مهمی که در ذهن دارند، در فرم انتخاب‌رشته و حداکثر در 100 کد رشته محل الویت بندی کنند.

 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور ارشد

 

توصیه کارشناسان تحصیلی مجرب در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شما عزیزان این است که حتما در درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته به فاکتور های مهم و موثر در نتیجه نهایی انتخاب‌رشته شامل علاقه، هزینه تحصیل، مسیر رفت و آمد از محل سکونت تا محل دانشگاه، شهریه رشته انتخابی و …. توجه داشته باشید.

در صورتی که برای تحلیل کارنامه اولیه خود و همینطور استخراج الویت های کدرشته محل‌ها از دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد و الویت بندی آن ها، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصلیی دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید و مشاوره تحصیلی و تخصصی پیرامون انتخاب‌رشته را دریافت نمایید.

 

بخوانید: زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

از چه طریقی می توان دفترچه راهنما را دانلود کرد؟

لینک دانلود دفترچه در متن مقاله قرار داده شده است.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ در چه تاریخی منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته معمولا در تیر ماه منتشر می شود.

مندرجات دفترچه راهنما شامل چه مواردی است؟

مندرجات شامل شیوه انتخاب رشته و پذیرش دانشجو، پذیرش نهایی داوطلبان، شرایط پذیرش فارغ التحصیلان، سهمیه رزمندگان و ایثارگران، پذیرش اتباع خارجی، نکات و تذکرات مهم و کد رشته محل های ارائه شده می باشد.

۰ ۰

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

۰ بازديد

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه در اواخر اردیبهشت ماه از طریق سایت “ azmoon.org ” انجام می شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته در این مرحله هستند، می توانند با مراجعه به سایت نامبرده ضمن دریافت دفترچه راهنما و استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، اقدام به الویت بندی آن ها در فرم انتخاب‌رشته نمایند. برای مطالعه راهنما جامع انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد 1403 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

منبع:  انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

بسیاری از شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد، تصور می کنند که به دلیل ادغام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد، مرحله انتخاب‌رشته نیز هماهنگ انجام می شود، اما مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد پس از اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد و برای ورود به مرحله انتخاب‌رشته، از یکدیگر جدا می شود. 

داوطلبانی که دارای کد دسترسی انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در کارنامه اولیه خود می باشند می توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت azmoon.org انتخاب‌رشته خود را تکیمل نمایند. حساسیت این مرحله بسیار زیاد است چراکه هر گونه اشتباه در انتخاب الویت ها و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته، می تواند زحمات داوطلب را از بین ببرد و او را از رسیدن به نتیجه قبولی دور کند.

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

 تاریخ انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه در یک بازه ۵ تا ۱۰ روز می باشد. طبق آخرین اطلاعیه انتخاب‌رشته در اواخر اردیبهشت ماه انجام خواهد شد. به محض اعلام زمان انتخاب‌رشته تاریخ جدید را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از ۱۲ تا ۱۹ خرداد ماه می باشد.

البته شما داوطلبان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاع از زمان تمامی مراحل آزمون ارشد می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو عضو شوید.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

بررسی کارنامه اولیه

برای تمامی شرکت کنندگان، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه منتشر می شود که هر داوطلب باید از اطلاعات آن جهت یک انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اصولی و آگاهانه استفاده کند. در ادامه به اطلاعاتی که از طریق کارنامه اولیه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد، اشاره کرده ایم:

✅ درصد دروس اکتسابی 

✅ اطلاعات رشته امتحانی 

✅ معدل موثر

✅ رتبه و تراز علمی

✅ اطلاعات فردی    

✅ وضعیت مجاز بودن در دوره های روزانه و غیر روزانه

✅ کد دسترسی ۷ رقمی انتخاب رشته 

در هر گرایش، عنوانی با نام کد ضریب وجود دارد که تراز، رتبه و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری و آزاد را مشخص می کند. در نظر داشته باشید بهتر است گرایشی که در آن رتبه بهتری را کسب کرده اید را در الویت انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ قرار دهید.

داوطلبان گرامی شما می توانید جهت ارتباط با کارشناسان و متخصصان حوزه انتخاب‌رشته و اطلاع از آخرین رتبه های قبولی با مرکز مشاره دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس حاصل فرمایید.

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه ازاد همزمان با شروع فرآیند انتخاب‌رشته، دفترچه راهنما را منتشر خواهد کرد. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و نحوه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 و همینطور لیست کدرشته محل های ارائه شده، باید دفترچه را به طور کامل مطالعه کنند.

 

دانلود کنید: دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

 

اولویت بندی انتخاب ها

از مهم ترین عواملی که در انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد 1403 تاثیر گذار است، شامل علاقه، مسیر رفت و آمد محل سکونت تا دانشگاه، هزینه و میزان شهریه، کیفیت دانشگاه و … می باشد.

???? علاقه: اولین فاکتور مهم در انتخاب‌رشته، توجه به علاقه است. در واقع متقاضیان باید کد رشته محل هایی را انتخاب کنند که به آن ها علاقه دارند و به ترتیب علاقه از بالا به پایین الویت بندی نمایند.

???? مسیر: توصیه می شود متقاضیان ابتدا کد رشته محل های مورد علاقه خود را در دانشگاه هایی انتخاب کنند که مسیر رفت و آمد به آن آسان تر است، چراکه فواصل کوتاه ضمن اینکه هزینه ها را کاهش می دهد، باعث رفت و آمد آسان تر نیز می شود.

???? هزینه: ادامه تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد نیازمند پرداخت هزینه می باشد. بنابراین لازم است پیش از انتخاب‌رشته حتما از شهریه رشته ها نیز مطلع گردید.

???? کیفیت دانشگاه: به کیفیت و جایگاه دانشگاه های آزاد حتما توجه کنید و دانشگاه هایی که هیئت علمی بهتری دارند و کیفیتشان بهتر است را الویت قرار دهید. 

بخوانید: اشتباهات انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

چگونه انتخاب های خود را الویت بندی کنیم؟

دسته اول اولویت های خوشبینانه شما می باشد که متناسب با رتبه و ترازی که به دست آورده اید کمی رویایی است، اما اشکالی ندارد با در نظر گرفتن کم ترین شانس قبولی چند انتخاب را به آن ها اختصاص دهید.

بخش بعدی انتخاب های شما، الویت های نرمال هستند که مهم ترین انتخاب های شما می باشند چراکه شانس قبولی بالایی شما در آن ها متناسب با رتبه و تراز علمی تان، ایجاد می کند. الویت ها را با دقت بالایی درج کنید و هر انتخاب نسبت به انتخاب بعدی ارجح تر باشد.

در نهایت نیز الویت هایی را در فرم انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 درج نمایید که در آن ها شانس قبولی بالایی دارید، تا اگر در هیچ کدام از الویت های خوش بینانه و نرمال پذیرفته نشدید در بهترین حالت در این انتخاب ها پذیرفته شوید.

برای اینکه متوجه شوید کدام انتخاب ها برای شما خوش بینانه، کدام بدبینانه و کدام نرمال است، حتما از رتبه های قبولی کارشناسی ارشد در سال های گذشته کمک بگیرید.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

داوطلبانی که قصد انتخاب‌رشته دارند، می توانند طبق مراحل زیر اقدامات لازم را در این جهت انجام دهند.

✅ مراجعه به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir

✅ دریافت دفترچه راهنمای و مطالعه مندرجات آن

✅ استخراج کد رشته محل های مورد علاقه و الویت بندی آن ها با در نظر گرفتن فاکتور های موثر

✅ ورود به لینک انتخاب رشته و پرداخت هزینه 

✅ وارد کردن الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته

 

راهنما تصویری

چنانچه به کد 7 رقمی دسترسی به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ دسترسی دارید، می توانید طبق راهنمای تصویری زیر عمل کنید:

1️⃣ به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه ” سامانه انتخاب‌رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب‌رشته بایستی ” کد دسترسی ۷ رقمی مندرج در کارنامه اولیه ” و ” کد ملی “خود را وارد کنید و سپس گزینه ” ورود ” را انتخاب نمایید.

 

4️⃣ اولین قدم در جهت انتخاب‌رشته، پرداخت هزینه می باشد. بنابراین در این مرحله بایستی به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب، کارت اعتباری را خرید کنید. پس از خرید کارت اعتباری لازم است شناسه و رمز کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

 

5️⃣ با استفاده از “شناسه و رمز کارت اعتباری” می توانند وارد سامانه شوید 

 

6️⃣ در این گام انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 کدرشته محل های مورد علاقه خود را حداکثر در 100 کد رشته محل در فرم اینترنتی وارد کنید.

 

7️⃣ پس از چندین بار بررسی اولویت های خود در فرم، گزینه ” تایید نهایی ” را انتخاب کنید. 

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

 

شهریه دوره های مختلف کارشناسی ارشد

تاکنون میزان شهریه سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اعلام نشده است. اما با توجه به روال سال های گذشته احتمالا شهریه ها افزایش مبلغ 20 درصدی داشته باشند. در جدول زیر شهریه حدودی سال گذشته در گروه های مختلف را برای شما همراهان گرامی قرار داده ایم.

گروه آموزشی مقدار شهریه هر ترم
علوم پایه 8 تا 11 میلیون تومان
علوم انسانی 9 تا 11 میلیون تومان
فنی مهندسی 8.5 تا 10 میلیون تومان
علوم پزشکی 13 تا ۱۶ میلیون تومان
هنر 8 تا 10 میلیون تومان

 

مشاوره و نکات مهم

در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 بایستی چندین نکته را در نظر داشته باشید.

❗❗ ابتدا از ارائه شدن رشته مدنظر خود مطلع شوید و سپس نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید. چراکه مبلغ پرداختی جهت تهیه کارت اعتباری قابل عودت نمی باشد. 

❌ داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی، در کد رشته امتحانی دوم نیز شرکت کرده اند، بایستی فرم کارشناسی انتخاب‌رشته ارشد آزاد را به صورت مشترک و تلفیقی از دو رشته تکمیل کنند.

✅ تا پیش از اتمام مهلت انتخاب‌رشته متقاضیان می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب‌رشته خود اقدام کنند.

❌ دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود و داوطلبان بهتر است قبل از انتخاب‌رشته از شهریه رشته انتخابی مطلع شوند تا در طول تحصیل با مشکل مالی مواجه نشوند.

✅ می توانید جهت الویت بندی انتخاب های خود در سه دسته خوش بینانه، نرمال و بد بینانه از آخرین رتبه قبولی سال گذشته در رشته و مدنظرتان استفاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید در زمینه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ راهنمایی های بیشتری را دریافت کنید می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید. انتخاب‌رشته بسیار مهم است و تعیین کننده آینده تحصیلی شما می باشد. حتما سعی کنید در این مسیر با یک مشاور در ارتباط باشید تا یک انتخاب‌رشته اصولی و صحیح را برای خود رقم بزنید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته ارشد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله به نحوه انتخاب‌رشته در سایت amoon.iau.ac.ir اشاره کرده ایم.

زمان انتخاب‌رشته ارشد در چه تاریخی است؟

مرحله انتخاب‌رشته معمولا در اردیبهشت ماه می باشد. در متن مقاله زمان دقیق اشاره شده است.

آیا متقاضیان بایستی جهت انتخاب‌رشته هزینه ای جداگانه بپردازند؟

بله داوطلبان باید کارت اعتباری انتخاب‌رشته را از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد خریداری کننند.

۰ ۰

ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

۰ بازديد

ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. ممکن است برخی از داوطلبان در زمان تکمیل فرم انتخاب‌رشته دچار اشتباه شوند و بخواهند برخی از کد رشته محل های خود را جا به جا کرده و یا حذف نمایند؛ خوشبختانه سازمان سنجش شرایطی را فراهم کرده است که این دسته از شرکت کنندگان بتوانند فرم انتخاب‌رشته خود را ویرایش نمایند. ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 در بازه های زمانی اعلام شده امکان پذیر است که در ادامه برای اطلاع از زمان و نحوه آن همراه ما باشید.

 

منبع:  ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

زمان ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

همزمان با شروع مرحله انتخاب‌رشته امکان ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ نیز برای داوطلبان فراهم می شود. در واقع با این شرایطی که سازمان سنجش فراهم کرده است، امکان حذف، جا به جایی و یا اضافه کردن کد رشته محل ها به فرم انتخاب‌رشته وجود دارد. 

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ همزمان با مهلت انتخاب رشته در اواخر اردیبهشت ماه می باشد.

انتخاب‌رشته مرحله ای مهم و در عین حال بسیار حساس است که لازم است متقاضیان برای عبور از آن، مرحله انتخاب رشته را با دقت و به دور از هر گونه خطا تکمیل کنند. چراکه کوچکترین خطایی می تواند سرنوشت داوطلبان را دستخوش تغییر کند.

در صورتی که مهلت انتخاب رشته از سوی سایت انتخاب رشته ارشد اعلام شود، زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته ارشد

 

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

متقاضیان برای ویرایش اطلاعات انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ نیز باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. به منظور راهنمایی شما متقاضیان گرامی، راهنمای تصویری را به صورت گام به گام آورده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی رنگی پایین سایت بر روی گزینه  ” کارشناسی ارشد” کلیک نمایید.

 

2️⃣ بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” از منوی سمت راست کلیک کنید.

 

3️⃣ در صورتی که در زمان انتخاب‌رشته به سایت سنجش مراجعه کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ (کارنامه اولیه و انتخاب رشته) ” کلیک نمایید.

4️⃣ در صفحه باز شده بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید.

 

5️⃣ برای ورود به سیستم، سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می دهد؛ متناسب با اطلاعاتی که در اختیار دارید یکی از این دو روش را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، وارد سامانه شوید.

  1. روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
  2. روش دوم : جستجو بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی (کد ملی و سال تولد)

 

6️⃣ پس از درج اطلاعات خواسته شده در یکی از دو روش بالا و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، میز کار داوطلب نمایش داده خواهد شد. در این مرحله متقاضی به منظور ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 باید بر روی گزینه ” انتخاب‌رشته ” کلیک نماید تا فرم انتخاب‌رشته برای او نمایش داده شود.

 

7️⃣ متقاضیان می توانند پس از دریافت فرم انتخاب رشته‌ای که در سایت سنجش ثبت کرده اند، اقدام به حذف، اضافه و یا جا به جایی الویت های مورد نظر خود نمایند و ویرایش کنند. 

در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را برای ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد، فراموش کرده اید؛ می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام به بازیابی آن ها نمایید. همینطور شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات ثبت نامی خود با کارشناسان مرکز مشاوره دانتل نیز در ارتباط باشید.

 

بخوانید: تغییر اولویت انتخاب رشته ارشد

 

 

تعداد دفعات مجاز برای ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

از نکته های مهم برای ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ این است که تعداد دفعاتی که افراد می توانند طی آن فرم انتخاب‌رشته خود را تصحیح کنند، محدود است. به این معنی که داوطلبان فقط مجاز هستند چند بار فرم انتخاب‌رشته خود را تغییر دهند و نمی توانند هر زمان که خواستند با مراجعه به سایت سنجش الویت های خود را تغییر دهند.

تعداد دفعات مجاز برای ویرایش ۵ مرتبه می باشد.

در صورتی که زمان انتخاب‌رشته تمدید شود، 3 مرتبه به مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 نیز اضافه می شود. بنابراین لازم است متقاضیان به منظور جلوگیری از بروز خطا و اشتباه مجدد، ابتدا از الویت های خود اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به درج آن ها در فرم انتخاب رشته کنند. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

مشاوره انتخاب رشته

سازمان سنجش آموزش کشور احتمال خطا در فرم انتخاب‌رشته را پیش بینی کرده است، به همین دلیل در انتهای دفترچه راهنما فرمی مشابه فرم انتخاب‌رشته با عنوان فرم پیش نویس انتخاب‌رشته ارشد را قرار داده است. شما عزیزان می توانید پیش از تکمیل فرم اصلی از فرم پیش نویس کمک بگیرید و زمانی که به انتخاب های خود اطمینان داشتید، به سراغ درج آن ها در سایت سازمان سنجش بروید که البته پس از تکیمل فرم اصلی فرصت ویرایش اتخاب رشته کنکور ارشد را خواهید داشت.

در صورتی که برای ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ نیازمند راهنمایی باشید، می توانید از مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل که دارای چندین سال سابقه در زمینه انتخاب‌رشته می باشند، راهنمای دریافت کنید. مشاوران تحصیلی مجرب مرکز مشاوره دانتل می توانند یاریگر شما عزیزان در این مرحله مهم و حساس برای ورود به مقطع ارشد دانشگاه های سراسری باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند تا قبل از اتمام مهلت انتخاب رشته و همینطور در زمان تمدید مهلت انتخاب‌رشته، اقدام به ویرایش نمایند.

ویرایش انتخاب‌رشته از طریق چه سایتی امکان پذیر است؟

همانطور که در متن مقاله فوق بدان اشاره کردیم، لینک ویرایش انتخاب‌رشته در سایت سازمان سنجش فعال می گردد.

آیا در زمان ویرایش متقاضیان می توانند برخی الویت های خود را از فرم انتخاب رشته حذف کنند؟

بله، طی مرحله ویرایش متقاضیان می توانند اقدام به حذف، اضافه کردن و یا جا به جایی الویت های درج شده در فرم انتخاب رشته ارشد نمایند.

۰ ۰

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

۰ بازديد

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ شامل سهمیه ایثاگران و شهدا 5 و 25 درصد، رزمندگان، مناطق و … می باشد. سازمان سنجش آموزش کشور که کنکور کارشناسی ارشد را هرسال برای ایجاد زمینه ادامه تحصیل داوطلبان برگزار می‌کند، جهت افزایش شانس قبولی داوطلبان، برخی سهمیه ها را در کنکور کارشناسی ارشد موثر دانسته است. داوطلبانی که از سهمیه های خاصی برخوردار هستند در صورتی که حدنصاب قبولی در کد رشته محل های انتخابی خود را بدست آورند، می‌توانند از این سهمیه ها در جهت افزایش شانس قبولی خود استفاده کنند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به سهمیه کنکور ارشد 1403 بپردازیم.

 

منبع:  سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

وزارت علوم برای قرددانی از خانوده های شهدا و جانبازان و ایثارگران امتیازاتی برای این افراد در آزمون ورودی دانشگاه های مختلف قرار داده است. در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دفترچه ای با عنوان راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد منتشر می‌کند. طبق این دفترچه داوطلبان می‌توانند از سهمیه های رزمندگان، ایثارگران 25 درصد و ایثارگران 5 درصد استفاده کنند.

چنانچه داوطلبی مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران نباشد، سهمیه آزاد برای او درنظر گرفته می‌شود. پس از انتخاب سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان با رقیبانی رقابت خواهند کرد که سهمیه کنکور کارشناسی ارشد مشابه با آنها داشته باشند و طبیعی است که برخورداری از یکی از سهمیه‌های گفته شده، تاثیر مثبتی در رتبه داشته و شانس قبولی داوطلب را افزایش می‌دهد.

 

بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

سهمیه رزمندگان

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای اینکه بتوانند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند بایستی در ابتدا بدانند چه کسانی مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان هستند. به همین منظور در ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که سهمیه رزمندگان به چه کسانی تعلق می‌گیرد.

داوطلبانی که جزو رزمندگانی بوده اند که حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا متناوب از تاریخ 31 شهریورماه سال 1359 تا 31 شهریورماه سال  1367 به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی حضور داشته اند.

همینطور داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان مقرر حداقل شش ماه به صورت متناوب و یا نه ماه به صورت نامتناوب از تاریخ 31 شهریور ماه سال 1359 تا 31 شهریور ماه سال 1367 به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی و جنگی حضور داشته اند.

 

نحوه استفاده از سهمیه رزمندگان

داوطلبانی که طبق توضیحات فوق، واجد شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان هستند، بایستی برای صحت ادعای خود به ارگان‌های مربوطه مراجعه کنند و کد پیگیری 12 رقمی مربوط به رزمندگان را دریافت نمایند. داوطلبان بایستی جهت اعمال سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد در فرم ثبت نام کد 12 رقمی خود را در قسمت های مربوط به سهمیه وارد کنند.

در صورتی سهمیه رزمندگان برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعمال می‌شود که این افراد موفق شوند 80 درصد از نمره قبولی آخرین متقاضی پذیرفته شده طبق سهمیه کنکور ارشد آزاد را کسب کنند در غیر اینصورت سهمیه رزمندگان برایشان درنظر گرفته نمی‌شود و جزو همان سهمیه آزاد خواهند بود.

لازم است اشاره کنیم چنانچه سهمیه رزمندگان برای داوطلبی اعمال نشده باشد می‌تواند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کند.

 

سهمیه ایثارگران

از دیگر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد موثر بر رتبه داوطلبان، سهمیه ایثارگری است، که خود دو دسته از داوطلبان را شامل می‌شود. داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران 25 درصد هستند و داوطلبانی که دارای سهمیه 5 درصدی می‌باشند.

این سهمیه ها بدین صورت است که 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته محلی به داوطلبان با سهمیه 25 درصدی و 5 درصد از ظرفیت هر کدرشته محلی نیز به داوطلبان مشمول سهمیه 5 درصدی اختصاص دارد. چنانجه ظرفیت 25 درصدی تکمیل نشود با داوطلبان 5 درصدی آن ظرفیت ها را تکمیل می‌کنند، چنانچه ظرفیت مجددا خالی ماند به داوطلبان با ظرفیت آزاد اختصاص دارد.

در صورتی سهمیه ایثارگران برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعمال می‎شود که این افراد موفق شوند 70 درصد از نمره قبولی آخرین نفر پذیرفته شده طبق سهمیه آزاد را کسب کنند درغیر اینصورت سهمیه رزمندگان 25 و 5 درصد برایشان درنظر گرفته نمی‎شود و جزو همان سهمیه کنکور کارشناسی ارشد آزاد خواهند بود.

 

 

ایثارگران 5 درصد

داوطلبانی مشمول سهمیه کنکور کارشناسی ارشد ایثارگران 5 درصد می‌باشند که دارای شرایط یکی از موارد زیر باشند.

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

 

ایثارگران 25 درصد

داوطلبانی مشمول سهمیه کنکور ارشد ایثارگران 25 درصد می‌باشند که دارای شرایط یکی از موارد زیر باشند.

  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر
  •  آزادگان و همسر و فرزندان آنان
  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

 

نکات

  • نکته اول: سربازان وظیفه ای که در جبهه حضور داشته اند، نمی‌توانند از سهمیه کنکور کارشناسی ارشد رزمندگان استفاده کنند، چرا که حضور این سربازان به صورت داوطلبانه نبوده است.
  • نکته دوم: داوطلبان با سهمیه کنکور ارشد ایثارگری ملزم به دریافت کد رهگیری نیستتد و اما داوطلبانی که مشمول سهمیه رزمندگان هستند بایستی نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی خود اقدام کنند.
  • نکته سوم: داوطلبانی که یک بار با استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در کد رشته محل روزانه مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد نیستند.

 

بخوانید: تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته ارشد

 

 

تسهیلات سهمیه کنکور کارشناسی ارشد

در این قسمت لازم است ابتدا اشاره کنیم که ضمن تاثیر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد رزمندگان و ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد، چنانچه داوطلبان از تسهیلاتی همچون تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی و همینطور حافظان کل قرآن مجید برخوردار باشند می‌توانند شانس قبولی خود را در کد رشته محل های انتخابی‌شان افزایش دهند.

در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون هر کدام از این تسهیلات پرداخته ایم و به داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد هستند، اشاره کرده ایم.

 

تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی

در ابتدا بایستی بدانیم چه کسانی مشمول استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد و در واقع تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند که در ادامه به صورت موردی به آنها اشاره کرده ایم.

  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته که اولا در 8 ترم فارغ التحصیل شده باشند و ثانیا دارای رتبه اول بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده باشند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی نا پیوسته که ضمن فارغ التحصیل شدن در 4 ترم فارغ دارای رتبه اول نیز بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
  • آن دسته از داوطلبانی که در دوره کارشناسی پیوسته و یا دوره کارشناسی ناپیوسته در جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی شرکت کرده و یکی از مقام های اول تا سوم را کسب کرده باشند.
  • داوطلبانی که توانسته اند در مقطع کارشناسی در المپیاد های علمی _ دانشجویی رتبه های 1 تا 15 مرحله نهایی را کسب کرده باشند.
  • داوطلبانی که دارای عنوان دانشجویان نمونه کشوری از سازمان امور دانشجویان در دوره کارشناسی باشند .

نکات

  • نکته اول: ده درصد از ظرفیت هر کدرشته محلی در کنکور کارشناسی ارشد به دارندگان تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اختصاص دارد.
  • نکته دوم: داوطلبان در صورتی می‌توانند از تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استفاده کنند که 90 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد کد رشته محل انتخابی خود را کسب کنند.

 

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد

 

 

سهمیه کارشناسی ارشد | حافظان کل قرآن مجید

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند و قصد تحصیل در رشته های مجموعه علوم قرآن و حدیث را دارند می‌توانند از امتیازات مربوط به حافظان قرآن کریم بهره ببرند.

داوطلبان تحت شرایط خاصی می‌توانند از امتیاز حافظان کل قرآن کریم استفاده کنند که به شرح موارد زیر است.

  • آن دسته از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که مدرک دیپلم و زیر دیپلم دارند در صورتی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند از طریق سازمان سنجش به مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور معرفی می‌شوند.
  • داوطلبانی که ضمن داشتن مدرک رسمی کارشناسی علوم قرآنی، مدرک تخصصی حفظ را نیز دارند می‌توانند به منظور ارسال مدرک تخصصی حفظ و مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی به سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.
  • چنانچه داوطلبی از امتیاز حافظان قرآن کریم یک بار در جهت کسب مدرک کارشناسی ارشد استفاده کرده باشد، مجاز به استفاده مجدد نخواهد بود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

۰ ۰

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳

۰ بازديد

مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” اعلام می شود. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته کنکور ارشد در حداقل یکی از دوره‌های دانشگاه‌های سراسری هستند، می توانند در زمان مقرر نسبت به الویت بندی انتخاب‌های خود در سایت سنجش اقدام کنند. در نظر داشته باشید که خارج از بازه زمانی امکان درج الویت ها در فرم انتخاب‌رشته و یا ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت.  برای اطلاع از تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

منبع:  تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳

مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳

دو الی سه روز پیش از مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دفترچه راهنما منتشر و پس از این بازه زمانی نیز فرآیند انتخاب‌رشته در سایت سنجش آغاز می شود و متقاضیان می توانند حداکثر 100 کدرشته محل را در این فرم درج نمایند. 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در 12 تا 16 خرداد ماه 1403 می باشد. 

در صورتی که مهلت انتخاب رشته ارشد 1403 اعلام شود، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید پیش از تکمیل فرم انتخاب‌رشته در سایت سازمان سنجش، به منظور کم کردن میزان خطا و الویت بندی صحیح انتخاب های خود، ابتدا فرم پیش نویس انتخاب‌رشته که در انتهای دفترچه راهنما قرار دارد را تکمیل کنید.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

با وجود اطلاع رسانی های مکرر سازمان سنجش و انتشار اطلاعیه در سایت رسمی خود به آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” باز هم تعدادی از شرکت کنندگان از تاریخ مرتبط با انتخاب رشته کارشناسی ارشد بی خبر می مانند و نمی توانند مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

احتمالا امسال نیز شاهد تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 باشیم، اما توصیه می شود شما انتخاب رشته خود را در همان روزهای ابتدایی انجام دهید و آن را به روزهای آخر موکول نکنید. 

تاکنون اطلاعیه ای در زمینه تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ اعلام نشده است.. 

البته برخی دیگر نمی توانند در این بازه زمانی، اقدام به الویت بندی انتخاب های استخراج شده خود از دفترچه راهنما، انتخاب‌رشته نمایند و به همین دلیل از این مرحله جا می مانند. در همین راستا، سازمان سنجش به منظور مساعدت با داوطلبان، مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را تمدید می کند.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

فرصت ویرایش فرم

آن دسته از داوطلبانی که در مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 انتخاب‌رشته خود را انجام داده اند چنانچه مایل به تغییر و یا تصحیح ترتیب اولویت بندی کدرشته محل‌های انتخابی و یا حذف و اضافه کردن کدرشته محل جدید می توانند در این بازه زمانی اقدام کنند. 

البته باید توجه داشته باشید تعداد دفعات ویرایش فرم انتخاب‌رشته محدود می باشد و پس از اتمام آن دیگر امکان ویراشی را نخواهید داشت. پس با توجه به مورد گفته شده حتما پیش از تایید ویرایش فرم از صحیح بودن آن اطمینان حاصل نمایید. توصیه می شود پیش از تکیمل فرم مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید. 

 

بخوانید: زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

مشاوره مهلت مجدد انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

متقاضیان در صورتی می توانند در بازه زمانی اعلام شده برای مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 اقدام به انتخاب کدرشته محل های ارائه شده در این دوره ها نمایند که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز شده باشند.

بنابراین لازم است ابتدا کارنامه اولیه خود را بررسی کنید و پس از اطلاع از دوره هایی که مجاز به انتخاب رشته در آن ها هستید، اقدام به استخراج کدرشته محل های مورد علاقه خود متناسب با این دوره ها نمایید و در نهایت فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنید.

تحلیل صحیح کارنامه اولیه و سپس الویت بندی صحیح و اصولی کدرشته محل های انتخابی، لازمه افزایش شانس قبولی برای ورود در رشته مورد علاقه تان در دانشگاه های سراسری است و در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، عجولانه اقدام نکنید و حتما از تجربه افراد متخصص در این زمینه بهره ببرید.

کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصلیی دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی آماده ارائه مشاوره تحصیلی و تخصصی به شما عزیزان هستند. برای دریافت مشاوره تحصیلی پیرامون انتخاب رشته کارشناسی ارشد همین حالا تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  • مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    تاکنون زمان انتخاب‌رشته اعلام نشده است اما احتمالا در اوایل تیرماه اعلام شود.

  • آیا زمان انتخاب رشته تمدید نیز می شود؟

    احتمالا مهلت انتخاب‌رشته همانند سال های گذشته دو الی سه روز دیگر تمدید شود.

  • متقاضیان در زمان انتخاب‌رشته مجاز به انتخاب چند کدرشته محل خواهند بود؟

    متقاضیان می توانند حداکثر 100 کدرشته محل را در فرم انتخاب‌رشته درج کنند.

۰ ۰

سایت انتخاب رشته ارشد

۰ بازديد

سایت انتخاب رشته ارشد برای تمامی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد در زیرگروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان با دریافت کارنامه اولیه در مجاز بودن می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند. داوطلبان در مهلت تعیین شده با مراجعه سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سنجش sanjesh.org می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

منبع:  سایت انتخاب رشته ارشد

سایت انتخاب رشته ارشد سنجش sanjesh.org

پس از یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری آزمون نتایج اولیه منتشر می شود و متقاضیان می توانند نتیجه عملکرد خود را در قالب یک کارنامه دریافت و رویت نمایند. دسته ای از داوطلبان در این مرحله بر اساس کارنامه اولیه خود می توانند با دریافت دفترچه راهنما در گروه آزمایشی مرتبط، به تکمیل فرم در سایت انتخاب رشته ارشد سنجش افدام نمایند. 

سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد می باشد. داوطلبان جهت تکمیل فرم باید به سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد sanjesh.org سازمان سنجش مراجعه کرده و کدرشته محل های انتخابی که از دفترچه راهنما استخراج کرده اند را به صورت اولویت بندی در فرم مربوطه وارد کنند. 

داوطلبان گرامی یپشنهاد می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته مقاله راهنما زیر که نکات مهم در اولویت بندی و قوانین موجود را ذکر کرده مطالعه نمایید.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ارشد

 

 

معرفی سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

شرکت کنندگان در صورتی که پس از دریافت نتایج اولیه، مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند، می توانند وارد پروسه انتخاب رشته شوند و فرم اینترنتی را در سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سنجش را تکمیل کنند.

لازم است اشاره کنیم که دیگر مراحل کنکور کارشناسی ارشد شامل ویرایش فرم انتخاب رشته، اعلام نتایج و … نیز از طریق سایت سنجش انجام می شود. در ادامه به معرفی سایت انتخاب رشته ارشد سنجش برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پرداخته‌ایم:

✅ در قسمت راست سایت سنجش، یک منوی رنگی وجود دارد. داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای اینکه بتوانند اخبار و اطلاعیه های مقطع خود را دنبال کنند و همینطور وارد پروسه های مورد نظر خود شوند، باید گزینه ” کارشناسی ارشد ” را از این منوی رنگی انتخاب نمایند. 

✅ در زمان انتخاب رشته ارشد لینکی با عنوان ” انتخاب رشته کارشناسی ارشد ” در این سامانه فعال می گردد که هر داوطلب می تواند از طریق آن، اطلاعات ثبت نامی خود را وارد کند و در نهایت انتخاب های خود را در فرم مربوطه درج نماید. هر داوطلب در این مرحله مجاز به درج 100 کد رشته از میان رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود.

✅ در صفحه اول از سایت سنجش و در قسمت چپ سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد منوی سیستم پاسخگویی تعبیه شده است که متقاضیان از طریق آن و انتخاب گزینه “ارسال درخواست” می توانند با کارشناسان سایت سنجش در ارتباط باشند. ثبت درخواست اعتراض نیز از این قسمت امکان پذیر است. در صورتی که شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اید و برای انتخاب‌رشته به آن ها نیاز دارید؛ می توانید از این بخش اقدام به بازیابی اطلاعات ثبت نامی خود نمایید.

 

لینک ورود به سایت انتخاب رشته کنکور ارشد sanjesh.org

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، لینک ورود به سایت انتخاب رشته کنکور ارشد sanjesh.org فعال می شود و داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته هستند با مراجعه به آن در زمان تعیین شده باید نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند.

داوطلبان پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته باید دفترچه راهنما را دانلود کرده و کاملا آن را مطالعه کنند و کدرشته محل های انتخابی را استخراج و در فرم انتخاب‌رشته وارد کنند. برای دریافت دفترچه راهنما می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید. 

 

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد

 

 

نحوه انتخاب رشته 

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید. 

برای ورود مستقیم به سایت انتخاب رشته ارشد سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر روی گزینه “ کارشناسی ارشد ” کلیک کنید. 

 

3️⃣ بر روی گزینه انتخاب رشته در منوی سمت راست کلیک کنید.

 

4️⃣ بر روی اعلام نتیجه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

5️⃣ سامانه برای ورود به سیستم، دو روش پیش روی شما قرار می دهد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید؛ یکی از روش های زیر را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. 

        ✅ روش اول: شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی

        ✅ روش دوم: شماره پرونده + کد ملی + سال تولد + عبارت امنیتی

 

6️⃣ در این مرحله اطلاعات شخصی شما نمایش داده خواهد شد. در کادر های زیر بر روی انتخاب رشته کلیک نمایید.

7️⃣ در این مرحله ابتدا کدرشته و مجموعه امتحانی خود را مشاهده خواهید کرد در صورت صحیح بدون گزینه ” بلی ” را انتخاب کنید. در موارد دیگر نام دانشگاه فارغ التحصیلی و معدل مقطع کارشناسی درج شده است. در صورت صحیح بودن گزینه ” بلی ” را انتخاب کنید. ر صورت غلط بودن اطلاعات کدرشته و کد دانشگاه و معدل صحیح را وارد کنید.

8️⃣ در این مرحله سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایید. داوطلبان باید کدرشته محل های انتخابی که از دفترچه انتخاب رشته استخراج کرده اند در این فرم به ترتیب اولویت بندی وارد کنند.

9️⃣ در پایان سایت انتخاب رشته ارشد سنجش یک کد ۱۵ رقمی را در اختیار داوطلب قرار خواهد داد که به منزله اتمام فرآیند انتخاب رشته می باشد. چنانچه این کد را دریافت نکنید انتخاب رشته شما انجام نشده است و باید از اول مراحل را انجام دهید.

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته کنکور ارشد

 

 

ویرایش فرم انتخاب رشته

 سازمان سنجش این امکان را فراهم نموده تا آ» دسته از داوطلبان که مایل به فرم انتخاب رشته را دارند، از طریق سایت انتخاب رشته ارشد سنجش فرم مربوطه را ویرایش نمایند. داوطلبان می توانند کدرشته محل انتخابی را در صورت تمایل حذف یا اضافه نمایند. البته داوطلبان همچنین می توانند اولویت های خود را جابه جا نموده و ترتیب بندی را تغییر دهند. 

توجه داشته باشید که تعداد دفعات ویرایش فرم انتخاب رشته محدود می باشد و پس از آن سایت مسدود شده و دیگر امکان ویرایش وجود ندارد. پس داوطلبان پیش از تایید ویرایش از اولویت بندی خود مطمئن شوند.

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی

داوطلبانی می توانند در دانشگاه های پیام نور اقدام به انتخاب‌رشته نمایند که هنگام ثبت نام در این آزمون شماره سریالی تحت عنوان شماره سریال علاقه مندی با انتخاب‌رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را خریداری کرده باشند. البته آن دسته از داوطلبانی که در هنگام ثبت نام موفق به خریداری این شماره سریال نشده باشند، هم می توانند پس از این که کارنامه اولیه آزمون این شماره سریال را در سایت انتخاب رشته ارشد سازمان سنجش خریداری نمایند و مجاز شوند که در لیست انتخاب‌رشته خود کدرشته محل های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را هم وارد نمایند.

انتخاب‌رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی همانند مراحلی است که در فوق ذکر شد و داوطلبان کد رشته محل های این دانشگاه ها را باید در همان 100 انتخاب خود قرار دهند.

 

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد

متقضیان پذیرش در دانشگاه های آزاد به منظور انتخاب‌رشته به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد بایستی به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. در همان سایت نیز می توانند دفترچه راهنما دانشگاه آزاد را دانلود نمایند.

حال برای اینکه داوطلب بتواند وارد صفحه انتخاب‌رشته در این سایت شود، لازم است تا کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه کنکور کارشناسی ارشد مشخص کرده بود را داخل صفحه سایت وارد کنند. داوطلبان برای انجام فرآیند انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد باید هزینه مصوب را پرداخت کنند و پس از پرداخت این هزینه فرم انتخاب‌رشته برای داوطلب باز می شود. بدین ترتیب داوطلب میتوانند کد رشته محل های خود را در فرم انتخاب‌رشته وارد کند و به ثبت نهایی برساند.

علاقه مندان به انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد، در نظر داشته باشند که سایت انتخاب رشته ارشد سازمان سنجش مختص به انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری است و متقاضیان دانشگاه آزاد، باید به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند. 

 

مشاوره سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب‌رشته از مهم ترین و حساس ترین مراحل این آزمون می باشد؛ چراکه هر کدام از انتخاب های شرکت کنندگان می تواند آینده تحصیلی و شغلی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین داوطلبان باید در چینش الویت های خود نهایت دقت را داشته باشند تا بتوانند آن ها را به درستی در فرم انتخاب‌رشته الویت بندی کننند. به منظور کاهش خطای داوطلبان در تکمیل فرم انتخاب‌رشته، در انتهای دفترچه راهنما، فرم پیش نویس طراحی شده است که متقاضیان می توانند قبل از مراجعه به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ابتدا این فرم پیش نویس را تکمیل کنند.

 

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد

 

البته لازم به ذکر است متقاضیان پس از تکمیل فرم اینترنتی انتخاب‌رشته در سایت سنجش، می توانند در صورت نیاز به ویرایش مجدد از طریق لینک سایت انتخاب رشته ارشد اقدام کنند و ترتیب کد رشته محل های خود را تغییر دهنده و یا کد رشته محل جدیدی را به فرم انتخاب‌رشته خود اضافه و یا کم کنند. 

 توصیه می شود اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید حتما از مشاوران و کارشناسان تحصیلی کمک بگیرید تا بتوانید در کد رشته محل و دانشگاه مورد علاقه تان پذیرفته شوید. برای ارتباط با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و مراحل انتخاب‌رشته خود را به مشاوران مجرب این مرکز بسپارید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد کدام سایت است؟

انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” انجام میگیرد.

آیا انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سنجش انجام می شود؟

خیر، سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سامانه azmoon.org انجام می شود. 

در زمان انتخاب رشته متقاضیان مجاز به درج چند کد رشته محل هستند؟

داوطلبان می توانند در فرم انتخاب‌رشته ارشد فعال در وبسایت سنجش، صد کد رشته محل را درج کنند. 

۰ ۰

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

۰ بازديد

دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. این دفترچه شامل شرایط و قوانین انتخاب‌رشته و همینطور لیست کدرشته محل های ارائه شده دانشگاه های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه، از طریق لینک موجود در مقاله نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 نیز اقدام کنید.

دفترچه راهنما انتخاب‌رشته منتشر شد.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته

 

منبع:  دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته ارشد 1403 دارای دو بخش می باشد. بخش اول به شرح شرایط و قوانین انتخاب‌رشته و نحوه و راهنما تکمیل فرم در سایت سنجش پرداخته است. در بخش دوم دفترچه‌ی راهنمالیست کدرشته محل های ارائه شده را در بر دارد.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ قرار داده شد. لیست کدرشته محل های ارائه شده در هر گروه آزمایشی به همراه دانشگاه های ارائه دهنده و ظرفیت هر کدرشته محل، در دفترچه‌ی راهنما درج گردیده است. در ادامه می توانید از طریقی لینک دانلود، دفترچه‌ی راهنما را دریافت کنید.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته 1403

در مقاله زیر به بررسی و نکات اصلی در زمان انتخاب رشته ارشد پرداخته‌ایم. توصیه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته مقاله زیر را به صورت مطالعه نمایید. چنانچه پس از مطالعه هنوز دارای ابهام و سردرگمی در زمینه انتخاب‌رشته می‌باشید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را در این راه یاری کنند.

 

حتما بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور ارشد

 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

بر اساس رویه سال های گذشته دفترچه انتخاب رشته ارشد 1403 معمولا چند روز قبل از شروع مهلت انتخاب‌رشته و یا به طور همزمان با آن منتشر می گردد. 

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ در 11 خرداد ماه منتشر شد.

با توجه به آخرین اطلاعیه و اخباری که از طریق سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد (سایت سنجش)‌ اعلام شده است، نتایج اولیه در اردیبهشت ماه منتشر می شود. با توجه به این بازه زمانی انتظار می رود که دفترچه‌ی راهنما انتخاب‌رشته در اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خرداد ماه منتشر گردد.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳

کنکور کارشناسی ارشد در شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی برگزار می گردد. پس از برگزاری این آزمون سازمان سنجش، دفترچه‌ی راهنما را در این شش گروه آزمایشی منتشر می کند. دفترچه‌ انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ شامل اطلاعات مهمی می باشد که هر داوطلبی بایستی پیش از هر گونه اقدامی برای انتخاب‌رشته، این دفترچه‌ی را مطالعه کنند. 

✅ شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته

✅ شرایط دانشگاه ها و موسسات

✅ فرم های مربوطه 

✅ کدرشته محل های ارائه شده برای شش گروه آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی ، هنر و دامپزشکی

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 دارای سه فصل مختلف است که در هر کدام توضیحاتی ارائه شده است. در جدول زیر به هر فصل دفترچه همراه با مندرجات آن پرداخته ایم:

فصل اطلاعات 
فصل اول:
توضیحات
  • نحوه دریافت کارنامه اولیه
  • نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • توضیحات کارنامه ارشد 
  • شیوه گزینش دانشگاه ها
  • بورسیه و معرفی رشته هایی که دارای شرایط خاص هستند.
  • سهمیه کنکور ارشد
  • شرایط پذیرش استعدادهای درخشان
فصل دوم:
جداول کدرشته محل ها
  • کدرشته محل های مربوط به شش گروه آزمایشی به همراه دانشگاه و موسسات آموزشی ارائه دهنده
فصل سوم:
شرایط دانشگاه‌ها و فرم ها
  • ضوابط و مقررات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
  • فرم مخصوص معدل
  • فرم تاییدیه فارغ التحصیلان
  • پیش نویس فرم انتخاب رشته

 

بخوانید: تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته ارشد

 

 

لیست کدرشته محل های ارائه شده

لیست کدرشته محل ها در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ قرار دارد. این لیست به چند گروه آموزشی اعم از علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی تقسیم بندی می شود. داوطلبان با توجه به مجموعه و کد امتحانی خود می توانند از بین رشته های ارائه شده در دانشگاه های مختلف با توجه به رتبه کسب شده در کارنامه اولیه اقدام به انتخاب‌رشته نمایند. 

در ستون آخر جدول کدرشته محل ها در بخش توضیحات در برخی کدرشته ها توضیحاتی درج شده است که داوطلبان باید پیش از انتخاب این کد نسبت بررسی شرایط لازم آن آگاهی داشته باشند. این شرایط در بخش پیوست دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 به صورت کامل شرح داده شده است.

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403

پس از اعلام نتایج اولیه مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و دسته ای از داوطلبان که علاقه مند هستند در انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند، باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org مراجعه کنند.

در واقع دانشگاه آزاد کدرشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف را به صورت جداگانه و در قالب دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 منتشر می کند. تمامی متقاضیان می توانند با رعایت شرایط و ضوابط لازم اقدام به چینش و الویت بندی انتخاب های خود در فرم انتخاب‌رشته کنند. در مقاله زیر می توانید این دفترچه‌ی راهنما را دانلود کنید.

بخوانید: دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

مشاوره انتخاب رشته 1403

آنچه که در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است، نحوه الویت بندی انتخاب‌ها می باشد چراکه در هر انتخاب که داوطلب در آن موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده باشد، موفق به کسب قبولی نیز می شود و انتخاب های بعدی او از بین می روند. 

داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته هستند، می توانند پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ جداول موجود در آن را مورد بررسی قرار دهند و در نهایت 100 کدرشته محل را استخراج کرده و بر اساس فاکتورهایی که مدنظر دارند؛ در فرم انتخاب‌رشته اینترنتی فعال در سایت سنجش الویت بندی نمایند. 

انتخاب‌رشته کنکور ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد نیازمند داشتن اطلاعات و آگاهی از انتخاب‌رشته اصولی می باشد. در صورتی که تصمیم گرفته اید فرم انتخاب‌رشته را با کدرشته محل های مورد علاقه تان تکمیل کنید، توصیه می شود برای اطلاع از نحوه چینش الویت ها و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته، حتما از مشاوره افراد آگاه در این زمینه بهره ببرید. برای ارتباط با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    دفترچه‌ی راهنما قبل از شروع مهلت انتخاب رشته و یا همزمان با آن منتشر می شود.

  2. آیا دفترچه‌ی انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر می شود؟

    بله دفترچه دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود.

  3. آیا کدرشته محل های دانشگاه آزاد نیز در دفترچه‌ راهنما دانشگاه سراسری درج گردیده است؟

    خیر ، دفترچه‌ی انتخاب‌رشته فقط شامل کدرشته محل های دانشگاه سراسری است و کدرشته محل های مربوط به دانشگاه آزاد در دفترچه‌ای جداگانه ای منتشر می گردد.

۰ ۰

زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

۱ بازديد

زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ پس از انشتار نتایج و کارنامه اولیه از سوی سازمان سنجش و از طریق سایت ” sanjesh.org ” اعلام می گردد. داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به شرکت در این انتخاب‌رشته دوره‌های مختلف دانشگاه های سراسری هستند، بایستی که پس از اطلاع از تاریخ انتخاب رشته کنکور ارشد جهت تکمیل مراحل اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 ارائه کرده ایم.

 

منبع:  زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. در سال گذشته نتایج در اوایل تیر ماه منتشر گردید و چند روز پس از آن فرآیند انتخاب‌رشته انجام گردید. با توجه به رویه انتخاب‌رشته پیش بینی می شود این فرآیند اوایل تیر ماه انجام شود.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در 12 تا 16 خرداد ماه 1403 می باشد. 

پس از حدود یک ماه از برگزاری آزمون و حضور تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون، سازمان سنجش برای هر کدام از داوطلبان، نتایج اولیه را در قالب یک کارنامه اولیه منتشر می کند. داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده باشند، در واقع مجاز به انتخاب‌رشته بوده و می توانند کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در فرم انتخاب‌رشته خود درج کنند. 

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ارشد

 

 

تمدید زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

سازمان سنجش به منظور مساعدت با متقاضیانی که از مرحله انتخاب‌رشته جامانده اند، این بازه زمانی را برای چند روز دیگر نیز تمدید می کند تا تمامی علاقه مندان زمان کافی برای چینش صحیح الویت های خود و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته را داشته باشند. 

تاکنون اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت انتخاب‌رشته ارشد 1403 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است.

مطابق با تدابیر سازمان سنجش آموزش کشور، تمدید مهلت انتخاب‌رشته معمولا سه الی چهار روز می باشد و بلافاصله پس از اتمام مهلت انتخاب‌رشته آغاز می گردد. به محض اعلام تمدید زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ تاریخ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

نحوه انتخاب‌رشته در سایت سنجش

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز می شوند می بایست بازه زمانی تعیین شده پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کد رشته‌ محل های مورد نظر خود را ثبت کنند؛در ادامه قصد داریم راهنما تصویری را به شما ارائه کنیم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت برروی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

 

3️⃣ بر روی گزینه “ سامانه جامع آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ (کارنامه نتایج اولیه و انتخاب‌رشته) ” کلیک نمایید.

 

4️⃣ پس از ورود به سامانه، بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” کلیک کنید.

 

5️⃣ از طریق یکی از دو روش موجود وارد فرم انتخاب‌رشته شوید. (در روش اول شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام را به همراه عبارت امنیتی و در روش دوم شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی را به همراه عبارت امنیتی وارد کنید.)

 

6️⃣ در این مرحله زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ وارد میز کار خود می شوید. و مجدد بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” کلیک نمایید.

 

7️⃣ فرم انتخاب‌رشته نمایش داده خواهد شد، انتخاب های خود حداکثر در 100 کد رشته محل در فرم الویت بندی کنید.

8️⃣ پس از وارد کردن الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته، چندین بار بررسی کنید تا کد رشته محل ها را به درستی وارد کرده باشید، سپس تایید کنید و در نهایت کد پیگیری 15 رقمی را که سامانه در اختیارتان قرار می دهد را یادداشت کنید و تا انتهای مرحله پذیرش نزد خود نگه دارید.

 

مشاوره تاریخ انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

اگر در زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ اطلاعات ثبت نامی خود را شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد پیگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را فراموش کرده اید، می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و پس از ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کنید. داشتن یکی از این اطلاعات برای دسترسی به فرم انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری در سایت انتخاب رشته کنکور ارشد الزامی است.

در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 الویت بندی انتخاب ها، متقاضیان بایستی به فاکتور های تاثیر گذار همچون علاقه، هزینه تحصیل، محل دانشگاه و … توجه داشته باشند. چنانچه پیرامون انتخاب‌رشته سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه دانتل استفاده کنید و پس از ارتباط با برترین مشاوران این مرکز راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

زمان انتخاب رشته تاکنون مشخص نشده است، اما پیش بینی می شود طبق رویه سال های گذشته در اردیهبتش ماه باشد.

آیا تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، مجاز به انتخاب‌رشته می باشند؟

خیر، تنها داوطلبان می توانند وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند، که طبق نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود؟

بله، انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش آزاد انجام می شود.

۰ ۰

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

۱ بازديد

انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه و به صورت اینترنتی انجام می شود. تمامی حاضرین در جلسه کنکور کارشناسی ارشد که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌‌رشته هستند، می توانند در مهلت تعیین شده از سوی سازمان سنجش در پروسه انتخاب‌رشته شرکت کنند. انتخاب‌رشته مرحله مهم و حساسی است که لازمه تکمیل اصولی آن داشتن آگاهی و اطلاعات موثر در این زمینه می باشد. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات جامع پیرامون فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

 

منبع:  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳

قدم اول برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ بررسی و تحلیل درست کارنامه اولیه می باشد. متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی هستند؛ می توانند دفترچه راهنما انتخاب‌رشته را دریافت کرده و پس از بررسی مندرجات آن و استخراج کدرشته محل های مورد علاقه شان، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب‌رشته کنند. 

هر گونه بی اطلاعی و یا بی دقتی در مرحله انتخاب‌رشته منجر به از دست دادن شانس قبولی در کدرشته محل و یا دانشگاه خوب است. بنابراین اگر می خواهید در جهت قبولی در دانشگاه های سراسری در مقطع ارشد قدم بردارید؛ برای اطلاع از جزئیات انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

زمان انتخاب رشته ارشد 1403

پس از اعلام نتایج ارشد که سازمان سنجش کارنامه اولیه داوطلبان را در اختیار آن ها قرار می دهد، متقاضیان وارد مرحله انتخاب‌رشته می شوند. با توجه به زمان برگزاری کنکور ارشد که در اردیبهشت می باشد پیشبینی می شود فرآیند انتخاب‌رشته در خرداد ماه انجام گیرد. 

طبق آخرین اطلاعیه زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از 12 تا 16 خرداد ماه می باشد.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ???? تلگرام مشاوره تحصیلی ???? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

بررسی کارنامه اولیه

کارنامه اولیه داوطلبان حاوی اطلاعات مهمی است که متقاضیان باید آن ها مورد بررسی قرار دهند.

❌اطلاعات فردی داوطلب

❌اطلاعات رشته امتحانی اول و دوم 

❌درصد دروس

❌معدل موثر

❌رتبه و تراز (نمره کل)

???? داوطلب در قدم اول باید وضعیت علمی خود را در گرایش های مختلف مورد بررسی قرار دهد. دلیل این موضوع این است که هر گرایش رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد دارای کد ضرایب متفاوتی می باشند.

✅ پس از این موضوع داوطلبان باید به سراغ وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته ارشد 1403 حداقل در یکی از دوره های دانشگاه های سراسری بروند. بخشی از کارنامه مختص به بررسی وضعیت مجاز بودن و یا نبودن جهت انتخاب‌رشته است. 

 لازم است اشاره کنیم که آخرین رتبه مجاز برای انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در هر گرایش، سه برابر محدوده رتبه قبولی می باشد. بنابراین شما عزیزان هر چه رتبه قبولی نزدیک تری به آخرین رتبه مجاز و یا کم تر به دست آورید، بدیهی است که شانس قبولی بالاتری نیز خواهید داشت. 

 

بخوانید: مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

 

 

نحوه الویت بندی انتخاب ها

بسیاری از متقاضیان با اینکه یک تجربه از انتخاب‌رشته مقطع کارشناسی دارند، اما با این حال نیز از نحوه الویت بندی انتخاب‌ها بی اطلاع می باشند. در این مرحله شما برای تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان مجموعا 100 انتخاب دارید. این 100 انتخاب بایستی از انتخاب‌های اول به ترتیب تا انتخاب 100 به گونه ای چیده شود که هر انتخاب نسبت به انتخاب بعدی دارای الویت باشد.

در صورتی که قصد دارید کدرشته محل های مربوط به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی را نیز در فرم انتخاب‌رشته خود درج کنید، می توانید با خرید کارت اعتباری مورد نظر، اقدام به درج کدرشته محل های مورد علاقه خود در دو دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی در فرم انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ نمایید.

 

دسته بندی انتخاب ها

بهتر است پس از استخراج کدرشته محل های انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ مورد نظرتان، انتخاب‌های خود را به سه دسته انتخاب‌های خوش بینانه، انتخاب‌های واقع بینانه یا نرمال و انتخاب‌های بدبینانه تقسیم کنید.

???? انتخاب‌های خوش بینانه انتخاب‌هایی هستند که شما علاقه مند به تحصیل در آن ها هستید، اما با توجه به رتبه ای که بدست آورده اید، شانس قبولی کمی در آن ها دارید. 20 تا 30 انتخاب اول خود را به این انتخاب‌ها اختصاص دهید.

???? انتخاب‌های واقع بینانه انتخاب‌هایی هستند که با توجه به رتبه ای که بدست آورده اید، شانس قبولی خوبی در این کدرشته محل ها دارید. 50 انتخاب بعدی خود را به این انتخاب‌ها اختصاص دهید.

???? انتخاب‌های بدبینانه نیز انتخاب‌هایی هستند که شانس قبولی شما در آن ها بسیار زیاد است. 20 تا 30 انتخاب آخر خود را نیز به انتخاب‌های بدبینانه اختصاص دهید.

❌❌ بررسی آخرین رتبه قبولی کنکور کارشناسی ارشد در سال های گذشته نیز می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید با توجه به رتبه تان کدام انتخاب‌ها برای شما خوش بینانه، کدام نرمال و کدام بدبینانه است. ❌❌

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

 

عوامل موثر در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

هر داوطلبی که قصد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را دارد، در وهله اول باید کارنامه اولیه خود را به دقت بررسی و تحلیل کند. اولین موردی که در کارنامه بسیار مهم می باشد، این نکته است که داوطلب در چه دوره هایی از دانشگاه های سراسری شامل روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان مجاز به انتخاب‌رشته شده است.

بنابراین داوطلب بایستی مطابق با دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب‌رشته می باشد، به سراغ دفترجه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ برود و با در نظر گرفتن رتبه و تراز علمی که کسب کرده است، لیست کدرشته محل های مورد علاقه خود را از این دفترچه استخراج کند. البته لازم است اشاره کنیم که علاوه بر رتبه و تراز، داوطلب باید عوامل مهم دیگری را نیز در زمان تکمیل فرم انتخاب‌رشته مدنظر قرار دهد. که در ادامه این عوامل را توضیح داده ایم.

علاقه به رشته انتخابی

مطمئنا اولین فاکتوری که در زمان انتخاب رشته ارشد 1403 به آن توجه کنید، علاقه می باشد. حتما رشته‌های انتخابی خود را بر اساس علاقه تان به آن رشته انتخاب کنید. نبود علاقه در نهایت و در طول دوران تحصیل شما را نسبت به ادامه تحصیل بی انگیزه خواهد کرد.

شهریه و هزینه تحصیل 

توجه داشته باشید که در دانشگاه های سراسری، به جز دوره روزانه که در واقع تحصیل رایگان است، در مابقی دوره ها شامل نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شما بایستی شهریه بپردازید. بهتر است در ابتدا از شهریه رشته و دوره ای که قصد انتخاب آن را دارید، مطلع گردید و سپس کدرشته محل مربوط به آن را در فرم انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ خود درج کنید تا در آینده مشکل مالی نداشته باشید.

مسیر رفت و آمد

تحصیل در شهری به جز شهر محل زندگی تان مشکلی نخواهد داشت، اما به شرطی که در ابتدا تمامی جوانب را بسنجید. از مسیر رفت و آمد مطلع گردید و نظر خانواده خود را نیز بپرسید. قبول شدن در دانشگاهی که از محل زندگی شما دور می باشند، علاوه بر وقت نیازمند هزینه بیشتری نیز خواهد بود.

کیفیت دانشگاه

بدیهی است دانشگاه‌های سراسری مختلفی که در استان های مختلف کشور قرار دارد، از نظر کیفیت و جایگاه علمی در یک رتبه قرار ندارند. وقتی قصد انتخاب یک دانشگاه را دارید، ابتدا هیئت علمی آن دانشگاه ها را بررسی کنید و سپس اگر متناسب با خواسته ای که دارید، بود آن را انتخاب کنید.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته

حال با توجه به مواردی که ذکر کردیم زمان آن رسیده که شما داوطلبان گرامی دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ را دانلود کنید و آنرا کاملا مطالعه نمایید. با توجه به منتشر نشدن دفترچه راهنما در ادامه لینک دانلود دفترچه سال گذشته را قرار داده ایم. به محض انتشار این دفترچه لینک دانلود فعال خواهد شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته سال گذشته

همزمان با شروع تاریخ انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دفترچه راهنما در سایت سنجش منتشر می شود. این دفترچه از این جهت که شامل اطلاعات مهمی از جمله زمان، نحوه، شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب‌رشته جزئیات مربوط به سهمیه‌ها، شیوه های آموزشی، شرایط پذیرش استعداد درخشان، لیست کدرشته محل های ارائه شده و… است، حائز اهمیت می باشد. 

 

بخوانید: تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته ارشد

 

 

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ بایستی که در زمان های اعلام شده جهت انجام فرآیند ابتدا دفترچه‌ی راهنمای را دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه کنند و سپس کدرشته محل های مورد نظر خود را استخراج و طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

ورود مستقیم به سایت

2️⃣ از منوی پایین سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ (اعلام نتیجه اولیه، پاسخنامه و کلید و انتخاب‌رشته) ” کلیک کنید. (در نظر داشته باشید که این لینک در زمان اعلام شده از طریق سایت سنجش در این قسمت فعال می گردد.) 

 

4️⃣ با کلیک بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” دو روش برای دسترسی به فرم انتخاب‌رشته در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

5️⃣ به دو روش می توانید وارد صحفه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ شوید. چانچه شماره پرونده و کد رهیگیری آزمون خود را فراموش یا گم کرده اید. مقاله نحوه دریافت شماره پرونده کنکور کارشناسی ارشد (کلیک کنید) را مطالعه کنید.

      ✅ روش اول: شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام کنکور ارشد

      ✅ روش دوم: شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی 

 

6️⃣ وارد “ میز کار ” شوید و مجدد بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” کلیک کنید و کدرشته محل های انتخابی خود را حداکثر در 100 کدرشته محل اولویت بندی کنید.

7️⃣ کد پیگیری ثبت نام که سامانه در اختیار شما قرار می دهد را یادداشت کرده و تا پایان مراحل ثبت نام نزد خود نگه دارید. 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳

✅ در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ توجه داشته باشید این است که اگر حتی در دو کدرشته امتحانی اصلی و شناور در این آزمون شرکت کرده اید، بایستی فرم انتخاب‌رشته ارشد خود را به صورت تلفیقی و مشترک برای هر دو رشته امتحانی تکمیل کنید و برای هر دو رشته 100 انتخاب خواهید داشت.

همینطور علاقه مندان به انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد باید پس از دریافت نتایج اولیه، جهت دریافت دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد و تکمیل مراحل انتخاب‌رشته به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند. برای مطالعه راهنما کامل انتخاب‌رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل دارای چندین سال سابقه در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می باشند که می توانند به شما کمک کنند مطابق با رتبه و ترازی که بدست آورده اید، بهترین انتخاب‌رشته را انجام دهید. بنابراین مشاوره تلفنی ضمن دریافت وقت کمی از شما، می تواند راهگشای این مرحله از زندگیتان نیز باشد، همین حالا تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون ارشد 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چه زمانی می باشد؟

    انتخاب‌رشته در خرداد ماه پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد انجام می شود.

  2. آیا انتخاب‌رشته برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود؟

    انتخاب رشته ارشد دانشگاه سراسری از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir انجام می گیرد.

  3. نحوه انتخاب‌‌رشته آزمون به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله به نکات مهم و نحوه انتخاب‌رشته به صورت کامل شرح داده ایم.

۰ ۰