جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

اطلاعات انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

۷ بازديد

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ هر سال معمولا در مرداد ماه انجام می‌شود. پس از ثبت نام کنکور و برگزاری آزمون، نتایج اولیه در قالب یک کارنامه برای هر شرکت کننده منتشر می شود. تمامی حاضرین در جلسه آزمون می‌توانند پس از دریافت کارنامه اولیه خود، در صورت مجاز شدن به انتخاب‌رشته، وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند. متقاضیان قبل از اقدام به انتخاب رشته آزمون سراسری ابتدا باید دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کرده و در نهایت پس از استخراج کدرشته محل‌های مورد علاقه خود، نسبت به درج آن‌ها در فرم تقاضانامه اینترنتی اقدام نمایند. در ادامه راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 ارائه کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

 

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از یک مدت زمان کوتاه از زمان برگزاری کنکور در تمامی زیرگروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی، سازمان سنجش آموزش کشور برای هر کدام از داوطلبان یک کارنامه متناسب با عملکردی که در جلسه آزمون داشته اند، منتشر می کند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ باید با دریافت دفترچه راهنما، کد رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در نهایت بر اساس فاکتورهایی که مدنظر دارند آن ها را از انتخاب یک تا انتخاب 150 الویت بندی نمایند. یکی از موضوعات مهمی که در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 مطرح است، نحوه چینش الویت ها برای کسب بهترین نتیجه می باشد. هر گونه اشتباه در چینش الویت های فرم انتخاب‌رشته، شانس فرد در قبولی رشته مورد نظرش را کاهش می دهد. 

 

زمان انتخاب رشته کنکور 1403

معمولا نتایج اولیه کنکور سراسری در یک بازه زمانی یک ماهه پس از برگزاری این آزمون منتشر می شود. در دو یا سه روز متوالی پس از اعلام نتایج اولیه نیز دفترچه های انتخاب‌رشته مربوط به زیرگروه های آزمایشی مختلف ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان منتشر می گردد. با توجه به عدم اطلاع رسانی در مورد زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳، در ادامه جدول زمانبدی سال گذشته را آورده ایم.

انتشار کارنامه نهایی (رتبه) زمان انتخاب‌رشته کنکور نتایج نهایی
27 مرداد ماه تا 6 شهریور ماه تمدید شد نیمه اول مهر

 لازم است اشاره کنیم که در مورد زمان اعلام نتایج یا زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ اظهار نظر قطعی از طرف سازمان سنجش صورت نگرفته است، اما همانطور که اشاره کردیم با توجه به روال سال های گذشته زمان اعلام نتایج و انتخاب‌رشته احتمالا در مرداد ماه خواهد بود.

آن دسته از داوطلبانی که در تمدید مهلت، کدرشته محل های رشته های نیمه متمرکز را انتخاب می کنند در صورت داشتن شرایط و کسب نمره علمی لازم پس از انتشار نتایج نهایی دعوت به مصاحبه خواهند شد.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

فرایند انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری انجام می شود. پس از دریافت کارنامه اولیه، داوطلبان برای انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org مراجعه کرده و فرم انتخاب‌رشته خود را تکمیل نمایند.انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز معمولا همزمان با انتخاب رشته دانشگاه سراسری در مرداد یا شهریور ماه انجام می شود. 

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، دفترچه انتخاب رشته منتشر می شود که در آن تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان همچون کدرشته محل ها، ظرفیت هر رشته، نحوه انتخاب‌رشته و … قرار دارد. داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و قبل از شروع انتخاب‌رشته، دفترچه را دانلود و آن را به طور کامل مطالعه نمایند. 

در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در سال 1403 منتشر نشده است. به محض انتشار دفترچه برای سهولت کار، لینک دانلود آن در این صفحه قرار می گیرد تا شما داوطلبان بتوانید به راحتی آن را دانلود و مطالعه نمایید. 

 

دانلود کنید: دفترچه انتخاب رشته

 

 

نتایج اولیه آزمون سراسری 

در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، کارنامه ای از سوی سازمان سنجش منتشر می گردد که شامل بخش های مختلفی از جمله مشخصات متقاضی، اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی کنکور، مجاز و غیر مجاز بودن به انتخاب‌رشته دوره های روزانه و غیر روزانه، وضعیت رتبه و نمره کل و کد دسترسی به انتخاب‌رشته آزاد می باشد.

بنابراین داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه شان، مجاز به اتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شده اند باید در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش، نسبت تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

داوطلبان گرامی برای اطلاع از رتبه قبولی تمامی رشته ها در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

رتبه قبولی کنکور

 

انتخاب رشته کنکور سراسری | دوره های مختلف دانشگاه ها

متقاضیان برای انتخاب دوره های مختلف باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. در ادامه توضیحات تکمیلی پیرامون دوره های مختلف در انتخاب رشته کنکور 1403 ارائه کرده ایم.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.